Spojka-převodovka-řazení
Moderátoři: amaize, Moderátoři
Re: Spojka-převodovka-řazení
koloman, zbytočná otázka - či jednotka či spiatočka - auto musí stáť. Kto má Defend-lock, musí dať spiatočku, ináč zaň mohol ušetriť 300€
Okrem toho ak to, že sa auto posúva so zaradenou spiatočkou a podľa servisu je problém v spojke, nijako nezmení že dáš jednotku - problém v spojke ostane a auto sa bude posúvať aj tak...
Okrem toho ak to, že sa auto posúva so zaradenou spiatočkou a podľa servisu je problém v spojke, nijako nezmení že dáš jednotku - problém v spojke ostane a auto sa bude posúvať aj tak...
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
- Reklama
- koloman.brutus
- **
- Příspěvky: 358
- Registrován: 24 dub 2009, 16:39
- Bydliště: Prešov
Re: Spojka-převodovka-řazení
No prave na to narazam ci mu to robi aj ked zaradi jednotku. Ak ano tak to normalne nie je.
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Re: Spojka-převodovka-řazení
Ak máš spiatočku cez tlačítko pod jednotkou.... ináč sotva. Okrem toho je tu úplne zbytočné diskutovať o zamykaní Defend-locku - dal som to sem len pre kolomana aby sa nečudoval parkovaniu so spiatočkou. Nič to nemení na tom čo som povedal - na jedničku či na spiatočku - nesmie sa pohnúť!!!
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
- koloman.brutus
- **
- Příspěvky: 358
- Registrován: 24 dub 2009, 16:39
- Bydliště: Prešov
Re: Spojka-převodovka-řazení
no pravdou je, ze ja som to parkovanie na spiatocne nikdy nepocul a Defend Lock to vysvetluje
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Re: Spojka-převodovka-řazení
Tak a čo s tým posúvaním sa pri zaradenom kvalte.... čo poviete na ten argument "samonastaviteľná spojka" - a že s tým nič neurobia? Podľa mňa je to len trápna výhovorka a v tej spojke je niečo skazené. Zaujímalo by ma, či si Chose všimol niekedy preklzovanie spojky pri jazde - najlepšie tak na päťku do mierneho kopca by to stálo za to vyskúšať
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
- koloman.brutus
- **
- Příspěvky: 358
- Registrován: 24 dub 2009, 16:39
- Bydliště: Prešov
Re: Spojka-převodovka-řazení
Podla mna je to tiez vyhovorka servisu. Mna by skor zaujimala ta zaradena jednotka a ak to robi aj ona tak to je cisto na servis a reklamacku.
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Re: Spojka-převodovka-řazení
Parkovanie so zaradenym prevodovym stupnom je ako brzdenie motorom. Stlacany nasaty vzduch vo valci kladie odpor. Piestne kruzky na 100% netesnia, tym padom tlak vo valci postupne klesa, az sa motor (klukova hriadel) pootoci a stlaca sa vzduch v inom valci. Pokial sa parkuje na rovine alebo na miernom stupani, tak to spolahlivo funguje. Ak je stupanie prudke, je nutne pouzit rucnu brzdu.
Re: Spojka-převodovka-řazení
Logika v tom je, čo mi ale vrtá hlavou je Choseho popis že autom "cuká". Neni to tak, že keby k pohybu došlo vplyvom poklesu tlaku vo valcoch (netesné piestné krúžky) bol by ten pohyb plynulý???
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Re: Spojka-převodovka-řazení
Praveze to cuka. Ked piest prechadza cez hornu uvrat, tam je pomerne velke pootocenie klukovky pri malom pohybe piesta. Vtedy sa auto pohne najviac. Akonahle sa piest znovu oprie o vzduchovy vankus, pohyb sa zastavi. Je dobre si to vyskusat. A ked nie je dostatocne velky kopec na jednotku, tak tam treba dat dvojku alebo trojku. Princip je rovnaky len sa menia sily.
- koloman.brutus
- **
- Příspěvky: 358
- Registrován: 24 dub 2009, 16:39
- Bydliště: Prešov
Re: Spojka-převodovka-řazení
Tichtach pekne si to opisal ale aj tak. Ak piestne kruzky netesnia na 100% co netesnia ako mi vysvetlis dvojmesacne statie pri zaradenej jednotke na starej felicii v kopci pred domom, ktora sa nepohla ani o cm. Tazko povedat sklon. Viem to podla toho ako som casto obchadzal auto popri plote koli skratke aby som nemusel obchadzat cele auto. A cuduj sa svete stale som mal rovnaky priestor na prechod. A ak by mu aj auto cukalo koli piestnym kruzkom, ktore takto markantne netesnili tak potom by mal problem aj so samotnym chodom motora. Hold ja v tom vidim iny zadrhel.
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Re: Spojka-převodovka-řazení
Neviem - nechcem sa hádať, lebo všetko to vyzerá logicky, ale predsalen - toto vysvetlenie by bezpochyby platilo pre jednoválec, ale tu??? Veď predsa keď jeden piest prechádza hornou úvraťou ďalšie tri robia čo - jeden stláča "vzduchový vankúš" (ako si to opísal), druhý zas ide dole... Nevidím tu veľmi miesto pre "cukaný pohyb". Okrem toho - pohnúť sa takto v kopci - no možno plne naložený kamión, ale ľahké a prázdne osobné auto... Aj keď je pravda, že neviem v akom kopci to parkuje...
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Re: Spojka-převodovka-řazení
Ahoj.
Děkuji všem za odpovědi. Kopec je dost prudký cca 12 stupňů. Zpátečku dávám kvůlu defent looku. Může někdo z vás toto zaparkování vyzkoušet ? Starý Golf mi to dělal taky ale to mu bylo 18 let a byl ve špatném technickém stavu. Jestli to někdo z vás vyzkouší a nebude mu auto cukat potom to budu řešit ze servisem znovu . Nemám s ním zatím žádné špatné skušenosti , až na to že sou drahý
Chose.
Děkuji všem za odpovědi. Kopec je dost prudký cca 12 stupňů. Zpátečku dávám kvůlu defent looku. Může někdo z vás toto zaparkování vyzkoušet ? Starý Golf mi to dělal taky ale to mu bylo 18 let a byl ve špatném technickém stavu. Jestli to někdo z vás vyzkouší a nebude mu auto cukat potom to budu řešit ze servisem znovu . Nemám s ním zatím žádné špatné skušenosti , až na to že sou drahý
Chose.
HYUNDAI I20 1,2l
Re: Spojka-převodovka-řazení
Koloman
Cely brzdny ucinok sposobuje odpor motora (trenie v loziskach, trenie piestov o steny valcov, trenie vackovky o zdvihadla ventilov, odpor stlacanych ventilovych pruzin, odpor pri kompresii a vela dalsich), ten sa znasobuje zaradenym prevodovym stupnom a stalym prevodom. Ak je kopec strmy a tento vysledny odpor sa prekona, auto sa pohne. Samozrejme, je to individualne. Ak by to tak nebolo, nemohol by si schadzat z kopca so zaradenym prevodovym stupnom.
Had21
Ak sa Ti pritrafi moznost potocit stvorvalec klukou, vyuzi ju. Zistis, ze sa Ti nepodari tocit s nim plynule. Pri kazdej polobratke pocitis hornu uvrat. Preto sa na klukovku montuje zotrvacnik.
Chose
Auto mas v uplnom poriadku. Ak nechces zatahovat rucnu pri parkovani v kopci, vytoc kolesa tak aby sa v pripade pohybu koleso oprelo o obrubnik. Je to dobry zvyk aj ked rucna funguje. Nevyhoda je ta, ze trpi pneumatika a jedna harminikova prachovka na spojovacke je po cely cas parkovania natiahnuta.
Cely brzdny ucinok sposobuje odpor motora (trenie v loziskach, trenie piestov o steny valcov, trenie vackovky o zdvihadla ventilov, odpor stlacanych ventilovych pruzin, odpor pri kompresii a vela dalsich), ten sa znasobuje zaradenym prevodovym stupnom a stalym prevodom. Ak je kopec strmy a tento vysledny odpor sa prekona, auto sa pohne. Samozrejme, je to individualne. Ak by to tak nebolo, nemohol by si schadzat z kopca so zaradenym prevodovym stupnom.
Had21
Ak sa Ti pritrafi moznost potocit stvorvalec klukou, vyuzi ju. Zistis, ze sa Ti nepodari tocit s nim plynule. Pri kazdej polobratke pocitis hornu uvrat. Preto sa na klukovku montuje zotrvacnik.
Chose
Auto mas v uplnom poriadku. Ak nechces zatahovat rucnu pri parkovani v kopci, vytoc kolesa tak aby sa v pripade pohybu koleso oprelo o obrubnik. Je to dobry zvyk aj ked rucna funguje. Nevyhoda je ta, ze trpi pneumatika a jedna harminikova prachovka na spojovacke je po cely cas parkovania natiahnuta.
Re: Spojka-převodovka-řazení
Dík Tichtach, myslím že je to všetko jasné, len pre Choseho dodám - ak to budeš robiť s tým obrubníkom (čo je dobrá rada) tak len dávaj pozor aby si vytočeným kolesom na ten obrubník nenarazil moc prudko (kvôli geometrii)!
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003