Odskakování a hluk zadní nápravy.
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
JA teda taky cumel jak puk,ze si tohle nekdo u novyho auta dovoli,ale s tim ze je to jenom plech bych se netrapil.ramena nejsou nic jinyho.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
- Reklama
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
..chlapi, ta zadní náprava je taky samozřejmě z plechu.. jistě ty tloušťky Franta volil minimálně stejný.. upadnout to nemůže v žádným případě, vnejhorším by to podržela pružina. Samozřejmě že komplet zadní nápravu nepředělá - toto je kompromisní řešení ! (Jeden z kompromusů je ten, že se lze vrátit k původnímu stavu.)
Hyundai ix20 1.4/66kW Classic (Crystal White), LPG BRC, disky 16" PROLINE B700, 6.5x16" (ET45) @ GoodYear 205/55 R16.
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Koukal jsem na fota zadních náprav co jsem měl doma. podobně jako ix2O to má nová Meriva. Rozdíl je že má tlumič z druhé strany ramene ven ale taky docela daleko od kola pokusím se vložit foto. Jinak Roomster, Jazz, Focus, BMW3 a ostatní maj opravdu tlumič blíž kolu. No upadnout to asi nemůže, ten tlumič skoro nic nenese on jen brzdí pohyb ramene. Tam žádné extra síly nebudou. Váha je na závěsu a pružině. Fotky si vytisknu a o víkendu to prozkoumám live co a jak. Franto seš divoch díky! . To auto uplně normálně funguje a prošlo spoustou testů. Ale fajn by bylo kdyby se k tomu třeba výrobce postavil čelem a upravil to na garančkách zadara. Jenže tomu věřím asi tolik jako že letos v zimě nebude mrznout
- Přílohy
-
- DSC05360.JPG (44.81 KiB) Zobrazeno 4576 x
Naposledy upravil(a) airwaves dne 05 pro 2011, 18:20, celkem upraveno 1 x.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Obávám se, že autorizovaný servis bude těžko na zadní rameno přivařovat nějaký plech, aby změnil schválené a ozkoušené tovární umístění tlumiče. Z hlediska fyziky je opravené řešení lepší, ale ofiko je to zásah do konstrukce vozu a v případě nehody by se na tom mohly točit i pojišťovny. Logika a fyzika kolikrát nestačí a oficiálně tohle řešení nemá šanci projít.
Anebo, jak tady franta říkal, že němci si to ošéfovali - mám tomu rozumět, že ix20 určené pro GER trh mají jiné uchycení zadního tlumiče To by potom bylo jiné kafe!
Anebo, jak tady franta říkal, že němci si to ošéfovali - mám tomu rozumět, že ix20 určené pro GER trh mají jiné uchycení zadního tlumiče To by potom bylo jiné kafe!
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Já bych spíš myslel, že si němci ošéfovali, aby to bylo hůř než na touranu, c-maxu , merivě, zafiře .
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Jo,tak to je voda na můj mlýn,děkuji také za pochvalu,Franta. Náprava tohoto stavu je velmi prostá a pro výrobce naprosto beznákladová. Stačí jen naučit robota,aby úchyty přivařil na jiné místo ramene. Takové místo tam je,je to vidět na fotografii. Bohužel,jen jsem technickému řediteli Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o, panu Antonínu Jedličkovi nastínil o co se jedná,přestal komunikovat Nejspíš to se značkou Hyundai myslíme lépe my zde na fóru,než ti co jsou za to placení. No,jedeme dál.........Frantakoudý píše:Osobně jsem původním stavem zděšen. Kdo má základní znalosti fyziky tak mu je jasné, že tímto uložením tlumiče je výrazně snížena jeho funkce, protože je mu vnucena kratší dráha.
Naopak Fratovo řešení musím pochválit.
Napadá mě, že se budeme možná ještě časem divit, když takto zjevnou věc jsou schopni vyrábět.
Není tu někdo právník, který by byl schopen toto řešení napadnou s hlediska bezpečnosti u výrobce?
- Přílohy
-
- Udělejte si názor sami......
- SACHS-800.jpg (62.18 KiB) Zobrazeno 4458 x
Naposledy upravil(a) frantaservis dne 10 lis 2011, 20:57, celkem upraveno 1 x.
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
[quote="airwaves"]Koukal jsem na fota zadních náprav co jsem měl doma. podobně jako ix2O to má nová Meriva.
Ano to je naprosto v pohodě,Merivu ve své databázi mám také.V podstatě se dá říct,že po úpravě je stav poměrně shodný s tím jak to má Meriva v sérii.
Dostal se mi do ruky nový interní přípis,kde se píše,že firma Hyundai plánuje do 5ti let zcela ovládnout trh s automobily ve všech segmentech. Možná by bylo užitečné informovat přímo Korejské vedení,jen ještě nevím jak. V podstatě by se mělo jednat o to,že pokud budou spoléhat na Technické centrum v německém Russelsheimu,nemusí jim tento záměr vyjít. Diskutovaná konstrukce je snad úplně proti všem poznatkům,úplně jako by Němci nevěděli,že fyzika platí na celém světě pro všechny stejně. Situaci zhoršuje i příliš silná tyč zkrutného stabilizátoru,která neumožňuje vzájemně nezávislý pohyb kol. Proto je tu vlatně také ten "Žigul" efekt. Ten měl také pevnou nápravu. Kia Rio,jejíž vlastnosti jsou velmi dobré nemá u stejně koncipované nápravy stabilizátor vůbec! Franta
Ano to je naprosto v pohodě,Merivu ve své databázi mám také.V podstatě se dá říct,že po úpravě je stav poměrně shodný s tím jak to má Meriva v sérii.
Dostal se mi do ruky nový interní přípis,kde se píše,že firma Hyundai plánuje do 5ti let zcela ovládnout trh s automobily ve všech segmentech. Možná by bylo užitečné informovat přímo Korejské vedení,jen ještě nevím jak. V podstatě by se mělo jednat o to,že pokud budou spoléhat na Technické centrum v německém Russelsheimu,nemusí jim tento záměr vyjít. Diskutovaná konstrukce je snad úplně proti všem poznatkům,úplně jako by Němci nevěděli,že fyzika platí na celém světě pro všechny stejně. Situaci zhoršuje i příliš silná tyč zkrutného stabilizátoru,která neumožňuje vzájemně nezávislý pohyb kol. Proto je tu vlatně také ten "Žigul" efekt. Ten měl také pevnou nápravu. Kia Rio,jejíž vlastnosti jsou velmi dobré nemá u stejně koncipované nápravy stabilizátor vůbec! Franta
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
No jasně Vildo,to je také názor a nelze proti němu nic mít. Samozřejmě proti němu stojí moje odborné znalosti,jak konstrukce,tak materiálů,svařené je to TIGem v argonu,průběh namáhání jsem u prototypu ověřil pomocí praskajícího laku v se to dělá u nosníků letadel. Auta ode mne vítězí v automobilovém sportu a nikomu nic neulítlo i,když je to pořádný průvan. Tohle nic není,to by zvládl každý průměrný zámečník a obavy nejsou na místě. A,kdyby přece,jen by se utrhl tlumič,který je tam v sériovém provedení stejně na nic. Jen si pod auto vlez a podívej se jak jsou čisté a osedané dorazy v dolní části pružiny,vidíš ten obtisklý kroužek od polyuretanového dorazu? A to nejezdíš v pěti lidech a s plným kufrem ne? Jak je to možné,co myslíš? Jen co začnou vymrzlé díry ve sněhu,to bude mazec! Měj se hezky a víc mi důvěřuj,homologace nápravy je ve smyslu pružná příčka,dvě pera,dva tlumiče a dost. Jak to tam je ustanoveno není,je to tedy dovoleno. Ahoj FrantaVilda píše:No, chlapci nevim nevim, jestli je tohle řešení to pravý ořechový to už je dost závažný zásah do konstrukce vozu a vůbec si nejsem jistý, jestli to nějaký zlepšení přinese změnilo se těžiště uložení tlumiče a rameno je z pouhého plechu ... vůbec bych se nedivil, kdyby se zlomilo tohle už je velká partyzánština a myslím, že mnohem nebezpečnější, než odskakující náprava ....
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
ANO,TOTO JE SPRÁVNÝ POSTŘEH !!! Mám ve své databázi i několik fotek ze,kterých je zřejmé,že se vývoj pérování u aut,která jsi uvedl ubírá přesně opačným směrem! To je ale náhoda Podle mne je úmysl zřejmý,Němci věděli,že to bude fungovat líp než jim,proto se na tom tak "podepsali". Já to teď vím také. Mě už to funguje skvěle a žádná díra,nebo příčný hrbol už mi nevadí a letím s tím jak utrženej vagón I na 16" kolech to je OK. Franta.airwaves píše:Já bych spíš myslel, že si němci ošéfovali, aby to bylo hůř než na touranu, c-maxu , merivě, zafiře .
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Ahoj,no pokud jsem se nechtěl zabít,něco jsem s tím udělat musel,když výrobce dělá mrtvého brouka. Prostě jsem nechtěl být po několika krizích,kdy jsem stál uprostřed zatáčky napříč ten první co to rozbije. Na 16" kolech při nahuštění asi uprostřed uvedených tlaků je to prostě na špatné silnici neovadatelný stroj. Systém stabilizace je v takové chvíli jen slabá útěcha,každý ví,že kolo ve vzduchu přece nebrzdí a nemůže nic ovlivnit.Technické znalosti a zkušenosti mám,taky jsem to neudělal za den a bez přípravy nějak hrrr,vím,že to jde do běžného provozu. Samozřejmě jsem se zajímal i o homologační list,kde to naštěstí nijak ošetřeno nemají. Ahoj Franta.enjoy píše:JA teda taky cumel jak puk,ze si tohle nekdo u novyho auta dovoli,ale s tim ze je to jenom plech bych se netrapil.ramena nejsou nic jinyho.
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Ahoj,nic přivařeno není,je to bez zásahu do konstrukce a bez porušení toho jak je náprava homologována. Nejsem sebevrah. Samozřejmě by bylo lepší přimět k nápravě výrobce,ale zatím ani nekomunikují...viz moje odpověď zde na fóru. V Německu je situace poněkud jiná,když jsem tam pracoval,projeli jsme celý Norimberk,než jsme na předměstí našli díru na,které jsme mohli odzkoušet klepání na,které si zákazník stěžoval. U nich se to jistě tolik neprojeví,na dobré silnici jede auto celkem dobře i,když trochu jako na koni,zadek si žije svůj život.Také jsem již psal,že v případě,že by tlumič byl PAN TLUMIČ !,že by to i při takové konstrukci zvládl. Takže možné je všechno,Vozy KIA,které mají stejnou nápravu mají tlumiče od pohledu jiné a některé nemají příčný stabilizátor,který u H IX 20 dělá ze zkrutné nápravy nápravu pevnou. Je toho víc,těžko se k tomu vyjádřit,i zde jsou někteří,kterým to neodskakuje,možná mají právě tlumiče pro SRN....nevím,pracuji na tom. FrantaChasnik píše:Obávám se, že autorizovaný servis bude těžko na zadní rameno přivařovat nějaký plech, aby změnil schválené a ozkoušené tovární umístění tlumiče. Z hlediska fyziky je opravené řešení lepší, ale ofiko je to zásah do konstrukce vozu a v případě nehody by se na tom mohly točit i pojišťovny. Logika a fyzika kolikrát nestačí a oficiálně tohle řešení nemá šanci projít.
Anebo, jak tady Franta říkal, že němci si to ošéfovali - mám tomu rozumět, že ix20 určené pro GER trh mají jiné uchycení zadního tlumiče To by potom bylo jiné kafe!
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Ahoj, Františku. Jsi ďábel v tom dobrém slova smyslu. Konečně to tu ožilo . Vytiskl jsem si tvoji úpravu před a po a je to velmi zajímavé. Jak píšeš, nic není vařený na auto a dá se to rychle v případě potřeby vrátit zpět. Na původní místo tlumiče jde futro nového držáku a ten ještě drží pod průžinou asi šroubem. Mohl by jsi prosím poslat výkres ať nemusím v sobotu pod autem ležet s posuvkou? Nebo by stačilo, kdyby jsi domaloval pár rozměrů do fotky? Plus sílu plechu a šrouby pod pružinou? Díky za všechny bastlíře . No jinak s fabrikou se nepokoušej komunikovat, Ti chybu nepřiznají to je uplně zbytečné se snažit.
Naposledy upravil(a) airwaves dne 05 pro 2011, 18:22, celkem upraveno 1 x.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Tak na to můžeš zapomenout.Za suché z nosu se tady Franta určitě neangažuje
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Na druhou stranu, kdyz to vymyslel, nakreslil, zkonstruoval a evidentne to funguje, proc by za to nemel chtit odmenu. Mne se to docela libi, ale ix20 nemam a ani neplanuju
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Anebo, jak tady franta říkal, že němci si to ošéfovali - mám tomu rozumět, že ix20 určené pro GER trh mají jiné uchycení zadního tlumiče To by potom bylo jiné kafe![/quote]
Ahoj,ulovil jsem u jednoho dealera pro Tebe a všechny ostatní zajímavou fotku fungl nového auta! Nejspíš proto si někteří stěžují a jiní ne.Ať si každý udělá úsudek sám.....Jen nevím jak ji sem dostat,někoho poprosím.Franta
- Přílohy
-
- Toto je odpověď na Tvůj dotaz,tlumiče SACHS !
- SACHS-800.jpg (62.18 KiB) Zobrazeno 4593 x
Naposledy upravil(a) frantaservis dne 10 lis 2011, 20:50, celkem upraveno 1 x.