...emisnú som prešiel v pohode, normy boli pod normou aj s rezervou...enjoy píše:A co na emisich panove,prosli jste?vy co mate zaslepene EGR.
Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?
Trajet 2.0 CRDI 2003
Škoda Forman
Lada 1200
Škoda Forman
Lada 1200
- Reklama
Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?
Čo ja viem, tak s emisnou kontrolou nemá zaslepenie EGR nič - recirkulácia ovplyvňuje len produkciu NOx, ktoré sa ale na emisnej kontrole nemerajú a na CO to žiadny vplyv nemá.
i20 1.4 CRDi, 55kW, Comfort, Ice blue - od 2.3.2011
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
Opel Corsa 1.3 CDTi, 51kW, od 6.11.2003
- permonicek
- *
- Příspěvky: 36
- Registrován: 05 kvě 2007, 22:10
Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?
Ahoj, tak můj Tucson DPF filtr má. Pravdou ale je, že jsem ho kupoval jako nový v Německu a byl určen pro západní trh (NL), takže nevím jestli je to standard, nebo ne. Každopádně žádná výhra to není, neb mám dojem, že mi odchází. A nebo je to EGR ventil.Garcia007 píše:V súvislosti s tým ma napadajú dve veci? - Ako je to s motormi CRDi a filtrami pevných častíc (DPF) - majú? nemajú?
A druhá vec - nedá sa nejako pomôcť zvýšeniu teploty spalín napr. aditívom na zvýšenie cetánového čísla?
Vie niekto ako to je???
... DPF - Accenty NEMAJU to wem na 100 pro to mam zistene ... ja pouziwam VIF-ko ...
Jinak mám najeto přes 207tis. km a kromě první výměny spojky a setrváku až ve 180tis. jsem s autem neměl naprosto žádný problém..
Nepočítám samozřejmě běžnou údržbu jako destičky apod.
Tucson 2.0 CRDi GLS 4WD VGT DPF (2007)
- Saimon
- ****
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
- Bydliště: Hodonínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?
U Tucsona CRDi je filtr pevných částic doživotní a čistí se sám, pokud dáváš správný olej
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
- permonicek
- *
- Příspěvky: 36
- Registrován: 05 kvě 2007, 22:10
Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?
Díky za upřesnění
Nedávno mi dvakrát po sobě při jízdě v nízkých otáčkách naběhl nouzový režim motoru a rozsvítila se mi kontrolka signalizující závadu na emisích.
Do normálního režimu se auto vrátilo po vypnutí motoru a novém startu, ale kontrolka svítila dál. Sama pak zhasla po ujetí několika des.km. Tohle se ještě opakovalo 2x a od té doby jsem najel už pár tisíc km a závada se už neobjevila. Když jsme to s kámošem připojili na diagnostiku (v servisu jsem s tím ještě nebyl), hlásilo to něco jako poruchu na systému zpětného odvodu spalin (kód už si nepamatuju). Tak mě napadlo, že by to mohl být EGR ventil. Co myslíš?
Jo a taky poslední dobou pozoruju, že když mám zaplou klimu, nebo když auto stojí, tak že dovnitř do auta jdou přes větrací systém výfukové zplodiny.
Nevíš čím by to mohlo být? Má to nějakou souvislost?
Dík.
Nedávno mi dvakrát po sobě při jízdě v nízkých otáčkách naběhl nouzový režim motoru a rozsvítila se mi kontrolka signalizující závadu na emisích.
Do normálního režimu se auto vrátilo po vypnutí motoru a novém startu, ale kontrolka svítila dál. Sama pak zhasla po ujetí několika des.km. Tohle se ještě opakovalo 2x a od té doby jsem najel už pár tisíc km a závada se už neobjevila. Když jsme to s kámošem připojili na diagnostiku (v servisu jsem s tím ještě nebyl), hlásilo to něco jako poruchu na systému zpětného odvodu spalin (kód už si nepamatuju). Tak mě napadlo, že by to mohl být EGR ventil. Co myslíš?
Jo a taky poslední dobou pozoruju, že když mám zaplou klimu, nebo když auto stojí, tak že dovnitř do auta jdou přes větrací systém výfukové zplodiny.
Nevíš čím by to mohlo být? Má to nějakou souvislost?
Dík.
Tucson 2.0 CRDi GLS 4WD VGT DPF (2007)
- Saimon
- ****
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
- Bydliště: Hodonínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?
Já v létě tomu dal plný kotel na 3ku a nechal Tucsona jet z kopce dolů tou velkou rychlostí a to po 3 dny a na té 3ce a zaplo se mi vypalování toho filtru pevných částic a zatím v pohodě.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
- permonicek
- *
- Příspěvky: 36
- Registrován: 05 kvě 2007, 22:10
Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?
Tím filtrem to asi nebude. Jezdím každý den hlavně po dálnici delší trasu a při tom by se měl sám regenerovat.
Tucson 2.0 CRDi GLS 4WD VGT DPF (2007)
- Saimon
- ****
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
- Bydliště: Hodonínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?
To jo, tak asi ten EGR ventil
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?
ahoj,u CRDi by to,pokud se nebude plašit ŘJ motoru nemělo dělat problém,ale u benzína plní AGR ventil ještě další důležitou funkci,tam to nedoporučuji. Několikrát harmonicky v průběhu otáček dojde vlivem kinetické energie vzduchu v sání k většímu naplnění válců než 1.0 a v tuto chvíli neplatí vypočtený kompresní poměr. Ten se tímto "přeplňováním" zvýší a motor by měl sklony ke klepání. Pokud ke klepání dojde,ředí AGR čistý vzduch spalinami,aby se situace stabilizovala bez snížení předstihu. Pokud ale k nápravě tohoto stavu nedojde,snižuje ŘJ předstih až do té doby,než klepání pomine a nizký předstih znamená horší využití energie paliva a zvyšuje se spotřeba. Takže to budeš hnát celé kilometry se špatným předstihem. Popsaná situace nastává hlavně při jízdě po dálnici s hodně otevřenou škrticí klapkou. V příměstském provozu,nebo klidné jízdě se absence AGR nemusí projevit. Franta.Hardcam píše:A ma tenhle technickej zazrak treba i CRDi Elantra nebo benzinovej Getz? Zkusil bych, jestli to ma vliv na na funkci...
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?
ahoj,u CRDi by to,pokud se nebude plašit ŘJ motoru nemělo dělat problém,ale u benzína plní AGR ventil ještě další důležitou funkci,tam to nedoporučuji. Několikrát harmonicky v průběhu otáček dojde vlivem kinetické energie vzduchu v sání k většímu naplnění válců než 1.0 a v tuto chvíli neplatí vypočtený kompresní poměr. Ten se tímto "přeplňováním" zvýší a motor by měl sklony ke klepání. Pokud ke klepání dojde,ředí AGR čistý vzduch spalinami,aby se situace stabilizovala bez snížení předstihu. Pokud ale k nápravě tohoto stavu nedojde,snižuje ŘJ předstih až do té doby,než klepání pomine a nizký předstih znamená horší využití energie paliva a zvyšuje se spotřeba. Takže to budeš hnát celé kilometry se špatným předstihem. Popsaná situace nastává hlavně při jízdě po dálnici s hodně otevřenou škrticí klapkou. V příměstském provozu,nebo klidné jízdě se absence AGR nemusí projevit. Franta.TomSQ píše:Nechcem zakladat zbytocne novu temu tak sa spytam tu. Ma EGR ventil aj motor G4EK teda 1.5ka v Accentovi? Ale skor asi nie ako ano, ze?
Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?
Opět nebudeme otevírat nové téma a rovnou se zeptám...
Mám Sonatu 2007 CRDI a občas, zvláště při více agresivní jízdě nebo dlouhé jízdě po dálnici se mi po po delší době jízdy stane, že mi motor pak chce vytáčet jenom do 3t otáček a pak jako by to najednou ztratilo výkon a motor jako by brzdí dokud nepřeřadim... Při podřazení se motor maximálně vytočí, ale pak to spadne opět do 3t max. Problém ustane jenom když chcípnu motor a to na delší dobu cca hodinu, když to udělám jen na třeba 10 minut, tak to po chvíli začne dělat znova. Byl jsem na diagnostice a tam mi řekli, že je všechno OK, tak mě napadlo jestli to nemůže být tím EGR ventilem?? Kdyby ano, dá se ten ventil nějak šetrně vyčistit? Neboť se mi nechce vyhazovat za nový... Jinak abych úplně nevybočoval od tématu, jak je to přesně s tím zaslepením? Tak jako, že vyndám celý tento díl:
a to co mi tam zbude zaslepím včetně té malé hadičky? A taky jsem nepochopil to s těma plíškama, o kterých se tu mluví, jinak řečeno, nevim jak bych to tím zadělal... To jako, že ty ty plíšky přilepim páskou? Nejvíc by mi pomohlo foto už něčeho hotovýho
Díky
Mám Sonatu 2007 CRDI a občas, zvláště při více agresivní jízdě nebo dlouhé jízdě po dálnici se mi po po delší době jízdy stane, že mi motor pak chce vytáčet jenom do 3t otáček a pak jako by to najednou ztratilo výkon a motor jako by brzdí dokud nepřeřadim... Při podřazení se motor maximálně vytočí, ale pak to spadne opět do 3t max. Problém ustane jenom když chcípnu motor a to na delší dobu cca hodinu, když to udělám jen na třeba 10 minut, tak to po chvíli začne dělat znova. Byl jsem na diagnostice a tam mi řekli, že je všechno OK, tak mě napadlo jestli to nemůže být tím EGR ventilem?? Kdyby ano, dá se ten ventil nějak šetrně vyčistit? Neboť se mi nechce vyhazovat za nový... Jinak abych úplně nevybočoval od tématu, jak je to přesně s tím zaslepením? Tak jako, že vyndám celý tento díl:
a to co mi tam zbude zaslepím včetně té malé hadičky? A taky jsem nepochopil to s těma plíškama, o kterých se tu mluví, jinak řečeno, nevim jak bych to tím zadělal... To jako, že ty ty plíšky přilepim páskou? Nejvíc by mi pomohlo foto už něčeho hotovýho
Díky
- Giovany1971
- *
- Příspěvky: 76
- Registrován: 26 kvě 2011, 06:23
- Bydliště: Vsetín
Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?
Ohledně tech splodin v kabině si zkontroluj zda nemáš prasklý vlnovec od 1 dilu výfuku.Taktéž se podívej zdali ti nejdou častečně spaliny kolem zhavičů,,, poznáš to i tak že se ti tam usazuje černý dehet. Moje kontkrétní zkušenost!!permonicek píše:Díky za upřesnění
Nedávno mi dvakrát po sobě při jízdě v nízkých otáčkách naběhl nouzový režim motoru a rozsvítila se mi kontrolka signalizující závadu na emisích.
Do normálního režimu se auto vrátilo po vypnutí motoru a novém startu, ale kontrolka svítila dál. Sama pak zhasla po ujetí několika des.km. Tohle se ještě opakovalo 2x a od té doby jsem najel už pár tisíc km a závada se už neobjevila. Když jsme to s kámošem připojili na diagnostiku (v servisu jsem s tím ještě nebyl), hlásilo to něco jako poruchu na systému zpětného odvodu spalin (kód už si nepamatuju). Tak mě napadlo, že by to mohl být EGR ventil. Co myslíš?
Jo a taky poslední dobou pozoruju, že když mám zaplou klimu, nebo když auto stojí, tak že dovnitř do auta jdou přes větrací systém výfukové zplodiny.
Nevíš čím by to mohlo být? Má to nějakou souvislost?
Dík.
Jinak k těm emisím/EGR/ pokud je jíž ventil vadný či nefunguje v rozsahu v jakém má,tak to může a s pravidla rozsvítí kontrolku ECU. Ale nevyřešíš to tím že ho zaslepíš!!!
V první řadě musí byt samotný ventil v bezchybném stavu...a potom jej můžeš zaslepit-odpojit,protože je otvírán bud podtlakem nebo elektronicky a Jednotka motoru pozná jeho poruchu tak vyhazuje chybu.
Ve velké většině jednotka motoru nepozná že jsou spaliny omezeny nějakým plechovým těsněním a jak jsem psal pozná jen vadný ventil,,,ale pozor!!! Jsou auta kde jednotka pozná i absenci spalin takže bez úpravy softu neni možné EGR zaslepit.
2,2CRDI s DPF to jednotka nepozná
Sono sempre moderato critico!!
Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?
Tak na emisích jsem prošel naprosto v klidu i se zaslepeným ventilem.
Bylo: Hyundai Coupé 1.6 1997
Hyundai Trajet 2.0 CRDI 2005
Hyundai Lantra 1.6 J2 kombi
Hyundai Trajet 2.0 CRDI 2005
Hyundai Lantra 1.6 J2 kombi
Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?
Tak jsem si nechal udělat záslepku na svojí sonatu crdi (2007) a po celém dnu, kdy jsem se k tomu pracně dostával jsem jí tam nakonec dal a všechno vrátil zpátky, včetně kabelu od samotného EGRka... No, a teď mám docela problém, nejenom, že se mi začalo kouřit od někad pod lambdou, ale ještě se mi rosvítilo kontrolka motoru !! To že se z toho kouří bych ještě pochopil tak, že mi tam ucáklo trochu kapaliny EGR chladiče když jsem to sundaval, ale čím víc to bylo nastartovaný tím víc to začalo kouřit až se pak rozsvítila ta kontrolka... Nevíte někdo co s tím může být? Doufám, že jsem to neodrovnal.. Jinak nevim jestli to bylo tím, že ten motor nebyl zahřátý, ale když jsem šlápl na plyn tak se zdálo, že motor je trochu přidušenej...
Tady je foto EGR co mám. tu zálepku jsem dal na spodní část...
Prosím pomoc..
Tady je foto EGR co mám. tu zálepku jsem dal na spodní část...
Prosím pomoc..
Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?
Vyřešeno, záslepka šla do koše a ventil jsem vyčistil sprej na odstraňování sazí... takže je jako novej a navíc to už nikde nekouří, díky bohu...