Odskakování a hluk zadní nápravy.
Moderátoři: frawd, Moderátoři
-
- *
- Příspěvky: 80
- Registrován: 13 pro 2008, 08:36
- Bydliště: Brno
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
to frantaservis: Hezky si mu to dal..
Ix20, 12/2011, Tricolor, 1,6 CVVT, 92Kw, hnědá metla
Bylo:
I30 CW, 5/2010, Comfort, 1,6 CRDi, 85Kw, stříbrná metla
Getz, 2006, 1,1i
Bylo:
I30 CW, 5/2010, Comfort, 1,6 CRDi, 85Kw, stříbrná metla
Getz, 2006, 1,1i
- Reklama
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Gratulace dedulovi! Pěkná práce! Připojuji foto po povrchové úpravě těsně před montáží. Odrezovač, 2x Alkyton a PVC Body. Odzkoušel jsem prototypy a musel upravovat. Tlumič se mi dotknul misky s pružinou a krom kovových zvuků hrozilo jeho poškození promáčknutí o misku. Takže jsem musel odfrézovat držák tlumiče a navařit nový posunutý o 5mm. Teď už mám bumerangy na autě a je to znát. Auto je v zatáčkách ještě suverénější. Upravil jsem tlak pneu na 2,3. No jinak k dotazům na pevnost a podobně. Vůbec o nic nejde. Když ten šroub nebo svár upadne, (nebo nám bumerang ukradne někdo v Německu na testování) auto se začne chovat jako tisíce dovezených ojetin na starých tlumičích. Váha vozu je na závěsu a na pružině, tlumič jen chytá kmity. Takže žádná katastrofa se nekoná auto jede dál i bez tlumiče. Nouzově pomalu ale jede. Pochopitelně že když to upadne zrovna manželce v zatáčce při 16Okm/h s deseti malými dětmi tak bude brutální masakr .
- Přílohy
-
- P1090198.JPG (165.25 KiB) Zobrazeno 2992 x
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Tak mě Franta po deseti letech donutil otevřít strojnické tabulky a musím říct,že jak jsem mu v těch úpravách věřil už dřív,tak to platí pořád
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
airwaves píše:Gratulace dedulovi! Pěkná práce! Připojuji foto po povrchové úpravě těsně před montáží. Odrezovač, 2x Alkyton a PVC Body. Odzkoušel jsem prototypy a musel upravovat. Tlumič se mi dotknul misky s pružinou a krom kovových zvuků hrozilo jeho poškození promáčknutí o misku. Takže jsem musel odfrézovat držák tlumiče a navařit nový posunutý o 5mm. Teď už mám bumerangy na autě a je to znát. .
airwaves možná,že bylo zbytečné to frézovat, možná by jen stačilo nepatrně promáčknout misku pružiny, tím by vzniklo místo pro tlumič.Možná, nezkoušel jsem to. d.
ix 20 1,4 Trikolor Glowing Red 2010
ix 20 1,6 Trikolor White Sand 2019
ix 20 1,6 Trikolor White Sand 2019
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Tak stačilo by no. Zkoušel jsem to kladivem, pak ještě větším kladivem a nic. No kdybych to mohl nahřát... Ale pak jsem se zarazil v rozletu co kdyby došlo na nějakou reklamaci a ta miska by byla pak upravená prohnutá opálená natřená . Takto je to jen geniální adaptér, přídavek co jde odstranit za deset minut . Tak jsem raději upravil bumerang, neměl jsem ještě povrchovku.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Len taky maly dotaz ...
Zrejme je tato tema u IX20 ta najsledovanejsia , ale dajme si otazku - kto si toto auto kupuje aby ocakaval v zatackach charakter zavodneho vozidla ? Zrejme nikto. Ak sa chce niekto nahanat a hrat na frajera ( nedajboze ohrozovat ostatnych ! ) , tak by sa mal popozerat po inom aute ako je toto / resp. este lepsie dat sa zavriet niekde na okruh a tam sa vybujacit do sytosti . Nikde som si nevsimol , ze by o IX20 bolo pisane ako o malom sportovom MPV, skor je chapane ako male rodinne auto - nahrada hatchbackov, s vyhodami ako variabilita , vyssi posed atd ....
Nadmerne skace ? Nikde sa o tom vo velkom nepise , nikde sa to nerozmazava ako tu. Je mozne najst X clankov o Y automobilov, o ktorych sa pise , ze odskakuju.
Nerobim reklamu IX20, len si myslim, ze toto tu posobi ako velka ANTIREKLAMA a to auto si to nezasluzi, lebo za cenu, za ktoru je mozne si ho obstarat v celkom slusnej vybave s plusmi, ktore ponuka za to stoji . OK, par jednotlivcov robi napravu , nic proti tomu nemam, len nech sa tu nepise ze jazdne vlastnosti su zakerne - lebo nie su ! Moj osobny nazor - zasah do napravy by som urcite nerobil. Preco ano ? Auto som kupoval po skusobnej jazde a naozaj ma oslovilo . Preto som si ho kupil. Ak sa danou upravou jazdne vlastnosti vylepsia, preco nie, ale ja osobne by som sa po tom zasahu asi nezbavil pocitu ze to uz nie je original . Dalsia vec - zaruka a havarijna poistka .... a nasledne mozne problemy pri jej uplatnovani. Ale ako hovorim - moj osobny nazor a pocit !
Mam zatial najazdenych nieco vyse 6000 km a jazdne vlastnosti IX20 su predvidatelne velmi dobre . Vacsinou jazdim sam, maximalne so spolujazdcom, stalo sa mi, ze zadok auta mierne poskocil , ale naozaj velmi jemne - ziadna katastrofa ako taraniny v teste z casopisu SM ( skakanie o meter a podobne ) ...
Na zaver :
Nespokojnym skakajucim zadkom odporucam uvedomit si, v akom type auta sedia a na co tento typ auta sluzi ....
Takze pozor ---- zadok odskakuje !
Zrejme je tato tema u IX20 ta najsledovanejsia , ale dajme si otazku - kto si toto auto kupuje aby ocakaval v zatackach charakter zavodneho vozidla ? Zrejme nikto. Ak sa chce niekto nahanat a hrat na frajera ( nedajboze ohrozovat ostatnych ! ) , tak by sa mal popozerat po inom aute ako je toto / resp. este lepsie dat sa zavriet niekde na okruh a tam sa vybujacit do sytosti . Nikde som si nevsimol , ze by o IX20 bolo pisane ako o malom sportovom MPV, skor je chapane ako male rodinne auto - nahrada hatchbackov, s vyhodami ako variabilita , vyssi posed atd ....
Nadmerne skace ? Nikde sa o tom vo velkom nepise , nikde sa to nerozmazava ako tu. Je mozne najst X clankov o Y automobilov, o ktorych sa pise , ze odskakuju.
Nerobim reklamu IX20, len si myslim, ze toto tu posobi ako velka ANTIREKLAMA a to auto si to nezasluzi, lebo za cenu, za ktoru je mozne si ho obstarat v celkom slusnej vybave s plusmi, ktore ponuka za to stoji . OK, par jednotlivcov robi napravu , nic proti tomu nemam, len nech sa tu nepise ze jazdne vlastnosti su zakerne - lebo nie su ! Moj osobny nazor - zasah do napravy by som urcite nerobil. Preco ano ? Auto som kupoval po skusobnej jazde a naozaj ma oslovilo . Preto som si ho kupil. Ak sa danou upravou jazdne vlastnosti vylepsia, preco nie, ale ja osobne by som sa po tom zasahu asi nezbavil pocitu ze to uz nie je original . Dalsia vec - zaruka a havarijna poistka .... a nasledne mozne problemy pri jej uplatnovani. Ale ako hovorim - moj osobny nazor a pocit !
Mam zatial najazdenych nieco vyse 6000 km a jazdne vlastnosti IX20 su predvidatelne velmi dobre . Vacsinou jazdim sam, maximalne so spolujazdcom, stalo sa mi, ze zadok auta mierne poskocil , ale naozaj velmi jemne - ziadna katastrofa ako taraniny v teste z casopisu SM ( skakanie o meter a podobne ) ...
Na zaver :
Nespokojnym skakajucim zadkom odporucam uvedomit si, v akom type auta sedia a na co tento typ auta sluzi ....
Takze pozor ---- zadok odskakuje !
-
- *
- Příspěvky: 80
- Registrován: 13 pro 2008, 08:36
- Bydliště: Brno
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
to skrabi: ono jde spíš o to, že jízdní vlastnosti tohodle auta jdou vylepšit jednoduchým (myšleno obrazně) adaptérem. nejsem žádnej technik, ale je mi jasný, že něco, co tlumí kmity kola by mělo být umístěný co nejblíž toho kola... a nejde jen o jízdu, ale i o kmitání celýho celku a tím pádem pohodu na palubě a výdrž skeletu auta. ze začátku jsem byl tady skeptickej, ale mám čím dál větší pocit, že na tom něco bude. Máš pravdu, odskakujou i jiný auta, ale ix20ka, jak se dovídám, nemusí. a další věc je, že se na původní nápravu nic nevaří, nijak se nezasahuje do její konstrukce, jen se k ní cosi přišroubuje a to něco drží pouze tlumič a to ještě v ideálnější poloze, než originál. přijde mi to podobné, jako když si pomocí podložek rozšíříš rozchod kol, nebo tak, což se děje celkem běžně.
Ix20, 12/2011, Tricolor, 1,6 CVVT, 92Kw, hnědá metla
Bylo:
I30 CW, 5/2010, Comfort, 1,6 CRDi, 85Kw, stříbrná metla
Getz, 2006, 1,1i
Bylo:
I30 CW, 5/2010, Comfort, 1,6 CRDi, 85Kw, stříbrná metla
Getz, 2006, 1,1i
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Ja netvrdim, ze sa jedna o velky zasah do konstrukcie zadnej napravy ... ale predsa. Je to nove auto, zrejme takmer kazdy si plati havarijnu poistku ( nie najlacnejsiu ) , ak sa nahodou nieco stane, a ak aj vinou niekoho ineho, tak urady to nemusi zaujimat - budu to mozno vnimat asi tak - ze co je tento kus zeleza tu ... a ma tu byt ? Je to schvalene vyrobcom ? a podobne. Tato naprava moze viest k vylepseniu jazdnych vlastnosti - netvrdim, ze nie, ale uz len z tejto strany sa na to pozeram inak .. a jasne, stojim si za tym, ze aj s autom bez dodatocnej upravy je mozne vozit sa bezpecne . dolezity je "clanok" medzi pedalmi a tym kolieskom, ktorym sa urcuje smer jazdy
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
1.frantaservis píše:Co o mě víš,že máš takový dotaz? Držák je z C2/ 14220,vedení šroubů - trubičky 11109 automatová ocel, šroub tlumiče N90789901 M12x1.25x85x25,Škoda Felicia zadní tlumič s originál maticí N90791601,svislý šroub do misky pera N90596906 M10x55x30 značný 8.8. Svařeno metodou TIG v ochranné atmosféře. Už je to zde na fóru uvedeno,čti. Ahoj Franta.black_sheep píše:když už si tady hrajete na konstruktéry: třídu pevnosti a rozměry šroubů jsi volil jak?
no promiň ale "frantaservis" není zrovna nic o co by ses mohl opřít - žádný odkaz, webové stránky - zkrátka nic důvěryhodného. takovejch franta/lojza/vencaservisů po zemi je a jsou schopní všeho (bez urážky ale tak to prostě je - neznáme tě). navíc moje připomínka byla spíš směřovaná na toho druhého kutila - přesdívku už jsem zapomněl a nechce se mi to dohledávat. takže nebuď vznětlivý jako jsi zatím vždycky byl; rozhodně s takovými dotazy musíš počítat, když se sám pokoušíš "hrabat" v něčem, co vyprodukovat tým kontruktéru z německa s posvěcením od korejců, ať už jsou tvé argumenty logické či ne - jde o důležitou konstrukční záležitost. je to dost ujetý a tvé konspirační teorie rozhodně na důvěryhodnosti nepřidají.
2.
rozhodně nesouhlasím s tvrzením, že "když to upadne tak to je v poho - bude to jako předtím". právě v tu chvíli kdy to upadně (pravděpodobně někde na nějakým "hupu" nebo díře) by to znanemanlo pěkný průser - klidně bys mohl odcestovat do protisměru a někoho sejmout. v tu chvíli, až někoho zabijete nebo přinejmenším pomlátíte, tak pojišťovna platit nebude, pokud si toho někdo všimne. kor když jsou schopný si dohledat i toto forum - kdyby šlo na věc. možná proto ta anonymita??
3.
celé téma sleduju od začátku takže o svarovani wolframem v ochr. atmosféře (ať nejsme tak tajemný) jsem četl - určitě ušlechtilá věc, nicméně to ještě nemusí nic znamenat z hlediska správné konstrukce svárů i dodržení technologického postupu. sám jsem měl tu možnost si vyzkoušet WIG/TIG. svářel jsem třeba i MIGem a mě jako laikovi to šlo daleko líp od ruky - takže to ještě nemusí bejt výhra!
s tím materiálem sis sám docela naběhl na mé další kousance. ocel 14220 je zrovna na svařování pěkná svině, čímž je to riziko posrání svárů daleko vyšší než treba u ocele tř. 11 ze kterejch si dělal ty trubičky. ano ano, určitě jsi to svařil dobře a pak si zvolil skutečně vhodný materiál (nemám tu žádné tabulky a z hlavy už její charakteristiky nevím - po letech mimo strojírenství - dělám teď jazyky a IT). nějaké tepelné zpracování po svařování bylo? navíc, nechci ti kecat do volby přídavného materiálu protože v tom už se nevyznám; co ale vím je, že jsi svařoval různé materiály takže další možnost jak to celé posrat.
nicméně - do svárů jsem ti nekecal protože to takhle na dálku těžko můžu soudit, navíc tam hraje roli tolik faktorů že to nemá cenu se o tom dohadovat přes internetové fórum.
Kecal jsem ti do šroubů a vhodnosti jejich volby. sám jsem dost šroubů z hlediska namáhání počítal - předpokládám že jen tak od voka jsi je tam nenastřílel, nebo ano? v tom případě bych třídou pevnosti vůbec nešetřil a vrznul tam 10 nebo 12tky...
protože působící síly (střih, krut, tah) asi neznáš... pokud se pletu? v tom případě se omlouvám a jedině dobře že to dělá kontruktér - odborník a smekám před tvou prací, ale nikde jsi tu tyhle detaily neuvedl a podle mě, takhle velký zásah by se neměl dělat jen tak.... ikdyby to bylo dobře vymyšlené, samotná realizace vyžaduje řadu znalostí...
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
ještě mi to nedalo abych se nepodíval na meze kluzu (a tahu) a mezi 8.8 (ještě navíc pro M < 16) je o hodně nižší než u 12.96. možná tam je prd namáhání - těžko říct; nedokážu si to dynamicky představit co se děje když v ostré zatáčce vymeteš 10x díru a 10x jinou vymeteš při odlehčení (zatáčka na druhou stranu). pro sichr bych to ale raději výrazně předimenzoval - o výrobní cenu tady zase tak moc nejde nebo ne?
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Jedine co mi je neznamou riešenia je dynamicke zatazenie toho zvaru/spojov...mozte mat rozne atmosfery,zvar moze vyzerat pekne...ale unava je svina a pri takom zatazeni je zvar ci ine spoje, kriticke miesto...to je proste holy fakt a na to vam staci vediet trochu o materialoch,tep.spracovania a technologiach zvarania...netvrdím,ze toto neni dobre vyriešene(!),ale iba mam v tom neznamu a kedze som neni automechanik,konstrukter,ale iba laik,lama ci prizerajuci...tak zdravie moje ci mojej rodiny budem teraz radsej riesit normalnou jazdou,nebudem vymetat vsetky jamy v plnej rychlosti...Sam sa do takejto upravy rozhodne nepustim,ani netusim ako,v mojom okoli to navyse aj tak nikto nerobi...tak ma prosim nehanobte,ze ostavam pri originale Doteraz som navyse nemal ziadne problemy tohto typu. Auto sa maximalne trochu rozhupe ale neskace.
1,6 AT
40500km
40500km
-
- *
- Příspěvky: 80
- Registrován: 13 pro 2008, 08:36
- Bydliště: Brno
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
to skrabi: jasně, co by na to řekly úřady v případě průseru fakt netuším. taky už se nad tímhle zamejšlím o pár stránek dopředu... jen mě sere, že tady, dle výše uvedeného, někdo mrkne na uložení tlumiče zadní nápravy, zakroutí hlavou a napíše celkem logický vysvětlení toho, proč se mu to zdá špatný a navrhne jednoduchou úpravu. jestli si adaptéry nechám namontovat zatím nevím, nemám auto ještě doma, bo se dodací doba prodlouží až do příštího týdne. párkrát se s tím projedu a uvidím, ucítím...
Ix20, 12/2011, Tricolor, 1,6 CVVT, 92Kw, hnědá metla
Bylo:
I30 CW, 5/2010, Comfort, 1,6 CRDi, 85Kw, stříbrná metla
Getz, 2006, 1,1i
Bylo:
I30 CW, 5/2010, Comfort, 1,6 CRDi, 85Kw, stříbrná metla
Getz, 2006, 1,1i
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Nespokojnym skakajucim zadkom odporucam uvedomit si, v akom type auta sedia a na co tento typ auta sluzi ....
Takze pozor ---- zadok odskakuje ! [/quote]
Tento příspěvek je irelevantní,promiň. Na všechy Tvé dotazy a námitky najdeš zde na fóru odpověď,do detailu a myslím,že několikrát,dokonce i to,že úprava má za úkol prokázat,že v konstrukci vozu je chyba,kterou by mohl výrobce snadno napravit....atd...atd...všechno už tu bylo napsáno. A,že se někteří rozhodli to zkusit a mají teď auto,které jim dělá radost? To přece nelze nikomu mít za zlé. Jsou tu ale i odkazy na test Hyundaie Veloster,to je přece sportovně vyhlížející auto a přitom skáče a jeho jízdní vlastnosti jsou nejisté. Koupíš si ho tedy za ty peníze abys jezdil do konzumu pro housky? Je to opravdu spousta zbytečných otázek,ta chyba tam je a já Ti jen přeji,aby Tě nikdy nepřekvapila,až to budeš nejméně čekat. Franta.
Takze pozor ---- zadok odskakuje ! [/quote]
Tento příspěvek je irelevantní,promiň. Na všechy Tvé dotazy a námitky najdeš zde na fóru odpověď,do detailu a myslím,že několikrát,dokonce i to,že úprava má za úkol prokázat,že v konstrukci vozu je chyba,kterou by mohl výrobce snadno napravit....atd...atd...všechno už tu bylo napsáno. A,že se někteří rozhodli to zkusit a mají teď auto,které jim dělá radost? To přece nelze nikomu mít za zlé. Jsou tu ale i odkazy na test Hyundaie Veloster,to je přece sportovně vyhlížející auto a přitom skáče a jeho jízdní vlastnosti jsou nejisté. Koupíš si ho tedy za ty peníze abys jezdil do konzumu pro housky? Je to opravdu spousta zbytečných otázek,ta chyba tam je a já Ti jen přeji,aby Tě nikdy nepřekvapila,až to budeš nejméně čekat. Franta.
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
[quote="famfulin76"]to skrabi: jasně, co by na to řekly úřady v případě průseru fakt netuším.
Tak ještě jednou pro všechny ignoranty V typovém listě vozu,který závazně říká co jak má na voze podle homologace být je napsáno: Zadní náprava je zkrutná příčka odpružená dvěma vinutými pružinami a dvěma teleskopickými tlumiči..........A TEČKA! Na rozdíl od jiných skupin není náprava v Typovém listě ani vyfotografovaná,natož aby tam byl výkres. Na jakém základě by tedy měly vzniknout výše zmíněné problémy? Kdo má v ruce dokument,který říká jak to být má a jak ne. No,pokud chcete v případě nehody uvést do protokolu,že máte na voze něco jinak.....prosím,je to jen vaše volba. Právě podvozkové díly nebývají pro zachování možnosti změn blíže specifikovány,aby je mohl výrobce bez náročných řízení v průběhu výroby změnit,nebo třeba pro případné využití ve sportovní úpravě. Fakt nevím,proč se někdo z vás stále snaží výsledky mojí profesionální práce zpochybnit aniž prostudování problému věnoval byť jen zlomek času,který jsem tomu věnoval já,nebo si alespoň přečetl obsah celého tématu,abych se nemusel stále opakovat. Jen vidím,jak je v úvodu moje srovnání se sněmovnou trefné. Franta
Tak ještě jednou pro všechny ignoranty V typovém listě vozu,který závazně říká co jak má na voze podle homologace být je napsáno: Zadní náprava je zkrutná příčka odpružená dvěma vinutými pružinami a dvěma teleskopickými tlumiči..........A TEČKA! Na rozdíl od jiných skupin není náprava v Typovém listě ani vyfotografovaná,natož aby tam byl výkres. Na jakém základě by tedy měly vzniknout výše zmíněné problémy? Kdo má v ruce dokument,který říká jak to být má a jak ne. No,pokud chcete v případě nehody uvést do protokolu,že máte na voze něco jinak.....prosím,je to jen vaše volba. Právě podvozkové díly nebývají pro zachování možnosti změn blíže specifikovány,aby je mohl výrobce bez náročných řízení v průběhu výroby změnit,nebo třeba pro případné využití ve sportovní úpravě. Fakt nevím,proč se někdo z vás stále snaží výsledky mojí profesionální práce zpochybnit aniž prostudování problému věnoval byť jen zlomek času,který jsem tomu věnoval já,nebo si alespoň přečetl obsah celého tématu,abych se nemusel stále opakovat. Jen vidím,jak je v úvodu moje srovnání se sněmovnou trefné. Franta
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
a jedině dobře že to dělá kontruktér - odborník a smekám před tvou prací, ale nikde jsi tu tyhle detaily neuvedl a podle mě, takhle velký zásah by se neměl dělat jen tak.... ikdyby to bylo dobře vymyšlené, samotná realizace vyžaduje řadu znalostí...[/quote]
Další adept pro Sněmovnu Nic o tom nevím,sám jsem to nezkusil,ale zdá se mi to blbé i když ti co to zkusili píší,že je to dobré,......taky názor,děkuji. Franta
Další adept pro Sněmovnu Nic o tom nevím,sám jsem to nezkusil,ale zdá se mi to blbé i když ti co to zkusili píší,že je to dobré,......taky názor,děkuji. Franta