jde o to, že dokud máš studenou vodu, nic nezahřívá reduktor a studený kapalný plyn (-70°C?) přichází na reduktor, neodpaří se a v tekutém stavu pokračuje dál do vstřikovačů a nedochází ke správnému zapálení, proto škube. Těch cca 30°C je minimum pro odpaření plynu.
co se týče vyšších otáček, přepnutí je kravina(pokud máš dost plynu), souhlasil bych jak psal S0T0, že začne místo plynu vstřikovat podíl benzínu, přičemž s rostoucíma otáčkama se může zvyšovat podíl . Nicméně u mě pokud to nepřepnu ručně tak plyn jede kam ukážu pedálem, žádný míchání s benzinem, ale každý systém je jiný. Tohle míchání se zavedlo snad kvůli přímovstřikům (vzorová ukázka koncernových (T)FSI - kde jinak při vyšších otáčkách dochází ke spálení benzinových vstřiků, proto se musí chladit benzinem a při vysokých otáčkách jedeš až 80% benzinu a 20%plynu - pak se určitě vyplatí:)) ale myslím že u přímovstřiku jako je GDI bude situace obdobná? Ale nechci pouštět blafy, nevím....
jinak co měl táta před 15lety peugeota 505 na plyn, taky BRC a tam bylo přepnutí pomocí klasického páčkového přepínače, čili na plyn mohl i startovat. Šlo to, ale do zahřátí to škubalo, pořešil to až nový majitel - šetřílek. Spočítal si, že když nastaví bohatší směs, škubat nebude ani studený a do práce se mu motor neohřeje a je levnější vyšší spotřeba plynu než jet byť kilometr na benzin
flashlube je kvůli podpálení ventilů a jak mi řikal mechanik, to nastane při špatném seštelování když je chudá směs! Ano potom podpálíš ventily, jestli to flashlube zachrání nevím, nemám s ním zkušenosti. My ho nikdy neměli a nikdy jsme ho nepotřebovali