Odskakování a hluk zadní nápravy.
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Koudý...nekto najazdí za mesiac viac ako dalsi za rok...no ine som chcel,ja mam dnes 14000km a naozaj,prevlada najmä spokojnost...chyby su,ale nie je to skakajuca zadna naprava...su to bezne veci,ktorými trpia vsetci majitelia aut roznych znaciek,ked si predstavim ze u vas su v ponuke predvadzacky za ceny vybavenejsich Citigo...neni o čom.
1,6 AT
40500km
40500km
- Reklama
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Já asi taky jezdím v jiném autě.
Za 8 měsíců jsem odskakování nějak nepostřehl.
Všem mnoho šťastných km
Za 8 měsíců jsem odskakování nějak nepostřehl.
Všem mnoho šťastných km
IX 20 1,6 Tricolor club polar white 8/2019-
I 30 kombi 1,6 GDi platinum silver 6/2016-8/2019
IX 20 1,4 Classic Ice Blue 4/2011-6/2016
GETZ 1,4 Champion Sky blue 6/2006-4/2011
F Fiesta 1,0 5/1995-6/2006
I 30 kombi 1,6 GDi platinum silver 6/2016-8/2019
IX 20 1,4 Classic Ice Blue 4/2011-6/2016
GETZ 1,4 Champion Sky blue 6/2006-4/2011
F Fiesta 1,0 5/1995-6/2006
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
ahojda mě nic neskáče , jsem moc spokojen , je to na každém a jeho stylu jízdy. čus Hejky
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Ano! Auto neskáče, není klokan. Mě taky neskáče. Těch 26 stran není o vadě auta, ale o jeho vylepšení. Při běžném provozu nic neskáče. Pokud chcete aby skákalo, je nutno projet zatáčku se specifickým povrchem a to hodně, hodně svižně. Pak se zadeček zavlní. Jinak ne. Kdo si chce pohrát tak si může auto vylepšit.
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/ne ... -silnicim/
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/ne ... -silnicim/
Naposledy upravil(a) airwaves dne 16 led 2012, 16:02, celkem upraveno 1 x.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Poznámka technického poradce časopisu SM po dlouhodobém testu (25 000 km).
2011, IX20 1.6 CVVT, Tricolor
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Někdo asi bude kupovat kytku a flašku a pojede se Františkovi omlouvat.... . Je to tady bez něj nuda.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Jo, to by si zaslouzil, ale nikdo z tech, co na nej vyrukovali, to neudela.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Dobrý den,mám s autem víc problémů, meluzína od okénka řidiče,nad 80km mi to fičí do ucha a každé projíždění auto ten zvuk zesiluje, o zapnutém větráku raději pomlčet - při 3. stupni to fičí i když auto stojí na místě. V servisu mi vyměnili těsnící gumu - bez efektu a pak to řešili tak dlouho, že jsem tam už nešla . Odskakování zadku jsem vnímala jen zpočátku, pak jsem si buď zvykla, nebo se to změnilo po přezutí na zimáky(?). A při přejíždění retardérů mi na zadku něco vrže - odpovídá to již popisovanému zvuku tření plastových lahví
Budu vděčná za rady, musím změnit servis, abych měla nějaké vědomosti
Budu vděčná za rady, musím změnit servis, abych měla nějaké vědomosti
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
nemám proč se mu omlouvat. za svým názorem si stojím a nikoho jsem neurážel.
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Bravo pan redaktor konečně popsal při testu IX20 věci jak se mají. Auto dobré, ale podvozek spatný.Reakce pánů od H. zatím žádná asi je podle nich všechno OK. Franta na tento problém upozornil první a měl pravdu. Asi jste ho někteří svým názorem znechutili tak přestal psát. Já auto vlastním, jízdní komfort na našich rozbitých silnicích velmi špatný. Už bych si ho nekoupil!! Jima.
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Ahoj,nevěš hlavu Jimo,my co spolupracujeme a posouváme svými racionálními připomínkami a činy věc dopředu se dočkáme a auta nám budou fungovat jak mají. Už o nás vědí a řeší se to. Bohužel pro všelijaké posměváčky to asi nebude plošně,jak jsem si představoval,chybí jednota názorů a tak se pravděpodobně svolávačky nedočkají. Hlavu vzhůru,ix20 je skvělé auto a i Ty se dočkáš,že Ti bude dělat jen radost.F.jima píše:Bravo pan redaktor konečně popsal při testu IX20 věci jak se mají. Auto dobré, ale podvozek spatný.Reakce pánů od H. zatím žádná asi je podle nich všechno OK. Franta na tento problém upozornil první a měl pravdu. Asi jste ho někteří svým názorem znechutili tak přestal psát. Já auto vlastním, jízdní komfort na našich rozbitých silnicích velmi špatný. Už bych si ho nekoupil!! Jima.
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
frantaservis píše:Ahoj,nevěš hlavu Jimo,my co spolupracujeme a posouváme svými racionálními připomínkami a činy věc dopředu se dočkáme a auta nám budou fungovat jak mají. Už o nás vědí a řeší se to. Bohužel pro všelijaké posměváčky to asi nebude plošně,jak jsem si představoval,chybí jednota názorů a tak se pravděpodobně svolávačky nedočkají. Hlavu vzhůru,ix20 je skvělé auto a i Ty se dočkáš,že Ti bude dělat jen radost.F.jima píše:Bravo pan redaktor konečně popsal při testu IX20 věci jak se mají. Auto dobré, ale podvozek spatný.Reakce pánů od H. zatím žádná asi je podle nich všechno OK. Franta na tento problém upozornil první a měl pravdu. Asi jste ho někteří svým názorem znechutili tak přestal psát. Já auto vlastním, jízdní komfort na našich rozbitých silnicích velmi špatný. Už bych si ho nekoupil!! Jima.
.. osobně si myslím, že nebýt tohoto vlákna, tak ten článek nikdy nevznikl - jasně je tam ke konci zmíněno, že "české šikovné ruce již naučily tlumiče usadit dále" .. takže je jasné, že inspirace byla ze zdejších fotek a testem to bylo jen potvrzeno. Franto, díky ..
Hyundai ix20 1.4/66kW Classic (Crystal White), LPG BRC, disky 16" PROLINE B700, 6.5x16" (ET45) @ GoodYear 205/55 R16.
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
na toto vlákno jsem zavítal až teď. Již pár let výrobci aut šetří, resp. zlepšují, co vidět je a aby auto nestálo o balík víc, než předchozí generace či konkurence, tak někde se ušetří, nejlépe na místech, která vidět nejsou a co lépe, na místech, kterým běžný uživatel nerozumí. Dobrým příkladem je poslední generace Civicu, která sklidila obdiv za "kosmický" design, praktičnost, ale taky obrovskou kritiku, leč logickou, že ty zlepšováky se ekonomicky podepsaly na vlastnosti, pro kterou byl civic oblíben - vlastnosti jízdní, kdy při lehkém voze s víceprvkem to byl podobný etalon v zatáčkách jako ted mondeo nebo focus. Jenže se šetřilo a tak novej civic dostal zadní nápravu tvořenou vlečnými podélnými rameny, smůla. Neznalci mávnou rukou, či to ani nezaregistrují a civica si znovu koupí, či přitáhne svým kabátem naopak nové zákaznící a znlaci či skalní příznivci jízdních vlastností přejdou ke konkurenci. Těch ale moc není a tak se to vyplatí.
Ta náprava není špatná, je dostatečná pro celou řadu řidičů, co nespospíchají, či umí pospíchat. Geometrie zdvihu kola není ideální čí tak dobrá jako u víceprvku, ale je-li náprava s vlečnými rameny udělána dobře, poslouží rovněž dobře, ne však nikdy pro sportovní účely, či jistější přejezdy nerovností zejména v zatáčce. Když odejdou tlumiče, tak lehký nezatížený vůz s touto nápravou začne hodně odskakovat na nerovnostech, tohle vše při správné konstrukci.
Pokud ale se přidá to, o čem je tu psáno, tedy pro mě nepochopitelné umístění tlumiče, tak je vymalováno. Tohle zachrání jen tlumič, který široké spektrum kmitů pokryje v malé dráze svého zdvihu. Takový jsem ale ještě neviděl. Konstrukce u iX20 je prostě extrém, kde to nezachrání ani sebelepší dostupný tlumič. Neděje se nic, pokud jedete po rovné komunikaci, nebo relativně se zatíženým vozidlem zejména v jeho zadní části.
Bude to znít úsměvně, ale já když kupoval už potřetí ojetinu a mám rád jistější jízdní vlastnosti a nevěděl jsem, co které auto má, tak jsem všel do bazaru a koukal pod auto, co že to tam vlastně je. To ale mimo OT, někdo upřednostní to, jiný ono. iX není motokára nebo sportovní auto. Ale tohle je prostě průser, kdy tlumič tam svou funkci neplní, či ji plní hodně mizerně. Ono s tímto umístěním to ani jinak nejde.
Franta to vyřešil dobře, žel jeho přínosná úprava nemá a asi nikdy nebude mít papír, která se jmenuje homologace, tedy právní podporu, byť z hlediska konstrukce tomu není co vytknout. Tento jediný fakt by mi vadil a raději bych se auta zbavil a koupil si jiné.
Ta náprava není špatná, je dostatečná pro celou řadu řidičů, co nespospíchají, či umí pospíchat. Geometrie zdvihu kola není ideální čí tak dobrá jako u víceprvku, ale je-li náprava s vlečnými rameny udělána dobře, poslouží rovněž dobře, ne však nikdy pro sportovní účely, či jistější přejezdy nerovností zejména v zatáčce. Když odejdou tlumiče, tak lehký nezatížený vůz s touto nápravou začne hodně odskakovat na nerovnostech, tohle vše při správné konstrukci.
Pokud ale se přidá to, o čem je tu psáno, tedy pro mě nepochopitelné umístění tlumiče, tak je vymalováno. Tohle zachrání jen tlumič, který široké spektrum kmitů pokryje v malé dráze svého zdvihu. Takový jsem ale ještě neviděl. Konstrukce u iX20 je prostě extrém, kde to nezachrání ani sebelepší dostupný tlumič. Neděje se nic, pokud jedete po rovné komunikaci, nebo relativně se zatíženým vozidlem zejména v jeho zadní části.
Bude to znít úsměvně, ale já když kupoval už potřetí ojetinu a mám rád jistější jízdní vlastnosti a nevěděl jsem, co které auto má, tak jsem všel do bazaru a koukal pod auto, co že to tam vlastně je. To ale mimo OT, někdo upřednostní to, jiný ono. iX není motokára nebo sportovní auto. Ale tohle je prostě průser, kdy tlumič tam svou funkci neplní, či ji plní hodně mizerně. Ono s tímto umístěním to ani jinak nejde.
Franta to vyřešil dobře, žel jeho přínosná úprava nemá a asi nikdy nebude mít papír, která se jmenuje homologace, tedy právní podporu, byť z hlediska konstrukce tomu není co vytknout. Tento jediný fakt by mi vadil a raději bych se auta zbavil a koupil si jiné.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Ahoj Františku, to jsem rád že jsi porušil celibát! Co čtu od pana Vaculíka (sken) a co píšeš Ty, když si to dám dokupy, tak mě napadá všechno možný. Tobě se snad podařilo ho kontaktovat? Co se děje? Díky že jsi tady a prosím všímej si jen věcných příspěvků co něco řeší ať nám zase nezdrhneš!frantaservis píše:Ahoj,nevěš hlavu Jimo,my co spolupracujeme a posouváme svými racionálními připomínkami a činy věc dopředu se dočkáme a auta nám budou fungovat jak mají. Už o nás vědí a řeší se to. Bohužel pro všelijaké posměváčky to asi nebude plošně,jak jsem si představoval,chybí jednota názorů a tak se pravděpodobně svolávačky nedočkají. Hlavu vzhůru,ix20 je skvělé auto a i Ty se dočkáš,že Ti bude dělat jen radost.F.jima píše:Bravo pan redaktor konečně popsal při testu IX20 věci jak se mají. Auto dobré, ale podvozek spatný.Reakce pánů od H. zatím žádná asi je podle nich všechno OK. Franta na tento problém upozornil první a měl pravdu. Asi jste ho někteří svým názorem znechutili tak přestal psát. Já auto vlastním, jízdní komfort na našich rozbitých silnicích velmi špatný. Už bych si ho nekoupil!! Jima.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Potvrzuji poznámku technického poradce SM pana Vaculíka o opačné funkci tlumičů. Zadní tlumič jde opravdu snadněji roztáhnout než stlačit (osobně odzkoušeno).Červ píše:Poznámka technického poradce časopisu SM po dlouhodobém testu (25 000 km).
Naposledy upravil(a) Červ dne 18 led 2012, 20:03, celkem upraveno 2 x.
2011, IX20 1.6 CVVT, Tricolor