diferencial, uzavierka naprav sa tematiky benzin vs diesel v offroadoch tyka len okrajovo. Ale je prijemne ze sa vyznas
to je zaujimave ze vsetky skutocne terenaky, co jazdia 20-30 rokov su benzinaky. A to myslim afriku, latinsku ameriku, rusko (land rover, jeep, uaz, niva, ) .. Doteraz nevedia vyrobit rusaci slusny diesel do osobaku, pretoze to fakticky nevyuziju
diesel v nakladakoch je nieco ine. Ono aj povestne ruske Zily a Krazy jazdia na benzin. Sice maju 100/100 ale tak jednoduchy motor, ze sa tam nema co pokazit. tatrovky a nove Kamazy na Urale musia parkovat v specialnych vyhrevniach, resp bezat celu noc inak by nenastartovali. No ale mas to jedno... hadat sa nebudem
diesel tam prave pchaju kvoli setrilkom a moznosti tahat privesy (co je u offroadu s ramom pekny benefit, tam sa skriepit nebudem)
uricte je jednoduchsie vysusit benzinak ako ozivit vstreky, cerpadlo alebo znicene turbo u diesloveho offroadu, pretoze nie kazdy uzivatel ma niekde v tajge pumfu s Extra-racing-top-performance Shellom. Uz len blbost, ze dojde palivo niekde v prdeli diesel doslova diskvalifukuje. Jednoduchy V6 dolejes benzinom, casto rucne napumpujes a voila startuje. U dieslu treba v stastnejsom pripade zlhavo odvzdusnovat sustavu, alebo to dat rovno nejakemu Mukambugovi do servisu. Opakujem, nepisem o SUV ktore jazdia 99% po dialnici a 1% s adrenalinom v ociach po polnacke k bacovi na salas po lacny syr