Pokles výkonu motoru
Moderátor: Moderátoři
Pokles výkonu motoru
Zdravím.
Mám H1VAN/6 míst, 2,5 CRDi (v záruce). Objevila se mi u něj tato závada: Po zatížení motoru ( jízda do kopce) poklesne prudce výkon motoru. Na volnoběh pak motor točí max 3000 ot. Po vypnutí motoru a následném nastartování je vše OK, ale opět jen do nejbližší zátěže. Dle slov technika se jedná o zásah řídící jednotky s přechodem do nouzového režimu motoru. Jsem objednán příští týden do servisu, ale rád bych slyšel podobnou zkušenost a možnou příčinu závady. Dík za Vaše tipy.
Mám H1VAN/6 míst, 2,5 CRDi (v záruce). Objevila se mi u něj tato závada: Po zatížení motoru ( jízda do kopce) poklesne prudce výkon motoru. Na volnoběh pak motor točí max 3000 ot. Po vypnutí motoru a následném nastartování je vše OK, ale opět jen do nejbližší zátěže. Dle slov technika se jedná o zásah řídící jednotky s přechodem do nouzového režimu motoru. Jsem objednán příští týden do servisu, ale rád bych slyšel podobnou zkušenost a možnou příčinu závady. Dík za Vaše tipy.
SF 2,2 CRDi VGT 4x4 A/T / H1 VAN6 2,5CRDi / iX35 2.0 GDi 4x4 / i20
- Reklama
Re: Pokles výkonu motoru
osobnu skusenost nemam(nastastie) ale servisak hovori spravne,je to prepnutie do nudzove rezimu motoru(na jeho ochranu) pricinou moze byt vela pricin,treba precitat diagnostikou kod cyby a ta urci priblizny okruh problemov(vstrekovanie,sanie,cidla...atd.)
Re: Pokles výkonu motoru
Takže nakonec to byl ucpaný jemný palivový filtr. Po jeho rozříznutí se z něj vyvalila jakási černá emulze, kterou rozhodně nelze nazvat palivem. Naštěstí se tahle špína nedostala do vstřiků. Obrázek rozříznutého palivového filtru přiložím později.
- Přílohy
-
- Po výměně jemného palivového filtru
- 2.jpg (115.12 KiB) Zobrazeno 4157 x
-
- Před výměnou jemného palivového filtru filtru
- 1.jpg (124.24 KiB) Zobrazeno 4157 x
SF 2,2 CRDi VGT 4x4 A/T / H1 VAN6 2,5CRDi / iX35 2.0 GDi 4x4 / i20
Re: Pokles výkonu motoru
nj,daj tie fota filtra a jeho cislo,som zvedavy..... a kedy sa menil naposledy(kolko km mal nabehane do vymeny)
Re: Pokles výkonu motoru
H1 má teprve 28tkm, filtr byl původní, roční prohlídka ve 20tkm. Dle sdělení technika je to ukázka toho, jaké s...ky některé čerpací stanice prodávají.
SF 2,2 CRDi VGT 4x4 A/T / H1 VAN6 2,5CRDi / iX35 2.0 GDi 4x4 / i20
Re: Pokles výkonu motoru
dik,interval vymeny palivoveho je 30tkm,ale je doporucene tento interval skratit,obzvlast pri tankovani z neznamych zdrojov ten rozrezany filter chcem vidiet z dovodu,ze nieje filter ako filter a zaujima ma ake su originalne pre H-1 vo vnutri(su totiz lacnejsie) ako MANNy,co pouzivam.I ked som menil filter zatial iba jeden raz,ale uz ma to caka znovu.
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pokles výkonu motoru
Tak to je divné, interval výměny 30 tisíc, nikdy jsem s tím neměl problémy a te´d mám ujeto 72 tisíc, takže jsem ten filtr měnil už 2x. Může to souviset s nekvalitním palivem, asi bys ho měl dát někam na rozbor a pokud je to palivem, bude to nejspíše poslední braní před tou událostí, jestli máš paragon od pumpy, skus se hojit, protože myslím, že takový případ ti záruka možná nepokryje, bude záviset na servisu. Nepředpokládám, když je to vlastně nové, že by ve výrobě dávali nepatřičné filtry při montáži.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Re: Pokles výkonu motoru
Přikládám několik záběrů otevřeného palivového filtru. Několik posledních tankování před vznikem problému bylo uskutečněno u TANK - ONO
- Přílohy
-
- černý sajrajt odebraný z vnitřku filtru párátkem
- P1220631.jpg (62.92 KiB) Zobrazeno 4075 x
-
- Pro ilustraci obsahu filtru: párátko s obsahem černé husté kaše.
- P1220630.jpg (69.33 KiB) Zobrazeno 4075 x
-
- pohled do vnitřku filtru
- P1220629.jpg (69.41 KiB) Zobrazeno 4075 x
Naposledy upravil(a) Zamo dne 22 led 2012, 13:50, celkem upraveno 1 x.
SF 2,2 CRDi VGT 4x4 A/T / H1 VAN6 2,5CRDi / iX35 2.0 GDi 4x4 / i20
Re: Pokles výkonu motoru
Detaily s označením výrobce filtru
- Přílohy
-
- P1220634.jpg (78.78 KiB) Zobrazeno 4075 x
-
- P1220633.jpg (65.61 KiB) Zobrazeno 4075 x
-
- Výrobce filtru
- P1220632.jpg (62.63 KiB) Zobrazeno 4075 x
SF 2,2 CRDi VGT 4x4 A/T / H1 VAN6 2,5CRDi / iX35 2.0 GDi 4x4 / i20
Re: Pokles výkonu motoru
dikes za info,tak si potvrdil info z ruskej stranky,hmm,original filter sa pouzival od fy Mahle,typ KC101,vyrobene v Rakusku,neskor boli vyrobene v Korei a posledne uz su full made in Korea s rovnakym vnutrom. Velmi smutne je to,ze tieto filtry KC101 stoja na europskom trhu cca 55€ a v UK cca 20€ a ten interval 30tkm je fakt na hrane a osobne prechadzam na interval 15tkm a idem tam zaradit este jeden predradny filter s odlucovacom vody. Stale to vyjde lacnejsie ako oprava vstrekov,ci cerpadla
PS ale teraz dam radsej MANNa,ako prvykrat,hmm
PS ale teraz dam radsej MANNa,ako prvykrat,hmm
Re: Pokles výkonu motoru
Filetr som vymenil teraz v zime(po cca20tkm)bol uplne v pohode(MANN) Okrem jedneho tankovania v Srbsku,kedy som natankoval naftu,ktora podla tej obsluhy sa dava len do traktorov tankujem len priemiovky-na SK OMV Maxxmotion,V AT detto,Nemecko V-Power diesel,France Total Exclusions a BP Ultimate,UK-Shell-V-Power.