Spotřeba
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Spotřeba u IX20
Ahoj všem. Spotřeba vs IX20 je téma samo o sobě. Mám IX20 1.4CRDi a spotřeba je katastrofa. Před koupí jsem zkusil benzín a průměr při normální jízdě 8 ltr - a to jsem byl opravdu jemný na plyn. Řeším tento spor přímo už 4 měsíce s importérem, protože nás všechny zákazníky pěkně vodí za nos. To, čím se chlubí v tabulkách nemá s realitou nic společného ( Hyundai nemá žádný oficiální jízdní test v reálu), takže se smiřte s těmito reálnými spotřebami -Průměr u 1.4i - 8-9,5 Ltr / 100km , 1.4 CRDi 57kW - 6-7,3 Ltr / 100km. Spotřeby měří Hyundai pouze orientačně metodou simulovaného jízdního testu v laboratoři.
- Reklama
Re: Spotřeba u IX20
To mě taky, mám 1.4CRDi 57kW a spotřeba hrůza.
Re: Spotřeba u IX20
si si odpovedal na svoj prispevok...??Tommy28 píše:To mě taky, mám 1.4CRDi 57kW a spotřeba hrůza.
Naposledy upravil(a) iggyno dne 18 lis 2011, 23:48, celkem upraveno 2 x.
1,6 AT
40500km
40500km
Re: Spotřeba u IX20
Ahojte, mam 1,6 motor, momentalne najazdenych len nieco cez 2500 km, jazdene len v meste(do prace a spat, cca 20 km denne) a priemerna spotreba mi vychadza okolo 8,5 l na 100 km. Co sa tyka stylu jazdy, nie som ziadny dochodca v klobuku co jazdi na spotrebu, skratka normalny styl jazdenia.
ix20, 1.6 Comfort, White
Re: Spotřeba u IX20
Moje poslední spotřeba na trase Vysočina - Slovensko a zpět po dálnici 120 na ostatních silnicích podle provozu svižná jízda žádné eko 7,9 LPG.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Spotřeba u IX20
Ano,máš naprostou pravdu,například u Fiata je ŘJ motoru nastavena tak,že spotřebu je možno posuzovat až po ujetí cca 6000 km. Do té doby běží záběhový a pro spotřebu nepříliš příznivý režim. Svůj vliv mají také ostatní odpory v převodovce,ložiskách kola a podobně. Spotřeba tedy s ujetou vzdáleností jednoznačně klesá z více důvodů. Podle mého mají dnes záběhový režim všechny nové vozy.Zákazník tak nemusí myslet na záběh a nějak se moc omezovat. Prostě to nejede a trochu víc žere,ale věřte,bude to jen lepší. Fiat tuto informaci poskytuje,u jiných značek o ní nejspíš nevědí. Můj ix20 v dieselu měl zvuk jako Citroen Berlingo do cca.8000 km.a jet se mu také moc nechtělo. Teď mám najeto 9000 a je to zcela jiné,auto jede jako z praku a při těžké noze svižné jízdě mám nyní spotřebu 6.3-6.5. Zcela jistě se spotřeba o nějakou desetinu zvedla po namontování zimních gum,tak jak je to běžné. V létě tak očekávám 6/100 km. Připomínám,že si nikdo nemůže stěžovat,že ho zdržuji Rada z praxe :Nezrychlovat do kopce pokud to je možné. To je hrob nízké spotřeby.vtlait píše:Ahojte, tak a už mám 13 tisic km a priemer 4,9l/100km, priemernú rýchlosť 61km/hod. Myslím, že veľmi slušné, asi sa pri tom diesli až tak nekopli so spotrebou. Mal som už 12 áut a natočil na každom okolo 200 tis km a... benzíny som mal vždy nadspotrebu cca tak o liter, pri diesloch(posledných 5 áut) mám pod spotrebu, ktorú meriavam aj pri tankovaní. Tak som zvedavý, ako to bude s touto ix20-tkou, keď sadne.Ale myslím si, že ten motor je už tak prešpikovaný na výkon pri tom malom obsahu, že budem sa točiť okolo udávanej spotreby. Na manželkinom Fiate Croma po najazdení 50 tis km spadla spotreba naraz o liter nafty, teraz má 5,7 litra, taktiež, keď som jej dal pneu miesto 215 na 205/55 R16,tak jej klesla spotreba cca o 0,4litra. Asi tam aj počítač bude nejak nastavený, aby sa auto zabehlo a postupne zmení pomery zmesi paliva a bude to lepšie. A uvidím, aká bude zima, lebo leto mám na 16" pneu a zimu dám na 15".Som zvedavý, aké budeme mať skúsenosti okolo 50 tis.km. Ale hlavne, nech sa "neprežiera":-) a nepýta, ale poslúcha a slúži
Re: Spotřeba u IX20
Ahoj Franta, tak už mám 20 tis.km, priemer spotreby od kúpy mám 5,2litra a posledná nádrž urobila 5,4 litra, ale už zimné gumy Semperit Alpine pro,ale vymenený olej aj filtre a dávam už pre istotu aj zmes do nafty aby nekryštalizovala a teraz mi kamoš ponúkol nejakú zmes do paliva na prečistenie systému, údajne by sa tak malo robiť asi 2x ročne.Je to niečo iné, ako som mal od Liqui Moly, som zvedavý. Inak si ma opäť priviedol na myšlienku vymeniť aj na leto tie 16" disky za 15". to budem asi mať spotrebu, ak bude sedieť na ceste, ktorú mi nik neuverí . Ale máš pravdu aj v tom, že výkon je vyšší, prestal ten hlúpy hluchý prechod pri 1500-1850 otáčok, keď šlapeš na pedál a auto nič...
Hyundai iX 20 1,4 CRDi Style, RED
Re: Spotřeba u IX20
Také vám napíši můj příspěvek ke spotřebě, mám 1,4 benzín téměř rok najeto 16.000 km.
Pokud chce někdo jezdit na spotřebu, ať si navolí na počitači okamžitou spotřebu a uvidí, jak může leckde jen lehkým ubráním nohy z plynu nebo vhodným přeřazením výrazně ušetřit (pro kritiky - kteří říkají že motor se do 3000 ot. podtáčí - tam uvidí, kdy se podtáčí a spotřeba leze pekelně nahoru - např. když pojede do kopce 5O na 5, ale pokud pojede z mírného klesání na 5 v obci tak za 2 - 3 l /100 km a motor jen ševelí, pokud přřijde rovina tak přeřadit na 4, ale v kopci již musíte na 3 a zjistíte že spotřeba je nižší než na až nepřípustě se trápící 5 - prostě řadit tak, aby motor stále zlehka běžel. takhle jsem to okoukal od hodně zkušených řidičů, kteří měli něco najeto a ne jen teorii a 150 koní v mororu). Já sám mám naježděno cca 500 000 km na různých autech, nikdy jsem do auta nenalil ani kapku oleje, nikdy neřešil žádnou závadu motoru a dalších navazujících komponentů a určitě nikdy nebyl brzdou provozu.
Spotřeba strašně závisí jakým jezdíte stylem. Pokud jezdííte cca 5-10 km tak těžko budete jezdit z 6 L - studený motor, v zimě část tepla odebere topení, v létě část výkonu motoru klimatizace (který zaplatíte zvýšenou spotřebou dle různých měření až cca k 1 l benzínu). Pokud jezdíte cca nad 30 km po rovině tak se můžete při plynulé (zdůrazňuji že ne pomalé) jízdě do cca 100 km/h dostat na spotřebu 6,5 - 6,7, pokud je to dále tak i bez problémů pod 6,5 l.
Pokud do toho přijdou větší kopce tak se vše zvyšuje cca až o 1 l, to samé rychlejší jízda po dálnici (do 140 ). Pokud budou pojíždky po městě tak jste na 8 l. To jsou mé zkušenosti.
Jinak umím při hodně úsporné jízdě (předvídání, dojíždění se zařazeným rychl. stupněm (spotřeba za O) nebo ev. s využitím v menších táhlých klesání vyřazení) jet i (dle palubního počítače) při dodžování rychlostních limitů s + tolerancí (tzn. cca 95-100 ) za 5,5 l .
Průměrnou spotřebu mám okolo 6,6 l 100 km (z toho dálnice cca 25 %, ale drtivá většina jízd do 2 - 10 km - pořád startování studeného motoru).
Určitě to nechce jezdit brzda plyn - auto je poměrné těžké , široké gumy a ve vyšších rychlostech (nad 100) se přidá velká čelní plocha.
Pokud chce někdo auto na spotřebu, tak musí lovit jinde. Tady si vychutná výborný rozhled, hlavně nástup do vozidla, neoslňují tolik protijedoucí vozidla, originalitu, variabilnost zavazadlového prostoru (co by člověk za to dal, když třeba odváží větší krabici a ne a ne jí do auta dostat, takže sklopí sedačky a zbytek osádky jede domů vlakem ...).
Chce to lehkou nohu, ale když auto (hlavně řidič) na druhé straně si chce užívat ve vyšších otáčkách zrychlení atd.
Každý musí volit podle svých priorit (peněženky)
Pokud chce někdo jezdit na spotřebu, ať si navolí na počitači okamžitou spotřebu a uvidí, jak může leckde jen lehkým ubráním nohy z plynu nebo vhodným přeřazením výrazně ušetřit (pro kritiky - kteří říkají že motor se do 3000 ot. podtáčí - tam uvidí, kdy se podtáčí a spotřeba leze pekelně nahoru - např. když pojede do kopce 5O na 5, ale pokud pojede z mírného klesání na 5 v obci tak za 2 - 3 l /100 km a motor jen ševelí, pokud přřijde rovina tak přeřadit na 4, ale v kopci již musíte na 3 a zjistíte že spotřeba je nižší než na až nepřípustě se trápící 5 - prostě řadit tak, aby motor stále zlehka běžel. takhle jsem to okoukal od hodně zkušených řidičů, kteří měli něco najeto a ne jen teorii a 150 koní v mororu). Já sám mám naježděno cca 500 000 km na různých autech, nikdy jsem do auta nenalil ani kapku oleje, nikdy neřešil žádnou závadu motoru a dalších navazujících komponentů a určitě nikdy nebyl brzdou provozu.
Spotřeba strašně závisí jakým jezdíte stylem. Pokud jezdííte cca 5-10 km tak těžko budete jezdit z 6 L - studený motor, v zimě část tepla odebere topení, v létě část výkonu motoru klimatizace (který zaplatíte zvýšenou spotřebou dle různých měření až cca k 1 l benzínu). Pokud jezdíte cca nad 30 km po rovině tak se můžete při plynulé (zdůrazňuji že ne pomalé) jízdě do cca 100 km/h dostat na spotřebu 6,5 - 6,7, pokud je to dále tak i bez problémů pod 6,5 l.
Pokud do toho přijdou větší kopce tak se vše zvyšuje cca až o 1 l, to samé rychlejší jízda po dálnici (do 140 ). Pokud budou pojíždky po městě tak jste na 8 l. To jsou mé zkušenosti.
Jinak umím při hodně úsporné jízdě (předvídání, dojíždění se zařazeným rychl. stupněm (spotřeba za O) nebo ev. s využitím v menších táhlých klesání vyřazení) jet i (dle palubního počítače) při dodžování rychlostních limitů s + tolerancí (tzn. cca 95-100 ) za 5,5 l .
Průměrnou spotřebu mám okolo 6,6 l 100 km (z toho dálnice cca 25 %, ale drtivá většina jízd do 2 - 10 km - pořád startování studeného motoru).
Určitě to nechce jezdit brzda plyn - auto je poměrné těžké , široké gumy a ve vyšších rychlostech (nad 100) se přidá velká čelní plocha.
Pokud chce někdo auto na spotřebu, tak musí lovit jinde. Tady si vychutná výborný rozhled, hlavně nástup do vozidla, neoslňují tolik protijedoucí vozidla, originalitu, variabilnost zavazadlového prostoru (co by člověk za to dal, když třeba odváží větší krabici a ne a ne jí do auta dostat, takže sklopí sedačky a zbytek osádky jede domů vlakem ...).
Chce to lehkou nohu, ale když auto (hlavně řidič) na druhé straně si chce užívat ve vyšších otáčkách zrychlení atd.
Každý musí volit podle svých priorit (peněženky)
Re: Spotřeba u IX20
Zdravím, má někdo tuto zkušenost? ix20 1,4 benzín najeto 2700Km a spotřeba 8,3l!!85% po městě do 10Km. Spotřeba se mě zdá velká a místo aby klesala tak pomalu stoupe, ale dříve jsem jezdil delší vzdálenosti.
Re: Spotřeba u IX20
Hatom: máme najeto cca 3tisíce taky, 90% ježdění po městě, manželka na to dost dupe, studený starty několikrát denně, popojíždění 2-4km často. Město je na Vysočině, takže pořád 2-3ka do kopce a pod. Spotřeba dle palubáku zatím 8,0 ale poroste to (když jezdíme jen po městě tak je teď v zimě průměrná 10 litrů), ale otázka kolik ten palubák kecá že
Hyundai IX 20, Sienna Orange - 1.4/66kW Tricolor 2011
Re: Spotřeba u IX20
Mám najeto 1200 km. Spotřeba dle tankování(od plné do plné) 10l.Jezdím 90% po městě 2 - 10 km. Na palubní počítač nekoukám. d.
ix 20 1,4 Trikolor Glowing Red 2010
ix 20 1,6 Trikolor White Sand 2019
ix 20 1,6 Trikolor White Sand 2019
- rosi
- *
- Příspěvky: 33
- Registrován: 12 led 2012, 17:09
- Bydliště: VČ, nedaleko rodiště cestovatele Emila Holuba
Re: Spotřeba u IX20
Zdravím všechny příznivce značky . Mohu potvrdit údaje z nedávného příspěvku ms45. Mám najeto něco přes 8 tis. km, převážně sólo denní cesty do práce (30 km) a zpět po cestách II. a III. třídy, přes několik vesnic. Spotřeba celková 6,4. Tankuji zhruba 2x měsíčně, mezi tankováním podle PP nyní 6,3. Když jsem si dal záležet, dostal jsem se i pod šest, ale pořád se tak vzhledem k provozu jezdit nedá. Podle výpočtu je to o něco více, tak o jedno nebo dvě deci. Spotřeba mi na tyto hodnoty klesla až po skoro 4 tis. km. Při koupi bylo najeto pár km, do poklesu spotřeby jsem se zhruby řídil pokyny v návodu. A taky jsem se s ním musel naučit jezdit - předchozí vozidlo Mondeo 1,8 i 16 V kombi...
Hyundai ix20 1,4 CVVT Classic Steel Gray 8/2011
2/2018 přenecháno rodičům, 6/2019 ~ 120 000 km
2/2018 přenecháno rodičům, 6/2019 ~ 120 000 km
Re: Spotřeba u IX20
Zdravím všechny, máme IX20 jako druhé auto pro manželku. Najeto má teprve 1000km, ale jezdí jen po městě a spotřeba je aktuálně 7,1 l/100km podle počítače. To mi zas tak hrozné nepřijde. A k tomu na ženskou ve městě.
Hyundai IX20 1.4 DOHC CVVT 16V - TRIKOLOR
Re: Spotřeba u IX20
Zdar ix20 1.6 Style 3900 km za 7 měsíců. Spotřeba 8,3 nicméně jezdí hlavně manželka malé trasy město a okolí tak 3-15 km jedna jízda. zrovna lehkou nohu nemá
ix20, 1.6 Style, White
Re: Spotřeba u IX20
Ahoj. Zatím 1001 km, spotřeba 8,6l (ne dle počítače). Jezdí manželka převážně krátké trasy.
Hyundai ix20 1,4 CVVT(2011) Trikolor Lpg- prodáno, zaplať pánbůh. Koupen Rapid.
Citroen C4 1,4i - prodáno
Felicia 1,3MPi 50kW - zrušeno
Fabia 2 kombi 1,2Tsi(2014) - soused z Boleslavi, se opravdu může jen smát!!!
Citroen C4 1,4i - prodáno
Felicia 1,3MPi 50kW - zrušeno
Fabia 2 kombi 1,2Tsi(2014) - soused z Boleslavi, se opravdu může jen smát!!!