záruka
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: záruka
Na konci roku 2010 mi bylo prodejcem také nabídnuto auto, které bylo sice nové ale již registrované od října (tzn. záruka běžela od října). Prý to byla akce dovozce, který v říjnu zaregistroval větší počet aut, aby se dostal ve statistikách za rok 2010 na lepší pozice
Naposledy upravil(a) majklus dne 17 led 2012, 20:49, celkem upraveno 1 x.
- Reklama
Re: záruka
Před koncem roku 2010 dávali prodejci i30 (a asi ne jen tento model) hromadně na značky, aby se vylepšila statistika prodeje/přihlášení do provozu. Taky se konala akce megatest - půjčení vozu na víkend pro vylosované zájemce. Tak mám auto i já. Při koupi bylo na tachometru 981 km (sice nevěřím, ale je mi jedno, jestli to bylo ve skutečnosti 2000) a v TP jako první majitel Hyundai. Záruka běžela od přihlášení na značky. Na všechno toto jsem byl upozorněn předtím než jsem složil zálohu.
Luboshak
---------------------------------------
Hyundai i30cw 1.4 CVVT Comfort 2010 LPG BRC
Fiat Tempra 1,6 SX, r.v. 1991 - sešrotováno
Hyundai Lantra 1,5 GLSi, r.v.1992 - sešrotováno
---------------------------------------
Hyundai i30cw 1.4 CVVT Comfort 2010 LPG BRC
Fiat Tempra 1,6 SX, r.v. 1991 - sešrotováno
Hyundai Lantra 1,5 GLSi, r.v.1992 - sešrotováno
Re: záruka
Cvrcku, vsechno vedet nemuzu
DEMO vozy jezdi na bilych znackach se zelenym pismem (jedno pismeno, 4 cisla - napr. S 1234), takove znacky je mozno prenaset na jine vozy a vztahuje se na ne pojisteni. Takto lze provozovat jakykoliv skladovy vuz privezeny treba cerstve z vyroby.
Ostatni vozy urcene k prezentaci ci sluzebnim ucelum prodejce jsou registrovane standardnim procesem a maji standardni RZ (napr. 1AA 1234), pojisteni standardni na VIN nebo RZ, ale vztahujici e pouze na dany vuz.
Vami zakoupeny vuz jako novy by mel standardne mit pouze zelenou (prevozni) papirovou RZ v poctu 1ks na zadnim okne s platnosti 10 pracovnich dni, na kterou se zadne pojisteni nevztahuje.
Vozy, u nichz bezela zaruka, nez vy jste se stali majiteli, ale zaroven nebyli registrovane na RZ, jsou pravdepodobne prvni pripad, ale nebyly k tomutu ucelu vyuzivany (proto ten velm maly najezd km).
Tak to vidim ja.
DEMO vozy jezdi na bilych znackach se zelenym pismem (jedno pismeno, 4 cisla - napr. S 1234), takove znacky je mozno prenaset na jine vozy a vztahuje se na ne pojisteni. Takto lze provozovat jakykoliv skladovy vuz privezeny treba cerstve z vyroby.
Ostatni vozy urcene k prezentaci ci sluzebnim ucelum prodejce jsou registrovane standardnim procesem a maji standardni RZ (napr. 1AA 1234), pojisteni standardni na VIN nebo RZ, ale vztahujici e pouze na dany vuz.
Vami zakoupeny vuz jako novy by mel standardne mit pouze zelenou (prevozni) papirovou RZ v poctu 1ks na zadnim okne s platnosti 10 pracovnich dni, na kterou se zadne pojisteni nevztahuje.
Vozy, u nichz bezela zaruka, nez vy jste se stali majiteli, ale zaroven nebyli registrovane na RZ, jsou pravdepodobne prvni pripad, ale nebyly k tomutu ucelu vyuzivany (proto ten velm maly najezd km).
Tak to vidim ja.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: záruka
Harde, já to věděl, že to víš
DEMO vozy jezdi na bilych znackach se zelenym pismem (jedno pismeno, 4 cisla)
- přesně tyto značky jsem měl na předváděčce - přendávaly se z jednoho auta na druhé, jak jsem je zkoušel.
DEMO vozy jezdi na bilych znackach se zelenym pismem (jedno pismeno, 4 cisla)
- přesně tyto značky jsem měl na předváděčce - přendávaly se z jednoho auta na druhé, jak jsem je zkoušel.
I30, 1.6 CRDI (66kW), BLACK DEVIL, paket tRiKoLoR, 6°
Co mě baví a živí: KRIZOVÝ MANAGEMENT, POMOC PŘI NAVYŠOVÁNÍ OBRATU
VZDĚLÁVACÍ KURZY pro prodejce "JAK LÉPE A VÍCE PRODÁVAT", vytvoření argumentací při prodeji
Co mě baví a živí: KRIZOVÝ MANAGEMENT, POMOC PŘI NAVYŠOVÁNÍ OBRATU
VZDĚLÁVACÍ KURZY pro prodejce "JAK LÉPE A VÍCE PRODÁVAT", vytvoření argumentací při prodeji
Re: záruka
Lenže pri preberaní auta parafuješ svojim podpisom do servisnej knižky "Vyhlásenie pri predaji - pre majiteľa", kde máš aj uvedený dátum predaja (v zátvorke je tam dopísané "začiatok platnosti záruky"). Ak to podpíšeš, tak je predajca "za vodou". Jediné čím by si sa mohol brániť je, že dátum predaja v servisnej knižke nesúhlasí s dátumom predaja na kúpnej zmluve. Potom môžeš požadovať zosúladenie dátumov podľa skutočnosti, t.j. podľa kúpnej zmluvy. A myslím, že by tu bola 100% šanca na úspech vzhľadom na to, že je v servisnej knižke veľkým písmom napísané "Dátum predaja" a menším písmom v zátvorke pod tým "začiatok platnosti záruky". V opačnom prípade môžeš použiť tvrdenie, že si bol (ne)úmyselne uvedený do omylu. Smolu by si mal, keby tam boli dve kolónky, jedna pre dátum predaja a druhá pre dátum začiatku platnosti záruky.Cvrček píše:Co se týče prokázání úmyslu poškodit zákazníka, tak souhlasím s tím, že je to obtížné, ale je to skutečně možné (!) Na rozdíl od zákazníka musí mít Prodejce vše podepsané, tj. i onu zmínku o tom, že auto prodává jako ojeté (zkušební), se stavem takových a takových km, a vysvětlením, že už běží záruka (ode dne uvedení do provzu, tj. buď přiděleny RZ anebo značky tzv. převozní pro autosalon - také jsem měl při předváděcí jízdě). Z tohoto tedy plyne, že pokuď se auto používá jako předváděcí, na tzv. převozních značkách - tuším označeny A.... - není nutno vlastníka (autosalon) registrovat do TP. Záleží ale na formulaci oné věty v kupní smlouvě - v TP to, že auto bylo užíváno jako zkušební- předváděcí nikoho nezajímá. Na základě té přesné formulace věty by se dala (a také nedala) najít možnost zpochybnit ono "uvedení do provozu".
Nejako však nechápem ako sa dá auto evidovať ako predané, aby si naplnili štatistiky predaja pred koncom roka bez toho, aby ho prihlásili na polícii a bolo mu pridelené EČV (ŠPZ) a majiteľ (v tomto prípade povedzme konkrétny predajca) bol zapísaný do TP. To by musel predajca vyrobiť (fiktívnu) kúpnu zmluvu a odkúpiť to auto od importéra do svojho vlastníctva. Nebol by však povinný ho aj v nejakej lehote prihlásiť a dať zapísať do TP?
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)
Re: záruka
pietro32i - se vším souhlas
Já předpokládám, že člověk se zdravým rozumem se ozve, když jsou vidět např. rozdílné datumy v servisce a na kupní smlouvě.
anebo jeden datum větší a další datum menší v závorce..
Cokoliv, co neladí je podezřelé a člověk by neměl na té židličce před prodejcem sedět jako tvrdé Y, ale měl by se ptát, porovnávat, nechat si vysvětlovat. Je lepší ze sebe udělat raději "blbce", kterému je to potřeba říci polopatě anebo 2x vysvětlit (jde to i kultivovaně, např. "promiňte prosím, tomuto nerozumím, nevyznám se v této větě něbo ustanovení.... mohl byste mi toto vysvětlit?" Anebo: "vím, že jste to už říkal, ale mohli bychom se s vrátit k tomuto? Tady viodím toto a tamhle toto, co tedy platí?"
jaký vliv má toto na tamto?)
Teď pozor podruhé:
jsou 2 typy otázek: uzavřené (většinou čekáme odpověď ANO/NE - příklad: "Platí tedy 5 let záruka?" - to je prostě pro obchodníka dobrá otázka, nemusí nic vysvětlovat a řekne jen ANO".)
když mluvíme o otevřené otázce (většinou čekáme vysvětlení - příklad: "Jaká je skutečná záruka na tento vůz?" - prodejce už nemůže odpovědět ANO/NE, ale musí vysvětlovat... "Záruka na tento vůz je 5 let, v momentě, kdy dodržíte toto, tamto a tady to. Záruka se nevztahuje na toto a tamto...
Co tím chci říci: mluvit by měl spíše prodejce, přičemž již do salonu jdu s PŘEDEM připravenými otázkami (otevřenými
Kdo se ptá otevřenými otázkami, dozví se více, než ten s uzavřenými otázkami. Viz výše příklad. Pak se nemůže stát, že teprve až při podpisu kupní smlouvy zjistím nesrovnalosti. A to prodejci často využívají, když zjistí, že proti nim sedí nezkušeným nepoučený laik, takže si často i vymýšlí.. (nic ve zlém, nehážu všechny do jednoho pytle, ale často se mi zdá, že skupina "podvodných prodejců" s nekalými úmysly začíná převažovat.
Já předpokládám, že člověk se zdravým rozumem se ozve, když jsou vidět např. rozdílné datumy v servisce a na kupní smlouvě.
anebo jeden datum větší a další datum menší v závorce..
Cokoliv, co neladí je podezřelé a člověk by neměl na té židličce před prodejcem sedět jako tvrdé Y, ale měl by se ptát, porovnávat, nechat si vysvětlovat. Je lepší ze sebe udělat raději "blbce", kterému je to potřeba říci polopatě anebo 2x vysvětlit (jde to i kultivovaně, např. "promiňte prosím, tomuto nerozumím, nevyznám se v této větě něbo ustanovení.... mohl byste mi toto vysvětlit?" Anebo: "vím, že jste to už říkal, ale mohli bychom se s vrátit k tomuto? Tady viodím toto a tamhle toto, co tedy platí?"
jaký vliv má toto na tamto?)
Teď pozor podruhé:
jsou 2 typy otázek: uzavřené (většinou čekáme odpověď ANO/NE - příklad: "Platí tedy 5 let záruka?" - to je prostě pro obchodníka dobrá otázka, nemusí nic vysvětlovat a řekne jen ANO".)
když mluvíme o otevřené otázce (většinou čekáme vysvětlení - příklad: "Jaká je skutečná záruka na tento vůz?" - prodejce už nemůže odpovědět ANO/NE, ale musí vysvětlovat... "Záruka na tento vůz je 5 let, v momentě, kdy dodržíte toto, tamto a tady to. Záruka se nevztahuje na toto a tamto...
Co tím chci říci: mluvit by měl spíše prodejce, přičemž již do salonu jdu s PŘEDEM připravenými otázkami (otevřenými
Kdo se ptá otevřenými otázkami, dozví se více, než ten s uzavřenými otázkami. Viz výše příklad. Pak se nemůže stát, že teprve až při podpisu kupní smlouvy zjistím nesrovnalosti. A to prodejci často využívají, když zjistí, že proti nim sedí nezkušeným nepoučený laik, takže si často i vymýšlí.. (nic ve zlém, nehážu všechny do jednoho pytle, ale často se mi zdá, že skupina "podvodných prodejců" s nekalými úmysly začíná převažovat.
I30, 1.6 CRDI (66kW), BLACK DEVIL, paket tRiKoLoR, 6°
Co mě baví a živí: KRIZOVÝ MANAGEMENT, POMOC PŘI NAVYŠOVÁNÍ OBRATU
VZDĚLÁVACÍ KURZY pro prodejce "JAK LÉPE A VÍCE PRODÁVAT", vytvoření argumentací při prodeji
Co mě baví a živí: KRIZOVÝ MANAGEMENT, POMOC PŘI NAVYŠOVÁNÍ OBRATU
VZDĚLÁVACÍ KURZY pro prodejce "JAK LÉPE A VÍCE PRODÁVAT", vytvoření argumentací při prodeji
Re: záruka
Jen krátká technická:89majlo96 píše:Odpoja kabel od tachometra a mozu na nom jazdit kolko chcu, s tym ze im nebude ukazovat rychlost. Vo fabrike ide kazde auto na skusobnu jazdu po skusobnej drahe, potom ked sa naklada, vyklada. A mozno tvoje auto posluzilo na prezentaciu nejakemu nadejnemu kupcovi ktoremu sa zrovna nepacila farba alebo vybava
A museli nejako zapisat auto na prepravne znacky ci nie ? Ja ked som dostal auto, tak bolo na cervenych malych znackach, ktore som po zapise odovzdal predajcovi. Ale ako to funguje neviem
není náhodou celý přístrojový štít jen nějaká periferie pro "CPU" a nějaké odpojení je bez účinku?
Omlouvám se za OT, ale jako technicky zaměřeného člověka mě to zajímá.
- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: záruka
Ja som pri kupe vozu mal odpojeny tachometer, ze nefunguje som si vsimol az po 200 metroch, tak som sa vratil. Mechanik zapojil nejaky kabel a uz to islo.
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Re: záruka
Jo to je jasné, že to jde nějak odpojit, šlo mi o to, jestli se při takto odpojeném panelu přičítají kilometry.
Re: záruka
signalem z kola...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: záruka
Tak od začátku:
- na tachometru mám 100km
- odpojím přístrojový štít
- ujedu 10km
- připojím štít
kolik bude na tachometru?
- na tachometru mám 100km
- odpojím přístrojový štít
- ujedu 10km
- připojím štít
kolik bude na tachometru?
Re: záruka
zalezi ako je to riesene... ale asi uz teraz u vacsiny aut bude 110
viem, ako to riesili u jedneho predajcu. tam vyberali poistku abs... sice im neslo esp, abs a podobne, ale ani im to nepocitalo prejdenu vzdialenost...
jednalo sa o europske auta. ako to ma riesene hyundai neviem...
viem, ako to riesili u jedneho predajcu. tam vyberali poistku abs... sice im neslo esp, abs a podobne, ale ani im to nepocitalo prejdenu vzdialenost...
jednalo sa o europske auta. ako to ma riesene hyundai neviem...
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Re: záruka
Nejako to zrejme bude možné, spomenul som si na prípad spred niekoľkých rokov. Môjmu dobrému kamarátovi volal jeho kamarát, predajca istej koncernovej značky , že aby sa prišiel zviesť na jednom nemenovanom modele - v tej dobe novinka. Keď si pobehali pár km, tak sa ho spýtal, či je to predvádzačka. Odpovedal mu, že nie, je to auto konkrétneho majiteľa, ktorý si preň zajtra príde. Na otázku, či mu nebude čudné, že má na novom aute nabehaných xx km, mu len lakonicky odpovedal, že nie - na prístrojovke bude mať iné ako teraz .
Určite to nejde zakamuflovať/stiahnuť km tak, aby sa to nedalo v prípade potreby zistiť, ale pre oko bežného zákazníka je to skryté. Až po pár rokoch, keď bude chcieť auto predať a niekto si dá tú námahu so zisťovaním skutočného stavu km, môže byť nepríjemne prekvapený a obvinený z podvodu. Pred časom sa jeden chlapík na www.autokor.sk snažil dať dokopy nejaký manuál o tom ako sa vyhnúť kúpe auta, ktoré bude mať buď stiahnuté km alebo bolo ťažko poškodené, opravené a následne vydávané za auto v pôvodnom stave. V jednom z videí bolo hovorené niečo o tom, že skutočné km sa zaznamenávajú kdesi v riadiacej jednotke bez ohľadu na to, koľko práve ukazuje počítadlo na prístrojovke. Vraj sa však aj toto dá zmeniť, vyžaduje to už však vysoko profesionálny zásah do riadiacej jednotky. Podstatné pre nás však je to, že sa to dá. A ak sa to dá na starom aute, pôjde to aj na novom.
Určite to nejde zakamuflovať/stiahnuť km tak, aby sa to nedalo v prípade potreby zistiť, ale pre oko bežného zákazníka je to skryté. Až po pár rokoch, keď bude chcieť auto predať a niekto si dá tú námahu so zisťovaním skutočného stavu km, môže byť nepríjemne prekvapený a obvinený z podvodu. Pred časom sa jeden chlapík na www.autokor.sk snažil dať dokopy nejaký manuál o tom ako sa vyhnúť kúpe auta, ktoré bude mať buď stiahnuté km alebo bolo ťažko poškodené, opravené a následne vydávané za auto v pôvodnom stave. V jednom z videí bolo hovorené niečo o tom, že skutočné km sa zaznamenávajú kdesi v riadiacej jednotke bez ohľadu na to, koľko práve ukazuje počítadlo na prístrojovke. Vraj sa však aj toto dá zmeniť, vyžaduje to už však vysoko profesionálny zásah do riadiacej jednotky. Podstatné pre nás však je to, že sa to dá. A ak sa to dá na starom aute, pôjde to aj na novom.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)
- kubad
- **
- Příspěvky: 221
- Registrován: 05 srp 2010, 08:10
- Bydliště: Jižní Morava
- Kontaktovat uživatele:
Re: záruka
kolik auto najede se vždy nějak snímá a někam zapisuje ŘJ-Tachometr, pokud odpojíš signál, nemá se co zapisovat, to platí a vždy to jde nějak udělat. Z mého pohledu je celkem fuk jestli má předváděčka o nějaký tisíc km víc, rozhopdně to nebudou velké nájezdy
:hyu: IX55 3,0 V6 Premium +/- 10,5ltr/100km, 64tkm na tachometru 06/2010
New Yaris 1.33 Style Dual VVT-i Multidrive S mé drahé polovičky 01/2012
New Yaris 1.33 Style Dual VVT-i Multidrive S mé drahé polovičky 01/2012
Re: záruka
To je síce pravda, že je jedno či má predvádzačka v skutočnosti najazdených o nejakých pár (stoviek) km viac ako na tachometri, ale čo vtedy, keď ti takúto predvádzačku predajú s upravenými km ako nové auto?
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)