[quote="caruser
Hmm, tak s tou spotrebou si na tom asi podobne ako kolega, žiadna sláva. Jazdiť s dieslom na spotrebu za 5 L, no nič moc, takú spotrebu by som čakal pri dynamickej jazde. Akú máš spotrebu pri 130 - 140 km/h, kolegovi sa to pohybuje okolo 7 L a to sa mi zdá priveľa na diesel. Keď to porovnám s 1,6 VALVEMATIC, tak tam veľké rozdiely nie sú, s tou sa dá jazdiť do 6L, podľa palubného PC pri 80 km/h rýchlosti na šestke je okamžitá spotreba 3,9 L.[/quote]
Ty jsi extrémista
- při dynamické jízdě žádnej - ani dýzl - nebude jezdit za 5litrů. Tedy pokud dynamicou jízdou je myšleno využívání plného plynu, předjíždění kolon, držení otáček nad 50% rozsahu atp. Kdybych takhle dynamicky jezdil z benzínovou 1.6, tak pojedu za 8-10L ne za 6. Ustálená rychlos 80km/h je režim pro nějakou eko-rallye. V praxi buď pulzuju 0-70 po městě (s plným plynem), nebo jedu 90 či 130 po silnici/dálnici.
Subjektivně mi to přijde, že turbo do cca 2100rpm tlačí málo vzduchu a opravdový zátah je až někde kolem 2600 do cca 3200ot, pak to uvadá. Stejně jako pro i30 benzínová 1,4ka tak pro aurisa je 1,4D absolutní minimum - ono to i naložené sice "jakožetáhne", ale skutečně s tím v případě nutnosti zrychlit a předjet lze akorát po městě resp. do těch 70-80km/h, pak stačí potkat nějakého debilo incognito v zafoliované oktávce f týdýčku - v metle - na hlínách, a není absolutně žádná rezerva..
Ještě jedna odbočka - dneska jsem jel s navigací Garmin s BT OBD čidlem (Ecoroute) a v menu (úspora paliva - mimochodem chybný překlad místo spotřeba paliva) mi to u okamžité spotřeby při zařazeném kvaltu a zavřeném plyn. pedálu nezobrazovalo nulu, ale vždy o něco více než při vyrazeném kvaltu (volnoběhu), tak nevím, jestli to je cca 30% podílem E85, nebo ten garmin ukazuje úplný hausnumera, nebo ani po 11km se motor, resp. katalyzátor dostatečně neprohřál..(voda byla 90°C)?
Zkusím i při delší jízdě, ale kdybyste někdo dali vědět, co ukazuje původní palubní počítač (já jej nemám) při vlažném/teplém/plně prohřátém motoru při sundání nohy z plynu s kvaltem, byl bych zauzlován. Zatím to vypadá, že si motor kvůli teplotě katalyzátoru dál bumbá palivo - holt ekologie za každou cenu...