Kolik máte najeto a zda motor šlape jak má?

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Kolik máte najeto a zda motor šlape jak má?

Příspěvek od caruser »

pilotzz píše: Ženský jezdí tak +- za 5,5L, já teď v zimě 6,1, ale hodně svižně :mrgreen: (má najeto pár tisíc, tak si asi ještě "sedá"..) když budeš jezdit na spotřebu tak kolem 5-5,2L by to mohlo být. Ale i když je to 6ti kvalt, dálnice opravdu do 130, jinak letí spotřeba nahoru a je na tom stejně ne-li hůř jak Corolla 2,0D

Hmm, tak s tou spotrebou si na tom asi podobne ako kolega, žiadna sláva. Jazdiť s dieslom na spotrebu za 5 L, no nič moc, takú spotrebu by som čakal pri dynamickej jazde. Akú máš spotrebu pri 130 - 140 km/h, kolegovi sa to pohybuje okolo 7 L a to sa mi zdá priveľa na diesel. Keď to porovnám s 1,6 VALVEMATIC, tak tam veľké rozdiely nie sú, s tou sa dá jazdiť do 6L, podľa palubného PC pri 80 km/h rýchlosti na šestke je okamžitá spotreba 3,9 L.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Reklama
 

Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: Kolik máte najeto a zda motor šlape jak má?

Příspěvek od pilotzz »

[quote="caruser
Hmm, tak s tou spotrebou si na tom asi podobne ako kolega, žiadna sláva. Jazdiť s dieslom na spotrebu za 5 L, no nič moc, takú spotrebu by som čakal pri dynamickej jazde. Akú máš spotrebu pri 130 - 140 km/h, kolegovi sa to pohybuje okolo 7 L a to sa mi zdá priveľa na diesel. Keď to porovnám s 1,6 VALVEMATIC, tak tam veľké rozdiely nie sú, s tou sa dá jazdiť do 6L, podľa palubného PC pri 80 km/h rýchlosti na šestke je okamžitá spotreba 3,9 L.[/quote]

Ty jsi extrémista :wink: - při dynamické jízdě žádnej - ani dýzl - nebude jezdit za 5litrů. Tedy pokud dynamicou jízdou je myšleno využívání plného plynu, předjíždění kolon, držení otáček nad 50% rozsahu atp. Kdybych takhle dynamicky jezdil z benzínovou 1.6, tak pojedu za 8-10L ne za 6. Ustálená rychlos 80km/h je režim pro nějakou eko-rallye. V praxi buď pulzuju 0-70 po městě (s plným plynem), nebo jedu 90 či 130 po silnici/dálnici.
Subjektivně mi to přijde, že turbo do cca 2100rpm tlačí málo vzduchu a opravdový zátah je až někde kolem 2600 do cca 3200ot, pak to uvadá. Stejně jako pro i30 benzínová 1,4ka tak pro aurisa je 1,4D absolutní minimum - ono to i naložené sice "jakožetáhne", ale skutečně s tím v případě nutnosti zrychlit a předjet lze akorát po městě resp. do těch 70-80km/h, pak stačí potkat nějakého debilo incognito v zafoliované oktávce f týdýčku - v metle - na hlínách, a není absolutně žádná rezerva..

Ještě jedna odbočka - dneska jsem jel s navigací Garmin s BT OBD čidlem (Ecoroute) a v menu (úspora paliva - mimochodem chybný překlad místo spotřeba paliva) mi to u okamžité spotřeby při zařazeném kvaltu a zavřeném plyn. pedálu nezobrazovalo nulu, ale vždy o něco více než při vyrazeném kvaltu (volnoběhu), tak nevím, jestli to je cca 30% podílem E85, nebo ten garmin ukazuje úplný hausnumera, nebo ani po 11km se motor, resp. katalyzátor dostatečně neprohřál..(voda byla 90°C)?
Zkusím i při delší jízdě, ale kdybyste někdo dali vědět, co ukazuje původní palubní počítač (já jej nemám) při vlažném/teplém/plně prohřátém motoru při sundání nohy z plynu s kvaltem, byl bych zauzlován. Zatím to vypadá, že si motor kvůli teplotě katalyzátoru dál bumbá palivo - holt ekologie za každou cenu...
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: Kolik máte najeto a zda motor šlape jak má?

Příspěvek od pilotzz »

caruser píše: žiadna sláva.
jo a ještě jsem zapomněl na jednu zásadní věc - mám přídavné naftové topení, které teď v zimě používám min. 2x denně pvních cca 3-5km.. takže to bude taky nějaká deci..
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Uživatelský avatar
Luboshak
**
Příspěvky: 298
Registrován: 14 led 2008, 12:43
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolik máte najeto a zda motor šlape jak má?

Příspěvek od Luboshak »

Zkušenost říká, že když motor ještě není ohřátý, musí se jet rychleji se zařazenou rychlostí, aby PP ukazoval okamžitou nulu. Jinak ta hodnota co ukazuje PP mi přijde stejná, jako kdybych v ten okamžik jel na neutrál.

Při zahřátém motoru stačí jet na pětku z kopce třeba 60 km/h, při studeném se musí jet 70, aby PP ukázal nulu. Někdo říká, že otáčky musí být dvojnásobné volnoběžným, aby to nic nebaštilo, já bych řekl, že stačí o něco nižší.
Luboshak
---------------------------------------
Hyundai i30cw 1.4 CVVT Comfort 2010 LPG BRC
Fiat Tempra 1,6 SX, r.v. 1991 - sešrotováno
Hyundai Lantra 1,5 GLSi, r.v.1992 - sešrotováno
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Kolik máte najeto a zda motor šlape jak má?

Příspěvek od caruser »

to: pilotzz

Moja predstava o spotrebe dieslov bola taká, ako v nasledujúcom teste:

http://www.auto.cz/test-mercedes-benz-c ... zdou-64391

Tam pri 130 km/h sa spotreba pohybovala okolo 4,8 a pri dynamickej jazde to bolo medzi 5 - 6 L. A to je auto, ktoré váži min. o 250 kg viac ako Auris, ale asi som mal mylnú predstavu o spotrebe dieslov. Ano viem o tom prídavnom vyhrievaní, bez neho veľmi rýchlo klesá teplota motora a ak sa k tomu ešte pridá regenerácia DPF tak okamžitá spotreba aj pri 50 km/h vyskočí na 11 L
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: Kolik máte najeto a zda motor šlape jak má?

Příspěvek od pilotzz »

caruser píše:to: pilotzz

Moja predstava o spotrebe dieslov bola taká, ako v nasledujúcom teste:

http://www.auto.cz/test-mercedes-benz-c ... zdou-64391

Tam pri 130 km/h sa spotreba pohybovala okolo 4,8 a pri dynamickej jazde to bolo medzi 5 - 6 L. A to je auto, ktoré váži min. o 250 kg viac ako Auris, ale asi som mal mylnú predstavu o spotrebe dieslov. Ano viem o tom prídavnom vyhrievaní, bez neho veľmi rýchlo klesá teplota motora a ak sa k tomu ešte pridá regenerácia DPF tak okamžitá spotreba aj pri 50 km/h vyskočí na 11 L
U 1,4D je to prostě daň za malý objem. Pod 2tis. otáček se s tím jezdit moc nedá, tedy dá, ale jen udržovačka. Pokus akcelerovat s plným plynem = silné vibrace a díky eko-naladění to nijak závratně nezatáhne, chce to aspoň těch 2200rpm. Ten meďour má při stejných otáčkách dvojnásobný moment/výkon a ideální objem hrnců (ten se obvykle uvádí kolem 500-600ccm/válec) pro poměr výkonu k třecím a jiným ztrátám - ještě k tomu "odmocněných" nízkými otáčkami. Hmotnost vozidla je samozřejmě důležitá, ale ve vysokých rychlostech její vliv na celkové spotřebě klesá, vyšší vliv má aerodynamicý odpor, který je u posledním medvědů velmi dobře pořešen..
Jestli (se) nezapomenu, tak zítra do/z práce pojedu jako vejcovoz a pak zahlásím, kolik PP ukázal :wink:
Bude to velké sebezapření, jízda v koloně za smrdutou ávií či jiným prostředkem hromadné odpravy jsou pro mě muka [-o<
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1723
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: Kolik máte najeto a zda motor šlape jak má?

Příspěvek od XMira »

O wejkendu jsem najel nějakých 500km. Přejel jsem 2x vysočinu a tak 20 km bylo po městě. Cestou tam jsem si plně užíval připravenost našich silničářů. Tedy z Krátké Vsi až k Chrudimi po sněhu, čistém ledu, břečce. v Trhové Kamenici řídili kyvadlově dopravu hasiči. Toliko k plynulosti.
Zpátky 90 - 130 podle situace. Provoz slabý, silnice mokrá, takže jsem si užíval a spotřebu moc neřešil.
Celkově, za celý víkend jsem měl spotřebu 7,1l.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Uživatelský avatar
enjoy
****
Příspěvky: 1272
Registrován: 19 srp 2011, 20:23
Bydliště: Praha 3

Re: Kolik máte najeto a zda motor šlape jak má?

Příspěvek od enjoy »

Což je spotřeba více než průměrná,na 1.6 benzín...přesně za stejný číslo teď jezdí můj bývalý escort(1.6),který se z Prahy přestěhoval k Příbramy a drtí okresky.
S 1.5 Crdi bysi tohle jezdil za 5l.
a k tématu,mám najeto 150k a motor šlape párádně :mrgreen:
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1723
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: Kolik máte najeto a zda motor šlape jak má?

Příspěvek od XMira »

enjoy: jo vidíš, to jsem zapoměl napsat: mám něco přes šest tisíc. A je znát, že už se motor pěkně rozběhl. A se spotřebou jsem spokojen. S rozumem se dá za těch 6,5 jezdit. a rozdíl cca. půl litru, vzhledem k podmínkám a jízdnímu stylu mi přijde hodně přijatelný. Za těch 500km je to nějakých dva a půl litru, tedy stovka. A za tu ta radost ze svezení fakt stojí :D

BTW: nemyslím, že bych s naftou stejnou trasu za stejných podmínek projel za 5l :wink:
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Kolik máte najeto a zda motor šlape jak má?

Příspěvek od caruser »

to: pilotzz

Len tak pre doplnenie kolega v práci porovnával Auris 1,4 D s Priusom predposlednej generácie. Pri jazdách mimo mesto a mesto na rovnakej trase si diesel vypýtal 5,8, hybrid 4,8. Pri dlhších trasách 80% dialnice 130 - 140 km/h a zvyšok okresky Prius 5,6 a Auris 6,5.
Ten diesel nemôžem potvrdiť z osobnej skúsenosti ale s Aurisom HSD som jazdil a v lete s klímou mimo mesta a mesto to bolo 3,8. Diaľnicu BA - Praha 130 - 140 km/h s Priusom kolega zvládol za 5,5 l/100 km.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: Kolik máte najeto a zda motor šlape jak má?

Příspěvek od pilotzz »

caruser píše: Ten diesel nemôžem potvrdiť z osobnej skúsenosti
..než to zapomenu - dneska katolická jízda do práce 25km téměř výhradně město, max rychlost 110 (kus ostravské dálnice) = 4,6L
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Uživatelský avatar
Cvrček
**
Příspěvky: 266
Registrován: 30 črc 2011, 08:33

Re: Kolik máte najeto a zda motor šlape jak má?

Příspěvek od Cvrček »

tak najeto 14.680 km (bez sebemenšího problému).
A aktuální teplotou kolem 0°C se zvedla o 1 desetinku i spotřeba: za posledních 4.000 km ujetých spotřeba dle PP
4,6 l/100 km.
I30, 1.6 CRDI (66kW), BLACK DEVIL, paket tRiKoLoR, 6°
Co mě baví a živí: KRIZOVÝ MANAGEMENT, POMOC PŘI NAVYŠOVÁNÍ OBRATU
VZDĚLÁVACÍ KURZY pro prodejce "JAK LÉPE A VÍCE PRODÁVAT", vytvoření argumentací při prodeji
Time
*
Příspěvky: 58
Registrován: 14 zář 2008, 13:16
Bydliště: Chomutov
Kontaktovat uživatele:

Re: Kolik máte najeto a zda motor šlape jak má?

Příspěvek od Time »

Time píše:Tak to naštěstí ne ale jen co si vzpomenu tak to bylo následující -

výměna chladiče klimatizace
2 přetěsnění převodovky
2 výměna regulátoru tlaku paliva
výměna motůrku ostřikovačů
rovnání pravých dveří, rozdíl cca 0,5cm
vyrovnání potahu zadních sedaček, nikdo na zadních sedačkách nikdy neseděl a potah se smršťoval do sebe
výměna zadních tlumičů včetně uložení
stabilizační tyčka také nevydržela( na pravé přední straně)
nejzásadnější a nejvážnější problém který řeším je, že při zapnuté klimě a vyšším výkonu se auto přepne do nouzového režimu a jede max 80km/hod a do 3 rychlostního stupně, musím zastavit a znovu nastartovat, diagnostika nikdy nic neukáže a nikdo neví čím to je a to mi za 3 měsíce končí záruka.
29.1.2012
K dnešnímu dni mám najeto 180000 km, problém který popisuji výše je vyřešen, byl jsem donucen podat stížnost přímo v Hyundai Motor Czech s.r.o. a světe div se, začalo se okamžitě jednat. Ze strany Hyundai bylo nařízeno ačkoliv auto bylo po záruce vyměnit vše co by mohlo být příčinou problému. Byla provedena výměna čerpadla, kontrola vstřiků, různých čidel... Jako poslední přišla na řadu com.rail lišta u které se ukázalo, že je zdrojem problému s poklesem tlaku paliva a padání do nouzového režimu. Škoda jen, že trápení trvalo 3 roky a servis nebyl schopen závadu řešit. Vše řešil přímo technický ředitel kterému patří velký dík. Až dnes můžu říci, že se těším na novou i30, důvěru ve značku jsem získal zpět, tak snad už nepřijde žádné překvapení...
Time
Tucson 1,7 CRDi 104 KW DCT Style 08/2016
i30 1,6 CRDi 81 kw, ice blue, 03/2013 . prodáno
i30 1,6 CRDI 66 kw, steel gray, 04/2008 - prodáno
Uživatelský avatar
walach
**
Příspěvky: 225
Registrován: 05 led 2011, 22:34

Re: Kolik máte najeto a zda motor šlape jak má?

Příspěvek od walach »

Smutné na to je ,že servis nic nevyřešil a musel jsi jít od kovaříčka ke kováři.Ale konec dobrý všechno dobré.Škoda že to tak dlouho trvalo,já bych na to asi neměl nervy a asi bych někomu dal po čuni :twisted:
Hyundai i 30 comfort 1,6i (93 kw)šestikvalt, glowing red, 03 2011
Uživatelský avatar
enjoy
****
Příspěvky: 1272
Registrován: 19 srp 2011, 20:23
Bydliště: Praha 3

Re: Kolik máte najeto a zda motor šlape jak má?

Příspěvek od enjoy »

"mám najeto 150k a motor šlape párádně :mrgreen:"

Tak oprava.Včera se začalo ozývat turbo..,teď je ve fázi "sanitka v dálce" :mrgreen:
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“