![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Startování v mrazech
Moderátor: Moderátoři
Startování v mrazech
Chlapi, jak vám startuje ten diesel při současných mrazech? Dnes ráno jsem měl -10°C, což se mně nezdá nic moc a musel jsem žhavit a startovat na 5x, aby to vůbec blaflo... Parkoval jsem tedy přes noc venku.. Ale v nádrži mám Vervu, což si myslím, že by neměl být problém v daleko větších mrazech... Takže žhavicí svíčky? Nebo je to u tohoto motoru normální? ![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
ix35 1.7 CRDi Comfort
- Reklama
Re: Startování v mrazech
Ja dnes rano -5 C stlacil som startovacie tlacitko - asi na 4 sekundy sa pustilo zhavenie a potom to bez problemov nastartovalo.
Podotykam, ze mam v nadrzi nechtiac natankovany Natural 95 teraz ho je tam asi 5% objemu - mam plnu nadrz.
Ty mas ake startovanie? Klucikom alebo tlacitkom? Ak klucikom - pockal si, kym ti zmizne symbol zhavenia? (Ak je to blba otazka, tak sa ospravedlnujem
)
Podotykam, ze mam v nadrzi nechtiac natankovany Natural 95 teraz ho je tam asi 5% objemu - mam plnu nadrz.
Ty mas ake startovanie? Klucikom alebo tlacitkom? Ak klucikom - pockal si, kym ti zmizne symbol zhavenia? (Ak je to blba otazka, tak sa ospravedlnujem
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
main car - 2013 - Audi Q7
second car - 2011 - ix 35, 4x2, Style, 1.7 CRDi, 5 l/100 km
third car - 2010 - Renault Megane III, coupe, Dynamique, 1.4 TCe, 8 l/100 km[/u]
before
2007 - Accent 1.4, Dynamic
2006 - Getz 1.1i, Basic
1996 - Accent 1.5, GLS
second car - 2011 - ix 35, 4x2, Style, 1.7 CRDi, 5 l/100 km
third car - 2010 - Renault Megane III, coupe, Dynamique, 1.4 TCe, 8 l/100 km[/u]
before
2007 - Accent 1.4, Dynamic
2006 - Getz 1.1i, Basic
1996 - Accent 1.5, GLS
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8262
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startování v mrazech
potki, to ze tam mas ten benzin ti prave v takomto pocasi vlastne pomaha
ilcas - ja som startoval Accenta predminuly rok pri -27 a slo to.. to ze musis zhavit 5x sa mi nezda. Predsa po nazhaveni a zhasnuti kontrolky ( v silnych mrazoch cca 7-10 sekund) to musi nakopnut. Ak to nenastartuje (starter toci) tak mas zle zhavice.. ak netoci, je zrejme slaba bateria
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
ilcas - ja som startoval Accenta predminuly rok pri -27 a slo to.. to ze musis zhavit 5x sa mi nezda. Predsa po nazhaveni a zhasnuti kontrolky ( v silnych mrazoch cca 7-10 sekund) to musi nakopnut. Ak to nenastartuje (starter toci) tak mas zle zhavice.. ak netoci, je zrejme slaba bateria
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startování v mrazech
přesně jak řiká mexican, benzin v nádrži ti pomůže a to docela dost. Když měl táta před pár lety (v zimě) pučenou 206 v dieselu tak ke 30litrům nafty vždy cmrndal za stovku benzin, takže tenkrát cca 4l, jednou zapomněl a při -13 byl problém na světě
ale je fakt, že moderní naftový motory asi budou mít k benzinu jiný vztah. U nás bylo teď v noci -12, měl jsem baterku odpojenou, protože včera z nějakého důvodu po pár hodinách parkování začlo auto troubit jako o život, asi nějaký drátek ve volantu
před chvilkou jsem odpojil klakson, připojil baterku a cvičně zkusil nastartovat. Od zasunutí klíčku to místo vteřiny trvalo asi vteřinu a půl, bylo cítit že startér musí zabírat víc, nečekaně trochu zhoustl olej, ale jinak pohoda. Jsem zvědav až bude -20 kolik lidí nenastartuje
pokud budu doma, tak si baterku na noc z auta vyndám, minuta až dvě práce mě nezabijou a mám pak jistotu, že nastartuju na drc jak v létě
jinak co řikáte na předpověď až -35 v mrazových kotlinách? ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Think :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Re: Startování v mrazech
Baterka stíhala, starter točil - nechtěl jsem to ale přehánět, podržení na tak 4-5 otočení startérem... Pak jsem vypnul, znovu nechal nažhavit a opakoval to, jak jsem psal, asi 5x... No nic, uvidím zítra ráno... Má být větší "krút"
ix35 1.7 CRDi Comfort
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8262
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startování v mrazech
Nexus ak nenastartujem (co pochybujem) taj pojdem busom.... ti snad nastartuju. Ak nie, ostanem pracovat z domu
Jedine co som z auta vybral je navigacia, v aauto ako take mam plnu doveru
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
tak to by som ja osobne tipol na zhavice alebo eventuelne nie uplne koser naftu. Este sa pouziva nejaky startovaci sprej, to ale vela ludi v modernych autach nedoporucuje. Strekne sa to do sania a malo by to ist 1**ilcas
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Startování v mrazech
No nevím zda u motoru CRDI používat do nafty právě benzím??? Dříve se toto dělalo běžně, ale je dost velkej rozdíl v motoru TD a CRDI (a podobných)..... Běžně jsem do náklaďáku dával 10l benzínu.... Startovalo to i při -20 a to stání jedině venku....
Horší to bylo s traktorem, ten nemá žhavení a kolikrát ani nalití teplé vody moc nepomáhalo, nynější 6340 je už v pohodě....
Jinak k problému, kde tankuješ? Hodně záleží na kvalitě nafty. Pak asi nechat zkontrolovat žhavení....
Horší to bylo s traktorem, ten nemá žhavení a kolikrát ani nalití teplé vody moc nepomáhalo, nynější 6340 je už v pohodě....
Jinak k problému, kde tankuješ? Hodně záleží na kvalitě nafty. Pak asi nechat zkontrolovat žhavení....
.........
Re: Startování v mrazech
tak to by som ja osobne tipol na zhavice alebo eventuelne nie uplne koser naftu. Este sa pouziva nejaky startovaci sprej, to ale vela ludi v modernych autach nedoporucuje. Strekne sa to do sania a malo by to ist 1**[/quote]ilcas
![Shame on you [-X](./images/smilies/eusa_naughty.gif)
![Shame on you [-X](./images/smilies/eusa_naughty.gif)
.........
Re: Startování v mrazech
Ja jsem OII nahodil a hned chcipla a na podruhe uz se udrzela i kdyz kultura chodu jeste horsi nez obvykle
a moc se mu nechtelo. Bylo dle PP -16°C a teprve po 32km byla rucicka teploty vody na 90°C. V patek pri -18°C napoprve.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Re: Startování v mrazech
ilcas píše:Chlapi, jak vám startuje ten diesel při současných mrazech? Dnes ráno jsem měl -10°C, což se mně nezdá nic moc a musel jsem žhavit a startovat na 5x, aby to vůbec blaflo... Parkoval jsem tedy přes noc venku.. Ale v nádrži mám Vervu, což si myslím, že by neměl být problém v daleko větších mrazech... Takže žhavicí svíčky? Nebo je to u tohoto motoru normální?
no takhle by to urcite nemelo byt ale to jeste neznamena ze zrovna ta VERVA je kvalitni,dalsi faktor kolik mas stav paliva v nadrzi, pokud jezdis na doraz tak v nadrzi kondenzuje voda kazdym zahratim nafty a naslednym ochlazenim,proto se zvlast v zime doporucuje jezdit s plnou nadrzi-to same plati pro benzin-, dalsi i kdyz je treba VERVA premiova tak porad je to jen zimni nafta do nejakych -22°C s filtrovatelnosti do -25°C sprisadama a ne articka-33°C s jeste vyssi filtrovatelnosti jak zase pumpari klamou sve zakazniky. takze rada zni i presto ze kupujes vervu davat prisadu VIF -super diesel aditiv nebo podobny pripravek jine znacky a navic pouzit neco na odvodneni treba velfobin nebo jinou znacky na pohlceni vody v palivu, pokud tam je par kapek vody v kombinaci s nizkou hladinou paliva v nadrzi tak uz jen toto ti muze zpusobovat problem,filtr paliva ne vzdy vsechno dokaze zachytit. zvlast ted pri tech mrazech kdyz je nafta v tzv napul rozlozeni -parafinuje. jak nekdo zminil primichat benzin ano to se dela ale u klasickych dieslu,u novych typu comonrailu tato varianta -rovna se kposkozeni tlakovaho systemu trysek,takze tim snizujes zivotnost vstrikovacu.
Naposledy upravil(a) 69pavel dne 30 led 2012, 20:25, celkem upraveno 1 x.
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Startování v mrazech
Chlapi neblázněte! Benzin do nafty určitě ne. Uvědomte si, že benzín nemaže, ale hlavně obsahuje bioetanol, který váže vzdušnou vlhkost. V současných teplotách stále stačí zimní nafta a doplňuji VIF aditiv zimní. K nezaplacení je také lehkoběžný motorový olej, tedy optimum 5W-40, startér snadněji točí a motor naskočí a udrží volnoběh. Samozřejmostí jsou funkční žhaviče.
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Re: Startování v mrazech
No, mám tam asi půl nádrže... Ale to máte pravdu, že bych se asi neměl spoléhat na to, že je to Verva a tím pádem je palivo v pohodě... protože přece jen, mám najeto "jen" asi 18 tis. a to by musela být fakt smůla, že nějaká žhavící svíčka je už špatná... Ten VIF asi bude dobrý nápad a podle toho se uvidí...
ix35 1.7 CRDi Comfort
Re: Startování v mrazech
jeste jedna takova malickost,nezapomen ze v momente kdy dochazi ke zhaveni tak jsou otevrene ventily ve valcich(podle natoceni pistu,ktere jsou v HU a nektere v DU nebo mezi) zalezi jak je natocen motor) tim padem zhavi neco do vyfuku a neco do sani,navic po dosazeni urciteho odporu zhaveni vypne a ted je otazka kolik toho zustalo ve valci a kolik uteklo do potrubi at uz saciho ci vyfukoveho,,takze pri to mmrazu za prve dele to zhavi a taky i kdyz se nazhavi a v momente kdy se otoci motorem dojde k uplnemu zchlazeni,je to jedno s druhym, ja u sveho startuji na dvakrat,ne tim ze mi by to slo hure ale proto aby to lepe chytalo nazhavim,pootocim motorem-vypnu a znovu zhavim-pote start a zatim pokazde to chytlo i v mrazech ktere byly pres -22(par zim zpet). ale jak jsem uvedl , treba pouzit pripavek na zlepseni vlastnosti nafty
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Startování v mrazech
Tak já hlasím, že starty na první drcnuti a nežhavím ![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
- jiri.vacha
- ***
- Příspěvky: 771
- Registrován: 24 led 2012, 22:33
- Bydliště: Loučná-Lom
Re: Startování v mrazech
kluci,určitě vám doporučuju v těchto mrazech 5 až 10 %benzinu do nafty,jezdil jsem na kamionu a nikdy se mi nestalo že bych zamrzl,a to byly echt mrazy,todle ještě nic není,kolegové dostali od šefa přísady do mrazu,machrovali a ejhle
,ja nastartoval a oni ne,motoru ani čerpadlu to neublíží a při startu to pomůže.Fakt nejlepší co můžete udělat. ![Applause =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
![d'oh! #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
![Applause =D>](./images/smilies/eusa_clap.gif)
WARTBURG 1.3 WV -prodáno
HYUNDAI TRAJET 2001 2.7 6V LPG -po smrti(srdíčko)
HYUNDAI TRAJET 2004 2.7 6V LPG
HYUNDAI TRAJET 2001 2.7 6V LPG -po smrti(srdíčko)
HYUNDAI TRAJET 2004 2.7 6V LPG