Bych to Gule trochu opravil (ale v podstatě máš pravdu):
zákazník má právo na voze v záruce cokoliv reklamovat. Nicméně: výrobce nebo prodejce MUSÍ REKLAMACI UZNAT. Tj. je to o tom, že do 30 dnů se musí Hyundai písemně vyjádřit, jestli to reklamace je či není (nic mezi neexistuje). Když řekne že to reklamace je, měl by závadu opravit (může 2x) po třetí už máte právo na odstoupení od kupní smlouvy - tj. vrátit vůz a požadovat peníze zpět (v plné výši, žádné "opotřebení" neplatí).
Avšak co dělat v případě, kdy Hyundai řekne, že to reklamce není? Pak nezbyde nic jiného, než oslovit soudního znalce v oboru motorových voziel a nechat si vypracovat posudek. Tento posudek pak musí být předložen společně se žalobou, kterou je třeba uplatnit u soudu (ten, kdo žaluje, nese tzv. důkazní břemeno). Chci tím říci, že "prasklá žárovka" sice na reklamaci je, ale není to na žalobu, protože nikoho "neohrožuje" (je jasné, že v noci ano - nejste viděni tak, jak byste měli dle zákona být, ale je to diskutabilní a nejednoznačné).
Nicméně závada, která ohrožuje na životě nebo zamezuje bezpečně užívat předmět koupě (automobil) ve vztahu k sobě samému nebo jiným účastníkům provozu, má vetší možnost na úspěch.
Soud pak rozsudkem přikáže výrobci závadu v přiměřené lhůtě opravit nebo díl vyměnit (týdny), a může (i nemusí) i stanovit dobu, do které pokuď výrobce opravu neprovede, má nárok poškozený na vrácení peněz. Dále je "prohraná strana" povinna nahradit veškeré výdaje s řízením (náklady na advokáta i protistrany, soudní poplatky a výdaje).
Další problém je, pokud se Hyundai v zákonné lhůtě proti rozsudku odvolá, tak... (nekonečný spor...)
Co SPÍŠE V ČESKÝCH KONČINÁCH FUNGUJE: MEDIÁLNÍ MASÁŽ. Nesmí být bezdůvodná (pomluva), ale musíte dokázat, že jste vyčerpali všechny možnosti dohody. Tj. odhalení veškeré písemné komunikace s prodejcem vozu, výrobcem, atp, který si s vámi vytřel zadní část těla. A pak křičet do světa: když si koupíte toto a toto, můžete mít problémy i vy. Zvažte to!
(a většinou si prodejce i výrobce rychle spočítají, že jedna vyměněná převodovka je levnější a výhodnější řešení, než argumenty konkurence, která to pak umí zákazníkovi správně podat:
například: "á, pane, vy nás porovnáváte s XXXXX YYYYY? Tak to porovnáváte neporovnatelné. Už jste četl na webu článek o převodovkách vozů XXX YYYY ? Tak když chcete jezdit s "klepáním" můžete jít o dům vedle. " No a rozumný člověk si nechá poradit a koupí jinde, nerozumný opakuje chyby druhých