Závady u H1

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2819
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Závady u H1

Příspěvek od Espero »

To ložisko, má to možnost nějakého přimazávání, nebo se jezdí bez doplňování tuku tak dlouho, až se dojezdí? Já bych to neuměl, musel bych do opravny a stálo by mě to mnohem víc, proto se ptám.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Reklama
 

Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1559
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Závady u H1

Příspěvek od oltcitak »

vyborne Karle,vidim,ze nieje sanca sa nudit =D> aspon,ze to mas kde robit(garaz) ja to mam horsie :( kladky som menil minuly rok preventivne spolu s remenom.Jedna sa tiez uz zacala ohlasovat.Ten napinak som nemohol dat dolu komplet,tak som len vymenil kladku s povodnym napinakom.Osobne radim vymenit komplet remen aj s kladkami po cca 130tkm.
to espero: tie loziska su zapuzdrene a z jednej strany uplne nepristupne(je tam celo remenice) cize teoreticky by sa to mozno dalo oddeklovat,vymyt a namazat,ale najjednoduchsie je vymenit celu kladku,pripad. len lozisko ako to spravil Karol.
PS mna zasa zblbol predok(ked boli tie mrazy) ,miesti toho noveho,ale zlepeneho ventilu som dal stary povodny,chvilu to fungovalo a na druhy den opat nie :roll: ,nakoniec som musel dat ten novy ventil,akurat som ho cely zatesnil silikonom,aby nenasavalo vzduch z ovzdusia.Zda sa ,ze to uz bude fungovat,odvtedy ziaden problem. Ale urcite neskor spravim indikaciu zaradeneho predku(skutocne zaradeneho,nielen zaradenie v redukcnej) dam tam na ten podtlakovy valec nejaky spinaci kontakt a kontrolku pod prepinac na pristrojovku.Aby som mal skutocnu kontrolu priradeneho predku.Dalej sa psychicky chystam na zhodenie prevodoviek a kardanov a kontrolu,udrzbu,premaz a zrejme aj vymenu loziska a semeringu v prevodovke.Akurat je furt zima,cas sa krati,musim to spravit este do odchodu do UK a tak je mozne,ze to budem musiet nechat na servis,v tejto zime a sam to robit je na prd :roll: :cry:
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Karel Švarc
**
Příspěvky: 104
Registrován: 18 črc 2008, 08:46
Bydliště: Č. Budějovice

Re: Závady u H1

Příspěvek od Karel Švarc »

Jen na doplnění Mám najeto 128000 km takže ten interval na výměnu řemene a kladek bych ještě zkrátil tak na 120000km.
To Oltciťák: Celou opravu jsem dělal u švagra před domem na ulici a ložiska lisoval u něj v práci. Vypadalo to jako za starých časů, kdy se o výkendu zvedla kapota škodovky či trabantu a celý auto se rozložilo na dece na chodníku. Naštěstí ubylo kolem jdoucích radilů :D
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1559
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Závady u H1

Příspěvek od oltcitak »

Karle,tak jo,esteze ten remen a kladky sa daju pekne robit postojacky,vzpriameno a netreba sa hrbit nad kapotou :D/ i ked tie spodne sa lepsie povoluju zospodu...
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2819
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Závady u H1

Příspěvek od Espero »

Tak jsem i já opravoval, vyndal jsem baterku a koukám, že po 3 letech od výměny plechové misky pod ní, (dali mi novou a zadarmo v rámci reklamace akumulátoru, když ten nový akumulátor dnem vany tekl a původní misku skoro rozpustil), mi už místy prokukuje pod oprýskanou barvou na té misce rez. Tak jsem to o víkendu oškrábal, vzal odrezovačem a pěkně znovu natřel, narozdíl od výrobce jsem si dopřál dokonce i základový nátěr, všechno štětcem, takže by to teď mohlo vydržet ne 3, ale dokonce možná i další 4 roky. Už brzo vyjedu, přes zimu jestli jsem natočil hodně, tak to bylo necelých 300 kilometrů od listopadu.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Uživatelský avatar
kuschall
***
Příspěvky: 509
Registrován: 29 lis 2010, 08:04

Re: Závady u H1

Příspěvek od kuschall »

Tak to si fakt jenom myslíš a fandíš
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2819
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Závady u H1

Příspěvek od Espero »

Je to sice odbočení od tématu, ale shodou okolností jsem včera absolvoval výměnů řemenů a napínací kladky u Dacie. Při servisu 80 tis. km jsem si neprozřetelně posteskl, že mi v mrazu pískají klíňáky po vyjetí i několik kilometrů. Tak mi to vyměnili, když jsem se ptal na interval výměny, tak řekli, že výrobce předepisuje 5 let nebo 100 tis. km, ale že se to může skutečnou životností od předpisu kus od kusu lišit. Cena cca 2000 Kč, z toho necelých 1 800 Kč samotné díly. (za tu klínovu sadu a kladku). Zásadní ekonomická ztáta to není, tak jako tak by mi to dělali napřesrok. Ale mám pocit, že motor je po výměně trošku tišší, neboli nějaké vyběhání tam muselo být.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1559
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Závady u H1

Příspěvek od oltcitak »

Konecne rozhodnutie dat auto do servisu uz padlo,od minuleho tyzdna je tam.Dobre som asi spravil ,pretoze aj tak by som nebol schopny v tych mojich nudzovych podmienkach to spravit. Takze pozadovane ulohy: vymenit semeringy a skontrolovat vystupy z prevodoviek,kardany,spojka a drobnosti.Dnesny stav(pred ukoncenim) je nasledovny:

a)vymenene dva krize na kardane(zadny)-jeden suchy,druhy mal uz volu-moja chyba,nemazal som od kupy :oops:

b) velka vola na homokinetickom klbe-zatial sa to neriesi,zadal som dotaz na kardanservis ohladom vymeny,riesit to budem uz sam.nahradny diel sa nedodava,len cely kardan,prip. krize,tak to musi ist na odborny servis.

c)diferak po odpojeni kardanov len skontrolovany zvonku,vola vraj v norme,nejdem riesit teraz,neskor,ked kusok zarobim dam vymenit cely satelitny kos (zrejme ARB uzavierku),ta vola sa prejavuje ako vola na satelitoch a po urcitom posunuti aj na lamelach LSD-je to taky mlaskavy zvuk)

d)hluk pri zaradenom volnobehu a nestlacenej spojke,ktory zmizol po stlaceni spojky som pripisoval vadnym loziskam v prevodovke,ALE loziska v prevodovkach su v poriadku(obidve prevodovky),tecuci semering na vystupe z redukcky bol vymeneny,prevadzkove vole v prevodovkach su v norme .To ma ukludnilo.Problem sa objavil po demontazi hl.prevodovky.Bol opotrebovany vstupny hriadel(koniec,ktory sa zasuva do loziska v klukovici)bud slabym zakalenim,alebo velkou toleranciou voci tomu lozisku sa stalo,ze sa lozisko neodvalovalo,ale iba trelo na hriadeli,cim sa koniec hriadelu zodral :evil: Riesenie solidne je vymenit celu hriadel-zial na to nieje cas,takze nahradne riesenie bude: pouzitie ihlickoveho loziska,odsustruzenie osadenia v zotrvaku,aby sa dalo lozisko nalisovat hlbsie ku kluke a tym padom sa ta hriadel bude opierat po dlhsej ploche o lozisko.Uvidime,co to spravi po dlhsej dobe... #-o dalej je predpoklad,ze ten hluk sposobovalo toto opotrebenie,plus samotna spojka.

e) spojka je na svoje kilometre v zodpovedajucej kondicii(135tkm) lamela je zodrata tak na polovicu hrubky oblozenia,moj odhad je,ze by este vydrzala okolo 80-100tkm.Ale uvolnene tlmiacie spruziny zaberu a samotna ocelova zakladna lamely sposobuju dalsi vedlajsi zvuk a slabe pukanie,tak som sa rozhodol ju vymenit(ked uz bola zakupena)Inac je to Valeo-original dodana od korejcov.Vypinacie lozisko v poriadku,ale vymenene je za nove.

f) vrchny spojkovy valec,pretoze tiekol cez manzetu som dal vymenit za novy(existuje sice aj opravna sada-gumicky) ale co uz(nebolo to drahe)

g) s klimou som to uzavrel tak,ze zadnu vetvu som odpojil,zaslepil koncovkami,vyrobenymi zo starych trubiek a po naplneni sa ukaze,ci to unikalo zadkom,alebo aj predkom... [-o<

h) dalsou obhliadkou som zistil,ze predne kolesa zacinaju znovu pribrzdovat a zadna prava strana napriek novym bubnom a brzd. celustiam brzdi slabsie,takze po prichode zo servisu vymenim uz doma zadne brzdove valceky a predne brzd. strmene s naslednym naplnenim novej brzdovky a odvzdusnenim-bola sice v ramci moznosti menena minuly rok,ale neslo to poriadne odvdusnit-zatuhnute odvzdusnovaky ](*,)

Hlavne som zvedavy ,ci zmizne ten zvuk na volnobeh pri neutrali....potom uz len drobnosti,ktore budem riesit doma: vymena troch vstrekovacov,tie brzdy a pod....... zakial je auto v servise(kde kazdy den chodim kontrolovat a robit nejake vedlajsie prace) mam vytiahnuty kuchynsky blok z auta a robim urcite modifikacie na nom,to zasa v inom vlakne .... :mrgreen:
Přílohy
ta tmava cast na hriadeli je zodrata,spravne by mala byt leskla a neopotrebovana
ta tmava cast na hriadeli je zodrata,spravne by mala byt leskla a neopotrebovana
vstupny hriadel.jpg (77.68 KiB) Zobrazeno 2282 x
kto nemaze,tak ten huci
kto nemaze,tak ten huci
kardan kriz-maly.jpg (98.64 KiB) Zobrazeno 2282 x
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Karel Švarc
**
Příspěvky: 104
Registrován: 18 črc 2008, 08:46
Bydliště: Č. Budějovice

Re: Závady u H1

Příspěvek od Karel Švarc »

Další závada na sebe nenchala dlouho čekat. Jsem po výměně stredního uložení kardanu. Najednou to začalo hučet, nejdřív málo a potom už docela dost. Jak se to ozívalo celou podlahou nevěděl jsem přesně co to je a bál sem se o ložisko na výstupu z převodovky. Na zvedáku bylo ale vše jasné. Neměl sem čas se stím zlobit sám, tak sem to dal k osvědčeným OffroadCB. 3200,- bez DPH ložisko s s domečkem z Pajera a celkem si řekli 4800,-. Ložisko bylo uplně zadřené a točila se hřidel ve vnitřním kroužku.
Jsem zvědavý co a kdy to bude příště #-o
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1559
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Závady u H1

Příspěvek od oltcitak »

no Karle,s tymi starymi autami je bida,stale bude nejaky problem :cry: ja som uz zobral auto zo servisu,ani nejdem hovorit,co som zaplatil a to som mal vlastne diely .... :oops: ten hluk z toho ulozenia vstupneho hriadela sa trochu znizil,ale stale je este nieco pocut,obavam sa ze to bude vnutri prevodovky :evil: kaslem na to,ked to bude robit neunosne,tak dam rozobrat prevodovku .. kardan servis mi povedal cenovu ponuku-vymena toho homokinetaku,vratane tisichranu a vyvazenia za cca 200€. Zatial to necham tak,po vymene krizov sa to kustik zlepsilo.Obavam sa,ze 150tkm je hranica,kedy treba spravit podvozok kompletne(dokial chce mat clovek bezchybne auto) Teraz menim este zadne valceky,popri tom som zistil,ze lave zadne lozisko zacina mat volu,cize za nejaku dobu ma caka ymena a to je vraj tuze husta roboticka,pojde to asi do servisu neskor. Predne brzd. strmene su vymenene,ten lavy este fungoval normalne(na voditkach) ale uz sa pridierali piestiky.Na pravej strane,kde som vlani uz provizorne rozpohyboval tie voditka,aj piestiky sa znovu zadreli voditka a po cca 10tkm uz jednostranne zodralo vnutornu stranu kotucov :twisted: takze ta vymena strmenov bola vhodna,uzil som si svoje pri povolovani brzdovych trubiek,banujem,ze som ich vyciarkol z objednavky,ked som objednaval tie strmene,nemusel som sa stresovat,ze nieco odtrhnem.Neva,zvladol som to bez trhania.Skontroloval som aj tie srouby na volnobezkach,co si spominal Karle a veru nacase,jeden uz bol zahryzeny,torx som odlomil,potom som ten zostatok natlkol kladivom do sroubu a povolilo to,odteraz kazdy rok to budem povolovat,aj tak treba vzdy skontrolovat predne loziska a premazat. Vymenil som aj tie tri vstrekovace za nove :lol: :lol: dobre som spravil pani,dva mohli pracovat tak na 50%-kontroloval som pod lupou otvory na tryskach,z piatich otvorov iba dva boli funkcne. Demontaze som sa obaval,hlavne na 4-tom valci,je tam malo miesta,ale nakoniec stacilo dat dolu intercooler,motorcek stieracov a cele bez odpajania tiahiel sa otocilo nabok.Hadice do kurenia na motorovej stene stacilo odtiahnit z objimok a vstrekovac sa dal vytiahnut. Vobec neboli zarastene,nemal som ziaden vytahovak,ci reverzne kladivko,len som zboku po nich jemne klepol,podpacil hranou sroubovaka a pekne isli von :wink: :wink: Nahodil nove a s ocakavanim skusal nastartovat,po troch pretocenich motor naskocil bez zavahania,ten zvuk je evidentne iny,zdravsi,vyfukove plyny uz nestipu,klepkavy zvuk sa dost zmiernil a je v normale.Pocut ho za studena,po zohriati zmizne.Zohrial som ho a prebehol po ceste.... :lol: pani,mam pocit,ze mi pribudlo 30 koni 8) ,dere sa to za otackami,predtym po 3000 uz netahalo,teraz taha az do 4200 jak das 8) Veeelmi som spokojny,aj turbo turbuje a ked som sa vratil dokonca aj vetrak na intercooleri tocil s vysokymi otackami,co predtym stale s konstatnymi(ani som nevedel ze to reguluje otacky podla teploty nasavaneho zvuku) :roll: Evidentne motor pracoval vo velkom vykone,ked tak chladil =D> Klima uz klimuje =D> Pred dovolenkou este ponatieram spodok,chcem vyskusat ten Rustyco Gel,ach stale nieco ......
Přílohy
DSCN41762012-03-19_17-33-520001.JPG
DSCN41762012-03-19_17-33-520001.JPG (175.22 KiB) Zobrazeno 2248 x
DSCN41742012-03-17_13-55-580001.JPG
DSCN41742012-03-17_13-55-580001.JPG (139.92 KiB) Zobrazeno 2248 x
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2819
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Závady u H1

Příspěvek od Espero »

No pánové, upřímnou soustrast. Doufám, že ten můj nebude tak složitý na nápravách, jako ty vaše čtyřkolky, ale zatím mám najeto jenom 71 tisíc. Příští týden jdu potřetí na STK, rovnou ze silnice a bez servisní přípravy, přece do toho nebudu vrážet peníze dopředu a za nic.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1559
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Závady u H1

Příspěvek od oltcitak »

S takym prebehom to mas este nove auto :lol: ,problemy sa zacinaju objavovat az po 120tkm a 8 rokoch :lol:
PS dokonal som tie brzdy,iba jeden sroub som odtrhol,nastastie na nepodstatnom mieste :lol: zadny pravy valcek mal strhnuty zavit na upevnovacom sroube,prakticky drzal len na jednom,uplne ten hlinik odhnil.Poucenie pre buducnost,treba pravidelne tieto sroubove spoje kazdy rok,ci dva povolit,prestreknut a utiahnut naspat.Obzvlast,ked si chcem auto ponechat na furt,vsetko neskor sa oceni pri jeho udrzbe. Zajtra chcem streknut ten plastovy nasos na intercooler,opadava z neho farba a pouzitie wapky ten proces len urychlilo :twisted: Ale ta prevodovka sa mi vobec nepaci,bude musiet ist von a rozobrat ](*,) ach jaj #-o
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2819
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Závady u H1

Příspěvek od Espero »

8 let už by se našlo, právě v těchto dnesch. Já to pravidelně servisuju podle foršriftu každých 10 tis. km.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Karel Švarc
**
Příspěvky: 104
Registrován: 18 črc 2008, 08:46
Bydliště: Č. Budějovice

Re: Závady u H1

Příspěvek od Karel Švarc »

To Oltciťák: Jaký vstřikovače si tam vlastně dával? Nové nebo repasované a kolik za jáký, nepamatuju si jak si to tankrát vyřešil.
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1559
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Závady u H1

Příspěvek od oltcitak »

Cau Karle, pred dvoma rokmi som vymenil ten tecuci za novy,pred rokom som kupil tri nove do zasoby (vtedy boli dost drahe,asi 270 Ł za kus)a teraz na jar som vytiahol vsetky von,ten vymeneny novy po vizualnej kontrole som vratil spat a dal som tie nove tri vstrekovace.Cize teraz mam okrem tych v motore(3 nove + 1(s 15tkm)) este jeden tecuci a tri tie stare.Neskor ich dam asi na test,event.repasit,nech su pre strycka prihodu na cestach.
Anabaza s prevodovkou pokracuje,ked je motor studeny,tak to klepoce,vibruje,trasie s amlitudou vari 2cm(na prevodovke) To uz som kontaktoval autorizovany servis v Banskej Bystrici s predbeznym objednanim,ale potom som zhodil kardan dolu a skontroloval ako ho spravili,ide dost ztuha,nakratko som prestartil motor bez kardana,triaslo to aj tak.Ten drazkovany koniec kardanu,co sa zasuva do redukcky ma volu na drazkach a cez novy semering to prepusta olej :? Sranda ale,ze som to poskladal dokopy,zohrial a prebehol a po navrate uz nic netriaslo,resp. podstatne menej,tak uz mam z toho uplne hokej.Uvidim,co to spravi rano po nastartovani :-k A s tym tecucim olejom neviem co spravim,jedine asi pridat este jeden semering.Podla mna je vydrate to kompozitne puzdro na vystupe,gulickove lozisko je pomerne daleko vo vnutri vystupneho domca a ked bol zatuhnuty kriz,tak asi vybehalo a vydralo to puzdro,lebo je tam dost paka.V pondelok idem do servisu na reklamaciu,uvidime,co sa vymysli.... [-o<
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Odpovědět

Zpět na „H1 Van / Bus / Truck“