1,6i - plyn
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
1,6i - plyn
budu mit novou i30 a premyslim, jestli se vyplati to stavet na plyn, mam rocni najezd nejakych 15-20.000km, ale kdesi jsem cetl, ze je v planu sjednotit spotrebni dan na uroven benzinu a to tak, ze od r 2015 na polovinu ceny benzinu a od 2018 rovna dan. Investice do autorizovane prestavby, jak jsem se ptal, cca 30.000Kc. Toz teda nevim
i30 2012 1,6 MPI DOHC CVVT
http://moje.auto.cz/jeremiasz/hyundai-i30.html
predchozi
Fiat TIPO 2.0ie 8V - prenechano zene
Fiat TIPO 1.4 - Killed In Action
http://moje.auto.cz/jeremiasz/hyundai-i30.html
predchozi
Fiat TIPO 2.0ie 8V - prenechano zene
Fiat TIPO 1.4 - Killed In Action
- Reklama
- Farrael
- *****
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 01 bře 2010, 21:33
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,6i - plyn
Opravdu záleží kolik najedeš. Pokud je to jen tolik tak bych do toho asi nešel. Ta investice se ti do té doby zřejmě nevrátí. Navíc je to jen jedna šestka. Plyn vidím v současné době jako výhodnou investici při tvém nájezdu do auta, který má motor přes dva litry aspoň.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,6i - plyn
jednoduchá matika ne? Odhaduju že ta 1.6 bude jezdit v průměru za 7? To máš circa 2,4kč/km a 8l plynu *17kč máš o kačku míň. Spolehni se, že jestli teď jezdíš 15tis ročně, s plynem půjdeš na 20 ani nevíš jak, jenom kvůli tomu že si to budeš moci dovolit. Takže za rok a půl to máš zpátky, zvyšování daně má jít nahoru částečně snad už příští rok, od 2015 trochu razantněji, ale furt je a bude plyn levnější a to že sjednotí daň neznamená že cena paliv bude stejná.... takže čím dřív, tím míň proděláš
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Re: 1,6i - plyn
Jeste bych vzal v potaz cenu povinne revize, nevim jestli i u plynu doporucuji castejsi vymeny oleje, porizovaci cenu. To uz je mozna lepe rovnou koupit 1,5CRDI 66kw a je klid.
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Re: 1,6i - plyn
jo no, ja si myslim, ze to pro me asi nebude uplne ok, asi se na to vykaslu, nato, abych na tom ve finale usetril 10-15 tisic....to mi asi za to obetovani dojezdovyho kola nestoji:)
i30 2012 1,6 MPI DOHC CVVT
http://moje.auto.cz/jeremiasz/hyundai-i30.html
predchozi
Fiat TIPO 2.0ie 8V - prenechano zene
Fiat TIPO 1.4 - Killed In Action
http://moje.auto.cz/jeremiasz/hyundai-i30.html
predchozi
Fiat TIPO 2.0ie 8V - prenechano zene
Fiat TIPO 1.4 - Killed In Action
Re: 1,6i - plyn
Tak rezervu bych neobetoval ani za nic. Uz se mi 3x hodila.
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Re: 1,6i - plyn
Taky jsem s tím laboroval. První dva roky úspora, další roky nižší úspora. Předpokládaný prodej vozidla v r. 2017, to už bude otázka, jak se trh bude k ojetinám na LPG stavět (kvůli zvyšování SD). Navíc je zde obrovský otazník - jak se bude prodejce či importér stavět k příslušným reklamacím?
Sumasumárum, dle optimálních propočtů bych mohl ušetřit nějakých 50 tisíc, ale můj předpoklad je takový, že kus té úspory mi požere výkupní cena při prodeji, protože LPG v roce 2017 zřejmě nebude považovaná za výhodu. K tomu problémy se zárukou a ježdění bez rezervy. Takže to nevypadá přiliš růžově.
Sumasumárum, dle optimálních propočtů bych mohl ušetřit nějakých 50 tisíc, ale můj předpoklad je takový, že kus té úspory mi požere výkupní cena při prodeji, protože LPG v roce 2017 zřejmě nebude považovaná za výhodu. K tomu problémy se zárukou a ježdění bez rezervy. Takže to nevypadá přiliš růžově.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,6i - plyn
Skyline: vidíš cenu revize jsem zapomněl, ta činí tučných 100kč jednou za rok(oficiálně), nebo před STK a rezervy se nevzdávat, tu vozím v kufru a častější výměny oleje doporučený pokud vím nejsou. Měníme ve všech autech po 10-15tis. Do mého V6 vleze tuším 4,5l oleje, filtr za kilčo... není to tak mastná položka bych řekl nebo rozdílná od provozu na benzin. Oproti naftě opět ušetříš, nechci vidět olej z nafťáku co jezdí ve městě po 15tis, a nebo chci, ze zajímavosti
k naftě bych byl dost skeptický (ikdyž zkusím nebrát v potaz to, že jsem proti naftě do takových osobáků zaujatý, to přiznávám), nákupka bude imho vyšší, dražší a častější servis a co se týče SD, ta se má zvyšovat společně s plynem, takže cenu nafty bych nijak nevyzdvyhoval. Kor né v horizontu 3let, ale to je můj názor
k naftě bych byl dost skeptický (ikdyž zkusím nebrát v potaz to, že jsem proti naftě do takových osobáků zaujatý, to přiznávám), nákupka bude imho vyšší, dražší a častější servis a co se týče SD, ta se má zvyšovat společně s plynem, takže cenu nafty bych nijak nevyzdvyhoval. Kor né v horizontu 3let, ale to je můj názor
Naposledy upravil(a) Nexus dne 12 bře 2012, 15:34, celkem upraveno 1 x.
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Re: 1,6i - plyn
Pokud je revize za 100,- kc rocne, tak to je zanedbatelne. Co se tyce nafty tak jsem mel 3 kousky od novoty a ted zajizdim 4 a vzdy bez problemu, jen garancky. Pokud bych hodne chtel nizkou spotrebu tak asi sahnu po nafte, respektive si vyciham nejakou dobrou nabidku benzin za cenu nafty.
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,6i - plyn
jasně, když vyčíhneš nafťáka za cenu benzinu, je to hodně zajímavá volba, otázka jak často jsou takový kousky k dispozici. Když jsem se posledně díval na ceníky třicítek, tak ve srovnatelné výbavě byl nafťák dražší o cca 60-70tis a to mi nepřijde jako zanedbatelná částka a s tou slevou nemůžeš najistotu počítat na litry má nafta nejnižší spotřebu, ale plyn tě stále vyjde levněji (nestojí ani polovinu a nežere to zdaleka dvojnásobek) pokud ti jde o náklady... hlavně že je možnost volby a pestrost se mi líbí, kdyby měli všici to samo, vadilo by mi to
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
-
- ****
- Příspěvky: 1057
- Registrován: 08 čer 2006, 17:17
- Bydliště: Rychnov n. Kn.
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,6i - plyn
videl bych jiny problem a sice prime vstrikovani benzinu.... s tim se prestavby na LPG zatim moc rady neveri
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
Re: 1,6i - plyn
Nexus: je pravda, že vyjetý olej z LPG a nafty vypadá teda jinak. Mně výrazně v nafťáku ztmavnul už po pár stovkách km...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: 1,6i - plyn
V novej i30ke je v ponuke aj starý motor 1,6, ktorý nemá priame vstrekovanie. Tam nie je problém s prestavbou. Prevádzkové náklady 1,6 LPG budú nižšie ako pri 1,6 CRDI, len pre porovnanie:
1,6 MPI kombinovaná spotreba 6,4, pri LPG nárast 20 % 7,7 l/100 km LPG pri cene 0,75 EURO za liter sú náklady 5,78 EURO na 100 km
1,6 CRDI kombinovaná spotreba 4,1, pri cene 1l nafty 1,474 náklady na 100 km 6,04 EURO na 100 km
Samozrejme pri započítaní benzínu na štartovanie to budú náklady viacmenej vyrovnané. Servisné intervaly pri prevádzke na LPG netreba skrátiť.
LPG je veľmi zaujímavá alternatíva knafte, avšak pri ročnom nájazde 15.000 - 20.000 km to nie je veľmi efektívna investícia vzhľadom na dlhšiu návratnosť, resp. budúce zdaňovanie LPG.
1,6 MPI kombinovaná spotreba 6,4, pri LPG nárast 20 % 7,7 l/100 km LPG pri cene 0,75 EURO za liter sú náklady 5,78 EURO na 100 km
1,6 CRDI kombinovaná spotreba 4,1, pri cene 1l nafty 1,474 náklady na 100 km 6,04 EURO na 100 km
Samozrejme pri započítaní benzínu na štartovanie to budú náklady viacmenej vyrovnané. Servisné intervaly pri prevádzke na LPG netreba skrátiť.
LPG je veľmi zaujímavá alternatíva knafte, avšak pri ročnom nájazde 15.000 - 20.000 km to nie je veľmi efektívna investícia vzhľadom na dlhšiu návratnosť, resp. budúce zdaňovanie LPG.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: 1,6i - plyn
prestavba nema vliv na zaruku, Hyundai uz ve konkretnich servisech prestavbu uznava, Elantra se muze objednat dokonce uz prestavena. Nicmene omezeni (tunely, garaze), absence rezervy (lepici sady jsou na ...) moje pocitana uspora to vsechno nevyvazi. Jo...kdyby se nelaborovalo se sjednocenim SD, asi bych se kousunul, ale takhle...kaslu na to. Kazdopadne diky za komentare!
i30 2012 1,6 MPI DOHC CVVT
http://moje.auto.cz/jeremiasz/hyundai-i30.html
predchozi
Fiat TIPO 2.0ie 8V - prenechano zene
Fiat TIPO 1.4 - Killed In Action
http://moje.auto.cz/jeremiasz/hyundai-i30.html
predchozi
Fiat TIPO 2.0ie 8V - prenechano zene
Fiat TIPO 1.4 - Killed In Action
Re: 1,6i - plyn
Zapomínáte na jednu věc. Nádrž na plyn má životnost asi deset let, pak se musí nechat vyměnit za zhruba 10 000,- Takže pokud s autem pojezdíš 7 let a budeš ho pak chtít prodat, tak díky vyšším cenám v té době za LPG a nutnost ještě za pár let kupovat novou nádrž na LPG bude problém sehnat kupce. Já bych si takové auto určitě nekoupil, kdybych věděl, že za tři roky budu muset vypláznout 10 000,- V té době jízda na LPG bude tedy spíše prodělečná, protože to málo co ušetří na LPG bude muset vrazit do nové nádrže.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold