Startování se spojkou, ANO či NE?

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od Chasnik »

Kliku už jsem neměl :D I když na pár stovkách jsem viděl v zadním čelu díru na kliku... Já jsem tu třicítku šroub na klikovce používal akorát na štelování předstihu...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Reklama
 

standas
**
Příspěvky: 297
Registrován: 24 bře 2011, 12:55

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od standas »

1. učí to v autoškole
2. správně se má po zastavení nechat zařazená rychlost a ne ručka, tímp se dá vždy spojka před startem.
3. pěkně nahovno, když otočíš klíčkem a auto poskočí o půl metru dopředu do patníku.
:mrgreen:
Hyundai i30cw CRDi 66KW hnědá 2011
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od Chasnik »

1. startuju s nohou na brzdě
2. před startem zkontroluju polohu řadicí páky, je to zvyk
3. v autoškole mě učili věcí... :mrgreen:
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
enjoy
****
Příspěvky: 1272
Registrován: 19 srp 2011, 20:23
Bydliště: Praha 3

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od enjoy »

V autoškole mě učili,že zásadně musím dojíždět až do zastavení(například k semaforům) se zařazenou rychlostí a vyřadit smím až zastavím..
Kdo z vás to dodržuje?
Jinak se spojkou startuju jen u aut se kterými jedu prvně,protože i když vyřadím,tak si nemůžu být jistý jestli tam není někde schovaný kvalt :mrgreen:
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Uživatelský avatar
jiri.vacha
***
Příspěvky: 771
Registrován: 24 led 2012, 22:33
Bydliště: Loučná-Lom

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od jiri.vacha »

Já to dodržuji :mrgreen: ,parking řadím až na parkovišti =D> :mrgreen:,jinak stále jedu D :mrgreen:
WARTBURG 1.3 WV -prodáno
HYUNDAI TRAJET 2001 2.7 6V LPG -po smrti(srdíčko)
HYUNDAI TRAJET 2004 2.7 6V LPG
mirekMS
*
Příspěvky: 40
Registrován: 14 čer 2009, 10:20
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od mirekMS »

Tak jsem si pročetl toto téma a měl bych dotaz. Mám coupe 1G a občas se mi stane, že po otočení klíčkem to neudělá NIC. Prostě nic. Pak po opakování pokusu o start najednou normálně naskočí. Takže, jak se projeví u coupe, které tento problém nemá, pokus o start s nevyšlápnutou spojkou? Jestli něco hlásí nějaká kontrolka atp. Jestli totiž tam není ten zakopaný pes...Kdesi už jsem se na to ptal, odpověď žádná.
nok33
*
Příspěvky: 22
Registrován: 25 led 2012, 17:51
Bydliště: SVK

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od nok33 »

Na IX20 musis spojku stlacit a potom startovat inak nenastartujes
Hyundai ix20,1.4 CVVT
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od Chasnik »

jiri.vacha píše:Já to dodržuji :mrgreen: ,parking řadím až na parkovišti =D> :mrgreen:,jinak stále jedu D :mrgreen:
No jo, na tom automatu je to jednoduché, ty písmenka mluví za vše:

D - dopředu
N - nejede
P - parkování
R - RAKETA :mrgreen:
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
jaroslav5
**
Příspěvky: 345
Registrován: 09 led 2011, 15:33
Bydliště: Dolný Kubín

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od jaroslav5 »

No a to,že u niektorých typoch musíš vyšlapnut spojku je ten zaradený vypinač na spojke.
Hyundai Accent LC 1,3í 12V 63kw r. v. 2005
suzuki sx4 1,6 GS 4x4 SE-SNOW Outdoor Line r.v.2011
Uživatelský avatar
enjoy
****
Příspěvky: 1272
Registrován: 19 srp 2011, 20:23
Bydliště: Praha 3

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od enjoy »

mirekMS píše:Tak jsem si pročetl toto téma a měl bych dotaz. Mám coupe 1G a občas se mi stane, že po otočení klíčkem to neudělá NIC. Prostě nic. Pak po opakování pokusu o start najednou normálně naskočí. Takže, jak se projeví u coupe, které tento problém nemá, pokus o start s nevyšlápnutou spojkou? Jestli něco hlásí nějaká kontrolka atp. Jestli totiž tam není ten zakopaný pes...Kdesi už jsem se na to ptal, odpověď žádná.

Zkontroluj si dotazeni polu na baterce... Me se nedavno stalo totez,byl uvolneny +.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
standas
**
Příspěvky: 297
Registrován: 24 bře 2011, 12:55

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od standas »

tak mi řekněte, jak to děláte bez spojky, když správně(! :shock: ) se má po zaparkování nechat zařazený kvalt a nemá zůstat zatažená brzda (aby nepřimrzly, či nepřirezly brzdové destičky). :idea:
Hyundai i30cw CRDi 66KW hnědá 2011
ajrton
**
Příspěvky: 354
Registrován: 24 črc 2011, 16:10

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od ajrton »

standas píše:tak mi řekněte, jak to děláte bez spojky, když správně(! :shock: ) se má po zaparkování nechat zařazený kvalt a nemá zůstat zatažená brzda (aby nepřimrzly, či nepřirezly brzdové destičky). :idea:
no ja nie celkom ruzumiem tomu mýtu o zamrznutej ručnej brzde ... soferujem uz 20 rokov a za 20 rokov som ani raz nezaparkoval bez zaradenej 1. a bez zatiahnutej rucnej brzdy ... a nikdy mi nezamrzla, ani v najvacsich mrazoch
Hyundai i30cw classic, 1,4 CVVT, 80kW, 4/2011
standas
**
Příspěvky: 297
Registrován: 24 bře 2011, 12:55

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od standas »

ajrton píše:
standas píše:tak mi řekněte, jak to děláte bez spojky, když správně(! :shock: ) se má po zaparkování nechat zařazený kvalt a nemá zůstat zatažená brzda (aby nepřimrzly, či nepřirezly brzdové destičky). :idea:
no ja nie celkom ruzumiem tomu mýtu o zamrznutej ručnej brzde ... soferujem uz 20 rokov a za 20 rokov som ani raz nezaparkoval bez zaradenej 1. a bez zatiahnutej rucnej brzdy ... a nikdy mi nezamrzla, ani v najvacsich mrazoch
No já jsem takových historek slišel docela dost, mě se to nestalo, parkuji se zařazenou rychostí (jak mě učili v autoškole a zároveň je to napsáno i v manuálu k autu, takže to nemám vycucané z prstu).
Hyundai i30cw CRDi 66KW hnědá 2011
suah
**
Příspěvky: 254
Registrován: 23 dub 2010, 13:01

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od suah »

Tak ono zalezi, kolko to auto stoji. Cez noc sa mu urcite nic nestane a po tyzdni je to mozno trosku prilepene. U nas v praci sme vsak mali experta, ktory ju zatiahol pred tym, nez odstavil auto na viac nez mesiac a tam to veru uz neslo rozbehnut. Musela prist az odtahovka a v servise to potom museli rozobrat, precistit a zopar dielov aj vymenit. Takze realne to je.
Uživatelský avatar
M.Ela1600
**
Příspěvky: 193
Registrován: 18 črc 2011, 10:06
Kontaktovat uživatele:

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od M.Ela1600 »

Se spojkou...asi je to o zvyku. Jinak ale jsou auta (napr. mame v rodine Renaulta Megane 07, kterej se startuje kartou a tlacitkem a tam kdyz nemate seslaplou spojku, tak nenastartujete).
Elantra 1.6 2006
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“