LiberaleMiguel tak mužeš doporučit nějakého odborníka?
S ladějím výfuků to není jednoduché. Je potřeba nejprve udělat výpočty tlaků, délky potrubí, odpory tlumičů, hodnoty zakřivení potrubí a potom proudění v celém spektru otáček motoru. Tohle vše dělá tým skušených inženýrů. V podstatě by se měli celý výfukoví systém ladit. Jde o to že v potrubí vznikají pulzace které se mění podle otáček motoru. Tyto pulzace můžou v některém místě v určitých otáčkách zpomalit a skoro znepruchodnit potrubí. v takovém případě je potřeba místo v kterém se to děje identifikovat a potrubí rozšířit aby se změnilo proudělí plynů a nedocházelo k ucpávání vzniklou pulzací.
Proto laděné výfuky musí být mnohokrát testovány a jde o kompletní systém (od svodů až po koncovky) na určitý typ motoru. Bohužel i třeba dobrý výrobce jako firma Borla dělá výfuky na Coupé (za 16-20tisíc) a je společné pro motorizace (1.6, 2.0)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
což znamená že není laděné protože každý motor má jiné parametry a hlavně obsah. Výfuky na 2,7 mají pouze větší průměr. Navíc dodávají jen středový a zadní díl výfuku což je další důkaz že výfuky nejsou laděné protože systém není kompletní. Ale bohužel ladění výfuků je složité a náročné! Musí se to testovat v ruzných toplotách prostředí a hledat vhodné kompromisi atd. Proto se ladí výfuky pouze u závodních aut např Ferrari, Lambo atd. kde si to zákazník zaplatí cenou auta. Až někdo naladí kompletní systém (od svodůa ž po koncovky) výfukového potrubí na Tiburona tak to chci aspoň vidět. ale bude to stát tak 40tisíc a to raději tyto peníze investuju do jiných úprav které mi přinesou větší výkon.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Rozdíl laděné a neladěné výfuky je třeba u našeho 2.0 rozdíl cca 5koní
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
u 400koňového auta rozdíl 40koní a v tu chvíly má laděný výfukový systém smysl
Ale budu rád když si s tím někdo bude hrát a ladit. Třeba dosáhne zajímavého navýšení výkonu
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)