LPG
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: LPG v ix20
Dojezdovka je pod platem a nijak neruší v kufru. A kdybych ji náhodou někdy použil, tak ji pak vyšamponuji a vyvapkuji. Proto jsem o obalu ani nikdy neuvažoval, není důvod.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
- Reklama
-
- *
- Příspěvky: 13
- Registrován: 31 bře 2012, 00:02
Re: LPG v ix20
jo a ještě dodatečně děkuji Airwavesovi, že dal na web fotky. Až teď jsem si všimnul podle data, žes to asi fotil jen kvůli mně. Moc mi to pomohlo, zvažuju stejné řešení, případně ještě osazení do nějakého boxu, kterým bych to kolo také zakrytoval. Dovnitř toho boxu by se dalo nacpat ještě spousta drobných věcí, které nyní vozím v prostoru okolo rezervy. A navíc bych to asi ani neschovával pod druhé plato, to bych asi definitivně vyndal...
Každopádně ten úchyt kola k podlaze asi bude potřeba tak jako tak, aby to necestovalo.
Každopádně ten úchyt kola k podlaze asi bude potřeba tak jako tak, aby to necestovalo.
Re: LPG v ix20
Ahoj lidi,
jsem spokojený majitel IX20. Kupoval jsem ve Vyškově - Auto-Pytela-
Koupil jsem auto s LPG, než došlo k montáži najezdil jsem 2000 km na benzín s průměrnou spotřebou cca 6,8l/100km.
Teď jsem si nechal namontovat LPG a jsem zvědav jak to bude šlapat. Jako několik z Vás mě zarazilo že není aplikováno žádné přimazávání sedel ventilů, technik se mě snažil přesvědčit že není potřeba, bohužel neuspěl. Budu si to prověřovat, nerad bych trávil čas servisováním vozidla, ani záruční opravu. Mám dotaz, kolik kilometrů jste najezdily s první nádrží LPG? Mě se zdá že kontrolky zhasínají moc brzy, mám nádrž na 57l, vejde se tam 46l fyzicky, podle návodu má vystačit na cca 500 km. V servisu mě tvrdily že je nádrž plná, kontrolky to potvrzovaly, ale po 40 km zhasla první a stejně se to opakovalo u dalších. Dynamika jízdy je stejná jako při jízdě na Natural 95. Podle slov technika je nastavena spotřeba plynu na vyšší úroveň, údajně z důvody rozdílu výkonu. Je pravda že nepoznám rozdíl jízdy na benzín a plyn, vše probíhá utomaticky po zahřátí na 40°C. Výkon ani dynamika nenazdal rozdílu. Jsem zvědav jak bude vypadat spotřeba po další nádrži, dnešní stav přikládám novému, nezajetému systému. Mohl by mě někdo napsat jak byl na tom on?
Ahoj
jsem spokojený majitel IX20. Kupoval jsem ve Vyškově - Auto-Pytela-
Koupil jsem auto s LPG, než došlo k montáži najezdil jsem 2000 km na benzín s průměrnou spotřebou cca 6,8l/100km.
Teď jsem si nechal namontovat LPG a jsem zvědav jak to bude šlapat. Jako několik z Vás mě zarazilo že není aplikováno žádné přimazávání sedel ventilů, technik se mě snažil přesvědčit že není potřeba, bohužel neuspěl. Budu si to prověřovat, nerad bych trávil čas servisováním vozidla, ani záruční opravu. Mám dotaz, kolik kilometrů jste najezdily s první nádrží LPG? Mě se zdá že kontrolky zhasínají moc brzy, mám nádrž na 57l, vejde se tam 46l fyzicky, podle návodu má vystačit na cca 500 km. V servisu mě tvrdily že je nádrž plná, kontrolky to potvrzovaly, ale po 40 km zhasla první a stejně se to opakovalo u dalších. Dynamika jízdy je stejná jako při jízdě na Natural 95. Podle slov technika je nastavena spotřeba plynu na vyšší úroveň, údajně z důvody rozdílu výkonu. Je pravda že nepoznám rozdíl jízdy na benzín a plyn, vše probíhá utomaticky po zahřátí na 40°C. Výkon ani dynamika nenazdal rozdílu. Jsem zvědav jak bude vypadat spotřeba po další nádrži, dnešní stav přikládám novému, nezajetému systému. Mohl by mě někdo napsat jak byl na tom on?
Ahoj
Re: LPG v ix20
Nová nádrž je plná vzduchu a vejde se do ní trochu méně plynu. Asi tak třetí natankování je ok. 40 stupňů používám v zimě, teď jsem si nastavil 32 což úplně stačí. používám VSR od 3300 otáček, momentálně . Do nádrže 57 litrů se musí vejít cca 55 litrů LPG. Jinak je to nějaký divný ne a pořád budeš u pumpy .
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG v ix20
Nádrž má nastevenu správně-do 57l nádrže se má natankovat 80% kapacity=46l
Ale 500km na nádrž-tj. spotřeba+-9l LPG-to je zatraceně moc na tak malý motor a startování na benzin .Ale počkal bych s počítáním spotřeby alespoň 4 nádrže.
Co se přimazávání týká-tak ani u starých motorů jako 130 Š.Rapidy(litinová hlava),Favority(hliníková hlava) jsme nikdy žádné přimazávání nepoužívali a motory najezdily přes 250000km ve všech autech bez sebemenších problémů(natož s ventily nebo sedly).S auty na LPG jezdím nepřetržitě 25 roků.Favouše ani benzín neznaly-tak jedna nádrž na rok(když došlo LPG) .
Tobě navíc auto startuje na benzín,tak není nejmenší důvod něco řešit.Takže tvůj servisák má pravdu.
Je mi jasné,že se tady vyskytne nějaký teoretik,co bude tvrdit opak .Je to jako s dodatečnými přísadami do benzínu,olejů...Je to dobré pro obchodníky,výrobce,motoru to neuškodí a ty sypeš peníze výfukem... Rozhodnout se musíš sám. Za sebe říkám-zbytečnost
Ale 500km na nádrž-tj. spotřeba+-9l LPG-to je zatraceně moc na tak malý motor a startování na benzin .Ale počkal bych s počítáním spotřeby alespoň 4 nádrže.
Co se přimazávání týká-tak ani u starých motorů jako 130 Š.Rapidy(litinová hlava),Favority(hliníková hlava) jsme nikdy žádné přimazávání nepoužívali a motory najezdily přes 250000km ve všech autech bez sebemenších problémů(natož s ventily nebo sedly).S auty na LPG jezdím nepřetržitě 25 roků.Favouše ani benzín neznaly-tak jedna nádrž na rok(když došlo LPG) .
Tobě navíc auto startuje na benzín,tak není nejmenší důvod něco řešit.Takže tvůj servisák má pravdu.
Je mi jasné,že se tady vyskytne nějaký teoretik,co bude tvrdit opak .Je to jako s dodatečnými přísadami do benzínu,olejů...Je to dobré pro obchodníky,výrobce,motoru to neuškodí a ty sypeš peníze výfukem... Rozhodnout se musíš sám. Za sebe říkám-zbytečnost
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Re: LPG v ix20
. ona to je a úplně není pravda. Kvalita materiálů je bohužel jinde než kdysi. jak tu někdo psal, není problém tento motor na LPG na dálnicích odrovnat během pár desítek tis km..Borek píše:Nádrž má nastevenu správně-do 57l nádrže se má natankovat 80% kapacity=46l
Ale 500km na nádrž-tj. spotřeba+-9l LPG-to je zatraceně moc na tak malý motor a startování na benzin .Ale počkal bych s počítáním spotřeby alespoň 4 nádrže.
Co se přimazávání týká-tak ani u starých motorů jako 130 Š.Rapidy(litinová hlava),Favority(hliníková hlava) jsme nikdy žádné přimazávání nepoužívali a motory najezdily přes 250000km ve všech autech bez sebemenších problémů(natož s ventily nebo sedly).S auty na LPG jezdím nepřetržitě 25 roků.Favouše ani benzín neznaly-tak jedna nádrž na rok(když došlo LPG) .
Tobě navíc auto startuje na benzín,tak není nejmenší důvod něco řešit.Takže tvůj servisák má pravdu.
Je mi jasné,že se tady vyskytne nějaký teoretik,co bude tvrdit opak .Je to jako s dodatečnými přísadami do benzínu,olejů...Je to dobré pro obchodníky,výrobce,motoru to neuškodí a ty sypeš peníze výfukem... Rozhodnout se musíš sám. Za sebe říkám-zbytečnost
Hyundai ix20 1.4/66kW Classic (Crystal White), LPG BRC, disky 16" PROLINE B700, 6.5x16" (ET45) @ GoodYear 205/55 R16.
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG v ix20
koudý-no právě,že je ta kvalita materiálů jinde---ale k lepšímu,díky nutnému přechodu na bezolovnaté benzíny.Ventilová sedla v litinových hlavách Škodovek a jiných starších aut nebyla tvrzená-počítalo se s mazáním olovem obsaženým v benzínech super/speciál a motory,ventily,sedla...i v těchto autech vydržely bez nějakého "přimazávání"LPG,bez problému 250000km(a to najezdily na LPG neporovnatelně více km,než ix20,která startuje a jezdí úvodní km na benzín).Je snad lepší odmašťovadlo než benzín Rozhodně ne LPG-tak proč přimazávat(trochu přehnaně napsáno)-mastné.
Při provozu na LPG dochází k daleko lepšímu promíchání paliva/vzduchu než u benzínu,menšímu tření kroužků.Není žádný důvod-přesně,jak tvrdí ten mechanik,dávat nějaké "přimazávání" čehokoliv .
Nepřesvědčuji ,každého věc,za co utrácí-jen potvrzuji slova technika,co řekl Rotnymu,statisíci najetými km na LPG,na několika autech za posledních +-25 roků(i teď mám 2 auta na LPG).
Při provozu na LPG dochází k daleko lepšímu promíchání paliva/vzduchu než u benzínu,menšímu tření kroužků.Není žádný důvod-přesně,jak tvrdí ten mechanik,dávat nějaké "přimazávání" čehokoliv .
Nepřesvědčuji ,každého věc,za co utrácí-jen potvrzuji slova technika,co řekl Rotnymu,statisíci najetými km na LPG,na několika autech za posledních +-25 roků(i teď mám 2 auta na LPG).
Naposledy upravil(a) Borek dne 16 dub 2012, 17:12, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Re: LPG v ix20
no lpg se spaluje při vyšší teplotě, oproti benzínu je suché a o tom, že aktuálně mají motory menší rezervy než v minulosti bych taky nepolemizoval...
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG v ix20
Soto-máš pravdu-teplota spalování je vyšší.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Re: LPG v ix20
Přesně jak píše Borek. FL a podobná jako mazadla jsou i podle mne placebo a dobrej kšeft! Ventil se zaklepe i na benzín stačí mu potřebné podmínky a je po něm.
Ještě perlička. Dneska jsem byl u oběda svědkem toho, jak majitel subaru forestra vyprávěl, že na LPG které má od prodejce v autě namontované nejezdí, protože se mu to nevyplatí. Když si prý spočítá náklady na servis a revize že raději jezdí na benzín. I tak silná káva se někde vaří.
Ještě perlička. Dneska jsem byl u oběda svědkem toho, jak majitel subaru forestra vyprávěl, že na LPG které má od prodejce v autě namontované nejezdí, protože se mu to nevyplatí. Když si prý spočítá náklady na servis a revize že raději jezdí na benzín. I tak silná káva se někde vaří.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: LPG v ix20
jo aby nebylo chápáno špatně za flashlube nehoruju sám tomu moc nedávám...
ad forester a lpg... co 30tkm se musí u 2.0 při LPG vymezovat ventilové vůle... a vzhledem k tomu jak je motor ve foresteru tak musí motor ven... tudíž na servis náročnější...
ad forester a lpg... co 30tkm se musí u 2.0 při LPG vymezovat ventilové vůle... a vzhledem k tomu jak je motor ve foresteru tak musí motor ven... tudíž na servis náročnější...
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG v ix20
Ono stačí chudá směs na benzín a je po ventilech/sedlech také.
Možná dávají "přimazávání"montážní dílny,co si nejsou svou prací moc jistý-jako ochranu špatného nastavení LPG.To je tak jediný smysluplný důvod(kromě výdělku).
Možná dávají "přimazávání"montážní dílny,co si nejsou svou prací moc jistý-jako ochranu špatného nastavení LPG.To je tak jediný smysluplný důvod(kromě výdělku).
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Re: LPG v ix20
Tak díky za rady, dneska jsem byl u pana Čadka v Brně na výzvědy, prej mě flashlube namontuje, ale ohledně "zaklepání" ventilů nic neříkal. Takže nevím, motor jede pěkně, byl jsem znovu nastavit snímač obsahu nádrže, kontrolky mě zhasínaly po 45 km. takže po 160 km jsem měl, dle kontrolky v palubovce, jen čtvrt nádrže. Paradily dotankovat a znovu nastavit, provedeno a uvidíme.
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG v ix20
souhlas ohledně flashlube - placebo! Nikdy jsme ho neměli a motory vydržely statisíce a stále jedou jak z praku co se týče podpálení ventilů apod. je to způsobeno chudou směsí. Nedokážu vysvětlit chemickou reakci a postup, ale dochází k tomu že když kyslík nehoří s palivem tak při vysokých teplotách reaguje s hliníkem a právě ten začne hořet, postupně po malých vrstvičkách... a je úplně jedno, jestli tuhle chudou směs způsobí benzin nebo lpg spolužák si na naftovém mondeu propálil dva písty, výsledná škoda byla taková, že sehnal jiný motor.
S0T0:s tím foresterem seš si jistej? Já že to slyším poprve a vím že subárka jsou často předělaný na plyn už jako novotina, tak mi to spolu akorát nějak neladí
S0T0:s tím foresterem seš si jistej? Já že to slyším poprve a vím že subárka jsou často předělaný na plyn už jako novotina, tak mi to spolu akorát nějak neladí
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Re: LPG v ix20
ahoj plyn jsem měl už ve třech autech ale nikdy jsem neměl přimazávání a pochybuju že hyundai dává horší ventily něž dřív.
jo a u subaru jsem slyšel že se u některých motorů vymezuje vůle ventilů podložkama. naštěstí hyundai má ve většině motorů vymezování hydraulicky
jo a u subaru jsem slyšel že se u některých motorů vymezuje vůle ventilů podložkama. naštěstí hyundai má ve většině motorů vymezování hydraulicky
Mometálně Matrix 1,5crdi tříhrnek
bylo Lantra wagon 2.0gls -J2- 102kw-LPG r.98
Dříve lantra 1,5-J1- 63kw. r.95 lpg
a před škoda Favorit135LS r.92 lpg
a před škoda 120GLS r.81
bylo Lantra wagon 2.0gls -J2- 102kw-LPG r.98
Dříve lantra 1,5-J1- 63kw. r.95 lpg
a před škoda Favorit135LS r.92 lpg
a před škoda 120GLS r.81