Odskakování a hluk zadní nápravy.
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Podle toho co Franta píše, je špatné nejen uložení tlumičů, al evůbec celá konstrukce zadní nápravy, která není ve formě "torzní příčky", ale obyčejné, klasické tuhé nápravy. Změnu tedy nelze očekávat dříve než při faceliftu, tedy cca 3 roky od zahájení výroby.
- Reklama
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Zdravím,
s výše uvedeným nezbývá než zřejmě souhlasit, ale "amatérské" a neoprávněné, byť funkční zasahování do konstrukce vozidla bez schválení výrobce (což samozřejmě asi nedá) je dle mého názoru nepřipustné a pro potřeby řešení některých druhů reklamací nedej bože posuzování příčiny dopravní nehody, by bylo bráno jako přitěžující okolnost. Jsem zvědav na vyjádření, ale zbudou asi nakonec tři možnosti:
1. pustit si silněji rádio
2. namontovat zlepšovák pana Franty a se stahnurým zadkem se obávat nějakého maléru (zvlášť když letos bylo pojištění s nulovým navyšením např.)
3. zvyknout si prostě, že iX 20 má tvrdší podvozek, zřejmě s konstrukční chybou a vychutnávat si jen ta pozitiva tohoto autíčka, protože stejně nic legálním způsobem neovlivním a věřit, že to auto vydrží - bohužel
s výše uvedeným nezbývá než zřejmě souhlasit, ale "amatérské" a neoprávněné, byť funkční zasahování do konstrukce vozidla bez schválení výrobce (což samozřejmě asi nedá) je dle mého názoru nepřipustné a pro potřeby řešení některých druhů reklamací nedej bože posuzování příčiny dopravní nehody, by bylo bráno jako přitěžující okolnost. Jsem zvědav na vyjádření, ale zbudou asi nakonec tři možnosti:
1. pustit si silněji rádio
2. namontovat zlepšovák pana Franty a se stahnurým zadkem se obávat nějakého maléru (zvlášť když letos bylo pojištění s nulovým navyšením např.)
3. zvyknout si prostě, že iX 20 má tvrdší podvozek, zřejmě s konstrukční chybou a vychutnávat si jen ta pozitiva tohoto autíčka, protože stejně nic legálním způsobem neovlivním a věřit, že to auto vydrží - bohužel
ix20 3/2012 1,4 CVVT /66kW Blueberry metalická
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
myslím si, že automobilka by se tímto problémem možná začala zajímat až v okamžiku, kdy by tato vada byla prokázána při nehodách s několika smrtelnými následky. tak pánové a dámy opatrně a hodně šťastných kilometrů jinak s vychytaným vozítkem
1.6i trikolor A/C TWC-bílá 12/2011
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
....přečetl jsem celé vlákno týkající se hluku a odskakovani zadní napravy a přitom jsem si vzpomněl na jedno auto které jsem před 3 roky vlastnil a tim byl Nissan Almera 5 dv.r.v.2001 s motorem 1.5 benzin. A v té době aniž bych to tušil jsem takové chování vozu jako má ix20 objevil též. Projevovalo se to následovně: v zatáčce např.v rychlosti 40-50 km/h když se objevila příčná spára či vymol,hrbol .... zadní cast auta odskočila cca 10 cm a jelikož to byl hatchback tak se auto přibližně do ujetí 1 metru uklidnilo ale odskok byl znát, proto si nedokážu představit odskok u ix20 až půlmetrový, vždyť je to na převrácení vozu !!! Proč vlastně toto vše píšu, jsem totiz týden před složením zálohy na bílou ix20 s 1.4 cvvt a chtěl bych vědět kolika lidem toto vadí natolik že by od koupě odstoupili nebo je to vše jen fáma několika tzv.závodníků kteří si myslí že tak vysoké auto může být i sportovnim autem ? Vždyť ix20-tek se prodalo již pěkná řádka a i kdyby polovina z nich měla špatné tlumiče uz by to bylo mezi veřejností a potažmo zakaznikama rozšířené ,ale ix20 se prodávají velice dobře dál......a současní zákazníci jezdí také stále......
Můj názor na tuto problematiku je asi takový že závodníkům odskakuje a ten kdo jezdí plynule nic takového ani nezpozoruje a pokud ano tak si zvykne,jelikož to auto neni za půl mega...... Řídil jsem dvě ix20 obě s 1.4 cvvt a u žádné ať jsem testoval sebe líp, nic hrozného natož nebezpečného neobjevil....... prosím reakce. Děkuji.
Můj názor na tuto problematiku je asi takový že závodníkům odskakuje a ten kdo jezdí plynule nic takového ani nezpozoruje a pokud ano tak si zvykne,jelikož to auto neni za půl mega...... Řídil jsem dvě ix20 obě s 1.4 cvvt a u žádné ať jsem testoval sebe líp, nic hrozného natož nebezpečného neobjevil....... prosím reakce. Děkuji.
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
Poslal jsem do autorizovaného servisu dotaz, zda by zjistili příčinu a případně opravili hlučnější přední nápravu a odskakování zadní nápravy. Zde cituji jejich odpověď:
"Určitý klepot při přejezdu mírných nerovností, od přední nápravy vozu IX 20 je pro tento model charakteristické. Stejně tak odskakování zádě při průjezdu zatáčkou na nerovném povrchu je u tohoto modelu standart, a vychází z použité konstrukce zadní nápravy. Vše si lze ověřit zkušební jízdou na našem demonstračním vozidle, případně doporučuji související články motoristických časopisech, Svět motorů, Auto tip, případně internetové www.auto.cz, kde novináři který tento vůz testovali, přesně tyto slabiny podvozku odhalily také.
Výrobce se k odskakování postavil tak, že po šesti měsících od počátku výroby dodává stabilizační systém ESP, už i do nejzákladnější verze. Samozřejmě že přítomnost ESP odskakování neodstraní, ale významným způsobem eliminuje případný smyk což u vozidla bez tohoto systému hrozilo více než bylo zdrávo. Přece jenom jedná se o vozidlo kategorie MPV, tedy vozidlo s vyšší stavbou a tím i vyšším těžištěm."
"Určitý klepot při přejezdu mírných nerovností, od přední nápravy vozu IX 20 je pro tento model charakteristické. Stejně tak odskakování zádě při průjezdu zatáčkou na nerovném povrchu je u tohoto modelu standart, a vychází z použité konstrukce zadní nápravy. Vše si lze ověřit zkušební jízdou na našem demonstračním vozidle, případně doporučuji související články motoristických časopisech, Svět motorů, Auto tip, případně internetové www.auto.cz, kde novináři který tento vůz testovali, přesně tyto slabiny podvozku odhalily také.
Výrobce se k odskakování postavil tak, že po šesti měsících od počátku výroby dodává stabilizační systém ESP, už i do nejzákladnější verze. Samozřejmě že přítomnost ESP odskakování neodstraní, ale významným způsobem eliminuje případný smyk což u vozidla bez tohoto systému hrozilo více než bylo zdrávo. Přece jenom jedná se o vozidlo kategorie MPV, tedy vozidlo s vyšší stavbou a tím i vyšším těžištěm."
ix20 Premium, 1.6 CVVT (92 kW), LPG BRC od 4/2012
Cashmere Brown, 1/2011
Cashmere Brown, 1/2011
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
ano....to jsem čekal....je to něco jako: kupte si dražší auto a budete spokojenější....pokud na něj nemáte spokojte se s tím na co máte.....
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
co já vím tak před lety to takhle řešil i mercedes se svým áčkem nebo audi s TT! je to divný, ale dneska je veškerá ta elektronika levnější než drobné změny v konstrukci
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
áčko jsem vlastnil též asi rok a prodal jsem ho z jednoho jedineho důvodu a tim byl extra tvrdý podvozek....tím myslim predek i zadek......ale odskakovani sem u něj neobjevil.....
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
to : acergto
pocet najazdenych km : cca 10500 , auto vlastnim od augusta 2011.
odskakovanie napravy necitim v beznej prevadzke vobec, ale mam otestovane v zakrute z kopca pri zvlnenej ceste pri letnych pneu ( bez kontroly tlaku po zakupeni vozidla ) - mierna nervozita kratku chvilu , ale ihned sa auto skludnilo. Ta ista trasa na zimnych pneu - o dost lepsie , som zvedavy po opatovnom prezuti na letne pneu - mam podozrenie ze po kupe boli pneu prehustene.
Styl jazdy - kludny, ziadne zavodenie .
Zhodnotenie po polroku uzivania : auto by som si urcite kupil znovu, kedze ponuka naozaj velku uzitnu hodnotu . Co som hladal a potreboval - to som kupil a som s tym spokojny. Podvozok ma skor prekvapuje ako pekne dokaze nerovnosti absorbovat a posadke vzadu po prejazde nerovnosti nehrkocu kosti, ale krasne prepruzi a ide sa dalej ...
Hluk od prednej napravy nepocitujem, mal som jedine problem s neprijemnym zvukom od pristrojovky - ktory ale vyriesilo vlozenie 2 kusov maksej gumy medzi celne okno a palubovku.
Prajem vela stastnych kilometrov
pocet najazdenych km : cca 10500 , auto vlastnim od augusta 2011.
odskakovanie napravy necitim v beznej prevadzke vobec, ale mam otestovane v zakrute z kopca pri zvlnenej ceste pri letnych pneu ( bez kontroly tlaku po zakupeni vozidla ) - mierna nervozita kratku chvilu , ale ihned sa auto skludnilo. Ta ista trasa na zimnych pneu - o dost lepsie , som zvedavy po opatovnom prezuti na letne pneu - mam podozrenie ze po kupe boli pneu prehustene.
Styl jazdy - kludny, ziadne zavodenie .
Zhodnotenie po polroku uzivania : auto by som si urcite kupil znovu, kedze ponuka naozaj velku uzitnu hodnotu . Co som hladal a potreboval - to som kupil a som s tym spokojny. Podvozok ma skor prekvapuje ako pekne dokaze nerovnosti absorbovat a posadke vzadu po prejazde nerovnosti nehrkocu kosti, ale krasne prepruzi a ide sa dalej ...
Hluk od prednej napravy nepocitujem, mal som jedine problem s neprijemnym zvukom od pristrojovky - ktory ale vyriesilo vlozenie 2 kusov maksej gumy medzi celne okno a palubovku.
Prajem vela stastnych kilometrov
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
děkuji za reakce.....jen houšt.....
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
to: acergto
Jsem už starší člověk a nejsem žádný závodník, ale i mi zadní náprava kousek odskočila při rychlosti cca 40km/h. To ale není u mne ten hlavní důvod být nespokojen s IX20. Tím je jednoznačně tvrdý podvozek a hluk, způsobený zadní nápravou. Věřte mi, že během jízdy pak nemyslíte na nic jiného, než na to, jak tento problém vyřešit. Já jsem auto kupoval pro pohodlné nastupování a především pohodlné vystupování. Tomu se nic nevyrovná. Doporučuji koupi IX20 odložit alespoň o půl roku. Do té doby možná výrobce bude montovat lépe přizpůsobené tlumiče. Možná bude i příznivější cena.
Jsem už starší člověk a nejsem žádný závodník, ale i mi zadní náprava kousek odskočila při rychlosti cca 40km/h. To ale není u mne ten hlavní důvod být nespokojen s IX20. Tím je jednoznačně tvrdý podvozek a hluk, způsobený zadní nápravou. Věřte mi, že během jízdy pak nemyslíte na nic jiného, než na to, jak tento problém vyřešit. Já jsem auto kupoval pro pohodlné nastupování a především pohodlné vystupování. Tomu se nic nevyrovná. Doporučuji koupi IX20 odložit alespoň o půl roku. Do té doby možná výrobce bude montovat lépe přizpůsobené tlumiče. Možná bude i příznivější cena.
2011, IX20 1.6 CVVT, Tricolor
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
kupuji ix20 za 238 tis. Kč. Je opravdu hluk tak.veliký že jej.člověk tolik vnímá ?
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
To: acergto
Když jsem auto kupoval, všechny dostupné testy v časopisech a na internetu vychvalovaly komfortně naladěný podvozek IX20 oproti KIA Venze. Tu jsem si chtěl původně koupit a také jsem si ji vyzkoušel. Opravdu to byla tvrdá koza.
Asi po půl roce jsem si vyzkoušel IX20, projel stejnou trasu jako s Vengou a byl jsem spokojen a auto koupil. Nyní, po půl roce užívání auta bych Vám doporučil: zatím zálohu neskládat, obětovat jistou finanční částku a půjčit si vozidlo na víkend. Pokud budete spokojen, určitě se podívejte, jaké tlumiče má auto na zadní nápravě. Pokud tam budou jiné než , počkejte s koupí. Já jsem přesvědčen, že jsem si u prodejce zkoušel jiné auto, než jsem si pak koupil.
Když jsem auto kupoval, všechny dostupné testy v časopisech a na internetu vychvalovaly komfortně naladěný podvozek IX20 oproti KIA Venze. Tu jsem si chtěl původně koupit a také jsem si ji vyzkoušel. Opravdu to byla tvrdá koza.
Asi po půl roce jsem si vyzkoušel IX20, projel stejnou trasu jako s Vengou a byl jsem spokojen a auto koupil. Nyní, po půl roce užívání auta bych Vám doporučil: zatím zálohu neskládat, obětovat jistou finanční částku a půjčit si vozidlo na víkend. Pokud budete spokojen, určitě se podívejte, jaké tlumiče má auto na zadní nápravě. Pokud tam budou jiné než , počkejte s koupí. Já jsem přesvědčen, že jsem si u prodejce zkoušel jiné auto, než jsem si pak koupil.
2011, IX20 1.6 CVVT, Tricolor
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
v kolikatem měsíci a roku jste jj koupil ?
-
- **
- Příspěvky: 168
- Registrován: 15 říj 2011, 02:18
Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.
VŠEM : Bohužel sleduji,že mezi vámi není jednota a vznikají zde zbytečné polemiky typu "sice o tom nic nevím,ale něco napíšu" To opravdu neumíte číst? Jaký argument ještě potřebujete,všechno bylo napsáno zcela jasně a doloženo. Ta chyba tam je a je zcela zbytečná,podle mého záměrná a všechny ix20 dopadnou stejně. Takové,byť i ojedinělé a náhodné rázy karoserie dlouhodobě nevydrží a to se vám časem projeví všem. Jako by všichni zapomněli,jak má auto fungovat,raději sundají nohu z plynu a objíždí každou nerovnost bez ohledu jaký to má na plynulost a bezpečnost jízdy vzhledem k ostatním co to řešit nemusí vliv. Nejsem žádný závodník,s ix 20 jezdím tak jako před tím s jinými vozy a ta zbytečná,snadno odstranitelná vada se mi připomínala při každé jízdě. Udělal jsem tedy to,co by měl udělat s mnohem nižšími náklady výrobce a jak jste si mohli v Diesel Speciálu přečíst,auto je rázem o hodně lepší.Auto mám na 16" kolech,na zimních 15" je to skutečně o trochu lepší,záleží na huštění. A už jsme u toho,s každou desetinou baru dolů,stoupá spotřeba o desetinu litru nahoru,v případě obsazení vozu více osobami bez úpravy tlaku ještě o víc. Kdo má ale čas tlak neustále podle zatížení měnit. Nafoukete si to na "střed" a uvidíte jak to najednou skáče a duní. Ale také jak jde spotřeba dolů! Jenže toho u ix20 nemůžete využít,tak si jen každý stěžuje na vysokou spotřebu. Škoda,že se nedokážete sjednotit a společně dosáhnout odstranění této vady na kterou již Kia u svého modelu Rio reagovala a auto funguje dobře. Přitom obě auta vznikají pod jednou střechou,ve Výzkumném a vývojovém závodě v Rüsselsheimu v SRN. Oni o tom vědí,ale my jsme jim fuk,do posledních modelů montují jiné pružiny a možná i jinak naladěné tlumiče a na ty co si auto koupili dřív a dělali jim neplacené zkušební jezdce z vysoka kašlou.Často zde někteří zmiňují právní dopad mojí úpravy,ale to,že všichni vědomě jezdíte s vozem,který má konstrukční vadu nevadí nikomu.Není to divné? Špatné vlastnosti podvozku tu přece jsou,to by nebylo toto téma.Odpovědně vám všem mohu říct,že tak špatné chování na nerovnostech žádné jiné současné auto této třídy nemá. Typový list jsem samozřejmě z hlediska závazných parametrů prostudoval a úprava je možná. Je mi to milejší,než u soudu vysvětlovat,že mi to sice uskočilo a způsobil jsem nehodu,ale,že je to přece výrobcem odsouhlasená vlastnost. No,alespoň jsem si zde objasnil,proč s námi tak jedná. Síla je totiž jen v jednotě a ta tu prostě není. Tak ať se vám hezky jezdí. Franta