Zdravím vás. Vysvětlím to trošku víc Laicky. Poslední dobou porozuji u svého Coupátka menší problém s výkonem při teplotě motoru na provozku. Za ''studena'' jede moc hezky, táhne krásně od spoda až do vysokých otáček (nejsem tyran co by auto bral tzv: u držky hned po nastartování, ale třeba po 2-3 kilometrech jsem za to vzal a krásně to tlačilo do sedačky) bohužel jak se motor zahřeje,tak je znát úbytek výkonu a dravosti jako za chladnějšího motoru. Na autě je jen jedna úprava a to je laděný koncový díl výfuku, jinak je vše tak jak bylo výrobcem navrženo. Vzduchový filtr je dávaný nový, olej pravidelně měněný,benzín také netankuji špatný a další ty věci okolo. A tak se ptám co by mohlo autíčko bolet. Jestli se to tu už řešilo tak se omlouvám ale nenašel jsem to.
btw: jedná se to Hyundai Coupé 1G FX rv:1998 2.0
Ztráta výkonu po prohřátí motoru
Moderátoři: Tringi, Moderátoři
- Reklama
Re: Ztráta výkonu po prohřátí motoru
Zdravim.. mam uplně stejný problém.. řešim to úpravou otevřeného sání vzduchu.. chci to odklonit co nejdál od motoru aby to bralo čerstvej studenej vzduch (stáhnout filtr buď k podvozku a udělat přívod v podobě sběrače vzduchu nebo namontovat do předního nárazníku) a možná udělat průduchy do kapoty (ale toho zásahu se bojim) četl sem že to nic neřeší jen lítá bordel pod kapotu) .. ale přijde mi že to je typický problém pro tyto vozy..
rád bych se o tom také něco dozvěděl a nějak to vyřešil.. nerad strácim výkon
-------------------------------
Coupe FX 1.6 16V (rv2000)
rád bych se o tom také něco dozvěděl a nějak to vyřešil.. nerad strácim výkon
-------------------------------
Coupe FX 1.6 16V (rv2000)
Re: Ztráta výkonu po prohřátí motoru
Jeste se vyplati udelat nasledujici: http://elantragtclub.tripod.com/elantra/id112.html
Auto bude malinko pomaleji topit, ale ubytek vykon po zahrati motoru nebude tak drasticky...
Auto bude malinko pomaleji topit, ale ubytek vykon po zahrati motoru nebude tak drasticky...
Elantra 1.6 2006
Re: Ztráta výkonu po prohřátí motoru
Zdravím. No tak musím sem bohužel napsat že teď jak se venku ještě víc otepluje tak ten výkon po prohřátí jde dost dolu. A saje si to asi tak horkej vzduch že se mi krouťej i ty plasty sacího potrubí, Sice je teplota vody v normálu,tedy se to nepřehřívá, ventilátor hučí co mu lopatky stačej. Někde musí bejt chyba,protože živit dvoulitr a ani za to nemít dobrý svezení mě trošku se*e. Zkusím tedy vyřadit to ohřívání vzduchu vodou, jestli jsem to teda správně pochopil: http://elantragtclub.tripod.com/elantra/id112.html Tak snad alepoň to trošku pomůže
- Yurii
- Moderátor
- Příspěvky: 3430
- Registrován: 08 říj 2006, 09:41
- Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ztráta výkonu po prohřátí motoru
Udělej následující:
v noci zahřej motor a při nastartovanym motoru otevři kapotu, párkrát se mi stalo že mi to samý dělaly zapalovací kabely, v noci líp uvidíš když projiskřujou ven. Navíc si zkontroluj jestli sou všechny kabely docvaknutý a jestli pod kontaktama není takový zelený svinstvo (oxid mědi nebo co, ten se dělá když to projiskřuje na kontaktech).
Další možností je teplotní čidlo vody pro řídící jednotku, nevím jak u Coupe ale u Scoupe mám jedno na budík a jedno na jednotku.
v noci zahřej motor a při nastartovanym motoru otevři kapotu, párkrát se mi stalo že mi to samý dělaly zapalovací kabely, v noci líp uvidíš když projiskřujou ven. Navíc si zkontroluj jestli sou všechny kabely docvaknutý a jestli pod kontaktama není takový zelený svinstvo (oxid mědi nebo co, ten se dělá když to projiskřuje na kontaktech).
Další možností je teplotní čidlo vody pro řídící jednotku, nevím jak u Coupe ale u Scoupe mám jedno na budík a jedno na jednotku.
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Re: Ztráta výkonu po prohřátí motoru
Tak přidávám další zkušenost, k těm všem problémům mě trápily i volnoběžné otáčky, mělo to okolo 1000,1100 až 1200 podle toho jak se tomu kdy chtělo. Ted jsem nechal puštěnou muziku v autě + podsvícení auta a světla a zakecal jsem se s kámošem, pak jsem postřehl že se mi vyplo rádio a znovu se načítalo, zkusil jsem nastartovat, a baterka K.O. při otočení klíčku komplet všechno zhaslo, domnívám se jestli se neresetla i řídící jednotka nebo tak něco, protože jsme to (lítostně oznamuji ''roztlačili'' ) nic jiného nám nezbylo. Chytlo to na otočku nechal jsem to cca 5 minut jen tak běžet na volnoběh, otáčky kolísaly a pak se to srovnalo na normál 800 ot/min auto jede o dost líp, a otáčky si to drží správný i po ujetí 20km na dobytí baterky. No a pak mě napadla ještě jedna možnost proč to jelo líp.. při jízdě jsem neměl puštěný rádio, tudíž i zesilovač, nepouštěl jsem topení.. prostě jen světla. Jinak furt jezdím s rádiem a větřákem, jestli už není horší altík, já si pro svoje blbosti beru moc proudu a pak to má míň proudu pro zapalování. Tak co myslíte?