Plyn čili LPG

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: amaize, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Plyn čili LPG

Příspěvek od caruser »

Pozeral som si fotografie prestavby, ktore tu zverejnil Libornet, nebude problem pri meneni sviecok, kedze vstrekovace su uchytene na tej liste ktora prekryva sviecky
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Reklama
 

Uživatelský avatar
Libornet
*
Příspěvky: 63
Registrován: 03 čer 2011, 14:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Plyn čili LPG

Příspěvek od Libornet »

Technik ze Strakonic říkal, že VSR je novinka (aspoň u BRC, co se montuje do I20) a když techniky :hyu: školili, tato možnost ještě nebyla známá, tak jim o tom neříkali.
Škoda Felicia 1.3 BMM hatchback - červená romantická
* Hyundai i20 1.2 Kappa Comfort - SLEEK SILVER MET. ESP+TCS - Made in India
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Plyn čili LPG

Příspěvek od caruser »

Od soboty som už aj ja LPGčkár :)
Systém samozrejme BRC sequent, Flashlube, nádrž 48 L, trošku sa mi zdvihlo dno batožinového priestoru. Mám za sebou odjazdenú prvú plnú nádrž, technik tam natankoval 41,10 L, čo sa mi zdá trošku veľa, max. by sa tam malo natlačiť 38,4. Najazdil som cca. 657 km po prázdnu nádrž, spotreba mi vyšla 6,3 L, ale zdá sa mi to trošku veľa, keďže takýmto štýlom jazdy som mal na benzín cca. 5,1. Po 2000 km ma čaká kontrola a prípadné doštelovanie, keďže mi nesprávne zobrazuje ukazovateľ stavu paliva. Tú spotrebu je možné ešte doladiť pri tej kontrole? Čo ma však najviac zarazilo, že dnes keď som tankoval, tak čerpadlo na pumpe mi natlačilo do nádrže až 42,7 L, bol som zvyknutý, že keď je už nádrž plná začne vydávať praskavý zvuk, ale nič som nepočul, tak som to manuálne vypol.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Plyn čili LPG

Příspěvek od mnkk »

tak vitaj... :D

Aj mne povedali, že sa vojde do nádrže cca 38 litrov a raz mi natankovali až 44, niečo. Môže ti to brať až o 25% viac, čo by bolo približne 6,3. Možno to zoštelujú po 2000km a bude všetko OK.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Plyn čili LPG

Příspěvek od caruser »

Ďakujem, tak vitám :)
Popravde ja som starý známy medzi LPGčkarmi, na predchádzajúcom aute 100.000 km na LPG
Viem, že to záleží od tlaku čerpadla, ale budem sa snažiť tankovať do 40 litrov max.
Trochu hlúpa otázka, ale ako počítate spotrebu na LPG. V návode je napísané, že dotankované palivo mám vydeliť počtom km od predchádzajúceho tankovania. Ja som to v minulosti ráatal štýlom: natankujem plnú napr. 40 L, odjazdím až kým nezačne pípať a tieto km použijem pri výpočte. Ale neviem, ktorý údaj je presnejší, resp. koľko plynu ešte zostane v nádrži keď začne pípať, ide úplne až do nuly? Zatiaľ pri spotrebe 6,3 LPG po započítaní benzínu na štartovanie a náplne Flashlube mi vychádzajú náklady v ekvivalente 3,1 L benzínu, resp. 3,4 l nafty, čo sa reálne s naftou, resp. benzínom nedá dosiahnúť :)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Plyn čili LPG

Příspěvek od caruser »

íčko má za sebou ďalšiu nádrž LPG. Natankovaných 42,7 l, odjazdených 704 km, spotreba 6,06 l/100 km, na benzín by to bolo cca. 5,2. Teraz mi už vyšiel rozdiel 15 % :). Ďalšiu nádrž skúsim jazdiť úsporne, možno sa mi podarí dostať po 6 l :)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
Libornet
*
Příspěvky: 63
Registrován: 03 čer 2011, 14:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Plyn čili LPG

Příspěvek od Libornet »

To Caruser: Jsem překvapený, kolik do té nádrže najednou natankuješ. Jestli se plní na 80%, tak máš nějakou 53 litrovou. Nebo si někdo pohrál s plnícím ventilem.
Já tam mám myslím 45 litrovou, takže bych měl tankovat max. 36 litrů. Chtěl jsem to vyzkoušet a jednou dojet nádrž do dna, ale nějak jsem na to neměl nervy. :D Ale jednou to vyzkouším, abych znal max. dojezd na LPG nádrž. :wink:
Škoda Felicia 1.3 BMM hatchback - červená romantická
* Hyundai i20 1.2 Kappa Comfort - SLEEK SILVER MET. ESP+TCS - Made in India
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Plyn čili LPG

Příspěvek od caruser »

Do nádrže by som mal natankovať max. 38,4 L. Zrejme to bude spôsobené ventilom na nádrži, pretože po montáži neukazoval správne množstvo LPG v nádrži. Budú mi ho meniť teraz pri kontrole po 2000 km, po montáži sa nedal vymeniť, keďže nádrž bola natankovaná doplna. Na akých pumpách tankuješ? Mne sa v minulosti ako najkvalitnejší osvedčil Tomegas, taký kompromis je ekoplyn od Slovnaftu.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Plyn čili LPG

Příspěvek od mnkk »

caruser píše:Ďakujem, tak vitám :)
Popravde ja som starý známy medzi LPGčkarmi, na predchádzajúcom aute 100.000 km na LPG
Viem, že to záleží od tlaku čerpadla, ale budem sa snažiť tankovať do 40 litrov max.
Trochu hlúpa otázka, ale ako počítate spotrebu na LPG. V návode je napísané, že dotankované palivo mám vydeliť počtom km od predchádzajúceho tankovania. Ja som to v minulosti ráatal štýlom: natankujem plnú napr. 40 L, odjazdím až kým nezačne pípať a tieto km použijem pri výpočte. Ale neviem, ktorý údaj je presnejší, resp. koľko plynu ešte zostane v nádrži keď začne pípať, ide úplne až do nuly? Zatiaľ pri spotrebe 6,3 LPG po započítaní benzínu na štartovanie a náplne Flashlube mi vychádzajú náklady v ekvivalente 3,1 L benzínu, resp. 3,4 l nafty, čo sa reálne s naftou, resp. benzínom nedá dosiahnúť :)
Ja spotrebu počítam takto: Natankujem plnú, vynulujem km (to robím vždy kôli dojazdu) jazdím, jazdím. Prejdem napr. 475km, natankujem plnú napr. 38,95 a počítam: 38,95/4,75= 8,2l/100km (4,75 preto aby mi vyšla spotreba v l/100km) Tak isto počítam aj spotrebu benzínu, ale prvý krát som tankoval po 3000km, vtedy mi vyšla spotreba 0,6 odvtedy som benzín netankoval a už som prešiel ďalších 7000km, možno natankujem v piatok, tak napíšem nové čísla. Teraz čakam na kontrolu systemu po 10000km, uvidím aká bude cena a všetko pekne prepočítam. Plyn, benzín, FL, + servis.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
Nexus
***
Příspěvky: 865
Registrován: 14 bře 2010, 22:56
Bydliště: Velká Bystřice a Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Plyn čili LPG

Příspěvek od Nexus »

Libornet: jestli si myslíš, že když vyjdeš nádrž do dna a tím zjistíš množství který tam natankuješ a spokojeně si spočítáš dojezd, tak tě musím upozornit, že se docela pleteš :lol: Já už si párkrát vyzkoušel economyrun za 13l s nekvalitním plynem, extrém byl ve švédsku, kde to papalo 15 při 90km/h :roll: a stejně tak tomegas loni z Roudné, kde jsem si ráno natankoval plnou, přes den najezdil 80km předpisovou jízdou a zbylých 20km padlo na sprintech na dráze a večer jsem dal doplna a 100km mi spapalo 10,1l... zpátky jsme s borkem šupali trochu rychleji než je zdrávo (pod 130 to moc nešlo) a dostal jsem se na 10,5... a když vezmu běžně jako agip, eurooil, benzina a lukoil tak normální jízdou se skoro nemůžu dostat pod 11. Kvalita plynu je dost rozdílná a udělá imho větší rozdíly ve spotřebě než bys řekl, i já se tomu stále divím :( ten dojezd vypočítáš na jednu čerpačku a ani tomu se nedá věřit, občas prostě vezmou od jiného dodavatele kvůli ceně a namíchají to - zcela běžná praxe...

caruser: spotřeba 6l je krásná :D/ otázka, jestli seš schopnej se za volantem mučit abys ušetřil půl litru na sto? Nějakých směšných 9kč?
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG

†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Plyn čili LPG

Příspěvek od caruser »

to: mnkk

Myslím, že ak spotrebu budem takto počítať, tak bude ešte nižšia ako pri súčasnom spôsobe výpočtu, keď natankujem a jazdím až doprázdna, keďže v nádrži určite ešte nejaké LPG zostane.

to: Nexus

Skúsim si porovnať aké budú náklady pri ekonomickej jazde a pri bežnej, potom ma to možno prejde. Ale ťažko sa bude odvykať, keď som rok takto jazdil :)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
Libornet
*
Příspěvky: 63
Registrován: 03 čer 2011, 14:33
Kontaktovat uživatele:

Re: Plyn čili LPG

Příspěvek od Libornet »

To Nexus: Já jezdím vesměs stále stejné trasy a tankuji u stejných čerpacích stanic a spotřeba mi vždycky vychází stejná plus mínus 0,3 l/100km. Plyn jsem měl i ve Felicii a tam jsem se na dojezd také mohl spolehnout plus mínus 30 km na nádrž, takže si myslím, že to bude u :hyu: podobné. 8)
Škoda Felicia 1.3 BMM hatchback - červená romantická
* Hyundai i20 1.2 Kappa Comfort - SLEEK SILVER MET. ESP+TCS - Made in India
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Plyn čili LPG

Příspěvek od mnkk »

caruser píše:to: mnkk

Myslím, že ak spotrebu budem takto počítať, tak bude ešte nižšia ako pri súčasnom spôsobe výpočtu, keď natankujem a jazdím až doprázdna, keďže v nádrži určite ešte nejaké LPG zostane.
Raz som chcel urobiť max. dojazd na plyn a opakovane som po automatickom prepnutí na benzín znova vrátil na plyn. Dotankovali mi cca 44,8. Ono je skoro jedno či natankuješ 36l po 590 km, alebo 41 po 670km vždy ti víde spotreba +/- 6,1. Malo by síce platiť, že čím je menej v nádrži, tým menšia spotreba o 0, niečo (menšia hmotnosť), ale z praxe viem, že mám spotrebu stále skoro rovnakú. Tankujem, keď som blízko čerpačky. Niekedy 28l, inokedy 38l a spotreba vždy 8,2. Existujú aplikácie do mobilu, ktoré počítajú celkové náklady. Plyn tankujem cca každých 400 - 500km, to vypočítam hneď, ale benzín som tankoval v zime (zo zvedavosti) a odvtedy nie, takže presnú spotrebu zistím až po dotankovaní benzínu. A až potom presne viem kolko ma stojí 1 km. Moj prípad: prešiel som 10 000km, spotreba 8,2 To je 820 litrov paliva, dotankujem 45 litrov benzínu a mám výsledok (benzín 45 x 34,5=1553Kč)+(plyn 775 x 15Kč=11 625)= 13 178Kč/10 000km a to je 1,32Kč za 1 km To je cena paliva na 1km. Zaujímavé je, že som nikdy nepočítal spotrebu a keď mam auto ktoré žerie fakt minimum, tak to stále prepočítavam. :mrgreen: A pritom jazdim viac ako je treba... #-o :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Plyn čili LPG

Příspěvek od caruser »

To kde tankuješ za 15 Kč. Tu u nás na západe je problém nájsť pumpu, kde LPG stojí 0,70 EURO, na Slovnafte za 0,75 :(
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Plyn čili LPG

Příspěvek od mnkk »

15 som uviedol ako príklad výpočtu. Všetky čísla sú vymyslené. Ale od 12/2011 do 03/2012 som tankoval za 13,90Kč, Od 04/2012 stojí 14,90Kč medzi Jablunkovom a Navsí- už som to tu niekde písal. :mrgreen: Na dialnici stojí od 17,90Kč, na severe čiech 16,90Kč. 95% tankovaní som tankoval za 13,90Kč. Na slovensku som tankoval 3 krát na slovnafte v ZA (smer BA) za 0,71€. Ale to už bolo dávno. Mne osobne sa neoplatí tankovať na slovensku.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Odpovědět

Zpět na „i20 Motor a převodovka“