Re: Zavady ceeda. edit: + i30
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: Spotřeba i30
Tak mam za sebou prvni tankovani na LPG a spotreba zatim vychazi na 8.25, 50% pojizdky po meste do 10km, 50% dalnice.
i30 III 1.5 DPi, Engine Red, Family Comfort
i30 1.4 CVVT, Glowing Red, Trikolor Plus, LPG
i30 1.4 CVVT, Glowing Red, Trikolor Plus, LPG
- Reklama
Re: Spotřeba i30
Ano, teoreticky jsem o tom cetl spoustu diskusi, kde se tvrdilo, ze nezalezi. Prakticky mi prijde, ze to tak neni. Osobne mam pocit, ze cim prudsi stoupani, tim potrebuje auto vice plynu (vyssi otacky), aby si okamzitou rychlost udrzelo po celou dobu stoupani a naopak, pri jizde z kopce nemusim tak slapat na plyn a auto jede stale stejne rychle. Ale pripoustim, ze by na tom zalezet nemuselo...
Mně zase nejde do hlavy, jak někdo s takovým pohledem na svět může dostat řidičák.
Sorry, ale koleduješ si.
Převodový poměr mezi otáčkami motoru= vstupem do převodovky a výstupem z převodovky při nějaké zařazené rychlosti je daný= pevný = neměnný (pokud se bavíme o manuální převodovce).
Můžeš popsat co tě vede k názoru, že tvar povrchu zeměkoule má vliv na převody? Z kopce se ozubený kolo v převodovce roztáhne a vyraší na něm další zuby nebo..?
Jak šlapeš na plyn nebo zda máš otevřený okýnko nebo zataženou ruční brzdu je převodovce jedno - kapito?
Mně zase nejde do hlavy, jak někdo s takovým pohledem na svět může dostat řidičák.
Sorry, ale koleduješ si.
Převodový poměr mezi otáčkami motoru= vstupem do převodovky a výstupem z převodovky při nějaké zařazené rychlosti je daný= pevný = neměnný (pokud se bavíme o manuální převodovce).
Můžeš popsat co tě vede k názoru, že tvar povrchu zeměkoule má vliv na převody? Z kopce se ozubený kolo v převodovce roztáhne a vyraší na něm další zuby nebo..?
Jak šlapeš na plyn nebo zda máš otevřený okýnko nebo zataženou ruční brzdu je převodovce jedno - kapito?
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Re: Spotřeba i30
Tak si to tak neber, nekdy si to na nejakym poradnym kopci vyzkousim. Ridim se heslem duveruj, ale proveruj. K tomu, abych kroutil volantem a slapal na pedaly nepotrebuju vedet, jak funguje prevodove ustroji a nebo cokoliv jineho v aute. Uprimne, je mi to celkem burt, dulezite pro me je, abych z auta citil zivost a dobre se mi s nim jezdilo. A to mi davalo predchazejici auto a zatim dava i tohle.
Re: Spotřeba i30
Názor do pranice. Na nových zimních pneu točím 130km/h při méně než 3000ot/min a tachometr ukazuje o cca 10% vyšší rychlost oproti GPS. Aktuálně jezdím na sjetých letních pneu a točím 130 při 3000 ot. a tachometr ukazuje cca o 5% vyšší rychlost oproti GPS. Kvízová otázka, kde je chyba?
Re: Spotřeba i30
F269: dej si vedle sebe 2pneu stejného rozměru jen jiného výrobce a už tady uvidíš rozdíl...navíc různě tuhé bočnice, sjetost apod...
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
Re: Spotřeba i30
No, jestli jsem spravne pochopil pilotzze, pak by se ti presne tohle nemelo stat. Pokud se nemylim, tak tachometrova rychlost vychazi z poctu otacek kol, takze je uplne putna co mas za kola. Rozdil by mel byt pouze v porovnani se skutecnou rychlosti (GPS) - teda v pripade, ze plati nemenny pomer mezi rpm a tachometrovou rychlosti a to si teda jeste pojedu nekdy overit, i kdyz priznavam, ze studovat detailne otacky ve 150tce zrovna nehodlam...
Re: Spotřeba i30
mikkin: pokud pouzijes v kazdem pripade kola s jinym obvodem tak tak rozdil v otackach pri stejne realne rychlosti byt muze, probiralo se to v sekci o kola/pneu... ale kdyz mas stejne pneu tak nemuzes mit jednou 130km/h pri treba 3000 a podruhe pri 3300ot a je jedno jestli jedes z nebo do kopce...
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
Re: Spotřeba i30
ano, pri stejne realne rychlosti... ale na tachometrovou rychlost by to mit vliv nemelo, nebo?
Re: Spotřeba i30
na te tachometrove se muze zmenit odchylka od reality... me na zimnich 185/65 premeruje o cca 6-7km/h a na 195/65 o 2-3km/h
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
Re: Spotřeba i30
pak jsem ale presne o tomhle psal. Jedine, na co by mela mit zmena kol vliv je pomer realne a tachometrove rychlosti.
Kurna jsem nalomenej si to jit s tema otackama na dalnici vyzkouset, ale pred chvili jsme meli grilovacku a padlo i nejake to pivo...
Kurna jsem nalomenej si to jit s tema otackama na dalnici vyzkouset, ale pred chvili jsme meli grilovacku a padlo i nejake to pivo...
Re: Spotřeba i30
Čéče ty ale do sebe motáš celkem tři různé "skutečnosti", a protože na kroucení volantem a šlapání na plyn se nepotřebuješ zabývat detaily, tak si z toho vyvozuješ nějaké pseudoargumenty podpořené pozorováním.
1. Auto se pohybuje po nějak nerovném zemském povrhu nějakou reálnou rychlostí (ideální stav je změřit si dráhu pásmem nebo šuplerou - podle požadované přesnosti, a pak mít kalibrované stopky - optozávory třebas..)
2. Auto ukazuje nějakou tachometrovou rychlost, která se od té v bodě 1 odchyluje, protože
a) samotný mechanismezeček tachometru je nějaké měřidlo s nějakou přesností
+
b) tacho je kalibrováno na nějaké otáčky, tedy průměr, resp. obvod kola
3. GPS ti ukazuje nějakou prostorovou rychlost s nějakou přesností (bez ohledu na profil tratě odlišný od ideální roviny nebo ideální kulové plochy (povrchu) Země, tzn. při konstantní nadmořské výšce - podle toho jak GPSska počítá vzdálenost z bodu A do bodu B). Jaká je přesnost komerční GPSky ti řeknou asi soudruzi v Pentagonu, nebo internetoví odborníci třeba na tomto fóru, nebo nějaká měřicí komise z nějakého vědeckého pracoviště, když provedou měření podle bodu 1 a podle GPS.
No a teď "velmi náročná" dedukce:
Jestliže na auto nasadíš kola, která mají jiný obvod než ty, při nichž tacho ukazuje správně (v souladu s bodem 1 resp. bodem 2b), bude ti tacho ukazovat:
a) míň, bude-li mít tvoje kolo větší průměr
nebo
b) více, bude-li mít tvoje kolo menší průměr
Co bude ukazovat GPSka je celkem jedno, protože její přesnost sis neověřil, takže při 100% klesání (úhel 45°) pojedeš vůči zemskému povrchu 200km/h, aleGPSka ti ukáže třeba jen 100km/h, protože ignoruje tvoji ztrátu nadmořské výšky a při "pohledu shora" bere tvůj pohyb mezi body A a B jako průmět do roviny nebo kulové plochy, nebo taky ukáže 150, protože se bude snažit dopočítat i tuto skutečnost (avšak bude nějak nepřesná), nebo ti ukáže správně 200km/h, protože bude tak vymakaná nebo se prostě náhodou trefí, nebo se přepočítá a bude to 210km/h.
A na konec to hlavní - pokud chceš vyhodnocovat skutečnou rychlost (=dráha/čas), tak vyhodnocuješ realitu podle bodu 1, ne podle 2 ani 3, a tady platilo, platí a platit bude, že převodový poměr je kontantní a jízda z kopce/do kopce (to je pro GPSsku totéž, ane že do kopce s plynem a z kopce bez plynu!) nemá vliv na vztah rychlost/otáčky.
V praxi má empirické srovnání smysl tehdy, když na stejné trati použiješ jiná kola, takže stejný tacho a snad stejná pozice družic ti ukáže rozdíl, který se dá s nějakou věrohodností považovat za rozdíl způsobený koly různých průměrů/obvodů, nejen rozptylem nepřesnosti měření tacho nebo GPS.
uff.
1. Auto se pohybuje po nějak nerovném zemském povrhu nějakou reálnou rychlostí (ideální stav je změřit si dráhu pásmem nebo šuplerou - podle požadované přesnosti, a pak mít kalibrované stopky - optozávory třebas..)
2. Auto ukazuje nějakou tachometrovou rychlost, která se od té v bodě 1 odchyluje, protože
a) samotný mechanismezeček tachometru je nějaké měřidlo s nějakou přesností
+
b) tacho je kalibrováno na nějaké otáčky, tedy průměr, resp. obvod kola
3. GPS ti ukazuje nějakou prostorovou rychlost s nějakou přesností (bez ohledu na profil tratě odlišný od ideální roviny nebo ideální kulové plochy (povrchu) Země, tzn. při konstantní nadmořské výšce - podle toho jak GPSska počítá vzdálenost z bodu A do bodu B). Jaká je přesnost komerční GPSky ti řeknou asi soudruzi v Pentagonu, nebo internetoví odborníci třeba na tomto fóru, nebo nějaká měřicí komise z nějakého vědeckého pracoviště, když provedou měření podle bodu 1 a podle GPS.
No a teď "velmi náročná" dedukce:
Jestliže na auto nasadíš kola, která mají jiný obvod než ty, při nichž tacho ukazuje správně (v souladu s bodem 1 resp. bodem 2b), bude ti tacho ukazovat:
a) míň, bude-li mít tvoje kolo větší průměr
nebo
b) více, bude-li mít tvoje kolo menší průměr
Co bude ukazovat GPSka je celkem jedno, protože její přesnost sis neověřil, takže při 100% klesání (úhel 45°) pojedeš vůči zemskému povrchu 200km/h, aleGPSka ti ukáže třeba jen 100km/h, protože ignoruje tvoji ztrátu nadmořské výšky a při "pohledu shora" bere tvůj pohyb mezi body A a B jako průmět do roviny nebo kulové plochy, nebo taky ukáže 150, protože se bude snažit dopočítat i tuto skutečnost (avšak bude nějak nepřesná), nebo ti ukáže správně 200km/h, protože bude tak vymakaná nebo se prostě náhodou trefí, nebo se přepočítá a bude to 210km/h.
A na konec to hlavní - pokud chceš vyhodnocovat skutečnou rychlost (=dráha/čas), tak vyhodnocuješ realitu podle bodu 1, ne podle 2 ani 3, a tady platilo, platí a platit bude, že převodový poměr je kontantní a jízda z kopce/do kopce (to je pro GPSsku totéž, ane že do kopce s plynem a z kopce bez plynu!) nemá vliv na vztah rychlost/otáčky.
V praxi má empirické srovnání smysl tehdy, když na stejné trati použiješ jiná kola, takže stejný tacho a snad stejná pozice družic ti ukáže rozdíl, který se dá s nějakou věrohodností považovat za rozdíl způsobený koly různých průměrů/obvodů, nejen rozptylem nepřesnosti měření tacho nebo GPS.
uff.
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Re: Spotřeba i30
No ještěže GPS nevypočítává rychlost ze dvou,ale ze tří a více satelitů...
Mimochodem,to bych si někdy opravdu rád vyzkoušel,toto tvrzení,že s kopce nebo do kopce bude navigace ukazovat jíná čísla.
Mimochodem,to bych si někdy opravdu rád vyzkoušel,toto tvrzení,že s kopce nebo do kopce bude navigace ukazovat jíná čísla.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Re: Spotřeba i30
Nejlepší ověření přesnosti GPSky je při blokovém řešení s orgánem (třeba rakouským), kterej tvrdí 153, ale tvoje GPSka tvrdí "jen 149"
(..o GPSku tady samozřejmě vůbec nešlo..)
(..o GPSku tady samozřejmě vůbec nešlo..)
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Re: Spotřeba i30
pilotz tak jo - ale stejne je mi to fuk, hlavne, ze to jezdi
Re: Spotřeba i30
Neviem či som niekedy išiel po ceste so sklonom 45st. Autom asi nie. Keď bude navigácia prijímať signál z 12tich satelitov, tak odmeria rýchlosť celkom presne. Čo sa týka napr. prevýšenia na D1 v ČR, tak to je bez problému: nastavím tempomat na 130, auto ide 130 a GPS ukazuje tiež 130- celú cestu, hore aj dole kopcom.enjoy píše:No ještěže GPS nevypočítává rychlost ze dvou,ale ze tří a více satelitů...
Mimochodem,to bych si někdy opravdu rád vyzkoušel,toto tvrzení,že s kopce nebo do kopce bude navigace ukazovat jíná čísla.
Do kopca mu môže ukazovať vyššie otáčky ak mu prešmykuje spojka.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM