Ťukání v motoru 1,4 CVVT při poklesu otáček
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Ťukání v motoru 1,4 CVVT při poklesu otáček
Poslední dobou si všímám, že když motoru padají otáčky (i při "protůrování" do 3tis), tak se z motoru ozývají rány. Žádný mlácení to není... ženská si toho ještě nevšimla, nicméně protože mám něco s motorama už za sebou, tak moje ucho to přesně identifikuje a nemůže neslyšet - přesně toto dělala Honda CBR600 když měla vydřený ložiska na klice.. Motor má najetý 3660 km, víc než 4,5 tis otáček otáčkoměr neviděl..
Všiml si toho někdo z Vás, co máte 1.4 cvvt? Vzhledem k najetým km a stáří, tak závažnou vadu jako je vadná klikovka nepředpokládám - možná to dělá to cvvt (kontinuální variabilní časování ventilů) a je to normální...
Všiml si toho někdo z Vás, co máte 1.4 cvvt? Vzhledem k najetým km a stáří, tak závažnou vadu jako je vadná klikovka nepředpokládám - možná to dělá to cvvt (kontinuální variabilní časování ventilů) a je to normální...
Hyundai ix20 1.4/66kW Classic (Crystal White), LPG BRC, disky 16" PROLINE B700, 6.5x16" (ET45) @ GoodYear 205/55 R16.
- Reklama
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 14 led 2011, 07:17
Re: Ťukání v motoru 1,4 CVVT při poklesu otáček
Mám na autíku najeto cca 7.000 a z motoru se ozývá v podobných případech jako popisuješ něco jako "řachtání, nebo spíš dořachtávání" . Ale jen při studeném motoru, po zahřátí to zmizí. Byl jsem v servise a zkoušeli jsme startovat úplně novou ix20 a to řachtání tam bylo taky i když hodně slabě. U nového motoru jsem si toho nevšiml, takže se to asi s počtem najetých km zintenzivnilo. Takže závěr byl zatím právě časování ventilů a momentálně jsme ve fázi sledování. Nijak se to nehorší, ale dobrý pocit z toho nemám a teď ještě začala povrzávat palubka B.R.
Re: Ťukání v motoru 1,4 CVVT při poklesu otáček
.. studený to dělá víc, to je pravda. To je teda přesně ono.. tak uvidíme..
Hyundai ix20 1.4/66kW Classic (Crystal White), LPG BRC, disky 16" PROLINE B700, 6.5x16" (ET45) @ GoodYear 205/55 R16.
Re: Ťukání v motoru 1,4 CVVT při poklesu otáček
Tak i já se přidávám na toto téma.
Ujeto mám asi 500km a při studeném motoru to pod kapotou dost nezvykle "cvrliká".
Po ohřátí je klid. Tak nevím jestli si to po záběhu sedne. U benzínu bych nic takového nečekal.
Ujeto mám asi 500km a při studeném motoru to pod kapotou dost nezvykle "cvrliká".
Po ohřátí je klid. Tak nevím jestli si to po záběhu sedne. U benzínu bych nic takového nečekal.
Re: Ťukání v motoru 1,4 CVVT při poklesu otáček
Mne to tiež robí i30-tka. Výrazne je to počuť hlavne v zime pri studenom motore.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)
-
- **
- Příspěvky: 131
- Registrován: 06 úno 2008, 14:36
Re: Ťukání v motoru 1,4 CVVT při poklesu otáček
Nejspíš to je způsobené roztažností materiálu v hlavě válců a vymezováním vůle ventilů. Po zahřátí by to ale mělo zmizet.
Matrix 1.6/76 kW 02/2008, stříbrná metalíza
Re: Ťukání v motoru 1,4 CVVT při poklesu otáček
Tohle dela moje Elantra 06 taky zajimavy je, ze 04ka se stejnym motorem to nedela. Po zahrani motoru na provozni teplotu neni po zvuku ani pamatky. Nejvice je to slyset po nastartovani, prislaptnuti plynu a naslednym klesani otacek okolo 2000/min.
Elantra 1.6 2006
Re: Ťukání v motoru 1,4 CVVT při poklesu otáček
Presne, pri klesaní (voľnobežných) otáčok je to "pekne" počuť. Pochrochtáva si to takmer ako dízlačik .
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)
Re: Ťukání v motoru 1,4 CVVT při poklesu otáček
Otazka je ci z toho plynie nejake vacsie riziko...vid TSI a klepanie retaze...lebo podla mna je toto bezne u kazdeho motora za studena.
1,6 AT
40500km
40500km
Re: Ťukání v motoru 1,4 CVVT při poklesu otáček
Podľa mňa nie. Benzíňak nemá ani za studena rapotať ako dízel.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)
Re: Ťukání v motoru 1,4 CVVT při poklesu otáček
to by chcelo zvukovu nahravku,lebo niekto to moze len zle opisat
1,6 AT
40500km
40500km
Re: Ťukání v motoru 1,4 CVVT při poklesu otáček
Vlastnil som a jazdil (aj jazdím) rôznymi typmi áut s rôznymi druhmi motorov, takže si o sebe myslím (možno namýšľam), že viem ako nemá znieť zvuk benzínového (aj naftového) motora, aj keď studeného a v zime. Samozrejme, že nie všetky motory musia mať rovnaký zvuk, ale anomálny zvuk ti jednoducho "udrie do uší".
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)
Re: Ťukání v motoru 1,4 CVVT při poklesu otáček
Tak i po záběhu motoru a ujetí 1500 km se u mé ix20 „řachtání“ u studeného motoru při poklesu otáček projevuje dál. Byl jsem i v servisu, kde mi bylo řečeno, že to dělají snad všechny vozy Hyundai. Jestli je to zvuk od rozvodového řetězu, ventilů, hydroštelů …..nevím, ale vadí mi to. Ix20 je moje páté nové auto s benzínovým motorem a toto řeším poprvé. A co se ozve při startu při -10 stupních ……uvidíme.
Naposledy upravil(a) Pitra dne 22 dub 2013, 13:20, celkem upraveno 2 x.
-
- **
- Příspěvky: 131
- Registrován: 06 úno 2008, 14:36
Re: Ťukání v motoru 1,4 CVVT při poklesu otáček
Na té nahrávce je spíš slyšet okolní hluk než motor.
Matrix 1.6/76 kW 02/2008, stříbrná metalíza
Re: Ťukání v motoru 1,4 CVVT při poklesu otáček
Po nějaké době „oprašuji“ toto vlákno s žádostí o názor někoho z rozrůstajícího se počtu majitelů ix-20 nebo jiného vozu s motorem (1,4 CVVT). Po roce provozu stále řeším zvláštní zvuk po startu studeného motoru , zejména pak při poklesu otáček. Přirovnal bych to ke zvuku "decentní" velikonoční dřevěné řehtačky nebo jak tady někdo uvedl takové "dořachtávání" podobé jako diesel.
Po ujetí několika km a zahřátí motoru je klid. Při vyšlápnuté spojce se zvuk nezmění tzn. není to spojka ani převodovka. V servisu jsem reklamoval 4x. Závěr 3x bez odezvy (závada se neprojevila, u tohoto typu normální, motor je předimenzován-nic nehrozí jezděte dál). Při poslední reklamaci výměna rozvodového řetězu včetně napínáku - výsledek nula. Protože potřebuji jezdit tak váhám zda počkat na další reklamaci až na podzim.
Po ujetí několika km a zahřátí motoru je klid. Při vyšlápnuté spojce se zvuk nezmění tzn. není to spojka ani převodovka. V servisu jsem reklamoval 4x. Závěr 3x bez odezvy (závada se neprojevila, u tohoto typu normální, motor je předimenzován-nic nehrozí jezděte dál). Při poslední reklamaci výměna rozvodového řetězu včetně napínáku - výsledek nula. Protože potřebuji jezdit tak váhám zda počkat na další reklamaci až na podzim.