Předpokládám, že používáš taky výplachovej olej, to se taky přece používalo odjakživa... Technologie jaksi postupují dopředu, takže těžko srovnávat třeba povrch válce a kroužků před 30 léty a dnes.enjoy píše:Od jakživa se řídím pravidlem výměny oleje u benzínového motoru po 10 tisících.
První výměna oleje
Moderátoři: amaize, Moderátoři
- Docent
- **
- Příspěvky: 114
- Registrován: 16 dub 2006, 01:44
- Bydliště: Kousek od Rudé záře
- Kontaktovat uživatele:
Re: První výměna oleje
† Daewoo Matiz 0,8 SE, 184395 km
Hyundai i20 Inclusive Plus
Hyundai i20 Inclusive Plus
- Reklama
- Docent
- **
- Příspěvky: 114
- Registrován: 16 dub 2006, 01:44
- Bydliště: Kousek od Rudé záře
- Kontaktovat uživatele:
Re: První výměna oleje
Když se podívám na tvůj vozový park, tak se ti vůbec nedivým... U Fiata bych šel klidně až na 500 km, pro sichr. BTW brácha říkal Unu "Pastička na peníze" .Deegr píše:Já osobně první výměnu udělám po 5000km, kvůli zajíždění.
† Daewoo Matiz 0,8 SE, 184395 km
Hyundai i20 Inclusive Plus
Hyundai i20 Inclusive Plus
Re: První výměna oleje
Tak my měli v rodině spousta Fiatu, včetně Coupe 2.0 20VT,Grande Punto 1.2, marea 1.8 16V a nikdy nebyl žádný problém. Tyhle kraviny můžou napsat jen lidi, co nikdy moderního Fiata neměli a neví, o čem mluví. Na ty auta nedám dopustit a co jsem dělal s Bravem bych si s jiným autem asi nedovolil a nikdy žádný problém.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
- Docent
- **
- Příspěvky: 114
- Registrován: 16 dub 2006, 01:44
- Bydliště: Kousek od Rudé záře
- Kontaktovat uživatele:
Re: První výměna oleje
Máš pravdu, Fiata jsem nikdy neměl a nikdy ho mít nebudu. Mělo ho, kromě bráchy, i pár známých a nikdo se o tom nevyjadřoval lichotivě. Kolega v práci má poměrně novou Pandu a ke spokojenosti má hodně daleko. Ale třeba jsi narazil na povedené kusy.
† Daewoo Matiz 0,8 SE, 184395 km
Hyundai i20 Inclusive Plus
Hyundai i20 Inclusive Plus
Re: První výměna oleje
Asi v zivote nejeli v Coupe 20v turbo
To clovek hned dostane na fiata jiny pohled.
To clovek hned dostane na fiata jiny pohled.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
- Docent
- **
- Příspěvky: 114
- Registrován: 16 dub 2006, 01:44
- Bydliště: Kousek od Rudé záře
- Kontaktovat uživatele:
Re: První výměna oleje
Asi bude kapánek rozdíl v něčem se svézt, a to něco mít pár let, jezdit v tom denně a udržovat to.
† Daewoo Matiz 0,8 SE, 184395 km
Hyundai i20 Inclusive Plus
Hyundai i20 Inclusive Plus
Re: První výměna oleje
Asi bude taky kapánek rozdíl,udžovat a jezdit v něčem co ti dělá radost nebo v něčem,co tak nějak toleruješ,protože to tak nějak jezdí a plní účel přemisťovadla z bodu A do B.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
- Docent
- **
- Příspěvky: 114
- Registrován: 16 dub 2006, 01:44
- Bydliště: Kousek od Rudé záře
- Kontaktovat uživatele:
Re: První výměna oleje
Jo, fakt je rozdíl jezdit v něčem, co se sice sere a údržba stojí hafo peněz, ale dělá to radost, a v něčem, co slouží jako přibližovadlo z bodu A do bodu B, ale nestojí to skoro žádné peníze. Osobně dávám přednost té druhé variantě, a té první si klidně užívej dle libosti . BTW Matrix nebyl zrovna povedený model, ale hlavně že dělá radost .
† Daewoo Matiz 0,8 SE, 184395 km
Hyundai i20 Inclusive Plus
Hyundai i20 Inclusive Plus
Re: První výměna oleje
Ja sa pridam. Podla mna sa vymena oleja po zabehu oplati :
1. Vacsina olejov pri prvom plneni nesplna normu ktoru ma motor normalne pouzivat ( bezne lacne 15w40 za 2€ za L ).
Vyrobca chce proste usetrit, naviac je to obhajovane tym ze pri zabehu az tak netreba aditiva a horsia vlastnosti su skor na "uzitok" ( motor sa skor zabehne pretoze aditiva nevytvaruju ochranny film.. atd. )
2. Aj napriek zjavnemu technickemu pokroku je "zabeh" asi najdolezitejsia cast zivota motora a vznika pri nom najviac necistot.
3. Vymena olejov je dnes skor myslena na funkcnost v zaruke, a nie na trvanlivost ( bezne zmensovanie olejovej naplne, a predlzovanie vymeny.. atd. ).
Sam beham aj na firemnych autach a vymena po 30.000 - 45.000km na inich znackach je po 3-4 rokoch takmer fatalna ( spotreba oleja po 3 vymene casto aj 3-4L na 10.000km ). Pritom auto kde je olej meneny "normalne" do 15.000km takmer bez spotreby.
Naviac sa jedna o smiesnu sumu ( olej 5W40 cca, 6-8€ za liter pri normalnom nakupe + filter ).
Prekvapuje ma hlavne dlha vymena oleja na roznich turbach ( ci uz benzin, alebo nafta ), a su ovela narocnejsie na kvalitu oleja ako atmosfera. Dnes je uz snad pravidlo ze turbo sa meni v zaruke, medzi vymenami dolievame bezne aj 6-8l oleja, ale servis tam olej necha kludne aj cez 40.000km ( ved pocitac to este nehlasi ).
Najlepsie je ked sa na to clovek spyta technika len kruti hlavou a otvorene povie ako to je ( hlavne ked ich clovek pozna ), je to dnes proste politika ( auto ma byt spotrebak ). Mimochodom ak mate niekto pristup do internich dokumentov automobiliek skuste sa pozriet na udavanu zivotnost dielov na aute ( kde vyrobca naozaj garantuje zivotnost ), len vam poviem ze dost veci je po zivotnosti uz v zaruke.
1. Vacsina olejov pri prvom plneni nesplna normu ktoru ma motor normalne pouzivat ( bezne lacne 15w40 za 2€ za L ).
Vyrobca chce proste usetrit, naviac je to obhajovane tym ze pri zabehu az tak netreba aditiva a horsia vlastnosti su skor na "uzitok" ( motor sa skor zabehne pretoze aditiva nevytvaruju ochranny film.. atd. )
2. Aj napriek zjavnemu technickemu pokroku je "zabeh" asi najdolezitejsia cast zivota motora a vznika pri nom najviac necistot.
3. Vymena olejov je dnes skor myslena na funkcnost v zaruke, a nie na trvanlivost ( bezne zmensovanie olejovej naplne, a predlzovanie vymeny.. atd. ).
Sam beham aj na firemnych autach a vymena po 30.000 - 45.000km na inich znackach je po 3-4 rokoch takmer fatalna ( spotreba oleja po 3 vymene casto aj 3-4L na 10.000km ). Pritom auto kde je olej meneny "normalne" do 15.000km takmer bez spotreby.
Naviac sa jedna o smiesnu sumu ( olej 5W40 cca, 6-8€ za liter pri normalnom nakupe + filter ).
Prekvapuje ma hlavne dlha vymena oleja na roznich turbach ( ci uz benzin, alebo nafta ), a su ovela narocnejsie na kvalitu oleja ako atmosfera. Dnes je uz snad pravidlo ze turbo sa meni v zaruke, medzi vymenami dolievame bezne aj 6-8l oleja, ale servis tam olej necha kludne aj cez 40.000km ( ved pocitac to este nehlasi ).
Najlepsie je ked sa na to clovek spyta technika len kruti hlavou a otvorene povie ako to je ( hlavne ked ich clovek pozna ), je to dnes proste politika ( auto ma byt spotrebak ). Mimochodom ak mate niekto pristup do internich dokumentov automobiliek skuste sa pozriet na udavanu zivotnost dielov na aute ( kde vyrobca naozaj garantuje zivotnost ), len vam poviem ze dost veci je po zivotnosti uz v zaruke.
Hyundai Getz 1086cm Active od 6.6.2008 do 4.2.2012 ( kupovane nove - najazdene 118.245km )
Hyundai i20 electric red 1,2 57kw od 4.2.2012 ( za chvilu 30.000km ... )
Hyundai i20 electric red 1,2 57kw od 4.2.2012 ( za chvilu 30.000km ... )
Re: První výměna oleje
Kto si troška oleje naštuduje zistí že pokrok niekedy neznamená cestu dopredu....
LL intervaly sa už vypomstili mnohým. Olej vydrží rôzne dlho ale v zásade nie viac ako 15000km -na výnimky....
Ja som tiež prešiel od 15000km k 10000km s ohľadom na používanie auta - častejšie studené štarty, častejšie vysoké otáčky... kupujem lacné "jednoduché" oleje za 3-4E a kvalitné olej filtre.
A k Fiatom jedna poznámka- ak si myslíte že Fiat nevie robiť dobré autá mýlite sa. Mám korejca, taliana aj japonca.
Moje zhrnutie - talian je zábavné auto a milujem jazdu v ňom...výborný motor, výborný podvozok... ale detaily dielenského spracovania hlavne interiéru ma niekedy nas...ú.
korejec - kvalitné spracovanie, spoľahlivosť, viac hrdze...jazdné vlastnosti nemastné-neslané, o pôžitku z jazdy sa nedá hovoriť
japonec- kvalita o stupeň vyššia, spoľahlivosť, slušné povozeníčko, dotiahnuté detaily, katastrofa v motorovom priestore - keď treba niečo poriešiť polovica súčastí musí von....
Každé auto ma niečo plus a niečo mínus... ani korejci niesú dokonalí, preto sa smejem ak ten čo vlastní korejca kydá na taliana.
- a ešte olej 5w40 bežne za 4.5-5E, za 6-8E kúpim špičkový OW40, len treba hľadať...
LL intervaly sa už vypomstili mnohým. Olej vydrží rôzne dlho ale v zásade nie viac ako 15000km -na výnimky....
Ja som tiež prešiel od 15000km k 10000km s ohľadom na používanie auta - častejšie studené štarty, častejšie vysoké otáčky... kupujem lacné "jednoduché" oleje za 3-4E a kvalitné olej filtre.
A k Fiatom jedna poznámka- ak si myslíte že Fiat nevie robiť dobré autá mýlite sa. Mám korejca, taliana aj japonca.
Moje zhrnutie - talian je zábavné auto a milujem jazdu v ňom...výborný motor, výborný podvozok... ale detaily dielenského spracovania hlavne interiéru ma niekedy nas...ú.
korejec - kvalitné spracovanie, spoľahlivosť, viac hrdze...jazdné vlastnosti nemastné-neslané, o pôžitku z jazdy sa nedá hovoriť
japonec- kvalita o stupeň vyššia, spoľahlivosť, slušné povozeníčko, dotiahnuté detaily, katastrofa v motorovom priestore - keď treba niečo poriešiť polovica súčastí musí von....
Každé auto ma niečo plus a niečo mínus... ani korejci niesú dokonalí, preto sa smejem ak ten čo vlastní korejca kydá na taliana.
- a ešte olej 5w40 bežne za 4.5-5E, za 6-8E kúpim špičkový OW40, len treba hľadať...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021