Zkušenosti s provozem
Moderátoři: frawd, Moderátoři
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vaše zkušenosti s provozem iX20
jestli ti auto plave na dálnicích, tak to většinou je v pneu. Nevím jaké velikosti se dávají, ale širší+nižší=lepší. Samozřejmě také záleží na typu pneu... Ve firemní flotile máme Koktávku II, kde sem při cestě na dálnici zastavil na pumpě jestli je vše ok - neskutečně plavala. Vše bylo ok (tlak, pneu), ale typ byl nějaký strašidelný od Barum. Po výměně vše v cajku...
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
- Reklama
Re: Vaše zkušenosti s provozem iX20
Zdravím,
kolega asi nečetl pozorně příspěvek- na tankodromu D1 plave na německých a rakouských cestách nikoliv - pneu stejné tzn. že to bude taky asi v něčem jiném, jak popisuji.
Jinak dnes jsem telefonicky obdržel informaci od svého prodejce (neoficiální), že má zprávy přímo z výroby, že se o problém začínají zajímat nejen "menežeři" kvality na straně české, ale zejména korejské a začínají shromažďovat podněty na téma nápravy i z jiných oblastí, kde se ix20 vyváží. Jistě to bude běh na dlouhou trať, ale nebude snad trvat déle než 5 let.
kolega asi nečetl pozorně příspěvek- na tankodromu D1 plave na německých a rakouských cestách nikoliv - pneu stejné tzn. že to bude taky asi v něčem jiném, jak popisuji.
Jinak dnes jsem telefonicky obdržel informaci od svého prodejce (neoficiální), že má zprávy přímo z výroby, že se o problém začínají zajímat nejen "menežeři" kvality na straně české, ale zejména korejské a začínají shromažďovat podněty na téma nápravy i z jiných oblastí, kde se ix20 vyváží. Jistě to bude běh na dlouhou trať, ale nebude snad trvat déle než 5 let.
ix20 3/2012 1,4 CVVT /66kW Blueberry metalická
Re: Vaše zkušenosti s provozem iX20
Zdravím.Také jsem majitelem ix20 někdy od února a jsem sním velice spokojen až na jednu
vadu,kterou se pokusím s prodejcem vyřešit.A to jsou dost tvrdé rázy od přední nápravy na příčné
nerovnosti silnice.Mě připadá jako by bylo málo oleje v tlumičích.Tak jsem zvědav jak se ktomu postaví prodejce,jestli mě je vymění bez nějakejch problémů
vadu,kterou se pokusím s prodejcem vyřešit.A to jsou dost tvrdé rázy od přední nápravy na příčné
nerovnosti silnice.Mě připadá jako by bylo málo oleje v tlumičích.Tak jsem zvědav jak se ktomu postaví prodejce,jestli mě je vymění bez nějakejch problémů
Re: Vaše zkušenosti s provozem iX20
pokial nebudes mat zjavne chybne tlmice (vytecene), tak sa podla mna mozes s vymenou rozlucit
HYUNDAI I30 FASTBACK, 1,4 TGDI
Re: Vaše zkušenosti s provozem iX20
Mám najeto asi 13 t. km a auto rozhodně na dálnici neplave. Je však citlivé na boční vítr, což je jednoznačně dané vyšší stavbou karoserie
Re: Vaše zkušenosti s provozem iX20
Mám tedy 1.6 ta se mi zdá na toto auto optimální, dobře jede, má relat dobrou spotřebu na dálnici i v kombinaci. Podvozek není úplně dokonale sladěn, ale vzhedem k výšce vozidla a relat. menší hmotnosti je to dobré i vzhledem ke konkurenci v kategorii mini MPV. Stabilita na dálnici je velmi dobrá i při 150-160 km/h, nachylnost na boční vítr je vyšší jak píšou jiní. Auto má problém s příčnými nerovnostmi, přední tlumiče dostávají zabrat. Problém je, že české cesty jsou obecně špatné. Nevím, jestli jsou rozdíly v tlumičích jednotlivých motorizací.
Re: Zkušenosti s provozem ix 20
Zdravim.
Kedze o par dni bude rok pouzivania tohto auta (najazdenych cca 16000 km ) dovolim si male zhrnutie .
najprv minusy ( zacnem tym najzavaznejsim :
- supe sa volant, vyzera akoby mal nejaku infekciu. To iste hlavica radiacej paky, na nej to ale az tak nie je vidiet. Verim, ze co sa tyka volantu, vymena bude na prvej garancke bezproblemova. Tiez neverim v extra dlhu zivotnost manzety riadiacej paky - no pockam, mozno prijemne prekvapi.
- Pazvuky od pristrojovky - pomohlo vlozenie 2ks tvrdsej gumy medzi pristrojovku a celne sklo pri A stlpikoch. I ked zriedka/za urcitych podmienok je stale pocut neprijemne zahrkotanie - vrta mi v hlave co tam nie je poriadne uchytene.
- funkcnost dialkoveho ovladaca centralu - medzi ostatnymi autami je obcas problem s uzamknutim /odomknutim , aby bolo mozne zamknut alebo odomknut auto, musim byt niekedy az pri nom - zrejme kvoli nejakemu ruseniu. Ak parkujem na mieste kde je len zopar aut, tak dialkove reaguje ihned a na velke vzdialenosti . Raz sa mi stalo ze som vobec nedokazal dialkovym odomknut, takze som nastupoval za sprievodu hukajuceho alarmu po otvoreni dvier klucikom. Odvtedy sa to nezopakovalo.
Tak to je asi tak vsetko. Co sa tyka zavaznejsich zavad- potreby navstevy servisu ,zatial som nastastie absolovovat nemusel . klop klop. Po prejazde rozbitych ciest obcas nieco zapraska, ale su to vsetko predsa len tvrde plasty, takze cakat hrobove ticho by bolo naivne. Odskakovanie zadku - ako sa pise v inej teme - by som skor nazval miernou " nervozitou " podvozku , velmi lahko citatelnou a ak ma clovek cit , rychlo sa nauci co od tohto auta moze ocakavat a bude spokojny
Hluk: Casto sa pise o nadmernom aerodynamickom hluku sposobenom obtekajucim vzduchom pri vyssich rychlostiach.
Kym su zavrete okna nic take nehrozi. 130, 140 km/hod je OK. Cize nikto v aute nemusi kricat aby ho bolo pocut a deti pokojne spia
Motor : Velmi tichy, na krizovatke musim pozriet na otackomer aby som nestartoval uz nastartovane . Kludnejsim vodicom vykonnostne 1,4 benzin musi uplne postacovat, je dostatocne pruzny, jazda s plne nalozenym autom na dialnici je v pohode, ziadna katastrofa a uz vobec nie extremne vysoka spotreba. Celkovo mi podla tankovania vychadza 7,1 l, podla palubneho pocitaca 6,8 l. A to jazdim prevazne mesto 60%, mimomesto 30%, dialnica 10%. Riadenie a radenie lahke, prijemne. Sedadla, komfort, dizajn : vynikajuce.
Takze tymto som spomenul uz aj plusy a k nim treba zaratat vsetko ostatne , uz pospominane inde ako napriek malemu podorysu velky vnutorny priestor + batozinovy priestor, jeho variabilita, pohodlie nastupovania a rozhlad z vozidla .... este ma napadlo - 1,4 CVVT je nechutny motor ( kunam nechuti nic z neho ) nastastie .
Po roku som s vyberom auta spokojny a keby sa mam teraz rozhodovat, urcite by som ho kupil opat. Mozno pre niekoho nie je jazda na nom az taka zabavna ako na inych autach, mozno je doslova nudna, ale auto je prakticke a " easy to drive " a presne to som od neho pozadoval. Navyse ma kazde jedno usadnutie za volant tesi
Prajem vela stastnych kilometrov.
Kedze o par dni bude rok pouzivania tohto auta (najazdenych cca 16000 km ) dovolim si male zhrnutie .
najprv minusy ( zacnem tym najzavaznejsim :
- supe sa volant, vyzera akoby mal nejaku infekciu. To iste hlavica radiacej paky, na nej to ale az tak nie je vidiet. Verim, ze co sa tyka volantu, vymena bude na prvej garancke bezproblemova. Tiez neverim v extra dlhu zivotnost manzety riadiacej paky - no pockam, mozno prijemne prekvapi.
- Pazvuky od pristrojovky - pomohlo vlozenie 2ks tvrdsej gumy medzi pristrojovku a celne sklo pri A stlpikoch. I ked zriedka/za urcitych podmienok je stale pocut neprijemne zahrkotanie - vrta mi v hlave co tam nie je poriadne uchytene.
- funkcnost dialkoveho ovladaca centralu - medzi ostatnymi autami je obcas problem s uzamknutim /odomknutim , aby bolo mozne zamknut alebo odomknut auto, musim byt niekedy az pri nom - zrejme kvoli nejakemu ruseniu. Ak parkujem na mieste kde je len zopar aut, tak dialkove reaguje ihned a na velke vzdialenosti . Raz sa mi stalo ze som vobec nedokazal dialkovym odomknut, takze som nastupoval za sprievodu hukajuceho alarmu po otvoreni dvier klucikom. Odvtedy sa to nezopakovalo.
Tak to je asi tak vsetko. Co sa tyka zavaznejsich zavad- potreby navstevy servisu ,zatial som nastastie absolovovat nemusel . klop klop. Po prejazde rozbitych ciest obcas nieco zapraska, ale su to vsetko predsa len tvrde plasty, takze cakat hrobove ticho by bolo naivne. Odskakovanie zadku - ako sa pise v inej teme - by som skor nazval miernou " nervozitou " podvozku , velmi lahko citatelnou a ak ma clovek cit , rychlo sa nauci co od tohto auta moze ocakavat a bude spokojny
Hluk: Casto sa pise o nadmernom aerodynamickom hluku sposobenom obtekajucim vzduchom pri vyssich rychlostiach.
Kym su zavrete okna nic take nehrozi. 130, 140 km/hod je OK. Cize nikto v aute nemusi kricat aby ho bolo pocut a deti pokojne spia
Motor : Velmi tichy, na krizovatke musim pozriet na otackomer aby som nestartoval uz nastartovane . Kludnejsim vodicom vykonnostne 1,4 benzin musi uplne postacovat, je dostatocne pruzny, jazda s plne nalozenym autom na dialnici je v pohode, ziadna katastrofa a uz vobec nie extremne vysoka spotreba. Celkovo mi podla tankovania vychadza 7,1 l, podla palubneho pocitaca 6,8 l. A to jazdim prevazne mesto 60%, mimomesto 30%, dialnica 10%. Riadenie a radenie lahke, prijemne. Sedadla, komfort, dizajn : vynikajuce.
Takze tymto som spomenul uz aj plusy a k nim treba zaratat vsetko ostatne , uz pospominane inde ako napriek malemu podorysu velky vnutorny priestor + batozinovy priestor, jeho variabilita, pohodlie nastupovania a rozhlad z vozidla .... este ma napadlo - 1,4 CVVT je nechutny motor ( kunam nechuti nic z neho ) nastastie .
Po roku som s vyberom auta spokojny a keby sa mam teraz rozhodovat, urcite by som ho kupil opat. Mozno pre niekoho nie je jazda na nom az taka zabavna ako na inych autach, mozno je doslova nudna, ale auto je prakticke a " easy to drive " a presne to som od neho pozadoval. Navyse ma kazde jedno usadnutie za volant tesi
Prajem vela stastnych kilometrov.
-
- **
- Příspěvky: 426
- Registrován: 13 dub 2011, 14:08
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: Zkušenosti s provozem ix 20
hovoríš mi z duše.Máme najazdené 21000km a autíčko jede jak praku !!Nelutujem.Ešte čakáme na potahy a budeme mat krásneho Šemíka.Ako sa pozerám,po Bolke nás jazdí viac-bielych
Hyundai IX 20 1.6. 1.4 crystal white-Šemík/+Š Felicia,Š Rapid,Š1203,VAZ2105,VAZ2102,Š100
Re: Zkušenosti s provozem ix 20
Takisto 21000km za chvilu a velka spokojnost! Nie 100%,ale stale dost velka. Pri pohlade na ten novy Rapid od skodovky,kde budu davat 1,2HTP za cenu takmer novej ix20 je mi na blití ...
http://www.auto.cz/skoda-rapid-uz-jsme- ... 97675204ca
http://www.auto.cz/skoda-rapid-uz-jsme- ... 97675204ca
1,6 AT
40500km
40500km
-
- **
- Příspěvky: 426
- Registrován: 13 dub 2011, 14:08
- Bydliště: Mladá Boleslav
Re: Zkušenosti s provozem ix 20
kluci!Poradí mi niekto -po lopate- a ako sem dostat fotky.Niečo som našiel ale som z toho blbý.Som slabý na PC
Hyundai IX 20 1.6. 1.4 crystal white-Šemík/+Š Felicia,Š Rapid,Š1203,VAZ2105,VAZ2102,Š100
Re: Zkušenosti s provozem ix 20
Zdravím,taky uvedu pár svých poznatků. Mám najeto teprve 2700 km.
Nejvíc mi vadí hluk podvozku na ne ideálně rovné vozovce. Naproti tomu motor se mi jeví jako velmi tichý, zpočátku mi občas při rozjezdu zdechnul (a párkrát jsem nemohl nastartovat, než jsem přišel na to , že musím spojku vyšlápnout až na podlahu).
A druhá věc - motoru (1,4) se moc nechce do otáček. Kde mi s Feldou 1,3 50kW stačilo podřadit na čtyřku, tady musím na trojku, a stejně to začíná táhnout až někde nad 3200-3500 otáček. Třeba jsem jel za kamionem do prudkého kopce v serpentinách (sklon kopce odhadnu na 10%), slabých 30 km/h, na dvojku, za námi kolona. Když se mi otevřel výhled, sešlápl jsem plyn a začal se sunout před kamion, zezadu se na mě lepili další. Až na úrovni předku kamionu jsem ucítil, jak motor kolem 3500 otáček zabral! Asi jsem na rozjezd měl dát za jedna
Ta Felda byla živější (samozřejmě lehčí, a ve svých 16 letech a 120t km ve výborném stavu). Ale už tady někdo zmínil, že možná je motor do několika tisíc km výkonově omezen. Snad to časem bude lepší.
Trochu mi vadí na počítači tlačítka Trip/Reset. Ve Feldě jsem měl orig. počítač TC-6 - ten měl taky jen dvě tlačítka, ale šipky nahoru/dolů, podržením se údaj nuloval. A protože nejčastěji přepínám okamžitou a průměrnou spotřebu, musím pro návrat cvakat 7x dokola - způsob ovl. PC u TC-6 je praktičtější (jeden klik tam, druhý zpět).
Počítač mi ještě nikdy neukázal dojezd přes 600km, spíš jen kolem 500 - tam asi nechali hodně velkou rezervu Při spotřebě 6,1 - 6,5 by bezpečný dojezd měl být aspoň 700km, né
Přesnost měření spotřeby je lepší: podle dočerp. benzínu a najetých km mi vychází o 0,1 - 0,2 víc, než tvrdí PC.
Vzhledem ke hrubému zobrazení stavu paliva měl počítač umět zobrazit jeho stav v litrech - to TC-6 taky umí.
No a ještě docela slabý hlavní světla, ale to se řeší jinde - asi přejdu na ty lepší žárovky, i když jsou docela hodně drahý.
Jó, ještě něco: za mokra se dost špiní zadek (auta!!!) - ale zas ne tolik, jako na naší služební Fabii kombi, kde skoro nemá cenu používat zadní stěrač a ostřikovač - leda až při vjetí na suchou silnici.
A vlastně ještě něco: Málokdy se rozjíždím do kopce, takže když k tomu dojde, nemám v oku, jestli už asistent rozjezdu do kopce zafunguje nebo ne. Nějaká kontrolka by neuškodila...
Ale jinak - pohodlí, vzhled, ovládání:
Nejvíc mi vadí hluk podvozku na ne ideálně rovné vozovce. Naproti tomu motor se mi jeví jako velmi tichý, zpočátku mi občas při rozjezdu zdechnul (a párkrát jsem nemohl nastartovat, než jsem přišel na to , že musím spojku vyšlápnout až na podlahu).
A druhá věc - motoru (1,4) se moc nechce do otáček. Kde mi s Feldou 1,3 50kW stačilo podřadit na čtyřku, tady musím na trojku, a stejně to začíná táhnout až někde nad 3200-3500 otáček. Třeba jsem jel za kamionem do prudkého kopce v serpentinách (sklon kopce odhadnu na 10%), slabých 30 km/h, na dvojku, za námi kolona. Když se mi otevřel výhled, sešlápl jsem plyn a začal se sunout před kamion, zezadu se na mě lepili další. Až na úrovni předku kamionu jsem ucítil, jak motor kolem 3500 otáček zabral! Asi jsem na rozjezd měl dát za jedna
Ta Felda byla živější (samozřejmě lehčí, a ve svých 16 letech a 120t km ve výborném stavu). Ale už tady někdo zmínil, že možná je motor do několika tisíc km výkonově omezen. Snad to časem bude lepší.
Trochu mi vadí na počítači tlačítka Trip/Reset. Ve Feldě jsem měl orig. počítač TC-6 - ten měl taky jen dvě tlačítka, ale šipky nahoru/dolů, podržením se údaj nuloval. A protože nejčastěji přepínám okamžitou a průměrnou spotřebu, musím pro návrat cvakat 7x dokola - způsob ovl. PC u TC-6 je praktičtější (jeden klik tam, druhý zpět).
Počítač mi ještě nikdy neukázal dojezd přes 600km, spíš jen kolem 500 - tam asi nechali hodně velkou rezervu Při spotřebě 6,1 - 6,5 by bezpečný dojezd měl být aspoň 700km, né
Přesnost měření spotřeby je lepší: podle dočerp. benzínu a najetých km mi vychází o 0,1 - 0,2 víc, než tvrdí PC.
Vzhledem ke hrubému zobrazení stavu paliva měl počítač umět zobrazit jeho stav v litrech - to TC-6 taky umí.
No a ještě docela slabý hlavní světla, ale to se řeší jinde - asi přejdu na ty lepší žárovky, i když jsou docela hodně drahý.
Jó, ještě něco: za mokra se dost špiní zadek (auta!!!) - ale zas ne tolik, jako na naší služební Fabii kombi, kde skoro nemá cenu používat zadní stěrač a ostřikovač - leda až při vjetí na suchou silnici.
A vlastně ještě něco: Málokdy se rozjíždím do kopce, takže když k tomu dojde, nemám v oku, jestli už asistent rozjezdu do kopce zafunguje nebo ne. Nějaká kontrolka by neuškodila...
Ale jinak - pohodlí, vzhled, ovládání:
Kia Ceed 1,6 CRDI 100kW GTline, vyr. 11/2015 (10.5.2019, 55500km)
Hyundai i30 Tricolor, 1,4 benzín, 73kW, vyr.12/2012 (od 24.4.2014,poč. stav: 22350km)
Hyundai IX20 Trikolor, 1,4 benzín, 66kW, vyr. 12/2011; (od 3/2012, prodáno 22.4.2014)
Hyundai i30 Tricolor, 1,4 benzín, 73kW, vyr.12/2012 (od 24.4.2014,poč. stav: 22350km)
Hyundai IX20 Trikolor, 1,4 benzín, 66kW, vyr. 12/2011; (od 3/2012, prodáno 22.4.2014)
Re: Zkušenosti s provozem ix 20
Vlastním IX 20 1.6 zhruba 6 měsíců. Zatím spokojenost, spotřeba dle počítače 7-7.2 na krátko, delší vzdálenosti 6-6.5 l/100km. Jediný neduh je naklepaný lak od kamínků na obou zadních blatnících. /přechod zadních dveří na blatník nad nalepenou ochrannou páskou/
-
- *
- Příspěvky: 80
- Registrován: 28 pro 2010, 10:23
Re: Zkušenosti s provozem ix 20
Tyden stare auto a mam najeto 2000km. ix20 1,6 trikolor na LPG. Spotreba plynu je 7l/100km a to jak podle palubniho pocitace, tak podle vypoctu. Udivuje me, jak ukazuje poctiac presne. Tech 7l je spotreba za horske serpentyny (150km), mesto(50km), dalnice(300km). Dalnice jedu 130-140km/h.
Zatim se mi do auta vlezlo vse, ale premyslim ze vyhodim rezervu, abych mohl mit kufr ve spodni poloze. Jinak nic nevrze a vse je pekne udelane, stejne jako u predchozich modelu, ktere jsme v rodine meli.
Vcera me rozesmal pumpar - takovy starsi strejda. Pry nekde cetl ze to ma vic dilu z ceska nez oktavka .
Mimochodem jediny neduh byl, ze prvnich 500km sla blbe radit jednicka. Ted po 2000km uz je to pohoda!
Zatim se mi do auta vlezlo vse, ale premyslim ze vyhodim rezervu, abych mohl mit kufr ve spodni poloze. Jinak nic nevrze a vse je pekne udelane, stejne jako u predchozich modelu, ktere jsme v rodine meli.
Vcera me rozesmal pumpar - takovy starsi strejda. Pry nekde cetl ze to ma vic dilu z ceska nez oktavka .
Mimochodem jediny neduh byl, ze prvnich 500km sla blbe radit jednicka. Ted po 2000km uz je to pohoda!
ix20 White TriKolor 1,6i LPG, 6 rychlostí + 125 koní = spokojený řidič
Re: Zkušenosti s provozem ix 20
Jak prosím počítáš spotřebu LPG? 7 litrů na ty režimy co uvádíš to by jsi nedal ani na benzín. A plyn bude mít větší spotřebu. A nebo prostě dobrej odíl. Tady jsou spotřeby pro Vengu, je tam větší vzorek LPG:
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2
a pro ix20
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2
a pro ix20
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: Zkušenosti s provozem ix 20
já mám PP 6,9 a reál LPG v popisu
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012