Vykon a kroutici moment
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: benzin vs diesel
podarilo sa, díky
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
- Reklama
Re: První dojmy
Uff, to jsem rad
Takze pokracujte, smele do toho, jsem zvedav na dalsi zajimavosti, ktere se dozvim
Takze pokracujte, smele do toho, jsem zvedav na dalsi zajimavosti, ktere se dozvim
Hyundai i30-2012 Style 99kW 04/2012...soucasnost
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
- frawd
- Moderátor
- Příspěvky: 401
- Registrován: 21 pro 2011, 09:09
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: benzin vs diesel
Toto nie je vojna benzín vs. diesel, ale výkon vs. krútiaci moment!
2014 Hyundai ix20 1,6 A/T Style
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
Re: První dojmy
Mas pravdu, ale prislo mi, ze je to hodne podobne sporum, ktere byly nedavno v sekci New accenta, tak jsem tomu dal radeji obdobne jmeno. A pak tady napsat Nm vs kW by bylo hodne krypticke a asi nesmyslne
Z neznameho duvodu se mi ale tohle tema ted stejne zobrazuje jako "Re: První dojmy" a ne jako "benzin vs diesel". Az zjistim, jak to prejmenovat, tak to udelam
Z neznameho duvodu se mi ale tohle tema ted stejne zobrazuje jako "Re: První dojmy" a ne jako "benzin vs diesel". Az zjistim, jak to prejmenovat, tak to udelam
Hyundai i30-2012 Style 99kW 04/2012...soucasnost
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
Hyundai Accent LC OnAir 63kW 02/2006...04/2012 Prodano
Suzuki Swift GLX 63kW 08/2002...07/2006 Prodano
- frawd
- Moderátor
- Příspěvky: 401
- Registrován: 21 pro 2011, 09:09
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: První dojmy
V tom prípade to bude len pocit. Čísla hovoria jasne.mnkk píše:Z grafu vyplíva, že nafta dosiahne výkon benzínu (pri 4000 ot.) až v 3000 ot.
Vyššie sme písali, že nafta má v nízkych ot. vyšší výkon než benzín, graf píše niečo iné Benz. má 62 koní a nafta iba 40 koní. Ako je teda možné, že na pocit zrýchluje nafta lepšie pri 2000 než benzín pri 4000? nepíšem to od boku- obe auta mám doma a najazdených x tisíc km. Jediný rozdiel je Nm.
2014 Hyundai ix20 1,6 A/T Style
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
Re: První dojmy
Ano cisla jsou jasna, je treba totiz pracovat jeste s vykonem ktery jde opravdu na kola - a tam je to treba vynasobit prevodovym pomerem rychlostniho stupne a stalym prevodem. Zanedbejme pro tento pripad ztraty valiciho odporu pneumatik, ktere budou u dvou stejnych aut stejne.
Podivej takto naftak pouziva nizsi max otacky a proto je zprevodovan vzdy vice do tezka nez benzin. V pouzitelne pasmu otacek turbo dieselu (vetsinou 2000-4000) ma pak tento diky vyssimu kroutaku v danych otackach i vyssi vykon, pak ale prijde propad a je nutno preradit - tzn opet stejne otacky ale uz jde diky jinemu prevodu nizsi vykon na kola. Benzin ale pri stejnem prevodu teprve nabira dech a dalsich 2500 - 3000 otacek dokaze na silnici prenest vyssi vykon - protoze pracuje porad na vyssim (lehcim) provedovem pomeru. Diky tomuto jsou taky benzinove motory ve vyssich rychlostech nad dalnicni limity pruznejsi i kdyz maji treba stejny papirovy vykon jako TD. Proste jedou na lehci prevod a prenesou vyssi vykon na silnici.
Je jasne ze pri rozjezdu ma TD vetsi vykon diky vetsimu kroutaku, ale jakmile se benzin roztoci a radi se pak uz jen v nejvyssich otackach tak TD dojede a predjede. Tak to proste je. Srovnej si treba Technicka data u stare i30 - motory 1.6 benzinovy a nafta 93kW vs 94 kW.
Podivej takto naftak pouziva nizsi max otacky a proto je zprevodovan vzdy vice do tezka nez benzin. V pouzitelne pasmu otacek turbo dieselu (vetsinou 2000-4000) ma pak tento diky vyssimu kroutaku v danych otackach i vyssi vykon, pak ale prijde propad a je nutno preradit - tzn opet stejne otacky ale uz jde diky jinemu prevodu nizsi vykon na kola. Benzin ale pri stejnem prevodu teprve nabira dech a dalsich 2500 - 3000 otacek dokaze na silnici prenest vyssi vykon - protoze pracuje porad na vyssim (lehcim) provedovem pomeru. Diky tomuto jsou taky benzinove motory ve vyssich rychlostech nad dalnicni limity pruznejsi i kdyz maji treba stejny papirovy vykon jako TD. Proste jedou na lehci prevod a prenesou vyssi vykon na silnici.
Je jasne ze pri rozjezdu ma TD vetsi vykon diky vetsimu kroutaku, ale jakmile se benzin roztoci a radi se pak uz jen v nejvyssich otackach tak TD dojede a predjede. Tak to proste je. Srovnej si treba Technicka data u stare i30 - motory 1.6 benzinovy a nafta 93kW vs 94 kW.
Kia Sportage 2016 aktualne
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Re: Vykon a kroutici moment
Problém je hlavně v tom,že sešlápnout na podlahu naftu,umí každý trouba... ale sešlápnout benzín,to už chce koule a není pro každýho držet motor nad 5 tisíc(nemluvím o hondě a pod. kde je 5 tisíc dětská hra) a ještě točit volantem... Já tvrdim,že není lepší turbo diesel,nebo benzín... nejlepší je turbo benzín!
většina lidí neumí benzín dostat do maximálního výkonu a pak se může zdát,že jede hůř... osobně jezdím denně jak s benzínem,tak s diesel,máme ve firmě 2 benzíny a 2 diesely a všechny auta střídavě užívám.Každé má něco,diesel reaguje z klidu brzy a bez podřazování,benzín naopak...ale i benzín má klady,jelikož diesel nikdy nepojede na dvojku 100km/h a tak dále...vypichovat jen zápory je nefér...
většina lidí neumí benzín dostat do maximálního výkonu a pak se může zdát,že jede hůř... osobně jezdím denně jak s benzínem,tak s diesel,máme ve firmě 2 benzíny a 2 diesely a všechny auta střídavě užívám.Každé má něco,diesel reaguje z klidu brzy a bez podřazování,benzín naopak...ale i benzín má klady,jelikož diesel nikdy nepojede na dvojku 100km/h a tak dále...vypichovat jen zápory je nefér...
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Re: Vykon a kroutici moment
No jo máš recht. Hondy se opravdu nechají pěkně vytočit, s Civicem jsem kdysi mazal na trojku 150 a nevypadalo to, že už je konec
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Vykon a kroutici moment
Ono také záleží na charakteristice motoru, zda je vysokootáčkový, či nikoli. Ta 1.6 GDI je charakteristikou vysokootáčkový motor, takže pokud chcete z něho dostat všechen výkon, ručička otáčkoměru musí šplhat až do červeného pole. U těch klasických motorů zase nemá cenu ho točit do červených políček, protože tam už ten motor uvadá. Dostat z atmosferické 1.6 99kW není jen tak, na takový výkon jsou potřeba už vysoké otáčky, u tohohle motoru je tento výkon dostupný až v 6300ot/min. Nebo snad čekáte, že atmosferická 1.6 s 99kW pojede ve 4000 ot/min jako 2.0 se 100kW? Ta 1.6 a 2.0 mají podobný výkon, ale rozdíl je v tom, v jakých otáčkách ho ty motory dosahují. 1.6 na to potřebuje 6300 ot/min, ten 2.0 řekněme o 500 ot/min, tedy už v nějakých 5800ot/min. Ve 4000 ot/min ty výkony těch motorů už podobné nebudou. Ta 1.6 GDI má při 4000 ot/min výkon kolem 66kW, ale ten dvoulitr bude mít nejméně o 10kW více. A v tom je ten rozdíl. Lidi si řeknou, že to pojede jako jejich starý dvoulitr, když to má stejný výkon, ale pokud s tím pojedete jako s dieselem, tedy že budete řadit před dosažením max výkonu, tak, jako jste zvyklý u toho dvoulitru, tak vám to taky jako 1.6 pojede a ne jako ten dvoulitr a proto tu pořád čtu, jak ten motor nejede. Tomu se musím jen smát. Ten výkon tam je, jen se to musí pořádně roztočit a v tom je ta zábava. Bohužel většina lidí řadí ještě před 6000 ot/min, tak jako jsou zvyklý z fabie Hovno To Pojede. Docela bych někdy chtěl zkusit sprint se starou i30 s dvoulitrem. Samozřejmě, že ten dvoulitr vyhraje, ale zajímá mě, s jakým náskokem. Hardcame, nejsi někde poblíž
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Re: Vykon a kroutici moment
Oddeľovať Nm od kW nejde. Sú na sebe závislé. Je jasné, že diesel je pocitovo rýchlejší. To neznamená, že rýchlejší je. Benzín má lineárnejší priebeh a to je dôvod prečo do sedačky netlačí. Pokiaľ by ste zrýchľovali príkladom do nekonečna, tak hoci by vás šlo roztrhnúť s benzínom, tak tlačenie nepocítite, lebo zrýchľovanie bude lineárne.
Je to ako s tým príkladom o žabe - hoďte ju do vriacej vody a vyskočí. Bude cítiť zmenu. Ale dajte ju do vody studenej a zahrievajte - nevyskočí, proste sa uvarí, lebo tú zmenu nebude cítiť. A pritom na konci bude tá voda rovnako horúca...
A výsledná rýchlosť? Nech sa páči, zostrojte si funkciu, zarátajte odpory, nahádžte krivky a zadajte stratu pri preraďovaní. Dal by som odkaz, ale je to konkurenčné fórum, nebudem dráždiť. Tam je podobných simulácií benzín vs. nafta plná prdel. Výhoda nafty? "Jede vod spodu". Ale, skúste sa rozbehnúť na 100... S naftou budete radiť koľkokrát? Ak dobre rátam 3, s benzínom 2 (pri tých dlhších prevodoch, či vyššie položených obmedzovačoch dáte stovku na dvojke, takže iba raz), a nejaké zatlačenie vám bude šumák, pretože proste čas stratíte. Porovnávať motor v maxime Nm je blbosť. Tak, ako porovnávať dynamické zrýchlenie na 4 či 5 stupeň. Samozrejme, že tam vyhrá diesel, ten je užívateľsky priaznivejší, lebo človek nemusí podradiť. Podradím s benzínom a zrýchlenie je razom inde. O prípadnom úspechu, či neúspechu benzínu či diesla bude rozhodovať to, z akej na akú rýchlosť treba zrýchliť + sprevodovanie, čo v tomto rozmedzí bude treba radiť, koľkokrát, či dané zrýchlenie vyhovuje charakteristike toho či onoho motora (príklad - zo 60 na 90 môže vyhrať benzín, celú túto zmenu rýchlosti absolvuje na dvojke - jednotka točí zvyčajne do 45-50 a dvojka do cca 90-100, no dajte zrýchlenie zo 60 na 100 a už vyhrá diesel - tieto príklady sú náhodné, bude záležať o ako výkonné agregáty pôjde, o ich sprevodovanie atď atď atď..).
Oba druhy motora majú + ale i -.
Je to ako s tým príkladom o žabe - hoďte ju do vriacej vody a vyskočí. Bude cítiť zmenu. Ale dajte ju do vody studenej a zahrievajte - nevyskočí, proste sa uvarí, lebo tú zmenu nebude cítiť. A pritom na konci bude tá voda rovnako horúca...
A výsledná rýchlosť? Nech sa páči, zostrojte si funkciu, zarátajte odpory, nahádžte krivky a zadajte stratu pri preraďovaní. Dal by som odkaz, ale je to konkurenčné fórum, nebudem dráždiť. Tam je podobných simulácií benzín vs. nafta plná prdel. Výhoda nafty? "Jede vod spodu". Ale, skúste sa rozbehnúť na 100... S naftou budete radiť koľkokrát? Ak dobre rátam 3, s benzínom 2 (pri tých dlhších prevodoch, či vyššie položených obmedzovačoch dáte stovku na dvojke, takže iba raz), a nejaké zatlačenie vám bude šumák, pretože proste čas stratíte. Porovnávať motor v maxime Nm je blbosť. Tak, ako porovnávať dynamické zrýchlenie na 4 či 5 stupeň. Samozrejme, že tam vyhrá diesel, ten je užívateľsky priaznivejší, lebo človek nemusí podradiť. Podradím s benzínom a zrýchlenie je razom inde. O prípadnom úspechu, či neúspechu benzínu či diesla bude rozhodovať to, z akej na akú rýchlosť treba zrýchliť + sprevodovanie, čo v tomto rozmedzí bude treba radiť, koľkokrát, či dané zrýchlenie vyhovuje charakteristike toho či onoho motora (príklad - zo 60 na 90 môže vyhrať benzín, celú túto zmenu rýchlosti absolvuje na dvojke - jednotka točí zvyčajne do 45-50 a dvojka do cca 90-100, no dajte zrýchlenie zo 60 na 100 a už vyhrá diesel - tieto príklady sú náhodné, bude záležať o ako výkonné agregáty pôjde, o ich sprevodovanie atď atď atď..).
Oba druhy motora majú + ale i -.
Škoda Fabia Kombi Mk3, 1,0 TSI, 81kW (2018)
Ex:
Ford Focus Kombi Mk1, 1,6 Zetec-SE, 74kW (2004)
Ford Focus Kombi Mk1, 1,6 Zetec-SE, 74kW (2002)
Ford Mondeo Turnier Mk1, 1,8 Zetec, 85kW (1994)
Ex:
Ford Focus Kombi Mk1, 1,6 Zetec-SE, 74kW (2004)
Ford Focus Kombi Mk1, 1,6 Zetec-SE, 74kW (2002)
Ford Mondeo Turnier Mk1, 1,8 Zetec, 85kW (1994)
Re: Vykon a kroutici moment
Hneď v prvej vete je napísane to čo písal niekto v dojmoch z i30 a na to som napísal, že ide o Nm. Diesel je pocitovo rýchlejší. To je ta veta. A je to fakt pravda. Skúste si teda vytočiť svoje benzínové na 4000 (alebo tam kde máte max. Nm) a pridajte plným plynom na 4500 a potom vytočte motor na 6000 (max. kW) a pridajte plným plynom do 6500. Obe skúste na 2jke. Proste Nm tlačia do sedačky. Keby ich turbo diesel nemal, tak by zrýchloval lineárne ako benzín. Alebo toto bude niekto popierať? Ako som písal, nedá sa to presne odpozorovať pri každom výkone auta. Ale u tých výkonnejších je ten rozdiel ovela väčší. Na koniec dam porovnanie, otázku a som zvedavý na odpovede.Mirec.K píše:Oddeľovať Nm od kW nejde. Sú na sebe závislé. Je jasné, že diesel je pocitovo rýchlejší. To neznamená, že rýchlejší je. Benzín má lineárnejší priebeh a to je dôvod prečo do sedačky netlačí. Pokiaľ by ste zrýchľovali príkladom do nekonečna, tak hoci by vás šlo roztrhnúť s benzínom, tak tlačenie nepocítite, lebo zrýchľovanie bude lineárne.
BMW 530i 272k 310Nm. 0-100Km/h za 6,5s, 80-120 za 7s
BMW 530d 258k 540Nm. 0-100Km/h za 6,1s, 80-120 za 4,9s
Benzín má o 14k viac a pritom je pomalší aj z 0-100, aj z 80-120 a dosť velkým rozdielom. A verte mi, že majú prevodovky s najmenšími možnými stratami a s max. účinnosťou k danému motoru.
Ktorý z týchto dvoch vás bude tlačiť do sedačky viac? Podla vás benzín, lebo má viac kW. Podla mňa nafta, lebo má väčší Nm. Fakt si chodte niekto skúsiť to zatlačenie do sedačky napr. u BMW a spýtajte sa prečo je to tak. Nie som teoretik, ale praktik. Čo hovorím, to mám vyskúšané.
Nepopieram, že sa Nm a kW doplňajú, ale prečítajte si odbornú literatúru o tom čo má za následok, že nás tlačí do sedačky, keď neveríte.
Uf, snáď som to vysvetlil už dostatočne.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Vykon a kroutici moment
Diesel je pocitove rychlejsi jen proto, ze nikdo nevytaci benzin. zkuste si nekdy udrzovat konstantni rychlost, treba na jednicku, nebo dvojku a drzte tak 4000-4500 otacek a pak to zadupnete. To uz Vam diesel neprijde ani pocitove rychlejsi. Jen abych si rejpnul, zadny diesel neni rychlejsi nez benzin. Dieselovy motor musi byt dopovat turbem, aby to auto vubec jelo. Turbodiesely maji jen diky turbu vyssi vykon v nizsich otackach, ale tuhle vyhodu ztracite s pravou konkurenci, turbo benzinem. Ten bude vzdy rychlejsi, pokud bude mit stejny vykon i pres nizsi kroutak.
Nechapu, proc porad srovnavate Turbo diesel s atmo benzinem. Srovnavej to s preplnovanym benzinem
Nechapu, proc porad srovnavate Turbo diesel s atmo benzinem. Srovnavej to s preplnovanym benzinem
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
- frawd
- Moderátor
- Příspěvky: 401
- Registrován: 21 pro 2011, 09:09
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vykon a kroutici moment
Tie čísla nič nehovoria, treba vidieť priebeh výkonu u oboch. Predpokladám, že ten diesel (teda turbodiesel ) má oproti benzínu navrch skoro v celom pásme otáčok a preto je rýchlejší. Maximálne hodnoty nič nepovedia.
2014 Hyundai ix20 1,6 A/T Style
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
Re: Vykon a kroutici moment
Tak teda:Deegr píše: Turbodiesely maji jen diky turbu vyssi vykon v nizsich otackach, ale tuhle vyhodu ztracite s pravou konkurenci, turbo benzinem. Ten bude vzdy rychlejsi, pokud bude mit stejny vykon i pres nizsi kroutak.
Nechapu, proc porad srovnavate Turbo diesel s atmo benzinem. Srovnavej to s preplnovanym benzinem
BMW 535i (turbo benzín) z 0-100 za 5,8s výkon 306k, 400Nm z 80-120 5,9. Oproti 530d je o 0,3s rýchlejší z 0-100, ale o 1s pomalší z 80-120 rozdiel 48 koní v prospech benzínu...
Aby to bolo "spravodlivé" porovnáme s 535d a ten s 313k a 630Nm je z 0-100 rýchlejší o 0,3s a z 80-120 radšej neuvádzajú... Rozdiel 7koní v prospech nafty
Akože testovací jazdci nevedia šlapnúť benzinovému autu? Ha, ha...
Že to píšeš práve ty deegr ma prekvapuje, jazdíš kamiónom. Vieš ako by si išiel v stúpani na D1 s benzinovými 450k na kamióne, naložený 40timi tonami?
Ale pozor, Nm nemajú nič spoločné v porovnaní s benzínom a naftou. Ja to tak chápem, iba uvádzam príklad, že do sedačky tlačia Nm. Keby som poznal auto s benzínovým motorom rovnakým výkonovo, ale s dvojnásobným Nm, tak by som to tu uviedol. Ale nepoznám také, napadá ma iba porovnanie formula vs veyron a na tom som sa ešte neviezol, tak o tom neteoretizujem.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Vykon a kroutici moment
Tak koukám že jsem tu rozpoutal pěknou diskuzi. Je asi fakt že většina obyč.motoristů při posuzování síly motoru bere jako základ ty kW, ti zkušenější se kouknou na Nm a odborníci vytáhnou křivky. Dívám se na to tak, že běžně jezdící motorista s benzínem jezdí tak 2-4tis otáček a jen při předjíždění to vytočí výše. Běžně jezdící řidič jezdí s dieslem 1,6-3 tis otáček, velmi vyjímečně při předjíždění přes 3 tis. A v tomto běžně používaném rozsahu je CRDI 85kw/260Nm pocitově výrazně silnější než GDI 99kW/164 Nm. Zase má GDI jiné přednosti: je tišší, plynulejší rozjezd bez kvičení pneumatik při záběru turba a nemá to turbo co se může pokazit. A při poklidné jízdě na benzín taky velmi slušnou spotřebu. Dá se očekávat že chystaný TGDI skloubí tichost a výkon od spodu. Zase určitě nebude levný a přibudou starosti s turbem. Snad nepřibudou starosti s řetězem jako u konkurence.