Vykon a kroutici moment

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Uživatelský avatar
enjoy
****
Příspěvky: 1272
Registrován: 19 srp 2011, 20:23
Bydliště: Praha 3

Re: Vykon a kroutici moment

Příspěvek od enjoy »

Samozřejmě to co říkáš je pravda... Diesel je vynikající v situaci,kdy chceš náhle zrychlit,ale jen krátkodobě.Ideálně třeba k rychlému předjetí...
Na druhou stranu je ale potřeba si uvědomit,že větší kroutící moment neznamená větší zrychlení,to zajistí pouze výkon.Třeba moje 1.5 81kW 235Nm nebude rychlejší,než 1.8 90kw 162Nm.Kroutící moment hraje jasně pro mě.
Jo a ještě bych chtěl říct,že už jsem jel v několika benzínech,které taky tlačí do sedačky.Jeden dokonce netlačil,ten už spíš deformoval páteř :mrgreen:
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Reklama
 

Uživatelský avatar
Deegr
****
Příspěvky: 1061
Registrován: 19 úno 2012, 12:59
Bydliště: Klatovy

Re: Vykon a kroutici moment

Příspěvek od Deegr »

Turbo způsobí jen nárůst Nm? :shock: A jak je možné z 1.6 dostat výkon přes 200 koní? A když za zrychlení můžou Nm a ne kW, tak proč BMW 535d neujede starší BMW M5 s V10, která má dokonce menší krouťák, než 535d? Turbo způsobí navýšení jak kW, tak samozřejmě Nm. A že máš diesel i benzín, tak ten diesel bude mít asi vyšší výkon, když je rychlejší. Druhá varianta se ti nebude líbit, protože to by znamenalo, že s benzínovým motorem neumíš jezdit. Přijde mi, že lide s příchodem motorů TDI tak trošku připitoměli. Jsou najednou celý paf z toho, že auto je může zatlačit do sedačky už v otáčkách nižších, než 2000. A pak čekaj, že když budou mít takové otáčky i u benzínu, že to pojede stejně? Zkuste se svést v nějakém moderním přeplňovaném benzínu a ten vás také zatlačí do sedačky už v otáčkách pod 2000. Nebo se podívejte na test autotbe.cz s Octavii RS.Jeli tam proti sobě benzínová verze s vyšším výkonem, ale nižším krouťákem a naftová. To snad ukončí tuhle diskuzi.
http://www.autotube.cz/autotest/64-skod ... video.html
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1318
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Vykon a kroutici moment

Příspěvek od mnkk »

enjoy: presne toto myslim.

deegr: nemám silnejší nafťák (teda mám, ale porovnávam s tým slabším) na zatlačenie do sedačky pri turboefekte posobia Nm, lebo jedine Nm sa zvýšia skokovo, kW stúpajú postupne. Nehovorím, že kW nemajú význam a bez nich by auto išlo rovnako, ale hovorím, že zatlačia do sedačky napr pri 2000 ot u nafty práve Nm. Nič nehovorím o rýchlosti, logicky bude 109k benzín rýchlejší než 90k nafta. Netvrdím, že viem jazdiť na benzíne- cca 20 000 km nerobí zo mňa špecialistu na benzín. Viem že ide medzi 5000 - 6000 tis. ot. fajne, len na pocit sú Nm silnejšie. Kolko z Vás jazdi stále medzi 5- 6000 ot. aby ste zažili opretie do sedačky??? Podla mňa ani jeden z Vás takto nejazdí, asi len teoreticky...

Ad. turbo: z 1,6 200k sa docieli turbom to ano, ale kW nejdú skokovo ako Nm. A práve tie Nm, ti urobia pocit zatlačenia s tým že sa bavíme o :hyu: do 130k a nie o M5, ktorá ma z 0-100 možno za 4s. Čísla sú čísla a pocit je pocit. Nm bez kW sú nanič, to je jasné, len viac Nm nie je nikdy na škodu... A úprimne, keby to bolo možné, radšej by som mal v i30 1,4i 109k a 250Nm, než 137Nm bez turba. :mrgreen: =D>
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Vykon a kroutici moment

Příspěvek od 69pavel »

teda vy zas tu resite pitomosti,jak muzete srovnavat jablka a hrusky.
kdyz postavis auto diesla tak aby to melo vse to nej a bylo to super rychle auto se vsim vsudy tak lze takto postavit i benzina a porad to bude vyrovnane. proste a jednodusse nelze srovnavat diesel a benzin,bud srovnavejte diesel-diesel neb (benzin-benzin) pak to bude mit vyznam,ale takhle to fakt nikde nevede

uvedu priklad
diesel 1.5CRDi VGT 81kW/235Nm/1240kg da ve zrychleni pokourit(nemluvim o maximalce) 1.9TDI96kW/285Nm/1480kg a ted muzete srovnavat a dohadovat proc tomu tak je
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1318
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Vykon a kroutici moment

Příspěvek od mnkk »

Pletú sa tu jablka a hrušky!!! Ja stále reagujem na pocit, nie na max. rýchlosti. Keď som dal príklad, 100k v benzíne a jeden 100Nm, druhý 200Nm, tak som bol na srandu. Len som chcel tým povedať, že viac Nm opre viac pri rovnakom výkone. Lenže neexistujú 2 motory s parametrami ako som uviedol, tak som dal porovnanie benzín nafta BMW (na to sa može každý pozrieť a ešte deegr písal o M5), ale len koli pocitu, nie max. rýchlostiam. Pružné zrýchlenie sedí, lebo to na pocit zatlačuje do sedačky.

Ad 96kW: 96kW TDI má 310Nm
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Vykon a kroutici moment

Příspěvek od 69pavel »

jj,golf ma 310Nm ale ja mel na mysli sedan passat- sedan hyundai
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1318
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Vykon a kroutici moment

Příspěvek od mnkk »

Niekedy som počul, že 77kW ide lepšie než starý 81kW. Na 77kW OII som jazdil a išla dobre. Na 81kW som sa nikdy neviezol ani ako spolujazdec, tak toto neposúdim. Ale viem, že passat 96kW ide lepšie než OII 77kW. V tvojom porovnaní má crdi na 1 tonu lepší výkon než 1,9 iba o 1 koňa. Potrápiť ho môžeš, ale či mu ujdeš to veru neviem. Keď si to premietnem na moju i30, kt. má podobný výkon na 1t ako passat, tak viem, že i30 nemá šancu. Oproti nej ide passat ako zrýchlený film. :mrgreen:

A teraz domňa... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: =D> =D> =D>
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1318
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Vykon a kroutici moment

Příspěvek od mnkk »

Konečne som na svojom PC a tu mám v záložke jednu múdru stránku- doteraz som ju nemohol nájsť, preto píšeme 40 príspevkov. :mrgreen: http://elektrokutil.webnode.sk/news/kru ... t-a-vykon/ :mrgreen: =D>
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Vykon a kroutici moment

Příspěvek od Hardcam »

Podle me tu RS TDi zbytecne zprazili. Na zacatku reknou, ze to neni sportovni auto, ale pak ji jako sportovni testuji. Co je ale pro TDI plus je to, ze se dal da velmi dobre modifikovat a zvysit tak jeji potencional. U TFSI je to nakladnejsi a slozitejsi cesta. Nicmene pokud bych po RS prahnul, tak taky benzin a pokud standard, tak 2.0 TDI, protoze rozumne zere, rozumne jede a ma rozumny ceny dilu. A o to asi vetsine majitelu jde.
K tematu nemam nic, uz se to tu resilo stokrat, jenom se vymenili lidi, ale porad nikdo neprisel na to, jestli hovno hori...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1318
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Vykon a kroutici moment

Příspěvek od mnkk »

K videu: s výsledkom súhlasím, dalo sa to čakať. Hlavne nezabudli spomenúť pocit obrovskej sily - to sa počíta. Ide o pocit, nie o čísla. =D> =D> :mrgreen: :mrgreen:
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
Bofors
**
Příspěvky: 282
Registrován: 05 led 2010, 17:05
Bydliště: Ostravwa

Re: Vykon a kroutici moment

Příspěvek od Bofors »

jel sem včera obyč fabií 1.2 TSI ve slabší variantě :Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 63 / 4800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 160 / 1500 - 3500. a musím přiznat že v otáčkách okolo 2000 což jsou nejběžněji používané při klidné jízdě ve městě to tahá líp než 1.6 GDI
VW Golf VII 1,4 TSI
motozačátky: Hyu Elantra 1,6
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1318
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Vykon a kroutici moment

Příspěvek od mnkk »

Ďakujem Bofors!!! Konečne napísal niekto, kto to dokáže priznať.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Vykon a kroutici moment

Příspěvek od Hardcam »

Jenom takova technicka - nedelala se puvodne Fabka TSI se 77kW?
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1318
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Vykon a kroutici moment

Příspěvek od mnkk »

Robia sa obe: 63 a 77kW. Ktora bola skor neviem.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Dix
*
Příspěvky: 26
Registrován: 25 kvě 2012, 10:49
Bydliště: Kojetín

Re: Vykon a kroutici moment

Příspěvek od Dix »

Hardcam píše:Jenom takova technicka - nedelala se puvodne Fabka TSI se 77kW?
Obě jsou ve výrobě současně.Jsou tam již od faceliftu v roce 2010.
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“