LPG
Moderátoři: frawd, Moderátoři
- Farrael
- *****
- Příspěvky: 2161
- Registrován: 01 bře 2010, 21:33
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: LPG v ix20
Ony jsou ty ukazatele dost nepřesné. Můžeš ji skusit vyjet až do rezervy, kdy ti to přepne na benzín. Z toho poznáš kolik toho tam skutečně bylo. Je to i nejjednodušší test.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
- Reklama
Re: LPG v ix20
obecně ty diody při použití toroidní nádrže jsou hrubě orientační, jediné co je v mém případě vždy stejné je okamžik kdy začne blikat poslední.... ta první mi zmizne někdy po 50 někdy po 90km, pak se na chvíli objeví třeba při 150 ale po pár tankováních jsem zjistil že lpg mi podle toho kde jezdím přepne na benál po 490-530km, takže většinou u 450-500 tankuju a je klid .)
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
Re: LPG v ix20
Ahoj,
mám LPG v ix20 asi 3 týdny. Zatím jsem spokojen. Mám jen jeden problém. Při montáži toroidní nádrže mi vytáhli profilovaný filcový koberec , že tam nesmí být. To by mi nevadilo. Ale při jízdě po drobných nerovnostech se ozývá s prostoru nádrže celkem silné drnčení. Na rovné cestě není nic slyšet, ale na nerovnostech ano. Na kostkách nebo na naší D1 je to drnčí dost. Nádrž se ale zdá připevněná pevně. Nemůže něco drnčet uvnitř nádrže ? Nemáte s tím nějaké zkušenosti ?
Díky za reakci
mám LPG v ix20 asi 3 týdny. Zatím jsem spokojen. Mám jen jeden problém. Při montáži toroidní nádrže mi vytáhli profilovaný filcový koberec , že tam nesmí být. To by mi nevadilo. Ale při jízdě po drobných nerovnostech se ozývá s prostoru nádrže celkem silné drnčení. Na rovné cestě není nic slyšet, ale na nerovnostech ano. Na kostkách nebo na naší D1 je to drnčí dost. Nádrž se ale zdá připevněná pevně. Nemůže něco drnčet uvnitř nádrže ? Nemáte s tím nějaké zkušenosti ?
Díky za reakci
Re: LPG v ix20
Ještě k té spotřebě na PP která ukazuje i když jedu na plyn....dneska jsem do posledního písmenka přečetl manuál k LPG (BRC) a stojí tam, že řídící jednotka LPG vypne vstřikovače benzínu a zapne vstřikovače LPG a aby ŘJ motoru nešílela tak dává údajně do ní falešné signály, jako kdyby vstřikovače benzínu opravdu dávaly benzín. Z toho mi jasně plyne,že když si ŘJ motoru myslí,že vstřikovače "dávají" tak logicky pak musí i ukazovat spotřebu na PP. Teď jde o to jestli třeba opravdu neexistuje nějaký vztah mezi tím co ukazuje PP a tím kolik opravdu spotřebuju plynu..jde o to jak určuje ty falešné info. Třeba pak po delší zkušenosti se bude dat říct, ano PP ukazuje 8L na sto a reálná průměrná spotřeba plynu bude 8,5L.to asi ukáže jen čas.
Re: LPG v ix20
Lugo: po dlhšej skúsenosti (15 000Km) ti možem povedať, že spotreba LPG 8l a PP mi ukazuje momentálne 5,5l. Tzn., že sa mu nedá veriť a nie je tam žiadny vzťah. Fakt falošné hodnoty.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: LPG v ix20
nie je za čo. V servise mi ponúkali nejakú prkotinu, čo dokáže udávať pravé hodnoty. Nedal som si to, lebo vždy po tankovaní počítam spotrebu a podla PP mi to na žiadnom aute nesedelo. Odkedy mám LPG, tak chorobne prepočítavam každú nádrž. musím s tým prestať a možno klesne aj spotreba...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: LPG v ix20
třeba i fakt klesne za to u mě musí být spotřeba asi tak 20L na sto neb nádrž je tam dle papíru co mi dali 46L a když mi to předávali diody ukazovali plnou..teda cca 40L plynu..a ujel jsem zatím 210km a dneska mi začala blikat poslední dioda = rezerva..tak jsem z toho zatím velmi velmi rozladěn
Re: LPG v ix20
Mne zhasne prvá po 100 až 150 Km, ale ostatné idú rýchlo za sebou, pri cca 400 Km svieti posledná a bliká od 450Km
Zabudol som napísať, že tie diody nesledujem stále. Vždy po tankovaní vynulujem km a podla toho sa riadim. Prejdem cca 500 - 520Km a tankujem podla toho či som v blízkosti pumpy, alebo nie. Niekedy tankujem len 25l, inokedy 40. Naftu tankujem vždy keď je auto skoro prázdne, LPG nie.
Hlavné je nezabudnúť vynulovať km.
Zabudol som napísať, že tie diody nesledujem stále. Vždy po tankovaní vynulujem km a podla toho sa riadim. Prejdem cca 500 - 520Km a tankujem podla toho či som v blízkosti pumpy, alebo nie. Niekedy tankujem len 25l, inokedy 40. Naftu tankujem vždy keď je auto skoro prázdne, LPG nie.
Hlavné je nezabudnúť vynulovať km.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: LPG v ix20
že to nejde stejně rychle to by mě ani tak netrápilo..ale fakt,že jsem na rezervě a mám najeto 210km je děsivý..budu doufat,že to bylo nějaké první "na pytel" natankování od pánu z Hyundaie..uvidíme kolik tam toho dostanu já u benzinky a kolik pak ujedu
Re: LPG v ix20
Kolko si už najazdil na LPG? Mne niečo hovorili o kalibracii toho ukazovatela. Ak bude ukazovať zle, tak sa musí nakalibrovať. Možno to treba urobiť.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: LPG v ix20
Keď som išiel prvý krát na dialnicu, tak mi pri 250km svietila iba 1. dioda, zastavil som na prvej pumpe a vošlo sa mi iba 26l. Tak či tak bude spotreba okolo 8 - 10l, čiže prejdeš minimálne 380km. diody, nediody...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: LPG v ix20
mnkk píše:Lugo: po dlhšej skúsenosti (15 000Km) ti možem povedať, že spotreba LPG 8l a PP mi ukazuje momentálne 5,5l. Tzn., že sa mu nedá veriť a nie je tam žiadny vzťah. Fakt falošné hodnoty.
Možná to je pravda na tvém autě, ale nemusí to tak být obecně. ŘJ plynu se dá kalibrovat a PP pak ukazuje přesně. Jde o to, že ŘJ plynu ví, jak dlouhý vstřik aktivuje ŘJ benzínu (hlavně podle lambdy) a snaží se dát "stejně" paliva - plynu. Podle mechanických parametrů vstřikovačů se jí to daří více či méně přesně, to neovlivníte, a benzínová ŘJ dorovná délku vstřiku (na svém výstupu) tak, aby byla směs stechiometrická. Pokud má ŘJ plynu nastavený správný poměr "vstříku benzínu" (=její vstup) vs. délky výstupního pulsu, bude PP ukazovat správně. Pokud se to nezkalibruje, vůbec nic se neděje, jen PP benzínu ukazuje o15-20% MÍŇ (z důvodu menší výhřevnosti plynu oproti benzínu). Není to nic, co by se mělo reklamovat nebo řešit, ale dá se to snadno srovnat v ŘJ plynu, aby PP ukazoval správně.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: LPG v ix20
.. a to si má jako přeprogramovat řídící jednotku, aby mu to žralo víc, hlavně že bude sedět PP ???? to je snad nesmysl..
.. PP neukazuje přesně ani benzín, a to je na řj benzinu přímo napojen. Ale na LPG PP není napojen vůbec, protože LPG je tam dodáno dodatečně a není vazba z řídící jednotky LPG do řídící jednotky benzinu (a PP), je tam vazba jen opačná, tedy z řj benzinu se berou data o okamžiku vstřiku pro řj LPG .. LPG má výrazně vyšší energetický potenciál v objemu než benzin, spotřebu má větší z důvodu jeho nedokonalého spalování z důvodu pomalejšího hoření (aby se využil plný potenciálo LPG musela by se směs zapalovat dříve, než je zapalování u benzinu)
.. PP neukazuje přesně ani benzín, a to je na řj benzinu přímo napojen. Ale na LPG PP není napojen vůbec, protože LPG je tam dodáno dodatečně a není vazba z řídící jednotky LPG do řídící jednotky benzinu (a PP), je tam vazba jen opačná, tedy z řj benzinu se berou data o okamžiku vstřiku pro řj LPG .. LPG má výrazně vyšší energetický potenciál v objemu než benzin, spotřebu má větší z důvodu jeho nedokonalého spalování z důvodu pomalejšího hoření (aby se využil plný potenciálo LPG musela by se směs zapalovat dříve, než je zapalování u benzinu)
Hyundai ix20 1.4/66kW Classic (Crystal White), LPG BRC, disky 16" PROLINE B700, 6.5x16" (ET45) @ GoodYear 205/55 R16.
Re: LPG v ix20
Tak to jsi naprosto mimo v obou bodech, sice LPG má malinko vyšší výhřevnost než benál, jenže na kilo váhy. A platiš litry. Litr benálu váží víc než litr LPG, a to o tolik, že výhřevnost LPG na litr je o těch 15-20% (podle podílu složek) menší než u benálu.
Nikomu jsem nedoporučoval přeprogramovávat ŘJ plynu na vyšší spotřebu. Prostě se dá nastavit, o kolik delší má být vstřik plynu oproti vstupnímu impulsu na benzínovém vstřikovači. Pokud to BRC neumí, tak obyčejný Magic to zvládne PP pak ukazuje správně i na plyn. Není to žádná magie.
Spotřeba se nezmění, směs je pořád řízena lambdou (poměr palivo/vzduch).
Nikomu jsem nedoporučoval přeprogramovávat ŘJ plynu na vyšší spotřebu. Prostě se dá nastavit, o kolik delší má být vstřik plynu oproti vstupnímu impulsu na benzínovém vstřikovači. Pokud to BRC neumí, tak obyčejný Magic to zvládne PP pak ukazuje správně i na plyn. Není to žádná magie.
Spotřeba se nezmění, směs je pořád řízena lambdou (poměr palivo/vzduch).
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor