Šrouby na Alu a plechové disky?
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Limitz
- ******
- Příspěvky: 2719
- Registrován: 16 dub 2008, 20:27
- Bydliště: Kašava,Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Šrouby na Alu a plechové disky?
já moc dobře vím jaký je mezi liťáky a plechy rozdíl, sám sem byl první kdo tu na to upozornil, ale pokud je pravda že má plecháče upravené tak aby se daly použít šrouby s kuželovou dosedací plochou, tak nevidím důvod proč by nemohl mít na liťáky a plechy jenom jedny
Hyundai Lantra 1.8 r.v. 1996 R.I.P.
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km
Limitz89@seznam.cz
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km
Limitz89@seznam.cz
- Reklama
Re: Šrouby na Alu a plechové disky?
potvrdzujem ze staci jedna sada matic.
Auto som kupil s original alu diskami a kupoval som si na jesen zimne pneu na plechovych diskoch a vsetko sedelo ako malo. Ziadny problem. Plechace som nekupoval cez Hyundai, ale cez e-shop a maju kuzelovu dosadaciu plochu, tak ako aj alu disky
Auto som kupil s original alu diskami a kupoval som si na jesen zimne pneu na plechovych diskoch a vsetko sedelo ako malo. Ziadny problem. Plechace som nekupoval cez Hyundai, ale cez e-shop a maju kuzelovu dosadaciu plochu, tak ako aj alu disky
i30 1,4 80kW r.v. 2011 Spring edition + Smart pack
Elantra 1,6L 79kW r.v.2001
Elantra 1,6L 79kW r.v.2001
Re: Šrouby na Alu a plechové disky?
no nevim,ja mam na Acciku na disky dve sady matic(sroubu) a jeste jsem se nesetkal stim ze by nekdo mel jednu sadu matic(sroubu) a to i u jinych znaacek aut, ze by Hyu v tmoto byl jediny,asi nejaka blbost nemyslite???
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
- Limitz
- ******
- Příspěvky: 2719
- Registrován: 16 dub 2008, 20:27
- Bydliště: Kašava,Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Šrouby na Alu a plechové disky?
já sem se s tím taky ještě nesetkal, ale možné je všechno
Hyundai Lantra 1.8 r.v. 1996 R.I.P.
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km
Limitz89@seznam.cz
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km
Limitz89@seznam.cz
Re: Šrouby na Alu a plechové disky?
tak logicky,proc prodavaj dve ruzne matice,vysoka koule a kuzel, jinak pokud pouzijes druhy typ pro kola tak jiste ,ano utahnes to ale je otazka? kolik je dosedaci plocha na hrane matice,zda stycna plocha bude cca 0.5mm nebo 3.5mm,co asi vic udrzi,nehlede nato ze nespravnym typem se nasledne vymacklava dosedaci plocha a casem hrozi ze na zavite budes mit sice dotahle kola ale to bude porad volne a litat v osazeni
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Šrouby na Alu a plechové disky?
To se nám to tu pěkně rozjelo. Aby bylo všem sporům ohledně matic jasno, tak jsem napsal na centrálu Hyundai. Jakmile se dozvím výsledek, tak ho zveřejním.
- Limitz
- ******
- Příspěvky: 2719
- Registrován: 16 dub 2008, 20:27
- Bydliště: Kašava,Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Šrouby na Alu a plechové disky?
sem se mohl v Hyundaii zeptat když už sem tam dneska byl
Hyundai Lantra 1.8 r.v. 1996 R.I.P.
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km
Limitz89@seznam.cz
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km
Limitz89@seznam.cz
Re: Šrouby na Alu a plechové disky?
Tak si dovolím pár drobných poznámek:
V ideálním světě to funguje tak, že na alu patří kuželový plocha, na plecháče kulová.
Teď pár postřehů ze skutečného světa:
Hyundai používá speciální matice pro plechová kola - aby přitáhly i origo poklice.
Plechová kola přitáhneš i maticema od alu, ale vyreješ do nich plecháčema rýhy, který se pak budou zakusovat do hliníku. To je hlavní důvod, proč použít dvě sady.
Matice pro alu jsou uzavřené a když je dáš na plecháče, můžou být příliš krátké.
Ať jsem zkoumal sebevíc, žádnou kulovou dosedací plochu na mých neorigo plecháčích jsem nenašel.
Za matice na plecháče chce 70Kč/ks, tedy 1400Kč za sadu.
Pozor na rozměr klíče. Na plecháče se často prodávají na 19ku klíč, ale na alu na 21. Takže pak musíš vozit dva klíče.
Já to vyřešil tak, že jsem koupil matice M12x1,5x16 pro klíč 21 za 20Kč/ks. Celkem, tedy, za 400Kč.
Kupoval jsem tady: http://www.auto-krouzky.cz/matice.html
V ideálním světě to funguje tak, že na alu patří kuželový plocha, na plecháče kulová.
Teď pár postřehů ze skutečného světa:
Hyundai používá speciální matice pro plechová kola - aby přitáhly i origo poklice.
Plechová kola přitáhneš i maticema od alu, ale vyreješ do nich plecháčema rýhy, který se pak budou zakusovat do hliníku. To je hlavní důvod, proč použít dvě sady.
Matice pro alu jsou uzavřené a když je dáš na plecháče, můžou být příliš krátké.
Ať jsem zkoumal sebevíc, žádnou kulovou dosedací plochu na mých neorigo plecháčích jsem nenašel.
Za matice na plecháče chce 70Kč/ks, tedy 1400Kč za sadu.
Pozor na rozměr klíče. Na plecháče se často prodávají na 19ku klíč, ale na alu na 21. Takže pak musíš vozit dva klíče.
Já to vyřešil tak, že jsem koupil matice M12x1,5x16 pro klíč 21 za 20Kč/ks. Celkem, tedy, za 400Kč.
Kupoval jsem tady: http://www.auto-krouzky.cz/matice.html
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Re: Šrouby na Alu a plechové disky?
XMira: ja jsem kupoval matice od pana s i30 Classic (od vyroby na plechach) a byly uplne stejny jako ty, co jsem mel pri koupi auta na alu. Kde se v matrixu stala chyba?
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Šrouby na Alu a plechové disky?
Nevím, vidíš nějakou?
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Re: Šrouby na Alu a plechové disky?
Prave ze jo
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Šrouby na Alu a plechové disky?
A budeš dál tajemnej jako hrad v karpatech, nebo nám odhalíš ten kolosální fail?
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Re: Šrouby na Alu a plechové disky?
No ze ja tvrdim, ze matice H pouziva stejny, ty tvrdis, ze ne
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Šrouby na Alu a plechové disky?
Nic takového netvrdím. Jen jsem shrnul moje zkušenosti. A z nich vyplývá, že může použít stejný, ale jsou tam určitý rizika. A vzhledem k tomu, že ani nepoužívá pořád stejný komponenty, bylo by dobrý je znát. Například vím, že na plecháče dává matky pro 21 klíč až v posledních letech - dříve byly origo matice na 19ku.
Není nic jednodužšího, než to zkusit. Nic se nestane. Až na to, že když vyreje do matic rejhu, už ji neodstraní, když zkusí přidělat přední kolo a bude vše OK, až na podzim zjistí, že zadní šrouby jsou trochu delší.... Ale co já vím, asi to klapne.... jen jsem chtěl upozornit...
Není nic jednodužšího, než to zkusit. Nic se nestane. Až na to, že když vyreje do matic rejhu, už ji neodstraní, když zkusí přidělat přední kolo a bude vše OK, až na podzim zjistí, že zadní šrouby jsou trochu delší.... Ale co já vím, asi to klapne.... jen jsem chtěl upozornit...
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
- PetrUL
- **
- Příspěvky: 125
- Registrován: 14 říj 2011, 17:10
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Šrouby na Alu a plechové disky?
Auto zakoupeno na plecháčích a matice jsou uzavřené. Dokoupeny alu kola v a bezpečnostní matice pro alu kola z příslušenství - při jejich porovnání s maticemi z plecháčů jsem nenašel v dosedací ploše žádný rozdíl. (u obou kuželová dosedací plocha)XMira píše:Tak si dovolím pár drobných poznámek:
...Matice pro alu jsou uzavřené a když je dáš na plecháče, můžou být příliš krátké...
http://www.auto-krouzky.cz/matice.html
Kontroloval jsem dosedací plochy v alu kolech - jsou upraveny podle tvaru matic (kužel).
ix20 1,6 CVVT 16V,TRIKOLOR
Vanilla White, 11/2011
Vanilla White, 11/2011