Spotřeba
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Spotřeba u IX20
Takhle, bylo to na prvních 25 km D5 u Prahy, tam jsou celkem kopce a ještě směr Praha, tj. 2x do kopce a pouze jednou z kopce a ještě za deště. Auto bylo jinak celkem prázdné (pouze 2 os). Palubní comp ukazoval cca 7,8 l. Kdybych se snažil a na rovině, a za sucha, věřím tomu, že těch 7 - 7,5 l by to bylo. Ale pozor, počítal jsem spotřebu opravdu jenom na dálnici při téměř permanentní stejné rychlosti 110 (135, 150) km/h. Jakmile do toho započítám jízdu mimo dálnici, město a tak, tak pak už vychází jiná čísla a většinou o hodně lepší, protože člověk nejede pořád stejnou rychlostí, brzdí motorem apod.
Hyundai ix20 1.6/91 kW, 2011, ice blue
Hyundai Getz 1.3/60 kW, 2003, silver
Hyundai Getz 1.3/60 kW, 2003, silver
- Reklama
- PetrUL
- **
- Příspěvky: 125
- Registrován: 14 říj 2011, 17:10
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba u IX20
Přidávám pár postřehů z letošní dovolené.
První dovolená:
Dovolená Itálie celkem 1710 km - spotřeba průměr dle PC 6,3 dle tankování spočítáno 6,8 litrů na 100 km. Auto bylo plně naložený + posádka 3 osoby. Jeli jsme přes Salzburk, Linz a Villach v noci tam je povolena rychlost max 110 km/hod. To vysvětluje tu spotřebu ...
V Itálii jsem měl spotřebu na PC 5,7 a doma při cestě zpět 6,3.
Druhá dovolená:
Dovolená Jižní Čechy celkem něco přes 500 km - vezli jsme 3 jízdní kola na střeše a opět plné auto věcí. Rychlost kolem 130 km/hod. Spotřeba 8,5 dle PC - dle tankování jsem to raději neměřil
Máme najeto necelých 9 tisíc km.
První dovolená:
Dovolená Itálie celkem 1710 km - spotřeba průměr dle PC 6,3 dle tankování spočítáno 6,8 litrů na 100 km. Auto bylo plně naložený + posádka 3 osoby. Jeli jsme přes Salzburk, Linz a Villach v noci tam je povolena rychlost max 110 km/hod. To vysvětluje tu spotřebu ...
V Itálii jsem měl spotřebu na PC 5,7 a doma při cestě zpět 6,3.
Druhá dovolená:
Dovolená Jižní Čechy celkem něco přes 500 km - vezli jsme 3 jízdní kola na střeše a opět plné auto věcí. Rychlost kolem 130 km/hod. Spotřeba 8,5 dle PC - dle tankování jsem to raději neměřil
Máme najeto necelých 9 tisíc km.
ix20 1,6 CVVT 16V,TRIKOLOR
Vanilla White, 11/2011
Vanilla White, 11/2011
Re: Spotřeba u IX20
moja spotreba:
- LPG - priemer cca 8L okresky (40km do prace), 9L dialnica
--- ked robili cestu (kazdy den v kolone 15-20min v kolone) okresky cca 9,2L
--- najmenej som mal 7,6L - minimum predbiehania, snaha o hospodarnu jazdu
- benzin - 0,44L - merane systemom plna-plna - po cca 6000km bolo natankovanych nieco cez 26litrov benzinu
auto ma najazdene po navrate z HR nieco cez 9000km
- LPG - priemer cca 8L okresky (40km do prace), 9L dialnica
--- ked robili cestu (kazdy den v kolone 15-20min v kolone) okresky cca 9,2L
--- najmenej som mal 7,6L - minimum predbiehania, snaha o hospodarnu jazdu
- benzin - 0,44L - merane systemom plna-plna - po cca 6000km bolo natankovanych nieco cez 26litrov benzinu
auto ma najazdene po navrate z HR nieco cez 9000km
Re: Spotřeba u IX20
.. napíšu to sem, ale týká se to hnedka několika témat ("nižší výkon", "pravý zadní kolo ruční brzda" a pod..)
.. zkontrolujte si jak se Vám točí kola. Ted jsem byl v servise s defektem, dali auto nahoru a jen tak mě napadlo otočit koly.. no divili jsme se tomu tam tři.. ty kola mají dost velkej valivej odpor i když se nedotýkaj asfaltu ! .. prostě ty brzdy se asi nevracej a částečně brzdí pořád. Pochybuju že se to s teplotou změní... a nejhůř na tom je pravý zadní kolo..
.. takže já osobně se spotřebě nedivím a trvanlivosti desek a kotoučů u brzd taky..
.. zkontrolujte si jak se Vám točí kola. Ted jsem byl v servise s defektem, dali auto nahoru a jen tak mě napadlo otočit koly.. no divili jsme se tomu tam tři.. ty kola mají dost velkej valivej odpor i když se nedotýkaj asfaltu ! .. prostě ty brzdy se asi nevracej a částečně brzdí pořád. Pochybuju že se to s teplotou změní... a nejhůř na tom je pravý zadní kolo..
.. takže já osobně se spotřebě nedivím a trvanlivosti desek a kotoučů u brzd taky..
Hyundai ix20 1.4/66kW Classic (Crystal White), LPG BRC, disky 16" PROLINE B700, 6.5x16" (ET45) @ GoodYear 205/55 R16.
Re: Spotřeba u IX20
Ja mám benzínovú 1.4, za rok som najazdil 14000 km.
Priemerná spotreba je 7,1l/100km
Pomer 20% dialnica, 40% mimo mesta, 40% mesto.
Musím ale priznať, že nejazdím s ľahkou nohou.
Priemerná spotreba je 7,1l/100km
Pomer 20% dialnica, 40% mimo mesta, 40% mesto.
Musím ale priznať, že nejazdím s ľahkou nohou.
Re: Spotřeba u IX20
1.4 benzin,
najazdenych 2386 km(asi 50% dialnice a prvych 1000km som sa snazil neist cez 4000ot/min)
priemerna spotreba 7,27 l / 100 km
ja som menej necakal, aspon nie teraz do nejakych 5000km, ale ked by som nesiel 400km po D1 tak by ta spotreba bola nizsia(siel som takmer permantne 150km/h)
najazdenych 2386 km(asi 50% dialnice a prvych 1000km som sa snazil neist cez 4000ot/min)
priemerna spotreba 7,27 l / 100 km
ja som menej necakal, aspon nie teraz do nejakych 5000km, ale ked by som nesiel 400km po D1 tak by ta spotreba bola nizsia(siel som takmer permantne 150km/h)
2014 - Hyundai i30 kombi 1.6 GDI – 99 kW (135 k) Parking
2012 - Hyundai ix20 1.4 CVVT – 66 kW (90 k) Trikolor
1996 - Fiat Punto 55s 1.1 40kW (55 k)
2012 - Hyundai ix20 1.4 CVVT – 66 kW (90 k) Trikolor
1996 - Fiat Punto 55s 1.1 40kW (55 k)
Re: Spotřeba u IX20
Zdravim
Po roku najazdenych 18100 km, posledne 4 tankovania som skusil " premiove palivo " a zacal som rozumnejsie vyuzivat klimu, spotreba padla na 6.02 l ( predtym dlhodoby priemer cca 7.15 ) . Ma niekto podobnu skusenost po pouziti tychto paliv, ci je to len nahoda ?
mesto 40%, medzimesto 50%, dialnica 10%
Jazdim predpisovo, dialnica nieco malo pod limit cca 110-120 km/hod
Po roku najazdenych 18100 km, posledne 4 tankovania som skusil " premiove palivo " a zacal som rozumnejsie vyuzivat klimu, spotreba padla na 6.02 l ( predtym dlhodoby priemer cca 7.15 ) . Ma niekto podobnu skusenost po pouziti tychto paliv, ci je to len nahoda ?
mesto 40%, medzimesto 50%, dialnica 10%
Jazdim predpisovo, dialnica nieco malo pod limit cca 110-120 km/hod
Re: Spotřeba u IX20
Náhoda to nemusí byť, skôr si možno mal šťastie, že si 4× natankoval skutočne prémiové palivo, nielen zaňho zaplatil a v skutočnosti natankoval štandard. Posledne som mal 2 kupóny na zľavu 10 centov za liter prémiovej Shellky, tak som natankoval 2× úplne plnú, ale rozdiel som nepobadal veru žiadny. Ani pocitový, ani reálny. Sú len 2 možnosti, buď to prémiové palivo ozaj nemá väčší pozitívny vplyv na spotrebu alebo na pumpe majú v nádrži prémiového paliva len obyčajné. Ešte je 3. možnosť, že som práve v tom čase zmenil jazdný štýl natoľko, že tú úsporu nebolo vidieť (málo pravdepodobné, jazdím stále tie isté trasy približne rovnako). Alebo (4. možnosť ) je potrebné odjazdiť viac ako 2 nádrže prémiového paliva, aby bol badateľný nejaký výsledok.
Možno tvoja úspora spočíva hlavne v rozumnejšom používaní klímy.
Možno tvoja úspora spočíva hlavne v rozumnejšom používaní klímy.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)
Re: Spotřeba u IX20
ma niekto vypozorovane +/- kolko si vezme klima, ja som jazdil takmer stale so zapnutou klimou(nastavena na jednotu fukac a najvacsi chlad) takze neviem kolko by to bolo bez(aj ked stale hovorim ze som nekupil auto s klimou aby som jazdil spoteny na spotrebu)
2014 - Hyundai i30 kombi 1.6 GDI – 99 kW (135 k) Parking
2012 - Hyundai ix20 1.4 CVVT – 66 kW (90 k) Trikolor
1996 - Fiat Punto 55s 1.1 40kW (55 k)
2012 - Hyundai ix20 1.4 CVVT – 66 kW (90 k) Trikolor
1996 - Fiat Punto 55s 1.1 40kW (55 k)
Re: Spotřeba u IX20
Ahoj
Nastavil som na palubnom pocitaci zobrazovanie aktualnej spotreby a pri ustalenej rychlosti po rovinke som klimu striedavo zapinal/ vypinal a sledoval udaj spotreby. Lietalo to 0.5 -1.0 l . Samozrejme nie je to smerodajne na 100%, ale pre predstavu by to malo stacit. A samozrejme bola by hlupost potit sa v aute, ked tam klima je
Nastavil som na palubnom pocitaci zobrazovanie aktualnej spotreby a pri ustalenej rychlosti po rovinke som klimu striedavo zapinal/ vypinal a sledoval udaj spotreby. Lietalo to 0.5 -1.0 l . Samozrejme nie je to smerodajne na 100%, ale pre predstavu by to malo stacit. A samozrejme bola by hlupost potit sa v aute, ked tam klima je
Re: Spotřeba u IX20
Je to tak ako píše skrabi, niekedy hlavne v kopci aj viac. Nemyslím, že by na zvýšenie/zníženie spotreby malo vplyv to, či je fukár zapnutý len na 1 alebo naplno. Klíma musí fachčiť tak či onak. Jasné, že potiť sa v aute s klímou kvôli spotrebe je nezmysel, ale niekedy stačí (ak nie je vonku vyslovene hic alebo dusno) počas jazdy riadne vyvetrať interiér otvorením dvoch protiľahlých okien a hneď je príjemnejšie aj bez klímy. Ja napríklad nikdy nezapínam klímu hneď na mieste ak idem sám, najprv vymením vzduch vo vnútri a až potom sa rozhodnem, či potrebujem zapnúť klímu.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: 18 srp 2012, 22:03
- Bydliště: Nový Bor, Českolipsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba u IX20
Najeto 1200km. Spotřeba 6,2 - 6,5 l/100km.
Peugeot 305, Favorit, Accent r.v.2005 1341ccm
Hyundai ix20 Tricolor 1.4 CVVT – 66 kW
Hyundai ix20 Tricolor 1.4 CVVT – 66 kW
Re: Spotřeba u IX20
Bol jeden clanok na auto.cz o tom,ze Automaticka klima je sporovlivejsia ako manualna,ktora chladí stale rovnako,kdezto automat si prisposobuje vykon podla nastavenej teploty...je rozdiel chladit na 16°C a na 24°C...
1,6 AT
40500km
40500km
Re: Spotřeba u IX20
tak, Praha - Bratislava přes Vídeň (A mimo dálnici) dálnice 130, klima skoro furt spotřeba LPG "úděsných" (tam) skoro 9 zpět skoro 10 PP 7,9 , zpátky jsem radši jel spíš 120 než 130 , auto při vyšších rychlostech žere jako tank, v A na okreskách s dodržováním všeho co jde, PP lehce pod 6
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Re: Spotřeba u IX20
iggyno: nejsem technik, ale párkrát už se tady na fóru psalo, že Hyu používá kompresory bez regulace výkonu, kompresor buď jede nebo nejde, i na automatu.
skrabi: aktuální spotřebou se těžko dá řídit, i na rovném úseku osciluje neustále v rozsahu cca 0,5 l/100 km. V horkém létě, když je klima zapnutá skoro po celou dobu vyjíždění nádrže, se průměrná spotřeba zvedne o cca 0,2 l/100 km.
pietro: máš pravdu, v "přechodové teplotě" (v autě vedro, ale na klimu to ještě není) stačí otevřít okýnka. Když jezdím sám, tak je z hlediska výměny vzduchu a případného zvýšeného hluku optimální varianta přední pravé - zadní levé. Stačí stáhnout o 4-5 cm a funguje to do cca 90 - 100 km/h. Potom už se zvedá hluk uvnitř auta a je lepší okna zatáhnout a zapnout klimu. V rychlostech nad 100 km/h navíc otevřená okýnka ovlivňují aerodynamiku auta a je možné (nemám spočítáno), že zvýšený aerodynamický odpor může mít na spotřebu stejný vliv jako zapnutá klima...
skrabi: aktuální spotřebou se těžko dá řídit, i na rovném úseku osciluje neustále v rozsahu cca 0,5 l/100 km. V horkém létě, když je klima zapnutá skoro po celou dobu vyjíždění nádrže, se průměrná spotřeba zvedne o cca 0,2 l/100 km.
pietro: máš pravdu, v "přechodové teplotě" (v autě vedro, ale na klimu to ještě není) stačí otevřít okýnka. Když jezdím sám, tak je z hlediska výměny vzduchu a případného zvýšeného hluku optimální varianta přední pravé - zadní levé. Stačí stáhnout o 4-5 cm a funguje to do cca 90 - 100 km/h. Potom už se zvedá hluk uvnitř auta a je lepší okna zatáhnout a zapnout klimu. V rychlostech nad 100 km/h navíc otevřená okýnka ovlivňují aerodynamiku auta a je možné (nemám spočítáno), že zvýšený aerodynamický odpor může mít na spotřebu stejný vliv jako zapnutá klima...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)