Montáž nerezových svodů JAPARTS
Moderátoři: Tringi, Moderátoři
Montáž nerezových svodů JAPARTS
Zdravím všechny majitele Coupečka.
Po zjištění, že mám svody ruplé a to po zavaření od předchozího majitele asi na 4 místech, jsem se rozhodl pořídít svody nerezové.
Koupil jsem svody od JAPARTS na HPP včetně těsnění šroubů apod. cenovka byla podstatně nižšší než u seriových s katem. Kdo je ekolog tak má smůlu a musí koupit origo nebo si poradit jinak. Já radši pár koníku navíc takže jsem pořídíl nerez bez katu.
Sváry i materiál jsou ucházející.
Montáž
První co jsem udělal bylo, že jsem vzal metr a aspoň polehku kouknul na rozměry a kde všude bude potřeba něco tvořit.
První problém je s délkou následné trubky. Je o cca 100mm kratší. Nejspíše je určená pro montáž s komplet nerezovým výfukem. Ten ale stojí dalších cca 7.000,-. Prohlídnul jsem web a na jednom z britských for jsem objevil obrázky jakého si mezikusu. Proto jsem dokoupil nerezovou přírubu na kratší trubku s vlnovcem, následně díl výfuku uni - trumpeta rozměr dle trubky výfuku a průměru příruby.
Svařená část mezikusu. druhý díl jsem uříznul z původního výfukového potrubí. Při samotné práci je největší problém rozebrat staré díly výfuku - většinou flexou. Svody šli sundat v pohodě ale zbytek prorezlé. Všechno vyndat - zadní a prostřední díl výfuku přebrousit a přestříkat žáruvzdornou barvou. Starý díl s vlnovcem vyndat a uříznout část za vlnovcem s držákem.
Dál sundat:
Ventilátor chladiče (pouze ventilátor)
Držák původního výfuku dole na motoru spona na dva šrouby drží objímku před vlnovcem - jinak se tam svody nevejdou.
Dál přendat lambdu
Nasadit těsnění na blok a začít lákat nové svody přírubou na motor. Za boha to nešlo díry byly cca 1mm mimo, nevim jestli ty šrouby nevohly předešlé svody, byly do vrtule podcházelo těsnění. Takže lehké násilí (pozor na závity šroubů, když se to tam MLÁTÍ tak přez dřívko) Nabušil jsem to tak že koukaly začátky závitů. Pak nasadit matice a postupně střídavě dotahovat. Nevěřil jsem že to pujde (nepřesné díry) ale kupodivu si to sedlo bez větších obtíží - dole pod motorem se dolní příruba zapírá o dekl převodovky a dře potřeba taky polechtat kladivem.
Když byly svody na místěnašrouboval jsem trubku s vlnovcem. Dál zadní díl a střední usadit na gumy a sešroubovat (příruby jsem lehce přebrousil, je v nich připečený původní těsnění). Pak jsem se uvelebil pod autem a v ruce měl pokrácený původní kus už bez vlnovce a navařenou přírubu s trumpetou - trumpetu nasadit a přišroubovat. Dál už je to laborování - dle oka zakracovat když to tak nějak sedělo tak ven a nabodovat cočkem (nabodovat zdatně jinak to pod autem ujede a prdne) když po sešroubování všech přírub vše sedí a nedrnčí nikde tak ven a dovařit. Pak už jen vše nasadit včetně nových těsnění auto dolu a nastartovat.
Ještě jsem použil původní tepelný štít - můžete nemusíte co člověk to názor.
Dodám další foto apod.
Po zjištění, že mám svody ruplé a to po zavaření od předchozího majitele asi na 4 místech, jsem se rozhodl pořídít svody nerezové.
Koupil jsem svody od JAPARTS na HPP včetně těsnění šroubů apod. cenovka byla podstatně nižšší než u seriových s katem. Kdo je ekolog tak má smůlu a musí koupit origo nebo si poradit jinak. Já radši pár koníku navíc takže jsem pořídíl nerez bez katu.
Sváry i materiál jsou ucházející.
Montáž
První co jsem udělal bylo, že jsem vzal metr a aspoň polehku kouknul na rozměry a kde všude bude potřeba něco tvořit.
První problém je s délkou následné trubky. Je o cca 100mm kratší. Nejspíše je určená pro montáž s komplet nerezovým výfukem. Ten ale stojí dalších cca 7.000,-. Prohlídnul jsem web a na jednom z britských for jsem objevil obrázky jakého si mezikusu. Proto jsem dokoupil nerezovou přírubu na kratší trubku s vlnovcem, následně díl výfuku uni - trumpeta rozměr dle trubky výfuku a průměru příruby.
Svařená část mezikusu. druhý díl jsem uříznul z původního výfukového potrubí. Při samotné práci je největší problém rozebrat staré díly výfuku - většinou flexou. Svody šli sundat v pohodě ale zbytek prorezlé. Všechno vyndat - zadní a prostřední díl výfuku přebrousit a přestříkat žáruvzdornou barvou. Starý díl s vlnovcem vyndat a uříznout část za vlnovcem s držákem.
Dál sundat:
Ventilátor chladiče (pouze ventilátor)
Držák původního výfuku dole na motoru spona na dva šrouby drží objímku před vlnovcem - jinak se tam svody nevejdou.
Dál přendat lambdu
Nasadit těsnění na blok a začít lákat nové svody přírubou na motor. Za boha to nešlo díry byly cca 1mm mimo, nevim jestli ty šrouby nevohly předešlé svody, byly do vrtule podcházelo těsnění. Takže lehké násilí (pozor na závity šroubů, když se to tam MLÁTÍ tak přez dřívko) Nabušil jsem to tak že koukaly začátky závitů. Pak nasadit matice a postupně střídavě dotahovat. Nevěřil jsem že to pujde (nepřesné díry) ale kupodivu si to sedlo bez větších obtíží - dole pod motorem se dolní příruba zapírá o dekl převodovky a dře potřeba taky polechtat kladivem.
Když byly svody na místěnašrouboval jsem trubku s vlnovcem. Dál zadní díl a střední usadit na gumy a sešroubovat (příruby jsem lehce přebrousil, je v nich připečený původní těsnění). Pak jsem se uvelebil pod autem a v ruce měl pokrácený původní kus už bez vlnovce a navařenou přírubu s trumpetou - trumpetu nasadit a přišroubovat. Dál už je to laborování - dle oka zakracovat když to tak nějak sedělo tak ven a nabodovat cočkem (nabodovat zdatně jinak to pod autem ujede a prdne) když po sešroubování všech přírub vše sedí a nedrnčí nikde tak ven a dovařit. Pak už jen vše nasadit včetně nových těsnění auto dolu a nastartovat.
Ještě jsem použil původní tepelný štít - můžete nemusíte co člověk to názor.
Dodám další foto apod.
- Reklama
Re: Montáž nerezových svodů JAPARTS
Sundat se musí i servo pumpa stačí vyšroubovat šrouby a dát stranou nesundaval jsem hadice - ale OPATRNĚ
- Přílohy
-
- 283793_3514736754281_825314421_n.jpg (44.36 KiB) Zobrazeno 3515 x
-
- 391529_3514736914285_281510949_n.jpg (34.85 KiB) Zobrazeno 3515 x
Re: Montáž nerezových svodů JAPARTS
A ještě mezikus
Naposledy upravil(a) KubaH dne 06 srp 2012, 12:49, celkem upraveno 1 x.
Re: Montáž nerezových svodů JAPARTS
nejsem profesionál pouze kutil co rád koumá.
S touhle operací musí každý zvážit svoje možnosti.
Potřebujete Všechny součásti co se dají koupit (trumpeta příruby apod.)
Flexa - brusný kotouč a řezný
Sváření CO2
A nejlépe ještě kolegu - práce jsem prováděl s kamarádem.
Doba - víkend 8:00 - 20:00 oba dva dny - nebyla to taková sranda jak to vypadalo a to hlavně kvůli komplikací - řezání šroubů starého výfuku a jejich odvrtání (padla celá sada vrtáku s titanem) nasazení příruby svodů na blok apod.
Kdo by se do toho chtěl pustit tak to jde ale nebude to určitě za den
S touhle operací musí každý zvážit svoje možnosti.
Potřebujete Všechny součásti co se dají koupit (trumpeta příruby apod.)
Flexa - brusný kotouč a řezný
Sváření CO2
A nejlépe ještě kolegu - práce jsem prováděl s kamarádem.
Doba - víkend 8:00 - 20:00 oba dva dny - nebyla to taková sranda jak to vypadalo a to hlavně kvůli komplikací - řezání šroubů starého výfuku a jejich odvrtání (padla celá sada vrtáku s titanem) nasazení příruby svodů na blok apod.
Kdo by se do toho chtěl pustit tak to jde ale nebude to určitě za den
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Montáž nerezových svodů JAPARTS
No,jsi šikula .Měl jsi s tím dost práce.Ale Coupe RD mělo snad svody bez katíku a nebyly tak drahé.Nebylo jednodušší koupit jen origo svody?
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Re: Montáž nerezových svodů JAPARTS
Na kolik ty svody vyšly? Vypadá to hezky
Mazda 323f BA 1.5
ex Coupe 98´ 2.0
ex Accent 98´ 1.3
ex Coupe 98´ 2.0
ex Accent 98´ 1.3
Re: Montáž nerezových svodů JAPARTS
No co se originálních svodů týče jsou tam ty s katem dohromady a shanět kat s přírubou a svody s přírubou - jsem si myslel že to bude sposta práce. To sem netušil jaký budou ty nerezovy. . Ještě jsem někde viděl, že se to dá svařit a dovařit z kusů kat příruba apod. ale to se mi nechtělo. Z vrakoviště stály origo svody s katem 3.500,- a to jsem taky nechtěl páč nevim v jakym jsou stavu a jestli za tejden neprasknou taky. Ta litina nebo co to je je materiál levný ale odolný jak máslo a hlavně neopravitelný v normálních podmínkách. Když jsem viděl ty starý vařený byly do vrtule (na přírubě na blok) a fučelo těsnění ikdyž to bylo dotažený na mrtvolu. Po všech kalkulacích jsem došel k závěru že nerez za 6.760,- Kč včetně DPH je supr cena
Cenovky a odkazy
Svody + roura s vlnovcem atd.
http://www.highperformanceparts.cz/laze ... -9601.5679
Příruba nerez (dali za nákupku) 190,- Kč s DPH
http://www.highperformanceparts.cz/prir ... erez.26917
Pak Auto kelly
Trumpeta - 139,- Kč
http://autokelly.cz/#|I+KlUfSpLLrXRNzem ... +IwgqsgWtw
Těsnění 2ks
http://autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJxvjh ... cwqP7bzo8=
Další materiál a práce
Cočko drát apod.
Flexa řezný kotouč
atd.
Ceny nevim
+- si myslim tak do 8.000,- což neni zas taková rána. Výkon nezměřim (brzda válec) ale co se průběhu týče táhne líp od spodu a konečně trochu kopne když se šlápne na plyn. Před tím zrychloval ale konstatně bez jakýho koliv tlačení do sedačky. A auto chytlo trochu plechovější zvuk ale to je normální a mě se to vcelku líbí. Ještě plánuju SIMOTU do filtr boxu a wmsport koncový tlumič výfuku pak by mohl výkon o něco narůst. Uvidíme.
Cenovky a odkazy
Svody + roura s vlnovcem atd.
http://www.highperformanceparts.cz/laze ... -9601.5679
Příruba nerez (dali za nákupku) 190,- Kč s DPH
http://www.highperformanceparts.cz/prir ... erez.26917
Pak Auto kelly
Trumpeta - 139,- Kč
http://autokelly.cz/#|I+KlUfSpLLrXRNzem ... +IwgqsgWtw
Těsnění 2ks
http://autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJxvjh ... cwqP7bzo8=
Další materiál a práce
Cočko drát apod.
Flexa řezný kotouč
atd.
Ceny nevim
+- si myslim tak do 8.000,- což neni zas taková rána. Výkon nezměřim (brzda válec) ale co se průběhu týče táhne líp od spodu a konečně trochu kopne když se šlápne na plyn. Před tím zrychloval ale konstatně bez jakýho koliv tlačení do sedačky. A auto chytlo trochu plechovější zvuk ale to je normální a mě se to vcelku líbí. Ještě plánuju SIMOTU do filtr boxu a wmsport koncový tlumič výfuku pak by mohl výkon o něco narůst. Uvidíme.
-
- *
- Příspěvky: 27
- Registrován: 07 lis 2011, 20:35
Re: Montáž nerezových svodů JAPARTS
nazdar chcem sa spytat nebol problem z prehodenim lambda sondy ja som tiz objednaval ale od ineho vyrobcu zvody
Re: Montáž nerezových svodů JAPARTS
Jo, Coupe RD mělo kaťák zvlášť, ale to platí jen o předfaceliftu. Čtyřoka už to měly dohromady. Nicméně si myslím, že ten výfuk z předfacelift Coupé by tam měl jít.
Svody jsem měnil na bývalém coupé, je to častá bolest těchto aut.
Svody jsem měnil na bývalém coupé, je to častá bolest těchto aut.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Re: Montáž nerezových svodů JAPARTS
U svodů jsou dva otvory pro sondu oba mají záslepku s šestihranou hlavou. Jeden je hned na jednom svodu od jednoho válce druhý otvor je na nerezové trubce s vlnovcem. Sondu jsem našrouboval hned za jeden z válců jako test neb jsem četl že to měří hodnoty jen z jednoho válce ale to je špatně. Mám to jak jsem napsal a změna žádná auto startuje jede volnoběh drží takže zatím v pořádku druhý otvor jsem zaslepil tou záslepkou a měděným těsněním. Jinak od instalace svodů vše v pořádku a to se snažím kontolovat těsnost olej apod.. Nárůst výkonu je poznat ale to je spíš absencí katu. Auto má trochu plechovější zvuk ale jen ve vyšších otáčkách a auto víc smrdí - no jako bez katu.martin9996 píše:nazdar chcem sa spytat nebol problem z prehodenim lambda sondy ja som tiz objednaval ale od ineho vyrobcu zvody