1,6 GDI vs. 2,0 GDI
Moderátor: Moderátoři
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI
+1
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
- Reklama
Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI
Môžem potvrdiť,že 4.stupeň pri 50 až 60km/hod. je úplne v pohode ( skoro až málo).GDI nie je žiadny"vysokootáčkovi"motor.Práve že GDI poskytuje pružnosť hodne odspodu.
Po prvých dňoch sa mi potvrdzuje,že volba 1,6 bola pre mňa správna.Po meste úpne v pohode.Na dialnici v porovnaní s predchádzajúcim autom,tiež lepšie.Za prvý týždeň ukazuje PP 7,2 l.Niet moc ,čo riešiť.
Po prvých dňoch sa mi potvrdzuje,že volba 1,6 bola pre mňa správna.Po meste úpne v pohode.Na dialnici v porovnaní s predchádzajúcim autom,tiež lepšie.Za prvý týždeň ukazuje PP 7,2 l.Niet moc ,čo riešiť.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI
iadam.i Ako funguje ten parkovaci asistent? Lebo co som cital o tom navode od auta som bol nakoniec rad ze som si to nedal, ked riesili sneh a niektore typy obrubnikov.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDi, DCT, 4x4
Hyundai i40 1.6 GDi Style
Hyundai i40 1.6 GDi Style
Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI
doni.
Zatial funguje úplne v pohode.Zvukovo aj obrazom upozorňuje na prekážku.Na dispeji medzi budíkmi si rozdelí plochu na tri časti a vidíš kde sa približuje možný kontakt.Najprv farbí zeleno potom žlto a na koniec červeno.Neviem ako v zime,ale zatial som rád,že ho tam dali.
Zatial funguje úplne v pohode.Zvukovo aj obrazom upozorňuje na prekážku.Na dispeji medzi budíkmi si rozdelí plochu na tri časti a vidíš kde sa približuje možný kontakt.Najprv farbí zeleno potom žlto a na koniec červeno.Neviem ako v zime,ale zatial som rád,že ho tam dali.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI
Chlapci,asi vás zklamu, ale motory GDI jsou vysokootáčkové motory, ať chcete, nebo ne. Najděte si, co znamená vysokootáčková koncepce. Pokud za vysokootáčkový motor berete jen ty, co točí 8000 rpm, tak to potom chápu. Označení vysokootáčkový motor je kvůli jeho koncepci. Slušnějšího zátahu dosahují až ve vyšších otáčkách a v těch nízkých moc nejedou. Dnes se problém v nízkých otáčkách řeší proměním časováním ventilů a sáním. Ale dnešní atmo benzíny jsou skoro všechny koncepčně vysokootáčkové.
Vysokootáčkové motory nebyly dříve hlavně staré osmiventilové motory, jako třeba v první generaci Octavie a Fabia 2.0 s výkonem 115PS. Ten tahal už v nízkých otáčkách a v těch vyšších už toho moc nepředváděl. To je rozdíl proti dnešním vysokootáčkovým motorům, které díky proměnnému časování ventilů a sání jedou už i v nízkých otáčkách, ale v těch vyšších jedou podstatně lépe. Přeplňované motory jsou zase jiná kapitola.
Vysokootáčkové motory nebyly dříve hlavně staré osmiventilové motory, jako třeba v první generaci Octavie a Fabia 2.0 s výkonem 115PS. Ten tahal už v nízkých otáčkách a v těch vyšších už toho moc nepředváděl. To je rozdíl proti dnešním vysokootáčkovým motorům, které díky proměnnému časování ventilů a sání jedou už i v nízkých otáčkách, ale v těch vyšších jedou podstatně lépe. Přeplňované motory jsou zase jiná kapitola.
Naposledy upravil(a) Deegr dne 09 srp 2012, 18:26, celkem upraveno 1 x.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI
Nebudem sa hádať o slovíčka. Hlavne,že dobré ťahajú a navyše slušne papajú !.Momentálne sa blížim k 15.000 km a som úplne spokojný
Na dialnici tachometrových 130 km so spotrebou podla PP 6,9 L.
110 km PP 5,8 L.
Na dialnici tachometrových 130 km so spotrebou podla PP 6,9 L.
110 km PP 5,8 L.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI
Koukám, že i40 1.6 GDI má delší zpřevodování, oproti i30 1.6 GDI, kdy při 130 km/h točí 3500 rpm. Ten dvoulitr má stejné zpřevodování jako 1.6 GDI, nebo delší?
Takže u tebe zvítězila teda ta 1.6 GDI? Co tě nakonec přesvědčilo? Nevím, jestli jsi to tu už psal.
Takže u tebe zvítězila teda ta 1.6 GDI? Co tě nakonec přesvědčilo? Nevím, jestli jsi to tu už psal.
Hyundai i30 N Performance
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Kia Pro Cee'd GT 2015 Prodáno
Hyundai i30 1.6 GDI Style 2012 Sold
Fiat Stilo Abarth 2.4, 2002 Sold
Fiat Bravo HGT 2.0 20V,1996 Crash
Fiat Uno 1.4,1991 Sold
Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI
Točí 3300 !
Nakoniec to rozriešilo priame porovnanie a zistenie,že pri bežnom jazdení je rozdiel minimálny.Pokial by som potreboval na to šlapať,tak by to bola 2,0.No pri mojom jazdení ( v podstate podla predpisov,max.+10% )okrem vynimočných situácii nemám pocit nedostatku výkonu.
Na druhej strane bola nižšia spotreba,nižšie dane a poistky,lacnejší servis a aj menšia váha na prednej náprave.
Inak pri tachometrových 110km točí 2.800 otáčok.
Nakoniec to rozriešilo priame porovnanie a zistenie,že pri bežnom jazdení je rozdiel minimálny.Pokial by som potreboval na to šlapať,tak by to bola 2,0.No pri mojom jazdení ( v podstate podla predpisov,max.+10% )okrem vynimočných situácii nemám pocit nedostatku výkonu.
Na druhej strane bola nižšia spotreba,nižšie dane a poistky,lacnejší servis a aj menšia váha na prednej náprave.
Inak pri tachometrových 110km točí 2.800 otáčok.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI
iadam.i Dnes som skúšal jazdiť podla toho indikátora radenia. Ale nepostrehol som na ňom jednu vec. Keď sú príliš nízke otačky motora neukazuje preradenie na nižší stupeň. Aj u teba to je tak?
Hyundai Tucson 1.6 T-GDi, DCT, 4x4
Hyundai i40 1.6 GDi Style
Hyundai i40 1.6 GDi Style
Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI
U mňa na i30 je to tiež tak. Niekto písal, že musíš dostať otáčky pod cca 800 a snažiť sa pridávať, až vtedy ti odporučí podradiť. Mne sa to však nikdy nepodarilo, vždy mi to ukazuje iba smerom nahor.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI
alespoň u mě je indikátor podřazení zobrazen ve chvíli, kdy máš nízké otáčky a přidáváš plyn.
Nicméně mě mrzí, že se nikdo nezamyslel a samotný indikátor vyhodnocuje pouze otáčky motoru a polohu plynového pedálu. Přitom moje ix35 má gyroskop čídlo (hillholder), pomocí kterého by se mohla mez doporučení podřadění / přeražení na vyšší stupeň měnit podle toho zda auto jede do/z kopce... Ale to bych chtěl asi hodně...
Je to stejný nešvar (a to není jenom trouble ), jako když použiju ručku, tak se nevypne ESP. Díkybohu, že alespoň Haldex to pochopí
Nicméně mě mrzí, že se nikdo nezamyslel a samotný indikátor vyhodnocuje pouze otáčky motoru a polohu plynového pedálu. Přitom moje ix35 má gyroskop čídlo (hillholder), pomocí kterého by se mohla mez doporučení podřadění / přeražení na vyšší stupeň měnit podle toho zda auto jede do/z kopce... Ale to bych chtěl asi hodně...
Je to stejný nešvar (a to není jenom trouble ), jako když použiju ručku, tak se nevypne ESP. Díkybohu, že alespoň Haldex to pochopí
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI
JJ, je to nesmysl ten ukazatel. Klidně mohli u 2500 otáček udělat červenou čárku a mělo by to úplně stejný smysl.
Luboshak
---------------------------------------
Hyundai i30cw 1.4 CVVT Comfort 2010 LPG BRC
Fiat Tempra 1,6 SX, r.v. 1991 - sešrotováno
Hyundai Lantra 1,5 GLSi, r.v.1992 - sešrotováno
---------------------------------------
Hyundai i30cw 1.4 CVVT Comfort 2010 LPG BRC
Fiat Tempra 1,6 SX, r.v. 1991 - sešrotováno
Hyundai Lantra 1,5 GLSi, r.v.1992 - sešrotováno
Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI
Nie je to úplný nezmysel,ale netreba to brať dogmatiký.Treba počúvať motor a trochu cítiť.Občas som si dal povedať a preradil som podla ukazovatela.Mal väčšinou pravdu.Teraz už počujem kedy sa dá a často sa mi stáva,že v momente preradenia mi krátko preblikne odporučenie preradiť.Zatial sa mi nestalo,aby mi radil podradiť.To by som už asi musel byť velmi necitlivý.
Inak táto debata je trochu off topic.
Inak táto debata je trochu off topic.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI
Ja len testujem ci auto spĺňa to, čo deklarované v brožúre ale neriedim sa tým.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDi, DCT, 4x4
Hyundai i40 1.6 GDi Style
Hyundai i40 1.6 GDi Style
Re: 1,6 GDI vs. 2,0 GDI
idam.i, nesúhlasím, je to volovina celý ten radca, zbytočne len prudi a zaberá pol displeja. Volovina je presne preto, ako písal FISHkaa, že nezohľadňuje konfiguráciu terénu. Zamysli sa nad tým, komu je to určené. Skúsený vodič, ako sám píšeš, vie podľa sluchu rozoznať, kedy radiť, pre toho to nie je určené. Začiatočníkovi a žene (s odpustením milé dámy) by to mohlo pomôcť, ale nepomôže práve preto, že keď pôjde do kopca s 12% stúpaním, kde je treba podradiť alebo nechať na nižšom stupni aj napriek tomu, že otáčky sú zdanlivo zodpovedajúce vyššiemu rýchlostnému stupňu, tak "radca" mu bude kázať preradiť nahor. Takto si neskúsený vodič len zbytočne ničí motor. Summa summarum = zbytočnosť v takej podobe v akej to je.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)