Výmena rozvodov
Moderátoři: miooo, Moderátoři
- miooo
- Moderátor
- Příspěvky: 908
- Registrován: 24 zář 2009, 12:27
- Bydliště: Malá Hradná SK-taká malá dedinka pri BN
Výmena rozvodov
keďže už som mal rozhodené auto tak už som vykonal aj výmenu rozvodov...
a rád bz som sa s vami podelil o túto skvelú skúsenosť...
najskor date dole klinový remeň...
klučom 17 vyhnete hapínaciu kladku dole čo dá a zhodíte ho na čerpadle posilňovaca riadenie...
potom zhodíme dole posilovač,napínaciu kladku a vodiacu kladku...
ako dalšie dame dole horný plastový kryt rozvodov...
potom podopreme motor od spodu(ja som použil malú panenku a dosku) a zhodime záves motora...
dalej dame dole remenicu na klukovej hriadeli a plast pod nou...
remenicu povolit bola riadna fuška
musel som zapáčiť remenicu tyčou do kasne a potom metrová tyč na klúči a poooooridna sila na povolenie...
a už nám ostal pohlad na rozvody...
na to si nastavíme rozvod na značky a oznacime si remeň na značkách na oboch vačkovkách buď perom alebo farbou...
skontrolujeme či nám sedí aj ryska na kľukovke...
ostava len zhodit vodiacu kladku,napinaciu kladku,hydraulicky napinak a kto meni tak aj vodnú pumpu...
odčítat si počet zubov medzi značkami a to iste spravit na nový remeň...
malo by to byť 83 zubov...
potom uy len všetko nove nahodit naspat a ako posledné vytiahnúť poistku z napináka...
remeň som nasadzoval tak ze že nasunúť na jednú značku,prevliecť okolo vodnej pumpy,miernou silou nasunúť na druhú značku,dalej okolo vodiacej kladky a už len nasunúť na klukovku a je to...
po vitiahnutí poistky sa remeň došponuje...
potom už len ponahadzovať zvyšok vecí v opačnom poradí...
to je všetko a hadam to niekomu pomôže...
a rád bz som sa s vami podelil o túto skvelú skúsenosť...
najskor date dole klinový remeň...
klučom 17 vyhnete hapínaciu kladku dole čo dá a zhodíte ho na čerpadle posilňovaca riadenie...
potom zhodíme dole posilovač,napínaciu kladku a vodiacu kladku...
ako dalšie dame dole horný plastový kryt rozvodov...
potom podopreme motor od spodu(ja som použil malú panenku a dosku) a zhodime záves motora...
dalej dame dole remenicu na klukovej hriadeli a plast pod nou...
remenicu povolit bola riadna fuška
musel som zapáčiť remenicu tyčou do kasne a potom metrová tyč na klúči a poooooridna sila na povolenie...
a už nám ostal pohlad na rozvody...
na to si nastavíme rozvod na značky a oznacime si remeň na značkách na oboch vačkovkách buď perom alebo farbou...
skontrolujeme či nám sedí aj ryska na kľukovke...
ostava len zhodit vodiacu kladku,napinaciu kladku,hydraulicky napinak a kto meni tak aj vodnú pumpu...
odčítat si počet zubov medzi značkami a to iste spravit na nový remeň...
malo by to byť 83 zubov...
potom uy len všetko nove nahodit naspat a ako posledné vytiahnúť poistku z napináka...
remeň som nasadzoval tak ze že nasunúť na jednú značku,prevliecť okolo vodnej pumpy,miernou silou nasunúť na druhú značku,dalej okolo vodiacej kladky a už len nasunúť na klukovku a je to...
po vitiahnutí poistky sa remeň došponuje...
potom už len ponahadzovať zvyšok vecí v opačnom poradí...
to je všetko a hadam to niekomu pomôže...
SANTA FE 2,7 V6 rv.2001+LPG GASTECH 600S
- Reklama
-
- *
- Příspěvky: 29
- Registrován: 21 zář 2008, 10:38
Re: Výmena rozvodov
Neuvadzte jestli a ako ste zdemontovali bočny hlinikovy držiak motora ako ste ho zdemontovali lebo ten nam prekaža vo vymene rozvodov a zdemontovať ide lahko ale vybrať ho je problem ma niekto v tom system alebo skusenosť.
- miooo
- Moderátor
- Příspěvky: 908
- Registrován: 24 zář 2009, 12:27
- Bydliště: Malá Hradná SK-taká malá dedinka pri BN
Re: Výmena rozvodov
akoze by nie...
druhy obrazok ukazuje demontaz drziaka motora...
treba dat dale vsetky matky z hora a potom su tam dve skrutky od spodu a potom este jedna tak v strede toho..zbadal som ju az potom co som sa s tym potrapil asi tak 30 min...
druhy obrazok ukazuje demontaz drziaka motora...
treba dat dale vsetky matky z hora a potom su tam dve skrutky od spodu a potom este jedna tak v strede toho..zbadal som ju az potom co som sa s tym potrapil asi tak 30 min...
SANTA FE 2,7 V6 rv.2001+LPG GASTECH 600S
Re: Výmena rozvodov
Ahojky já jenom nevím o jaký motór se jedná to asi benzín že jo.
Hyundai santa fe 2,0 CRDI 4WD Automat
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Výmena rozvodov
stačí když se podíváš na podpis miooo a je ti jasné o co se jedná je to 2,7 V6
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Výmena rozvodov
OK. díky pak mi to došloRichard555 píše:stačí když se podíváš na podpis miooo a je ti jasné o co se jedná je to 2,7 V6
Hyundai santa fe 2,0 CRDI 4WD Automat
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Výmena rozvodov
Charlie, slavek tu popsal i nafotil výměnu rozvodů u CDRI VGT tak to najdi.....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Výmena rozvodov
Na začátku bych ti chtěl moc poděkovat za fotodokumentaci z výměny rozvodu moc mi to pomohlo i když jsem zatim dával dolu jenom drážkový řemen,čeká mě až dorazí z ciziny výměna řemenice kliky, ta z tím odpružením ,proto bych se rád zeptal?? dělal jsi si na její povolení nějaký přípravek nebo jak jsi jí zapřel?? aby šla povolit --píšeš ,že to bylo hustý než-li se ti podařilo jí povolit díky za odpověd Milan
- miooo
- Moderátor
- Příspěvky: 908
- Registrován: 24 zář 2009, 12:27
- Bydliště: Malá Hradná SK-taká malá dedinka pri BN
Re: Výmena rozvodov
ked som povoloval remenicu tak som o okraj vystupku co je vo vnutri oprel tycku o ten vystupok a kasnu tak ako je sipka na obrazku...
potom som na golu potreboval este asi tak polmetrovu trubku aby som s tym vobec pohol...
potom som na golu potreboval este asi tak polmetrovu trubku aby som s tym vobec pohol...
SANTA FE 2,7 V6 rv.2001+LPG GASTECH 600S
Re: Výmena rozvodov
Neexistuje nějaký jednodušší způsob, jak zaaretovat motor pro uvolnění šrouby řemenice? Třeba u motoru 1,9TD (Citroen) se vloží do díry v bloku motoru tyč, která zapadne do díry v setrváku. Prosím o radu pro CRDi.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Výmena rozvodov
Jsem taky po výměně rozvodů, tak mohu něco málo k tomu sdělit, i když jsem je přímo nedělal, ale byl jsem u toho. Platí vše co napsal a nafotil o výměně rozvodů CRDI slavek. Samotné rozvody nejsou problém, ale problém je sundat držák motoru, který část rozvodů zakrývá. Bohužel u CRDI je nutné právě z důvodu vyjmutí toho držáku demontovat motor ze všech 4 silentbloků, přičemž vlevo před řidičem musí motor dolů, vpravo před spolujezdcem zas nahoru na max. co povolí výfuk a pro vyjmutí držáku je nutné ještě zapáčit směrem zprava do leva, aby šel držák ven, fakt super. Vlastní rozvody jsou už jednoduchý je tam jen jedna vačková hřídel , na klice je kolík na který se rozvody nastaví, na vačce se staví značka na řemenici proti dělící rovině hlavy. Nebezpečí pootočení nehrozí, není nutné nějak zvlášť aretovat. Samozřejmostí po montáži je motor protočit klíčem přes kliku a zkontrolovat zda se značky na klice a vačce zas sejdou ve správné poloze !!!!! Platí 2x měř a jednou řež Odhadem zručný mechanik s rozumnou servisní výbavou na demontáž motoru, který nebude laborovat a rovnou se pustí do demontáže motoru ze všech silentbloků to má za 3-4 hodiny hotový, akorát se nesmí setkat s problémy typu nejde povolit atd. což zas není nijak vzácný
Tady je ještě odkaz na to co se psalo o výměně rozvodů CRDI : https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 2&start=15
Tady je ještě odkaz na to co se psalo o výměně rozvodů CRDI : https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 2&start=15
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Výmena rozvodov
Tak to mám také za sebou, i když ne bez problémů.
Funguje to tak jak píše Slávek a doplňuje Richard555, tedy ta poloha motoru s převodovkou, do které je potřeba se dostat - převodovku spustit dolů až na rám, motor nahoru co to jde a odtlačit na stranu převodovky - pak je přístup k rozvodům velmi dobrý.
O 4 silentblocích vůbec nešpekulovat, u převodovky závěs celý ven včetně držáku, přední shodit z čepu a držák na rám taky dolů, nejhorší je zadní silentblok, já jsem shodil z čepu a následně i držák na motoru - některé šrouby se uvolňují sezdola, další sezhora, dost blbý přístup. Silentblok na straně rozvodů - závěs drží v tom hliníkovém držáku motoru na 2 závrtných šroubech s maticemi a jednom s šestihranou hlavou - ten se mě podařilo celkem snadno utrhnout, takže jsem si půl dne hrál s odvrtáním a řezáním nového závitu. Naštěstí v držáku je dost místa pro šroub M12.
Další problém nastal při uvolňování šroubu vratné kladky s imbusem, ten si nedal říct ani po zamrazení. Je ale pravda, že už jsem měl málo chladiva a nový spray, který jsem koupil, nefungoval vůbec. Umí mě někdo poradit, co by se s tím dalo dělat? Je zamrazení pro uvolnění šroubu dostatečně účinné? Prosím o radu!!!Nakonec jsem se rozhodl tuto kladku nevyměňovat, než utrhnout šroub, nebo strhat závit v hliníkové hlavě válců, je lepší nedělat nic. Snad vydrží do další výměny rozvodů, má najeto zatím jen 100 000 km. Jinak šlo vše dobře, včetně výměny čerpadla.
Funguje to tak jak píše Slávek a doplňuje Richard555, tedy ta poloha motoru s převodovkou, do které je potřeba se dostat - převodovku spustit dolů až na rám, motor nahoru co to jde a odtlačit na stranu převodovky - pak je přístup k rozvodům velmi dobrý.
O 4 silentblocích vůbec nešpekulovat, u převodovky závěs celý ven včetně držáku, přední shodit z čepu a držák na rám taky dolů, nejhorší je zadní silentblok, já jsem shodil z čepu a následně i držák na motoru - některé šrouby se uvolňují sezdola, další sezhora, dost blbý přístup. Silentblok na straně rozvodů - závěs drží v tom hliníkovém držáku motoru na 2 závrtných šroubech s maticemi a jednom s šestihranou hlavou - ten se mě podařilo celkem snadno utrhnout, takže jsem si půl dne hrál s odvrtáním a řezáním nového závitu. Naštěstí v držáku je dost místa pro šroub M12.
Další problém nastal při uvolňování šroubu vratné kladky s imbusem, ten si nedal říct ani po zamrazení. Je ale pravda, že už jsem měl málo chladiva a nový spray, který jsem koupil, nefungoval vůbec. Umí mě někdo poradit, co by se s tím dalo dělat? Je zamrazení pro uvolnění šroubu dostatečně účinné? Prosím o radu!!!Nakonec jsem se rozhodl tuto kladku nevyměňovat, než utrhnout šroub, nebo strhat závit v hliníkové hlavě válců, je lepší nedělat nic. Snad vydrží do další výměny rozvodů, má najeto zatím jen 100 000 km. Jinak šlo vše dobře, včetně výměny čerpadla.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
Re: Výmena rozvodov
vitak píše:Tak to mám také za sebou, i když ne bez problémů.
Funguje to tak jak píše Slávek a doplňuje Richard555, tedy ta poloha motoru s převodovkou, do které je potřeba se dostat - převodovku spustit dolů až na rám, motor nahoru co to jde a odtlačit na stranu převodovky - pak je přístup k rozvodům velmi dobrý.
O 4 silentblocích vůbec nešpekulovat, u převodovky závěs celý ven včetně držáku, přední shodit z čepu a držák na rám taky dolů, nejhorší je zadní silentblok, já jsem shodil z čepu a následně i držák na motoru - některé šrouby se uvolňují sezdola, další sezhora, dost blbý přístup. Silentblok na straně rozvodů - závěs drží v tom hliníkovém držáku motoru na 2 závrtných šroubech s maticemi a jednom s šestihranou hlavou - ten se mě podařilo celkem snadno utrhnout, takže jsem si půl dne hrál s odvrtáním a řezáním nového závitu. Naštěstí v držáku je dost místa pro šroub M12.
Další problém nastal při uvolňování šroubu vratné kladky s imbusem, ten si nedal říct ani po zamrazení. Je ale pravda, že už jsem měl málo chladiva a nový spray, který jsem koupil, nefungoval vůbec. Umí mě někdo poradit, co by se s tím dalo dělat? Je zamrazení pro uvolnění šroubu dostatečně účinné? Prosím o radu!!!Nakonec jsem se rozhodl tuto kladku nevyměňovat, než utrhnout šroub, nebo strhat závit v hliníkové hlavě válců, je lepší nedělat nic. Snad vydrží do další výměny rozvodů, má najeto zatím jen 100 000 km. Jinak šlo vše dobře, včetně výměny čerpadla.
pokud je zatuhly sroub (ocelak, tvrdosti 8G;10K a vic,imbusy vetsinou byvaj zminenych 8G) v hliniku, tak nekdy pomuze, pokud je pristup a klepnout po nem pres kulatinu vetsihzo prumeru nez ja hlava v ose sroubu,odrazi se to na zavite a pokud je zazrany treba v prsach tak se to uvolni, ale zalezi jak to je,nekdy to povoli pelouchem ktery ma tento efekt,nekdy ani to nepomuze a na radu prijde trpeliva a narocna prace s odvrtanim,
nektere sroubky se davaly na spec pastu ktera zabranuje povoleni sroubu,po zaschnuti je to jak lepidlo a sroub drzi jak pribity,dokud se po nem neklepne tak ho misto povoleni ukroutis
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Výmena rozvodov
Díky 69pavel za radu, také jsem klepal, ale nepomohlo. Mezi hlavou šroubu a závitem je dost velká hmota náboje ložiska kladky, takže ty rázy se přenesou přes náboj na hlavu válců a šroub o ničem neví. Ono je těžko říct, kde ten šroub více drží - jestli třením na hlavě šroubu, nebo v závitu. Hlava šroubu by potřebovala nahřát, závit podchladit.
Do odvrtávání se mě nechtělo, víš co je to odvrtávat poměrně malý pevnostní šroub v hliníku, trošku to ujede a už se do šroubu nedostaneš.A i když se to podaří dobře odvrtat a zůstane tam jen závit, ani ten se neodloupne, protože je podlepený. Navíc špatný přístup, to by asi nedopadlo dobře.
Jediné co mě teď napadlo - odbrousit postupně vnější kroužek, klec s válečky nebo co tam je a podélně rozbrousit vnitřní kroužek, uvolnit sevření šroubu -pak by možná pomohlo poklepat ten šroub, pořádně podmazat.
Tady ty šrouby v hliníku jsou naho..o, buď se urve šroub, nebo závit v hliníku. Když už tak by tam měl být závrtný šroub.
Do odvrtávání se mě nechtělo, víš co je to odvrtávat poměrně malý pevnostní šroub v hliníku, trošku to ujede a už se do šroubu nedostaneš.A i když se to podaří dobře odvrtat a zůstane tam jen závit, ani ten se neodloupne, protože je podlepený. Navíc špatný přístup, to by asi nedopadlo dobře.
Jediné co mě teď napadlo - odbrousit postupně vnější kroužek, klec s válečky nebo co tam je a podélně rozbrousit vnitřní kroužek, uvolnit sevření šroubu -pak by možná pomohlo poklepat ten šroub, pořádně podmazat.
Tady ty šrouby v hliníku jsou naho..o, buď se urve šroub, nebo závit v hliníku. Když už tak by tam měl být závrtný šroub.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004