Čerstvý vzduch není nikdy na škodu...

Jak upravit svého hjundaje.

Moderátoři: Farrael, Engineer, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
draceq
**
Příspěvky: 487
Registrován: 23 úno 2006, 11:31
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Čerstvý vzduch není nikdy na škodu...

Příspěvek od draceq »

...a tak jsem mu trochu pomohl:

Obrázek

V krytu filtru je sice po obvodu 8 dírek, které mohou přisávat vzduch přímo z motorového prostoru, ale hlavní podíl vzduchu přichází hadicí tady odtud:

Obrázek

Takže shrnuto podtrženo, na to, že to je ne zrovna profi konstrukce, mám z toho docela dobrý pocit. Vytáčení motoru o něco lepší, trošku surovější zvuk :twisted: a teď ještě uvidíme, co na to spotřeba. Ale vzhledem k tomu, že po jízdě je filtr a trubka to jediné, co je v motoru studené :wink: , tak snad to bude krůček k lepšímu.
Dříve: Accent 1.3i 12 V, 1998, 3dv., green metal, sem tam lehce něco jinak, než jak to bylo originál :mrgreen:
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
Reklama
 

zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Příspěvek od zdenek76 »

to je pěkná práce, chválím
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Uživatelský avatar
draceq
**
Příspěvky: 487
Registrován: 23 úno 2006, 11:31
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od draceq »

Děkuji :oops: Vzhledově to sice není a la americký tuning :D , ale za dva dny přemýšlení, jedno odpoledne práce a pár stovek (filtr 405,-, potrubí 150,-, různé blbosti okolo asi 200,-) - co bychom chtěli, že? :lol: :lol: Hlavně, že to má praktický význam :wink:
Dříve: Accent 1.3i 12 V, 1998, 3dv., green metal, sem tam lehce něco jinak, než jak to bylo originál :mrgreen:
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
Uživatelský avatar
Tomikp
***
Příspěvky: 510
Registrován: 07 zář 2006, 20:47
Bydliště: CV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomikp »

No ale co všechen ten hnus ze silnice? pude to přímo do tý trubky. Ten filtr bude hned zadělanej. Stačí aby před tebou chvilku jel náklaďák po trochu prašný silnici. Přeci jenom když je to schovaný v motoru tak je ten vzduch teplejší ale i daleko čistší. Ted de o to co je lepčí.
Hyundai Sonata 2.0i 16V GLS 2002
Uživatelský avatar
draceq
**
Příspěvky: 487
Registrován: 23 úno 2006, 11:31
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od draceq »

Taky jsem nad tím uvažoval, ovšem i když jsem stál na místě na trochu prašném povrchu, tak tůrování motoru na volnoběh vířilo motorovým prostorem oblaka prachu (že by vrtule větráku? :? ). On ten bordel asi bude lítat všude. Takže jsem se po pročtení solidní kupy materiálů ohledně sportovního "náporového" sání rozhodl dát na rady a umístit vstup na vzduch tam, kde je. Uvidím, jak ten filtr bude vypadat tak po 2000 km - zatím je tam nějakých 100 km. Možná budu za dva měsíce vymýšlet nový vstup pro vzduch :lol: (mimo to - originální sání je taky +- dopředu, jen není tak vystavené náporu vzduchu)
Dříve: Accent 1.3i 12 V, 1998, 3dv., green metal, sem tam lehce něco jinak, než jak to bylo originál :mrgreen:
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Příspěvek od zdenek76 »

Z extrémního špínění bych strach neměl, řada lidí vrzne filtr přímo na konec toho potrubí do nárazníku a taky s tim nějaký velký starosti nejsou. Tohle tvoje řešení mi přijde jako ideální.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Uživatelský avatar
Tomikp
***
Příspěvky: 510
Registrován: 07 zář 2006, 20:47
Bydliště: CV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomikp »

No možná je dobře že je ta hadice tak zakroucená a vroubkovaná, nějakej binec se v tom zachytí už po cestě, třeba vcucnutej brabčák a tak :-). Ne to byl jen vtip, zajímalo by mě jestli to má nějakej vliv na výkon, což ovšem souvisí se sportovním filtrem obecně, spíš sem slyšel názory že to moc poznat nejde, spíš podle zvuku akorát. No ale neni nad to to vyzkoušet tak dej potom vědět.
Hyundai Sonata 2.0i 16V GLS 2002
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Příspěvek od zdenek76 »

Že by to přidalo koně, to ani ne. Motor by však měl jít lépe do otáček a při zahřátém motoru zvláště lépe to díky chladnějšímu vzduchu líp pojede.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Uživatelský avatar
Rasty
*****
Příspěvky: 2268
Registrován: 19 srp 2005, 18:47
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rasty »

zdenek76 píše:Že by to přidalo koně, to ani ne. Motor by však měl jít lépe do otáček a při zahřátém motoru zvláště lépe to díky chladnějšímu vzduchu líp pojede.
Mám v autě už měsíc filtr firmy Revolution a musim konstatovat že je super. Lépe se motor vytáčí, zvuk super a to i bez laďáku a hlavně krapet nižší spotřeba tak o půl litru (aůe pokud chci slyšet brutální zvuk filtru, tak musim točit a to je pak spotřeba větší :lol: )
Obrázek

† Renault 19 1.8 16V r.v. 94
† Hyundai Lantra J2 2.0 16V r.v. 98 180koníků
† Audi 80 B4 Quattro 2.0 r.v. 92
* Hyundai coupe GK 2.0 r.v. 03
* Honda Civic EG 1.5 16V V-Tec r.v 94
Uživatelský avatar
draceq
**
Příspěvky: 487
Registrován: 23 úno 2006, 11:31
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od draceq »

Přesně tak, od filtru nelze čekat, že udělá z líného oře Šemíka v nejlepších letech :lol: Spíš to zlepší reakce motoru. Bavlna je totiž průchodnější než papír (pokud teda není zrovna zacpaná vrabčákem :P ) a tudíž při sešlápnutí plynu netrvá kyslíku tak dlouho dostat se ke kamarádům naturalu a svíčce. Někdo říká, že by to mělo 2-5 koní přidat, ale - kdo to pozná bez motorové brzdy, že?, a jestli mám 75 nebo 78 koní, to už zase tak velký rozdíl není.

Tomikp - jóo, vrabčák, hlavně aby mi to nevcuclo na přechodu některého z "nesmrtelných" důchodců :lol:
Dříve: Accent 1.3i 12 V, 1998, 3dv., green metal, sem tam lehce něco jinak, než jak to bylo originál :mrgreen:
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
Uživatelský avatar
Žluťasek
**
Příspěvky: 249
Registrován: 22 zář 2006, 12:12
Bydliště: Doksy

Příspěvek od Žluťasek »

Jestli jse smím ptat maš tam vahu vzduchu?Tež jsem skoušel co to uděla u meho s-coupecka a jedine co to melo podle meho za učinek byla větši spotřeba :lol: takže žadna slava.Znamej mel tež sportovni filtr sic na hondě ale po vraceni povodniho na sve misto byl mnohem vic spokojen.
Uživatelský avatar
Tomikp
***
Příspěvky: 510
Registrován: 07 zář 2006, 20:47
Bydliště: CV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomikp »

No já to napsal proto že mi v tom otvoru jednou pták už zustal viset. Takže kdyby to začlo najednu špatně táhnout, může to vyřešit zcela banální prošťouchnutí hadice, při použití mřížky tuto očistit :-). No jinak by mě taky zajímalo jak si s tim poradí ECU, pač možná bude chvilku trvat než přehodnotí že ten vzduch má jinej tlak a ja nevim co ještě.
Hyundai Sonata 2.0i 16V GLS 2002
Uživatelský avatar
draceq
**
Příspěvky: 487
Registrován: 23 úno 2006, 11:31
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od draceq »

No, řekl bych, ECU se s tím vyrovnává docela dobře - změny tlaku tam nejsou tak šílené (není to hold turbo, že :) ) On totiž sportovní filtr není tak gigantický zásah do sání, jak si spousta tunerů myslí (něco jako dám tam filtr a mám formuli :lol: safra - ještě hliníkové křídlo na zadek...jo teď je to ono :lol: :lol: ) - samo o sobě je to fakt jenom o tom, že vzduch je rychleji tam, kde má být, a navíc má o pár stupínků méně. Aby se z motoru 1.3 stalo něco, co předjede na světlech Carreru, asi by to chtělo víc než sání :wink: :D S váhou nebylo nic děláno právě kvůli tomu, aby spotřeba neletěla nahoru, což by se stalo při jejím záměrném odpojení - jakmile váha + teplotní čidlo zjistí , že je tam studenější vzduch (tzn. je ve stejném objemu více kyslíku), pustí ECU méně paliva, aby výbušnost směsi zůstala +- zachována (hooodně zjednodušeně řečeno - ještě se do toho plete škrtící klapka sání atd atd...) - upřímě řečeno, vlastně jsem ani nestudoval, jetli tam váha je-jdu se kouknout :oops: . Spousta lidí se u instalace těchhle věcí dopustí jedné fatální chyby - nechá filtr sát teplý (někdy dost horký) vzduch přímo od motoru... což má na spotřebu, potažmo výkon vliv právě opačný... někdo to odstíní přepážkou- což je lepší, ale dle mého ještě ne úplně dokonalé...

Tudíž: nedával jsem tam ten fitr kvůli toho, abych mohl závodit se Šumim, ale za a) kvůli tomu, aby šel ten motor rychleji do otáček, a za b) právě aby spotřeba šla přinejmenším trochu dolů.
Budu bedlivě pozorovat rafičku benzínu a uvidíme - třeba se taky šeredně pletu (ač to tak zatím nevypadá 8) )

P.S. - pokud jsem se ve svých úvahách dopustil nějaké fatální chyby, prosím nekamenovat :oops:
Dříve: Accent 1.3i 12 V, 1998, 3dv., green metal, sem tam lehce něco jinak, než jak to bylo originál :mrgreen:
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
Uživatelský avatar
Žluťasek
**
Příspěvky: 249
Registrován: 22 zář 2006, 12:12
Bydliště: Doksy

Příspěvek od Žluťasek »

Tak to jsem udělal někde chybu skusim pokus čislo dvě až bude par financi na filtr atd.Tak at ti to šlape chlape
:D
Uživatelský avatar
Tomikp
***
Příspěvky: 510
Registrován: 07 zář 2006, 20:47
Bydliště: CV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tomikp »

Tady sem našel odkaz jak si někdo pohrál i se Sonatou...začínám o tom přemýšlet. Prej to zvedne výkon o 6 HP, tak nevim no.

http://chops.tzo.com/DSCN3517.jpg
Hyundai Sonata 2.0i 16V GLS 2002
Odpovědět

Zpět na „Tuning“