FISHkaa píše:tak proběhlo další tankování s naprosto "přesnými" výsledky:
na 7l N95 (přívstřik, studené starty) ujedu cca 400km (měřeno od hladového oka k hladovému oku - 7l), tj. cca 1,75l/100km , tj. cca 0,65czk / 100 km.
LPG je ještě nepřesnější (co se týká měření): Na cca 50l LPG ujedu cca 550km tj. 9l/100km = 1,50czk/100km
celkem teda 2,20 / 100km
Počítám dobře?
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Teda chlape ty si z levnýho kraje. Kde bereš benzín, že tě 1,75L benzínu vychází na 65hal?
K tý spotřebě plynu: záleží jakej plyn natankuješ. Dojezdy se značku od značky a pumpu od pumpy dost liší. Záleží tedy co si natankoval.
A co se týče spotřeby benzínu tak záleží jak to budeš mít nastavený. Já přívstřik nemám, ale jezdím často studený starty, takže se kolikrát plyn jenom stačí rozsvítit. Což je celkem na prd, protože studenej motor žere klidně 20L/100. Benzín pak v tomhle období ubývá. Nicméně aspoň nemusím tak moc vyjíždět nádrž kvůli tomu speciálně na benzín.
Teď v tomhle období mi to kord přepíná ráno až po dvou kilometrech a dýl (záleží jak moc rychle to valim), takže nic moc. Někdy mi přijde, že to trvá věčnost. Nicméně plyn se korektně přepíná při 30°C teploty motoru. Holt asi trvá, než se ohřeje v tý klendře co venku je hlavně při tom náporu vzduchu jak člověk jede.
V zimě to vyřeším nezávislým topením. Než vylezu z baráku, tak to pustím. Ono to roztopí led, takže nebudu muset škrábat a ještě to bude ohřátý a doufám, že to hned skočí na plyn. Alespoň by mělo. Výrobce nezávislého topení se totiž chlubí tím, že to šetří benzín tím, že už je teplý motor. Tak uvidíme.
Nicméně jestli to Hardovi moc benzín nepapá tak je to divný. Zvlášť jestli má přívstřik. Kdyby neměl, tak řeknu dobrý, neboť když jezdím dálky a moc nepopojíždim tak mi to taky padá věčnost.
Ještě se může stát, že si lpg jednotka pomáhá benzínem. To se mi párkrát stalo, když jsem měl chudej plyn a na dálnici si při 140 a zapnutý klimě začala jednotka pomáhat benzínem. A rafička padala na můj vkus sakra rychle.
Nicméně od tý doby co tankuju pokud možno jen kvalitu, tak už si na to dala pozor.
Včera mi pravděpodobně došel plyn, i když si tím nejsem jistý, neboť se jednotka neohlásila standardně. Normálně když to dojde, tak to vyhodnotí jako chudou směs, přepne na benzín a kontrolky začnou blikat ve varovném módu s tím, že to řve. Po znovu zapnutí to opět svítí zeleně a ev. to zase expne pokud je ho fakt málo. Tentokrát to bylo jinak. Zařvalo to, přeplo to na benzín a tak jsem to zase přepnul na plyn (v tý rychlosti na dálnici jsem ale nezkontroloval jestli to bliká varovně či ne). Nicméně místo zelenejch kontrolek to začalo blikat, jako když se teprve zahřívá motor. Takže nevím co to mělo znamenat, jestli se podchladil na dálnici náporem vzduchu motor či co a kvůli tomu to přeplo...
Nicméně radši jsem natankoval nouzově Vitogaz na Benzině a kupodivu dobrý, ale schválně uvidím kolik na těch pouhých 17L najedu. Docela mě to zajímá.