Vrzání při zatáčení
Moderátoři: miooo, Moderátoři
Vrzání při zatáčení
Mám problém a potřeboval bych radu někoho zkušeného. Pokud zatáčím vlevo, tak mi něci vrže v "asi" řízení. Dělá to jen při malé rychlosti a pomalém otáčení volantu. Brzdy mám dělané před dvěma měsíci, tyčky stabilizátoru taky. Čepy na ramenech mám dělané před necelým týdnem. Fakt nevím, čím to je. Během jízdy rovně se nic neprojevuje.
Model: New Santa 2.2 CRDi, 4x4
Model: New Santa 2.2 CRDi, 4x4
- Reklama
Re: Vrzání při zatáčení
Díky za rady. Podívám se na to a dám vědět. Každopádně vrzání trvá, řemen neklouže, olej v servu je, nic však neškube apod.
Re: Vrzání při zatáčení
Ja som to mal podobne vo Fabii, ale nielen pri zatáčení, ale hocikedy kedy prdný tlmič tlmil nerovnosti
na ceste, vtedy to bolo uloženie tlmiča, ale aj tlmiče boli na figu, takže som to vymenil všetko a bol pokoj.
Navrhoval by som ísť na test tlmičov, aby si nemenil zbytočne tlmiče.
na ceste, vtedy to bolo uloženie tlmiča, ale aj tlmiče boli na figu, takže som to vymenil všetko a bol pokoj.
Navrhoval by som ísť na test tlmičov, aby si nemenil zbytočne tlmiče.
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Re: Vrzání při zatáčení
Díky, tlumiče nechám určitě otestovat.
Re: Vrzání při zatáčení
Tak závada se začala projevovat i na místě, když auto stojí. Stačí jen malounko zatočit vlevo. Vrzá to jen při mírném pootočení, dále to nevrže. Dokonce i v krajní poloze volantu nic nevrže.
Re: Vrzání při zatáčení
Tak píšu pro info. původ závady. Normálně je to v řízení. Není to ani posilovačem, ani tlumičem. Tak trochu si začínám drbat hlavu, že jsem si vůbec Santu koupil. Mám SUV od jiného koncernu, které mi najezdí mnohem více kilometrů, ale nepotřebuje pořád nějaké opravy
Re: Vrzání při zatáčení
Podobné vrzání jsem měl hned z počátku. Stačilo mírně pootočit volantem na místě a vrzalo to. Vzhledem k tomu, že jsem byl v záruce, moc jsem neřešil co přesně to bylo, ale snad prý tenkrát měnili celý sloup řízení či co ....
2002-2006 SF 2,00 CRDi dynamic Black
2006-? New SF 2,2 VGT elegance A/T Blue titanium MY 2007
2006-? New SF 2,2 VGT elegance A/T Blue titanium MY 2007
Re: Vrzání při zatáčení
Pozor na servis, kde to dělají!!! V řízená nemá co vrzat. Je tam hřeben, který se vysouvá na jednu stranu, nebo druhou, otáčením ozubeného kola. Řízení múže téct a tlouct, ale nikdy nevrže. Takže pozor, jestli Tě nechtějí jen zkásnout. Mimochodem -repasy řízení dělají u nás za 250 Eur.
Vrzání vzniká otáčením ložiska horního uložení tlumiče, které sa časem zanese prachem a struna pne a skáče a pak to vydává tyhle zvuky. Říct z brucha, že je to z řízení, mi přijde naprosto neprofesionální.
Osobně si myslím, že ti zbytečně budou šahat do řízení, pak zjistí, že se nic nezměnilo, tak namažou ložiska a bude to OK: Abys to zaplatil, tak řeknou, že řízení bylo totálně zničené - tím se zdánlivě blysnou, jak to přesně diagnostikovali a Ty zaplatíš....
Taky jsem měl SUV jiných značek, teď mám 2ks SantaFe a nemúžu si stěžovat.
Jedno má 250tis km a druhé 190tis. Obě pravidelný servis, oleje, desky, kotouče, filtry. Všechny mé investice za púl roku do oprav byly:
převodník kontaktú pod volantem - slimák, cívka klimakompresoru, pneumatiky, vypálené žárovky a jedna hadice, kterou sežraly kuny.
Naproti tomu jedno hodně podobné SUV mě sežralo všechny úspory a nervy...
Takže zkus se stavit u jiného mechanika, ať ti namaže to uložení, dáš mu 2 stovky a máš do hodiny po problému.
Vrzání vzniká otáčením ložiska horního uložení tlumiče, které sa časem zanese prachem a struna pne a skáče a pak to vydává tyhle zvuky. Říct z brucha, že je to z řízení, mi přijde naprosto neprofesionální.
Osobně si myslím, že ti zbytečně budou šahat do řízení, pak zjistí, že se nic nezměnilo, tak namažou ložiska a bude to OK: Abys to zaplatil, tak řeknou, že řízení bylo totálně zničené - tím se zdánlivě blysnou, jak to přesně diagnostikovali a Ty zaplatíš....
Taky jsem měl SUV jiných značek, teď mám 2ks SantaFe a nemúžu si stěžovat.
Jedno má 250tis km a druhé 190tis. Obě pravidelný servis, oleje, desky, kotouče, filtry. Všechny mé investice za púl roku do oprav byly:
převodník kontaktú pod volantem - slimák, cívka klimakompresoru, pneumatiky, vypálené žárovky a jedna hadice, kterou sežraly kuny.
Naproti tomu jedno hodně podobné SUV mě sežralo všechny úspory a nervy...
Takže zkus se stavit u jiného mechanika, ať ti namaže to uložení, dáš mu 2 stovky a máš do hodiny po problému.
Santa Fe 2.2 CRDI VGT 110kW 2006
Santa Fe 2.2 CRDI VGT 114kW 2008
Santa Fe 2.2 CRDI VGT 114kW 2008
Re: Vrzání při zatáčení
Díky za radu. Dám vědět, jak to dopadlo.
- FISHkaa
- Moderátor
- Příspěvky: 3367
- Registrován: 28 dub 2010, 14:48
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vrzání při zatáčení
nevím jestli to bylo pořešené, ale na Mazdě 6 mi při zatáčení a propružení děsně vrzalo rameno na přední nápravě. Byl to multilink... Nicméně řízení a tlumiče byly 100% ok - výměna ramena a byl klid (asi by stačil silent blok ramena, ale tady to nešlo)...
hodně štěstí
hodně štěstí
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Re: Vrzání při zatáčení
Tak nepomohlo ani promazání uložení tlumičů a tlumiče jsou taky OK. Vlezl jsem pod auto a skutečně to vychází odněkud z řízení, ale rozebírat s mi to nechce. Vrže to jen při pootočení volantu směrem vlevo i bez nastartovaného motoru. Jak začala zima, vrzání samo přestalo a vrátilo se po oteplení.