Startování se spojkou, ANO či NE?

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od 69pavel »

koukam ze resite pitomosti,je kazdeho vec jestli mas spojku vymacklou nebo ne,jinak kazde auto se chova trochu jinak a musi se zachazet dle toho,jestli parkovat jen na zarazeny stupen ci i na rucku, treba peugot nejmenovany typ nechas zarazenou 1 v mirnem kopecku a rano najdes auto pod kopeckem, nejmenovana skoda ,nechas 1 stupen v kopecku a muzes jit delat rozvody nebot to preskoci na zubech.
takze je treba se drzet navodu a podle nej postupovat,,nektere auta maji ze musis mit vymacknutou spojku jinak ti nesepne kontakt a nepusti proud do spinaci civky a nenastartujes.

a ted muzete se dohadovat zda mit vymacklou spojku ci nikoliv,nebo zatazenou rucku ci ne,
k DRL nema cenu diskutovat, 100 lidi 100 nazoru a kazdy bude mlit svou pravdu o DRL
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Reklama
 

Uživatelský avatar
Ráďa
**
Příspěvky: 164
Registrován: 05 srp 2005, 15:11
Bydliště: Dv.Kr. n.L.
Kontaktovat uživatele:

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od Ráďa »

Vyšlápnutá spojka je zvyk z náklaďáku. Je to pro motor a studený start lepší. Jinak vy všichni kdo jste měli LANTRU, jako já: bez vyšlápnuté spojky to nešlo,že? Proč to tedy tak vyrobili? proč tam ten spinač dali? Přeci ne aby zloděj neznalý modelu LANTRA neodjel!
Svůj význam to má a to je pravda. Kdyby se všude v autoškolách učilo startovat s pedále jak u nás ve Dvoře Králové n.L., tak by lidi nepadali z náplavky do Vltavy a podobně.
"H" i30HB. 1,4. černá metal, 2009, palivo E85
----------------------------------------------------

dříve:"H" Lantra. 1,6, šedá metal. 1996
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od Richard555 »

Kontakty na spojce co znemožní startování, jsou kvůli blbejm američanům, co náhodou koupili auto s manuálem, tak aby při startování nemohli skočit dopředu a nabourat dává se v Americe k manuálům tenhle kontakt, no a aby se vše zjednodušilo při montáži , udělala se elektrika pro všechny i se spínačem na spojce..... mají je jen některé značky, je lepší startovat s vyšláplou spojkou, startér nemusí ještě roztáčet v zimě ztuhlou převodovku.....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
yendys
*
Příspěvky: 55
Registrován: 27 říj 2012, 02:38

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od yendys »

http://auto.pravda.sk/poradna/clanok/12 ... ez-spojky/

Tak si pokecejte :grin:

Odesláno z mého Galaxy Nexus pomocí Tapatalk 2
i30 kombi 1.6 CRDi
Uživatelský avatar
Ráďa
**
Příspěvky: 164
Registrován: 05 srp 2005, 15:11
Bydliště: Dv.Kr. n.L.
Kontaktovat uživatele:

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od Ráďa »

Docela fajn článek. Co člověk-redaktor to jiný názor a asi "pokecat" o tomto nemá význam. Beru to jako informaci ve slovenském jazyku (kterému ještě rozumím) a jelikož jsem ze staré školy, tak budu startovat stále se spojkou.
"H" i30HB. 1,4. černá metal, 2009, palivo E85
----------------------------------------------------

dříve:"H" Lantra. 1,6, šedá metal. 1996
Méďa Béďa
**
Příspěvky: 180
Registrován: 07 zář 2012, 23:55

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od Méďa Béďa »

Njn, dnes má spousta lidí auto v garáži vedle svého paneláku naležato, takže snadno startují bez spojky... Kdyby měli auto 3 dny venku při -10 a pak zkusili nastartovat, asi by se divili...
BTW nedávno jsem viděl dopravní nehodu... Ženská zajížděla do mezery mezi auta parkující u chodníku a při té příležitosti asi tři orvala... Příčina? "Selhala mně parkovací čidla"... Takže po osobě blízké máme další výmluvy... "Selhala mně parkovací čidla, ABS, EPS, RVHP, BFLMPSVZ..." :twisted: .
Hyundai i20 Inclusive Plus, 04/2012
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8141
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od Mexican »

kupte si auto s A/T a nebudete to musiet riesit... BTW ten clanok z pravdy je asi pre nase prostredie 50 az 100kW motorov neaplikovatelny
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
David PLEVA
****
Příspěvky: 1414
Registrován: 22 lis 2005, 18:35
Bydliště: Ostrava-Poruba
Kontaktovat uživatele:

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od David PLEVA »

U mně je to jednoduché. Startuji pomocí dálkového startu (teď v zimě, abych nastupoval do vyhřátého auta), takže není nikdo, kdo by tu spojku sešláp :-D
NOW:
Hyundai Azera TG'07 3.8V6 LIMITED US
Hyundai Grandeur TG'09 3.3V6
HISTORY:
Hyundai Elantra XD'01 2.0GLS
Hyundai Sonata NF´05 2.4i ELEGANCE LPG
Hyundai Sonata Y-3B´96 2.0i 16V GLS
Hyundai Lantra J2 ´97 1.6 16V
pietro32i
***
Příspěvky: 750
Registrován: 19 zář 2010, 02:01

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od pietro32i »

Mexican píše:ten clanok z pravdy je asi pre nase prostredie 50 az 100kW motorov neaplikovatelny
Prečo?
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010) Obrázek
ondraTM
*
Příspěvky: 34
Registrován: 18 dub 2012, 13:45

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od ondraTM »

Kolega Mexican chtěl patrně naznačit, že k takovým motorům se zrovna nehodí označení "výkonné".

Mimochodem, nedávno jsem chtěl zkusit na i30 to startování bez spojky a - nic. Bez stlačení spojky se startér ani nehne. Docela mě to překvapuje s ohledem na to, že Chasnik tady píše že startuje bez spojky. Přitom má auto jen cca o půl roku starší. Že by to ti kluci ušatí v Nošovicích dělali náhodně, jak je zrovna napadne?
i30cw 1.6 CVVT Trikolor Exclusive
vena222
**
Příspěvky: 310
Registrován: 23 čer 2010, 18:54

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od vena222 »

No já taky můžu startovat na oba způsoby.
Hyundai i30U clasic 1,4i 80 kw,06 2010 blue vivid
Nissan sunny 1,6 r.v.1992
Uživatelský avatar
bony
******
Příspěvky: 3409
Registrován: 14 říj 2012, 00:03

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od bony »

ja mohu startovat taky jen ze spojkou...byl jsem na to upozornen od prodejce.
Uživatelský avatar
miskinsr50
**
Příspěvky: 151
Registrován: 11 bře 2010, 18:42
Bydliště: Sväty Jur

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od miskinsr50 »

v zime urcite startovat zo spojkou dole a v lete je to jedno. Ide o to, ze pri zaredenom N a po naskoceni motora sa rozkruti sukolesie prevodovky a zatazuje bateriu. Pri vytlacenej spojke sa prevodka do pohybu nedava.

V lete to je jedno, bateria pri + teplotach nedostava az tak zabrat. :o

ja to robim v zime tak, ze cca 10s necham nohu po starte na spojke a potom ju pomali pustam...
Hyundai i40CW 1.7 CRDi VGT 100kw STYLE
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od Chasnik »

životnost baterky sice můžeme ovlivnit, ale stejně záleží na tom, jaký kus zrovna chytneme. Na Maxovi vydržela baterka 6 let a víc než 150 tkm, na Puntu jsem měnil po 3 letech a necelých 60 tkm. Styl jízdy, způsob startování a podmínky pro provoz baterie velmi podobné...

Startování bez spojky (tedy s připojeným hřídelem převodovky) je do teploty -5 stupňů pocitově stejné jako se spojkou, startér se neloudá a točí jako normálně. Při větších mrazech holt tu spojku vymáčknu, možná by to i roztočilo, ale nezkoušel jsem. Každopádně radši vyměním každých 3-5 let baterku, která mě stojí mezi 1000 - 1500 Kč, než abych riskoval nějaké trable s klikovkou. Mexican může mít pravdu, že tyhle menší motory (hlavně benzíňáky, které mají ještě slabší krouťák) a síla jejich spojky nemusí axiálnní ložiska ovlivňovat, ale proč nad tím spekulovat.
Pokud mi baterka v průměru vydrží 4 roky, což u mně znamená cca 120 - 130 tkm tak mě nová vyjde na 1 halíř na kilometr. Kdybych svým způsobem startování snížil její životnost o třetinu, bude mě to tedy stát 0,3 hal./km :) Baterka se mění jednoduše, zvládnu to i sám, což u případných problému s klikovkou říct nemůžu.
Přestože pravděpodobnost problému je nízká, cena za můj způsob startování, jak už jsem vypočítal výše, je mizivá, takže to neřeším.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
pietro32i
***
Příspěvky: 750
Registrován: 19 zář 2010, 02:01

Re: Startování se spojkou, ANO či NE?

Příspěvek od pietro32i »

Chasnik píše:Při větších mrazech holt tu spojku vymáčknu, možná by to i roztočilo, ale nezkoušel jsem.
No ja som skúšal pri -10, zabudol som, a ledva som naštartoval. Keby motor nechytil na prvýkrát, tak neviem či by ešte druhýkrát baterka roztočila štartér. Nejak sa mi tá originál baterka nezdá, už minulú zimu sa mi zdala nejaká lenivejšia, teraz znova.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010) Obrázek
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“