Stav auta / technicke rady / problemy TUCSON

Hyundai Tucson 1. generace 2004 - 2010 (JM) - nástupcem byla ix35 v letech 2010 - 2015.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
FORD
**
Příspěvky: 388
Registrován: 09 čer 2011, 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Příspěvek od FORD »

Johny82,
tak od mého dodavatele se cena pohybuje:dvouhmota setrvák-cca10.500kč
lamela,přítlač talíř -cca 6300kč
sp.ložisko -2300-5300kč.
Vše značkové LUK.
Sachs a podobné značky jsou cenou uplně jinde-mnohem výš...
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.
Reklama
 

johny82
*
Příspěvky: 57
Registrován: 21 říj 2012, 21:55

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Příspěvek od johny82 »

Díky za info, ale už to mám objednaný, setrvák LUK jsem sehnal za 7600,-Kč, s ložiskem to je horší, LUK ho sice vyrábí, nebo vyráběl ale nikdo ho neměl aktuálně k dispozici tak jsem objednal Valeo za 1600,-Kč prej tam bude pasovat a doufám že něco vydrží?!?!? ale jiná možnost nebyla protože auto stojí na špalkách už od pondělka, celá sada spojky vč. setrváku a ložiska mě přišla na 16tis. Doufám že já už to dělat nikdy nebudu!!!!!!!!!
K těm startům, auto chytne na škrtnutí asi 3-5 vteřin ten chod není úpně vyrovnanej ale pak už běží pěkně čistě jak ohřátej. Uvidím v zimě u nás bývá dost kosa a baterka je tam původní. Nevím ja řj to žhavení ovládá, ale všiml jsem si že když je větší zima tak kontrolka svítí dýl, takže to asi nějak funguje. Jezdim málo, do práce jezdím na skutru a když jedu tak žádný hrkání se studeným motorem většínou jedu dál tak doufím že to korejci bude vyhovovat a už se NEVUDE SRÁT!!!!!! [-o<
Uživatelský avatar
GiorgioPO
*
Příspěvky: 45
Registrován: 10 úno 2012, 18:23
Bydliště: Záborské (SK, Prešov)

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Příspěvek od GiorgioPO »

Stale mi to neda pokoja :-k Doteraz ak som siel na inom aute dole kopcom - auto postupne zrychlovalo. Pri Tucsone vsak skor aj dole kopcom spomaluje, resp stagnuje. Malokedy citim a vidim na tachomerti, ze pridava. A to su aj kopce okolo Levoce - ci zjazd z dialnice, ci dole od Spišského Štvrtku, ci pred a za Levočou, to iste Chmelov - aj ked tu je to lepsie, no kazdopadne pomalejsie...
Neviem co je za tym. No nepaci sa mi to.
Takisto sami zda, ze mi to lezie do spotreby.
97-00 Favorit 135L, 01-12 Citroen Berlingo 2.0 HDi, 12-XX Hyundai Tucson 2.0i 4WD
Uživatelský avatar
vlado1979
****
Příspěvky: 1114
Registrován: 19 črc 2008, 10:19
Bydliště: Malinovo
Kontaktovat uživatele:

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Příspěvek od vlado1979 »

Auto dole kopcom spomaľuje, pretože brzdí motorom. Pri automate si podraďuje, pri manuáli podraďuješ Ty. Chcel by si, aby zrýchľovalo ?
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Uživatelský avatar
GiorgioPO
*
Příspěvky: 45
Registrován: 10 úno 2012, 18:23
Bydliště: Záborské (SK, Prešov)

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Příspěvek od GiorgioPO »

vlado1979 píše:Auto dole kopcom spomaľuje, pretože brzdí motorom. Pri automate si podraďuje, pri manuáli podraďuješ Ty. Chcel by si, aby zrýchľovalo ?
Jasne mi je to ked podradujem, tam to je logicke - tu pisem o volnobehu pri manuali a pri 4x4 nezapnutom
97-00 Favorit 135L, 01-12 Citroen Berlingo 2.0 HDi, 12-XX Hyundai Tucson 2.0i 4WD
johny82
*
Příspěvky: 57
Registrován: 21 říj 2012, 21:55

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Příspěvek od johny82 »

Před tucsonem jsem měl VW polo a z tzv. Chrastavskýho kopce od LBC k nám jsem vyřazoval, nahoře jsem měl 100 a dole klidně i 130 dle tacho!!! S TUcsonem to dělám stejně a dole mám lehce nad 110. Kopec je to pořádnej. Jsou to prostě velký jízní odpory, i když máš jak píšeš 4x4 vypnuté tak se stejně zadní část pohonu točí, jen ji nebrzdí motor protože spojka je vypnutá, hodně taky podle mě dělají v mém případě 235 gumy, další už budou 215. Ale největší žrout kynetické energie je odpor vzduchu který s rychlostí neroste lineárně ale s určitou mocninou, takže při padesátce není odpor vzduchu poloviční jako ve stovce, ale klidně několikrát menší. Známej má octávku 4x4 a se stejným motorem jako u dvoukolky má o litr větší spotřebu.
Jinak v jednom ze starších čísel světa motorů byl návod jak jezdit sižně a přitom na spotřebu, začal jsem podle toho jezdit, chvíli jsem se musel soustředit ale teď už to dělám automaticky a u pola jsem an nádrž ujel o 50 km více (do rezervy 37 litrů). Takže něco na tom je!!!
Uživatelský avatar
GiorgioPO
*
Příspěvky: 45
Registrován: 10 úno 2012, 18:23
Bydliště: Záborské (SK, Prešov)

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Příspěvek od GiorgioPO »

Prave mi brat povedal, ze pri 4x4 sa vraj zapne nad istu rychlost ABS a zacne pribrzdovat - vraj nemam vobec chodit na volnobeh, ale s podradenou 5. K tomu svetu motoru - nespomenies si na clanok, aby som to skusil najst na nete? Asi sa este musim vela ucit o jazde na 4x4 aute.
97-00 Favorit 135L, 01-12 Citroen Berlingo 2.0 HDi, 12-XX Hyundai Tucson 2.0i 4WD
johny82
*
Příspěvky: 57
Registrován: 21 říj 2012, 21:55

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Příspěvek od johny82 »

tomu co říká bratr bych se hodně divil, podle mě je to blbost, ale jenergii maří dva diferáky místo jednoho, kardanka uložená v ložiskách, čtyři poloosy místo dvou atd.
Ten článek byl v letošním čísle a testovali zde jízdu s F-Focusem klasickou jízdou, na tempomat a při vyřazování. Ale najdeš určitě i jiné články, jednou jsem an netu četl článek o od nějakýho rakušáka kterej je mistr světa v ekonomické jízdě ten tam radil stejné věci jako v tom SM, tenhle démon přejel Evrovu s audi a6 2,5 TDi průměrnou rychlostí nějak okolo 90km/h se spotřebou 3,8 to už o něčem svědčí, jinak dálnice tam byla jen 60% cesty. Já jsem se přesvdčil že určitě se vyplatí vyřadit ale samozřejmě nebrzdit to je blbost, ale tam kde to znáš se dá ušetřit dost paliva.
ODkaz:
http://www.auto.cz/chcete-jezdit-usporn ... ujte-64058
johny82
*
Příspěvky: 57
Registrován: 21 říj 2012, 21:55

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Příspěvek od johny82 »

Nazdárek, tak spojka je komplet nová včetně setrvačníku, pedál ani neťukne a chod je tišší. Vyměnil jsem olej ve všech převodovkách takže snad od toho budu mít klid. Dnešní start byl ale o chlup, asi mám opravdu načatý ty žhaviče. Přes noc bylo -17 st. auto stojí venku pod střechou. Po zapnutí zapalování to žhavilo pěkně dlouho to bych přisoudil velkému mrazu, po otočení motor hned čapnul, ale jen tak hrc a zase chcípnul, zkusil jsem to ještě jednou a to samý, pak jsem zkušil nažhavit 2x za sebou, výsledek stejný. Pak jsem zkusil starter podržet, motor toči a sem tam blafnul, ale asi po 5 vteřinách chytnul a běžel normálně na všechny válce pěkně. Dělá vám to taky, jinak v autě mám naftu kterou jsem tankoval ještě před opravou někdy v listopadu a pumpařka říkala že je do -10 st. ale auto pak jelo normálně. Pro jistou jsem pak natankoval na agipu artic diesel, pumpařka říkala že by měla být do -45 st. dostal jsem tam 20 litrů tak snad se to nějak naředí. Jinak chtěl jsem tam dát zimní VIF, kterou jsem měl v kufru a nevím jak je to možný tak v plechovce byl taky rosol takže se nedalo nic vylít, tomu docela nerozumím má to být zimní aditivum a zmrzne taky?!?!?!?! :? kupoval jsem ho jako nový před měsícem.
Jak jste na tom byli se startem vy?
FORD
**
Příspěvky: 388
Registrován: 09 čer 2011, 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Příspěvek od FORD »

VIF zimní rosolavatí pod cca-10 ,je to koncentrát a proto ho nenechávat v autě!!!
Beskydy,Frýdlant n/o, -16st.
Jinak start na první otočení motoru a bez problému,jen pak to škrabaní oken nenávidím...
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.
johny82
*
Příspěvky: 57
Registrován: 21 říj 2012, 21:55

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Příspěvek od johny82 »

Takže asi ty žhaviče že? Kupoval je tady někdo a vyměňoval? Popř. jak zjistit který je v čudu?
Uživatelský avatar
GiorgioPO
*
Příspěvky: 45
Registrován: 10 úno 2012, 18:23
Bydliště: Záborské (SK, Prešov)

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Příspěvek od GiorgioPO »

Toto som si uzival minulu zimu s dieslom. S benzinom je to pohoda. Auto je vonku len tak na parkovisku pred RD na severnej strane, nicim nechranene, k tomu tu pekelne fuka, no naskocilo na prvykrat. Trosicku som citil, ze je studene,podla zvuku, no pekne som ho nechal chvilu pobezat a uz sme utekali do skol a prace v meste.
97-00 Favorit 135L, 01-12 Citroen Berlingo 2.0 HDi, 12-XX Hyundai Tucson 2.0i 4WD
FORD
**
Příspěvky: 388
Registrován: 09 čer 2011, 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Příspěvek od FORD »

Johny,
vypadá to asi na ty žhaviče a tím bych i začal...Zhaviče ven a proměřit ohmetrem nebo připojit na aku a podle rožhavení poznáš funkční...
Pokud máš v háji jeden a nevíš jak jsou staré tak vyměn všechny a máš klid,odchází totiž postupně v krátké době....
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.
johny82
*
Příspěvky: 57
Registrován: 21 říj 2012, 21:55

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Příspěvek od johny82 »

Dík, ještě otázka už jsi je někdy měnil, jak to šlo? Počítám s tím že vyměním všechny, ale hledal jsem na netu a je tam dost druhů a né všchyny stejný, nevíš jaký tam přijdou?
FORD
**
Příspěvky: 388
Registrován: 09 čer 2011, 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: Stav auta / technické rady / problémy TUCSON

Příspěvek od FORD »

Johny,
jo už jsem je měnil asi na 10 crdi,dávám Bosch,Beru,champion.
Zitra ti tu hodím i jejich čísla...
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.
Odpovědět

Zpět na „Tucson I“