Zimní starty
Moderátoři: Martun, Moderátoři
Zimní starty
Zdravím všechny majitele accentu CRDI . Mám takový problém a zajímaly by mě Vaše zkušenosti. V zimě, kdy jsou teploty pod -10°C mám následující problém s nastartováním. Probíhá to tak, že ať žhavím jedou, či dvakrat, motor při startování aktivně bezproblému točí, ale nechce chytnou (točím cca 5 - 10 sec). Tohle s cca 15-30 sekundovými přestávkami opakuji třeba desetkrát, kdy na po desáté už motor po pár sekundách startování jakoby škubne-naskočí, ale okamžitě v zápětí zhasne. Při dalších pokusech o nastartování se toto krátké půl sekundové škubnutí opakuje asi ještě cca třikrát i vícekrát, až pak se motor podaří nahodit (motor se malou chvílí jakoby rozbublává, než se ustálí na nějakých 1100ot./min. Auto je rok výroby 2006, má nalítáné 80 000 km a cca v 70 000 km jsou měněny všechny žhavící svíčky. Tankuju Vervu, nebo přidávám aditivum do normální nafty-žádné splašky z pumpy ve vesnici, která ani není na mapě (zkoušel jsem obojí). Nejsem naivní snílek, že mi bude diesel startovat bez problému v -25°C na druhé "škytnutí", ale tohle nevim jestli je úplně normální. Spoustě lidem zamrzne nafta, to už je asi trochu horší, ale také spoustě lidem i ve větších mrazech než je -13°C nedělá start s dieselem zas tak velký problém. V létě mi to startuje v pohode na nějakých cca 5 škytnutí, v zimě jakmile je teplota kolem 0, něco málo pod nulou už trvá startování i jednou tak déle. Shodou okolností jedu za pár dnů do servisu a můžu při jednom požádat, ať se mi na to podívají. Ale i tak se chci zeptat Vás, jaké máte zkušenosti, případně nápad, na co bych se měl zaměřit a co bych měl případně zmínit v servise, ať mi zkontrolují. Předem děkuji za postřehy.
Hyundai Accent MCT 1.5 CRDi (81 kw), r.v. 2006
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní starty
nie to skutocne nie je normalne. -10 je pohodova teplota a napr v mojom pripade to s povodnymi zhavicmi (mam teraz 155 000km) startuje na 1x. Co si spominam na celu historiu, 2x bolo treba startovat asi len 3-4 razy. Nebranim sa tankovaniu zbrndy ale davam tam aditiva
nespominal si bateriu. Ja myslim ze to bude ten problem. Predsa len, je rok 2012 a tz 6 rokov. Km moc nenajazdis, takze pocitam ze trasy suu to skor kratsie ako dlhsie, co zivotnosti baterky neprospieva. Zhasinanie motoru po nastartovani moze sposobovat kdeco.. od zakarbonizovaneho vnutra cez vahu vzduuchu, spinavy vzduchovy filter ....
nespominal si bateriu. Ja myslim ze to bude ten problem. Predsa len, je rok 2012 a tz 6 rokov. Km moc nenajazdis, takze pocitam ze trasy suu to skor kratsie ako dlhsie, co zivotnosti baterky neprospieva. Zhasinanie motoru po nastartovani moze sposobovat kdeco.. od zakarbonizovaneho vnutra cez vahu vzduuchu, spinavy vzduchovy filter ....
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Zimní starty
Baterii jsem moc nepodezdříval právě pro to, že i po několikátém pokusu točila naprosto bezproblému. Každopádně to nechám zkontrolovat. Je pravda že se mi zdá, že je třeba být u auta blíže, aby zereagovalo dálkové centrální odemknutí. To by taky mohlo značit něco s baterií. Uvidíme. Každopádně děkuju
Hyundai Accent MCT 1.5 CRDi (81 kw), r.v. 2006
Re: Zimní starty
No ,tak to spíš značí baterii v ovladači od dálkového ovládání
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Re: Zimní starty
Samozdřejmě jako první věc jsem vyměnil baterii v klíčku a zkoušel jsem i druhý:-)
Hyundai Accent MCT 1.5 CRDi (81 kw), r.v. 2006
Re: Zimní starty
Tak dálkáč asi nebude mít vliv na tvoje starty že?....
HYUNDAI IX55 3.0crdi V6 176KW
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
Re: Zimní starty
pises ze jsi menil zhavice, jake jsi tam daval oprig nebo druhovyroba?, videl jsem nove zhavice ktere odesly uz po 5000 km,auto denne startovalo v zimnich mesicich. zrejme ti nezbyde nez nechat to cele znovu promerit(zhavice) vcetne rele zhaveni jestli funguje jak ma,mozna by stalo to napichnout na diagnostiku zda nenapise nejakou zavadu v pal systemu,cidlech,snimacu,tlak v liste na railu apod.
taky by to mohl delat imobilizer(v klicu) ale to by delalo pri kazdem startu a navic by ti to hlasila i kontrolka imobilizeru
dalsi moznost palivovy filtr,kdy ho mas meneny-ucpany,je spravne ovzdusneny-ja treba nez ho namontuji tak do 3/4 ho zaleji naftou a ovzdusneni pak jde snaz
taky by to mohl delat imobilizer(v klicu) ale to by delalo pri kazdem startu a navic by ti to hlasila i kontrolka imobilizeru
dalsi moznost palivovy filtr,kdy ho mas meneny-ucpany,je spravne ovzdusneny-ja treba nez ho namontuji tak do 3/4 ho zaleji naftou a ovzdusneni pak jde snaz
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Zimní starty
Žhavičky by měly být orig. měněné v autorizovaném servisu. Na diagnostice auto bylo přímo v období těch větších mrazů a žádná závada se neprojevila. Palivový filtr je také měněný v autorizovaném servisu cca v 70 000km. Uvidím, jestli mi něco zjistí, pokud jo, napíšu. Zatím díky za reakce
Hyundai Accent MCT 1.5 CRDi (81 kw), r.v. 2006
Re: Zimní starty
Takže v servisu zjistili, že mám ze čtyř žhavících svíček dvě totálně nefunkční. Mělo to souvislost s přetavenou pojistkou, ta se bude muset taky vyměnit. Tím, že před rokem byly všechny čtyří žhavící svíčky již měneny, bude výměna provedena v rámci záruky. Tohle jsem celkem nečekal. Tak doufám, že to můj problém se studenými starty definitivně vyřeší. Díky za příspěvky
Hyundai Accent MCT 1.5 CRDi (81 kw), r.v. 2006
Re: Zimní starty
bud rad ze jeste zaruka,dnes uz clovek nemuze se spolehat ze nova vec vydrzi ,delaji cim dal vetsi smejdy ve vsem,proste jen aby to vydrzelo 2letou zaruku a cau pipi
jinak nevim jakym zpusobem startujes ale ja treba jak jsou mrazy tak startuji tak ze poprve otocim klic nazhavim,pak klic vypnu,otocim podruhe nazhavim a start,zatim mi to vzdy chytlo napoprve a to jednim rokem byly mrazy pod -25°C,sve Crdi pouzivam kazdy den do prace a pri mem kolotoci to nekdy vychazi starty v nejvetsim mrazu po 4 hod ranni,kolikrat prijedu do prace a zadni okna jsou jeste zamrzle
jinak nevim jakym zpusobem startujes ale ja treba jak jsou mrazy tak startuji tak ze poprve otocim klic nazhavim,pak klic vypnu,otocim podruhe nazhavim a start,zatim mi to vzdy chytlo napoprve a to jednim rokem byly mrazy pod -25°C,sve Crdi pouzivam kazdy den do prace a pri mem kolotoci to nekdy vychazi starty v nejvetsim mrazu po 4 hod ranni,kolikrat prijedu do prace a zadni okna jsou jeste zamrzle
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Zimní starty
-25 to je uz poradny mraz:-). Kazdopadne jak prituhne vyzkousim tvuj postup. Diky
Hyundai Accent MCT 1.5 CRDi (81 kw), r.v. 2006
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní starty
mne sa to zhavenie na x krat nezda. Ved zhavice msuia zhavit predsa tak dlho aby predhriali to co maju na teplotu taku ako maju. Co znamena ze ak je -50, tak zhvaic bude zhavit minutu kym nedosiahne teplotu. kontrolka zhasne = teplota sedi. okolo -20 startujem bezne prakticky kazdu zimu a startujem spsoobom ze pozeram na kontrolku ked zhasne, stlacim spojku a nastartujem. Nic viac. Ako som pisal par krat sa stalo ze to na prvykrat nenaskocilo, paradoxne ale nie o velkych mrazoch - slo o slabsi moment baterie
ak z polohy dva vratime vsetko do polohy jedna, tak vsetko startuje nanovo (vsetky systemy) - a od nas z branze IT plati, ze vsetky komponenty najviac zatazuje start/stop. Nemyslim si ze takyto restart je vhodny pre vsetky tie pumpy RJ motora a podobne. Ale nikomu nechcem radit zle.
ak z polohy dva vratime vsetko do polohy jedna, tak vsetko startuje nanovo (vsetky systemy) - a od nas z branze IT plati, ze vsetky komponenty najviac zatazuje start/stop. Nemyslim si ze takyto restart je vhodny pre vsetky tie pumpy RJ motora a podobne. Ale nikomu nechcem radit zle.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Zimní starty
no pokud mi je znamo tak jak zhavis tak podle natoceni pistu ,zalezi v jake je poloze -je bud mensi prostor pred HU nebo vetsi, tim jak jsou otevrene ventily tak pote zhavene teplo unika do kanalu at uz sacich ci vyfukovach,zhaveni zhavi dokud na zhavicich svickach nenaroste odpor a pote zhavici rele vypne nebot dosahlo odporu,v praxi to znamena ze ti nazhavi jeden valec pred HU ,jeden po HU coz kdyz se pote protoci motor tak je ten valec studeny a ostani dva nenazhavi nebot jeden utece do vyfuku takze jako by tam nebyl a ten co utece do sani tak je natolik ochlazen(v mrazech) ze to proste nestacilo nazhavit v tom valci
nektere auta mely delane zhaveni tak ze kdyz jsi nazhavil kontrolka zhasla,motor naskocil ale zhaveni porad jeste bezelo bez svitici kontrolky cca 20-30sec. aby motor mel kultivovany chod kdyz byl studeny,
nevim jestli je to pripad i HYU,mozna starich ale u tech novych comonrailu nevim,jeste jsem to nemeril,asi kdyz me chytne rapl tak to skusim promerit jak bude cas
nektere auta mely delane zhaveni tak ze kdyz jsi nazhavil kontrolka zhasla,motor naskocil ale zhaveni porad jeste bezelo bez svitici kontrolky cca 20-30sec. aby motor mel kultivovany chod kdyz byl studeny,
nevim jestli je to pripad i HYU,mozna starich ale u tech novych comonrailu nevim,jeste jsem to nemeril,asi kdyz me chytne rapl tak to skusim promerit jak bude cas
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8159
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zimní starty
okay to dava zmysel.. ale IMHO tym ze ides z II na I tak vsetko ostane v tej istej pozicii predsa. Ziadne pohyby motora a jeho sucasti nie su. Takze sa ti proste neohreje tak-ci tak/ Zhavic ma za ulohu zohriat vnutro valca (vzduch). RJ odpoji jeho cinnost vtedy ked vyhodnoti ze teplota je okay, vtedy zhasne kontrolka- tak to chapem ja ako netechnik.
Kamarad manual pise v casti 2-5 - Otocte klic ve spinaci skrinke do polohy ON a vyckejte az zhasne kontrolka zhaveni. Potom motor nastartuje.. a dalej Kontrolka zhaveni se rozsviti zlute a po kratke dobe zhasne, coz znamena, ze zhaveni je dokonceno
Kamarad manual pise v casti 2-5 - Otocte klic ve spinaci skrinke do polohy ON a vyckejte az zhasne kontrolka zhaveni. Potom motor nastartuje.. a dalej Kontrolka zhaveni se rozsviti zlute a po kratke dobe zhasne, coz znamena, ze zhaveni je dokonceno
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Zimní starty
mexicane, nevim jak tobe ale mi jak nazhavi a kontrolka zhasne tak uz se mi pote nerozne ani na kratkou chvili, at je teplo ci mraz,jestli ten kamos tak trochu nekeca
on ten kamos taky pise ze imobilizer v pripade poruchy lze deaktivovat patricnym kodem a postupem ho vyrusit aby slo nastartovat ale bohuzel ne na evropsklem trhu,tu jak klekne imobilizer tak jedina moznost je odtah-servis takze kamosovi never,nekdy proste jen keca
on ten kamos taky pise ze imobilizer v pripade poruchy lze deaktivovat patricnym kodem a postupem ho vyrusit aby slo nastartovat ale bohuzel ne na evropsklem trhu,tu jak klekne imobilizer tak jedina moznost je odtah-servis takze kamosovi never,nekdy proste jen keca
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40