Brzdy
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
rcc menit u 40 000 dosky? no ty vogo ... tu pravu nohu by som doporucil polozit inde ako na brzdovy pedal. Aj auta jazdene v meste, kde sa brzdi dost by mali vydrzat minimalne 60-70 km.. optimum je cca 80-100 000km. Ja som napr menil az pri 120 000km a to tam este cosi bolo
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Reklama
Re: Brzdy
Taky vidim optimum 100tkm a pak zvazim vymenu. Kamard ma na Sub Legacy najeto 318tkm stale s puvodnimi brzdami, ani na ne nesahl. Ale tvrdi, ze prakticky nebrzdi. Zkousel jsem to jeden den a nebavilo me to.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Brzdy
No píši jen své zkušenosti, měl jsem služební toyotu RAV najel jsem s ní 200tis a destičky jsem měnil asi 4x. Kotouče byly pořád jak nové i po 200tis. To jsem to auto honil hodně po dálnicích stylem plyn brzda a jezdil hodně v terénu. S fiestou jsem najel 40tis. převážně po městě a když jsem jí prodával tak jsem kupujícího upozornil, že tam zbývá tak 3mm a měl by je vyměnit. Možná by ještě 10tis daly, ale proč to honit na krev. Dle mého názoru i mezi destičkami budou rozdíly. Některé budou tvrdší a o to více budou brousit koutouče a naopak. Nejvíce bude dělat asi styl jízdy, hmotnost auta, kopcovitý terén atd.Mexican píše:rcc menit u 40 000 dosky? no ty vogo ... tu pravu nohu by som doporucil polozit inde ako na brzdovy pedal. Aj auta jazdene v meste, kde sa brzdi dost by mali vydrzat minimalne 60-70 km.. optimum je cca 80-100 000km. Ja som napr menil az pri 120 000km a to tam este cosi bolo
Škoda Fabia 1.0 Junior
Hyundai i20 1,2i/57kw Inclusive Plus New 10/2011 sold 12/2013
Hyundai i20 1,2i/57kw Inclusive Plus New 10/2011 sold 12/2013
Re: Brzdy
Nemám na kraji kotoučů schod ani 1 mm, takže tipuji, že 100 000 vydrží. Vydržely na Feldě, nevím proč by neměly vydržet tady, když jsou ventilované a silnější.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: Brzdy
Funkce ventilace destiček spíš souvisí s mým problémem. Mám najeto bezmála 80 tis. destičky jako nové, kotouče taky.
Brzdím minimálně, hlavně si dávám pozor na silné brždění. A stejně při lehkém sešlápnutí cítím jemné vibrace do volantu.
Měnil už někdo kvůli tomuto kotouče ? Vím, že se to dost často stávalo u ochcávek a měnili to v záruce.
Víte jistě, že hnůj má destičky ventilované? do jaké hloubky? A s tou signalizací ojetí- je to opravdu tak?
Brzdím minimálně, hlavně si dávám pozor na silné brždění. A stejně při lehkém sešlápnutí cítím jemné vibrace do volantu.
Měnil už někdo kvůli tomuto kotouče ? Vím, že se to dost často stávalo u ochcávek a měnili to v záruce.
Víte jistě, že hnůj má destičky ventilované? do jaké hloubky? A s tou signalizací ojetí- je to opravdu tak?
Re: Brzdy
Maji dve ventilovaci drazky, hloubku bohuzel nevim, ale hrubym odhadem 1/2.
Jsou tu clenove, co menili brzdy na i30 velmi brzo z ruznych duvodu - "prilepovani", rez, bezduvodna (tzn. pravdepodobne nezpusobena ridicem) vibrace.
Jsou tu clenove, co menili brzdy na i30 velmi brzo z ruznych duvodu - "prilepovani", rez, bezduvodna (tzn. pravdepodobne nezpusobena ridicem) vibrace.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Brzdy
Vladak píše:Funkce ventilace destiček spíš souvisí s mým problémem. Mám najeto bezmála 80 tis. destičky jako nové, kotouče taky.
Brzdím minimálně, hlavně si dávám pozor na silné brždění. A stejně při lehkém sešlápnutí cítím jemné vibrace do volantu.
Měnil už někdo kvůli tomuto kotouče ? Vím, že se to dost často stávalo u ochcávek a měnili to v záruce.
Víte jistě, že hnůj má destičky ventilované? do jaké hloubky? A s tou signalizací ojetí- je to opravdu tak?
Vibrácie pri brzdení cítim aj ja. Už som to reklamoval 2x. Prvý krát mi vymenili ĽP kotúč po cca 5000km. Druhý krát vymenili PP kotúč po cca 8000 km. Asi od 10 000km som začal znova cítiť kmitanie. Dá sa stým jazdiť, ale... Keď som sa vracal z dovolenky v GR, na diaľnici bola havária a musel som prudko brzdiť zo 140 km/h s plne naloženým autom. A to bol zážitok. Myslel som, že sa mi rozsype celé riadenie. Ani si nechcem predstaviť, keby bolo mokro. (kto vie ako by sa s tým vysporiadalo ABS) Ono to pri bežnej jazde až tak nevadí, ale v krízovkách je to o hubu. Rozhodol som sa že na reklamáciu už kašlem. Aby mi tam zase dali kotúče z blata - nepotrebujem. V zime moc nejazdím, nemám kam. Na jar si kúpim poriadne kotúče a vymením si ich sám. Prekvapuje ma, že sa tu na to moc nesťažujú. Že by som len ja mal tú smolu a mal dvoje kotúčov vadných?
aktuálne - Ford Focus III Turnier, 2,0 TDCi, 103kW, strieborná, Titanium
:hyu: i30 1.4CVVT, Indigo Blue, Classic plus - predané
:hyu: i30 1.4CVVT, Indigo Blue, Classic plus - predané
Re: Brzdy
Este predtym ako menit dalsie kotuce by som isiel do predajne brzdovych oblozeni a kupil normalne znackove brzdove platnicky (napr. Lucas, Bendix, Brembo...)
Ak su totiz platnicky prilis tvrde (to je sice fajn na zivotnost ale...) a nekvalitne, mozu sa prilis prehrievat resp. vytvori sa na ich povrchu taky akoby skleneny povlak ktory sposobuje prave extremne prehrievanie kotucov v coho dosledku sa kotuc zacina krutit a vibrovat.
Uprimne... od brzdovych platniciek neocakavam zivotnost 100 tisic km a viac, skor ocakavam, ze budu brzit tak ako by mali a pocas celej svojej zivotnosti a vobec by som neriesil ze vydrzali "len" 40 tisic km, resp. vydrzali "az" tolko.
Ak su totiz platnicky prilis tvrde (to je sice fajn na zivotnost ale...) a nekvalitne, mozu sa prilis prehrievat resp. vytvori sa na ich povrchu taky akoby skleneny povlak ktory sposobuje prave extremne prehrievanie kotucov v coho dosledku sa kotuc zacina krutit a vibrovat.
Uprimne... od brzdovych platniciek neocakavam zivotnost 100 tisic km a viac, skor ocakavam, ze budu brzit tak ako by mali a pocas celej svojej zivotnosti a vobec by som neriesil ze vydrzali "len" 40 tisic km, resp. vydrzali "az" tolko.
Hyundai IX35 1.7CRDi Style - Cashmere brown [11/2012]
Ochcavka v teedeeii na hlinach - firemne
Ochcavka v teedeeii na hlinach - firemne
Re: Brzdy
A ty víš,které destičky jsou tvrdé a které měkké? A na autě máš tvrdší nebo měkčí kotouče? Problém s vibracemi bych řešil sundáním kotoučů a jejich stočením/přerovnáním/.To ale musí udělat soustružník,který to umí a ví jak na to. Jestli jsou destičky dostatečně silné,zarovnat je na fréze nebo alespoň smirkovým papírem. Případně dát nové. A pak se uvidí. Když znovu budou vibrace, kotouče reklamovat nebo vyhodit. I když příčiny mohou být i jiné. Nakopnutý náboj kola, malá nečistota pod dosedací plochou kotouče atd.
i30 1,4 T-GDI Fastback 6/2020 i30 CW 1.4 Classic Plus 06/2010
Re: Brzdy
Dneska ráno jsem nasedl (auto stálo cca 9 hodin) do auta a rozjedu se a na křižovatce jsem chtěl zastavit, ale brzdy měli pouze hodně slabý účinek. Většinou je to naopak, jak oreznou kotouče tak první brždění je trochu kousavé. Nakonec se mi podařilo brzdy dostat do stavu kdy rachotí, ale brzdí. Odpoledne jsem se koukal na kotouče. Takto je to po 11 hodinách stání (stejný problém jsem měl i minulou zimu):
Přední:
Zadní:
Mám litá kola, myslíte, že při použití plecháčů by se stav kotoučů mohl zlepšit?
Musím uznat, že brzdy reznou za tohoto vlhkého počasí opravdu extrémně a na jiném autě jsem se s takovou intenzitou nesetkal. Přemýšlím jestli to mám reklamovat nebo na příští zimu koupit jiné kotouče a desky. Trochu to i kope do pedálu a to i v případě, že tam není rez. Jsou zřejmě maličko zvlněné. To se mi také na jiném autě nepovedlo. Mám najeto přes 40t km.
Přední:
Zadní:
Mám litá kola, myslíte, že při použití plecháčů by se stav kotoučů mohl zlepšit?
Musím uznat, že brzdy reznou za tohoto vlhkého počasí opravdu extrémně a na jiném autě jsem se s takovou intenzitou nesetkal. Přemýšlím jestli to mám reklamovat nebo na příští zimu koupit jiné kotouče a desky. Trochu to i kope do pedálu a to i v případě, že tam není rez. Jsou zřejmě maličko zvlněné. To se mi také na jiném autě nepovedlo. Mám najeto přes 40t km.
Naposledy upravil(a) Voči dne 31 led 2013, 19:29, celkem upraveno 2 x.
Hyundai i30 1.6 CRDi 85 kW 6st.
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Brzdy
mne sa to na starych brzdach stalo tieza bol celkom pruser, lebo to zahrdzavelo a ja som stal medzi dvoma autami (pozdlzne)
trvalo asi 70 km (cesta do trnavy asi do polovice) kym to prestalo hadzat pri brzdeni. Vtedy som sa rozhodol - menil som pri 120 000 vsetko, viac info tu: https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=210
trvalo asi 70 km (cesta do trnavy asi do polovice) kym to prestalo hadzat pri brzdeni. Vtedy som sa rozhodol - menil som pri 120 000 vsetko, viac info tu: https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=210
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Brzdy
Povrchovou rez spatřuju taky, ale při přezouvání na zimní (cca 45 tkm) jsem prohlédl kotouče i desky a tloušťky dobrý zatím.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Brzdy
ze brzdy pres noc oreznou, pokud je vlhko, je bezny...obzvlast, kdyz auto umyju a uz s nim nikam nejedu, to je rano celkem prca, jak to trhne
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Brzdy
len malý postreh, možno na tom niečo bude:
"nepomáha" tomu elektrón na zimu-kotúče sú hneď na rane, keď fúka. Neštatroval som dva dni, a po dvoch dňoch bolo cítiť menšiu účinnosť brzd, šlapol som 2-3 krát a bolo to OK. Ale mám plecháče s puklicami.
"nepomáha" tomu elektrón na zimu-kotúče sú hneď na rane, keď fúka. Neštatroval som dva dni, a po dvoch dňoch bolo cítiť menšiu účinnosť brzd, šlapol som 2-3 krát a bolo to OK. Ale mám plecháče s puklicami.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com