Na priecnych nerovnostiach v zakrute mi ustrelila i Almera. Obecne stabilita i30 je vyssia, dovolim si prechadzat zakruty vo vyssich rychlostiach. S OI ani s OII nemozem jazdne vlastnosti posudit, s OII som mal iba kratku testovaciu jazdu. Po vyberu z asi 6 modelov nam ostala OII a i30, pre i30 nakoniec rozhodlo:
1. podstatne viac miesta vzadu na nohy (mam 196cm)
2. tichsi, kultivovanejsi a modernejsi diesel
3. v OII pri cca 50km sa na zadnych sedadlach ozyvalo divne dunenie
4. maly kufor u i30 v pripade nudze nahradi stresny nosic (zatial nebol potreba)
5. pre i30 hovoria i odkladacie plochy, radio, usb, ...
6. pre i30 hovori i cena, nemoznost odpoctu DPH u liftbacku
Sice OII bude zrejme kvalitou dalej (2-zonova
automaticka klima, vymakanejsie ASR, MSR, EDS a td... ), nez i30, ale tak sme sa rozhodli.
Dnes v konkurencii s OII 1.4 TSI by to bolo tazsie rozhodovanie
Takze s i30 som celkovo spokojny, odhlucnenie pdovozku je slabsie, to je pravda (ale to som od azijcov cakal), zas napr. Getz v testu po rozobrani po 100 000km bol bez vacsich zavad, dokonca predci v spolahlivosti Fabiu (TUV)