Ztuhlá nebo zmrzlá nafta
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Ztuhlá nebo zmrzlá nafta
Tak jsem tomu stále nevěřil, ale asi mě to taky potkalo. Tankoval jsem plnou u ONA (nojo) a už na stojanu u vrtulky byl nějakej mastnej flek. Prodejce tvrdil, že má naftu do -25°, ale na stojanu bylo napsáno mírné klima. Načež jsem vyrazil a po několika kilometrech přestal jít motor do otáček a ztratil výkon. Při předjíždění dokonce 2x chcíp uplně. Koupil jsem tedy additivum a nalil jej do nádrže, změna se nedostavila a musel jsem zbylých 400km jen lechtat plyn, aby to zas nechcíplo. V noci byl plus a ráno žádný problém, ale zůstala otázka, zdali není zanesený filtr parafínem z nafty a zdali bych neměl jej vyměnit. Má někdo zkušenost dojde-li k samovolnému roztátí parafinu ve filtru a víte někdo, má-li tenhle motor zahřívání fitru resp. nafty a případně kde?
http://www.cimbu.cz/clanky/autodiesel_zima.pdf
http://www.cimbu.cz/clanky/autodiesel_zima.pdf
- Reklama
Re: Ztuhlá nebo zmrzlá nafta
No jako prvni bych volal COI
Na filtr bych se vykaslal.
Na filtr bych se vykaslal.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Re: Ztuhlá nebo zmrzlá nafta
Jako první bych přestal pomlouvat ONO. Moje teta, protože auto jsou její druhé nohy (invalida, 2 franc. hole) bere jen OMW nebo Benzinu, obě "premium arctic super mega" atd. a každý rok, když je pod -17 C, musí servisák rozehřívat filtr.
Teta jezdí jen město, tj. krátké trasy, studený motor, vysoká spotřeba - zhruba jednu nádrž měsíčně, takže to NENÍ kombinací běžné a zimní nafty.
Re: aditivum - lít ho jindy než před tankováním je totální nesmysl. Musí se promíchat s celým obsahem nádrže a to za jízdy opravdu samo od sebe neudělá.
Tetu pořád nemohu přemluvit na litr petroleje do nádrže - už léta dává autu to nejlepší, bohužel to není nic platné. Mrazová kotlina dělá své, pod autem je možné -20 a víc, když je na teploměru (a v předpovědi) těch 17...
Teta jezdí jen město, tj. krátké trasy, studený motor, vysoká spotřeba - zhruba jednu nádrž měsíčně, takže to NENÍ kombinací běžné a zimní nafty.
Re: aditivum - lít ho jindy než před tankováním je totální nesmysl. Musí se promíchat s celým obsahem nádrže a to za jízdy opravdu samo od sebe neudělá.
Tetu pořád nemohu přemluvit na litr petroleje do nádrže - už léta dává autu to nejlepší, bohužel to není nic platné. Mrazová kotlina dělá své, pod autem je možné -20 a víc, když je na teploměru (a v předpovědi) těch 17...
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: Ztuhlá nebo zmrzlá nafta
Tam bude asi neco spatne.. mne v -20 stupnich auto na Vervu startuje normalne.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
Re: Ztuhlá nebo zmrzlá nafta
No já se k dieselu taky nechoval s přehnanou pečlivostí, jediné, co dostával Maxík navíc byl pravidelně VIF. Prémiové nafty jsem neřešil, tankování ponejvíce na LukOil a nikdy problém, přestože jsem si v Jizerkách zažil i -27 stupňů. Jestli má teta problémy každoročně, tak je asi něco špatně, ale těžko říct co.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Ztuhlá nebo zmrzlá nafta
Možná... tak poraď co. Baterka třetí zimu (před 3 lety výměna nepomohla), žhavičky převentivně letos, filtr také předloni. Dokonce i potrubí pod autem lze vyloučit, protože po 15 letech prasklo, půl nádrže vyteklo, uklízeli to hasiči. Tj. je vyměněno.enjoy píše:Tam bude asi neco spatne.. mne v -20 stupnich auto na Vervu startuje normalne.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Re: Ztuhlá nebo zmrzlá nafta
Nemá cenu lit aditivum, když už jsou parafíny vyloučeny. Sám beru na ONU taky už několik let. Spíš bych to viděl na palivový filtr, popř. vyhřívání filtru (jestli tam je?). V nouzi tam můžeš hrknout i cca. 5l benzinu na nádrž nafty. Ale ne na nějakou artickou naftu. Ta už má sama o sobě nic moc mazivost. Filtr nemusí být zanesený čistě parafínem, záleží, kdy jsi ho měnil naposled.F269 píše:Tak jsem tomu stále nevěřil, ale asi mě to taky potkalo. Tankoval jsem plnou u ONA (nojo) a už na stojanu u vrtulky byl nějakej mastnej flek. Prodejce tvrdil, že má naftu do -25°, ale na stojanu bylo napsáno mírné klima. Načež jsem vyrazil a po několika kilometrech přestal jít motor do otáček a ztratil výkon. Při předjíždění dokonce 2x chcíp uplně. Koupil jsem tedy additivum a nalil jej do nádrže, změna se nedostavila a musel jsem zbylých 400km jen lechtat plyn, aby to zas nechcíplo. V noci byl plus a ráno žádný problém, ale zůstala otázka, zdali není zanesený filtr parafínem z nafty a zdali bych neměl jej vyměnit. Má někdo zkušenost dojde-li k samovolnému roztátí parafinu ve filtru a víte někdo, má-li tenhle motor zahřívání fitru resp. nafty a případně kde?
http://www.cimbu.cz/clanky/autodiesel_zima.pdf
Re: Ztuhlá nebo zmrzlá nafta
Takto mi kdysi odpověděl Hyundai na dotaz o vyhřívaném filtru:
přítomnost el. vyhřívání lze určit podle přítomnosti čtyřpinového el. konektoru v horní části tělesa palivového filtru. V příloze naleznete obrázek z dílenského manuálu, kde je umístění přípojného konektoru vyobrazeno - konektor CUD69 FUEL FILTER HEATER.
Ohledně osazení vyhříváním - záleží na objednávacích specifikacích při zadávání vozu do výroby. Pro naše podnebí by měla všechna vozidla být vybavována vyhříváním, ale pokud by se jednalo o vozidlo určené pro prodej do jižnějších oblastí, např. Řecko..., nemusí mít vyhřívání ve výbavě.
Jinak já tankuji obyčejnou naftu od OMV a pouze když se má výrazně ochladit tak beru OMV do -35 st. Tak nevím čím to může být, ale pokud je vyhřívání filtru funkční tak tam by to rozhodně zamrznout nemělo. Minulý rok se mi dokonce stalo, že jsem přijel k OMV a obyčejná nafta byla zamrzlá už ve stojanu, ale to bylo přes -20 st. Tak jsem musel vzít do -35 st. (stejně bych jí vzal). Jinak kamarád měl Focuse a druhý má Toyotu Rav4 a oba pravidelně zamrzají. Nikdo neví čím to je. Protože další kamarád s Focusem normálně jezdí za stejných podmínek a nezamrzne. V toyotě tvrdí že je to způsobeno moc jemným filtrem na naftu který dnešní motory vyžadují.
Možná by stálo za to, vyčistit nádrž bude tam jistě pěkný sajrajt po 15 letech.
Jinak na stojanu je napsáno mírné klima celou zimu to znamená pouze pásmo, ale ne na kolik je odolná nafta proti zamrznutí.
Pro mírné klima platí:
Letní (0 st) 15.4 - 30.9
Přechodová (-10 st) 1.10 - 15.11
1.3 - 14.4
Zimní (-20 st) 16.11 - 29.2
Arktická (-32 st) nestanoveno
přítomnost el. vyhřívání lze určit podle přítomnosti čtyřpinového el. konektoru v horní části tělesa palivového filtru. V příloze naleznete obrázek z dílenského manuálu, kde je umístění přípojného konektoru vyobrazeno - konektor CUD69 FUEL FILTER HEATER.
Ohledně osazení vyhříváním - záleží na objednávacích specifikacích při zadávání vozu do výroby. Pro naše podnebí by měla všechna vozidla být vybavována vyhříváním, ale pokud by se jednalo o vozidlo určené pro prodej do jižnějších oblastí, např. Řecko..., nemusí mít vyhřívání ve výbavě.
Jinak já tankuji obyčejnou naftu od OMV a pouze když se má výrazně ochladit tak beru OMV do -35 st. Tak nevím čím to může být, ale pokud je vyhřívání filtru funkční tak tam by to rozhodně zamrznout nemělo. Minulý rok se mi dokonce stalo, že jsem přijel k OMV a obyčejná nafta byla zamrzlá už ve stojanu, ale to bylo přes -20 st. Tak jsem musel vzít do -35 st. (stejně bych jí vzal). Jinak kamarád měl Focuse a druhý má Toyotu Rav4 a oba pravidelně zamrzají. Nikdo neví čím to je. Protože další kamarád s Focusem normálně jezdí za stejných podmínek a nezamrzne. V toyotě tvrdí že je to způsobeno moc jemným filtrem na naftu který dnešní motory vyžadují.
Možná by stálo za to, vyčistit nádrž bude tam jistě pěkný sajrajt po 15 letech.
Jinak na stojanu je napsáno mírné klima celou zimu to znamená pouze pásmo, ale ne na kolik je odolná nafta proti zamrznutí.
Pro mírné klima platí:
Letní (0 st) 15.4 - 30.9
Přechodová (-10 st) 1.10 - 15.11
1.3 - 14.4
Zimní (-20 st) 16.11 - 29.2
Arktická (-32 st) nestanoveno
Hyundai i30 1.6 CRDi 85 kW 6st.
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Re: Ztuhlá nebo zmrzlá nafta
Máš tankovat u členů Čappo a navíc skoro u každého ONA je Shell,nebo Benzina nevidim jediný důvod brát NM u ONA.
Kolega v práci má Ceed tankuje jen Benzinu a nastartoval vždy já FII a taky vždy.
Filtr bys měl měnit před každou zimou a hlavně po natankování pochybné nafty.
Kolega v práci má Ceed tankuje jen Benzinu a nastartoval vždy já FII a taky vždy.
Filtr bys měl měnit před každou zimou a hlavně po natankování pochybné nafty.
Re: Ztuhlá nebo zmrzlá nafta
Kdyby každý uvažoval stejně, tak na stojanech u ostatních čerpaček je teď cena PHM někde kolem 43,- /l. TO je jediná síť čerpaček u nás, která se svou cenovou politikou dost významně podílí na konkurenceschopnosti v oblasti prodeje PHM. Já teda osobně u TO neberu, ale známej, kterej už několik let jezdí sám na sebe dodávkou, tam tankuje pouze u TO a nikdy s naftou, ani s motorem žádný problém neměl.tomason píše:Máš tankovat u členů Čappo a navíc skoro u každého ONA je Shell,nebo Benzina nevidim jediný důvod brát NM u ONA.
Hyundai i30 Comfort, 1,6 CRDi VGT - 85kW, Vivid Blue, 07 / 2010.
Oil: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Benzina - Verva Diesel / Euro Oil - Optimal Diesel (bez biosložky) + VIF
"Ať to má kozy nebo kola, vždy s tím budou problémy".
Oil: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Benzina - Verva Diesel / Euro Oil - Optimal Diesel (bez biosložky) + VIF
"Ať to má kozy nebo kola, vždy s tím budou problémy".
Re: Ztuhlá nebo zmrzlá nafta
Má pravdu předsedo, ja teda taky u TO netankuji a za celych 8 let co jezdim na naftu a tankuji o Aše po Michalovce jsem ani jednou nezamrzl (Shell, Benzina, Agip a OMW)lada 71 píše:Kdyby každý uvažoval stejně, tak na stojanech u ostatních čerpaček je teď cena PHM někde kolem 43,- /l. TO je jediná síť čerpaček u nás, která se svou cenovou politikou dost významně podílí na konkurenceschopnosti v oblasti prodeje PHM. Já teda osobně u TO neberu, ale známej, kterej už několik let jezdí sám na sebe dodávkou, tam tankuje pouze u TO a nikdy s naftou, ani s motorem žádný problém neměl.tomason píše:Máš tankovat u členů Čappo a navíc skoro u každého ONA je Shell,nebo Benzina nevidim jediný důvod brát NM u ONA.
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Re: Ztuhlá nebo zmrzlá nafta
Tak nemáš pravdu každý tak uvažovat nemusí,protože staré TDI, sežere prakticky cokoliv.Čmoudící TDI na naftu z ONA jezdit budou.
commonrail plnící euro IV a V je už někde jinde a je mnonásobně choulostivější než starý rotačák i než PD i když to už taky nejezdí na cokoliv.
V řečí čísel pak Čappo má neshodu jen u 0,8% u NM ostatní čp 6% odebraných vzorků bez závad a pokud je odchylka je taková,že nepoškodí vstřikovací systém vozu.
Zkus říci v servisu až se ti poškodí čerpadlo či vstřik,že tankuješ u ONA.....
Já mám osobní zkušenost špatnou a taky ONO dostalo x kráte pokutu za nekvalitní paliva jen za loňský rok je to leader.
Vlastní zkušenost je k nezaplacení a tu částku sis vycucal z prstu,tady je velká konkurence a nesmyslný počet pump na obyvatele.
commonrail plnící euro IV a V je už někde jinde a je mnonásobně choulostivější než starý rotačák i než PD i když to už taky nejezdí na cokoliv.
V řečí čísel pak Čappo má neshodu jen u 0,8% u NM ostatní čp 6% odebraných vzorků bez závad a pokud je odchylka je taková,že nepoškodí vstřikovací systém vozu.
Zkus říci v servisu až se ti poškodí čerpadlo či vstřik,že tankuješ u ONA.....
Já mám osobní zkušenost špatnou a taky ONO dostalo x kráte pokutu za nekvalitní paliva jen za loňský rok je to leader.
Vlastní zkušenost je k nezaplacení a tu částku sis vycucal z prstu,tady je velká konkurence a nesmyslný počet pump na obyvatele.