kde je na U motore system odvetrania klukovej skrine?

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Odpovědět
Lubo_i30
*
Příspěvky: 50
Registrován: 19 pro 2012, 13:55
Bydliště: Žilina

kde je na U motore system odvetrania klukovej skrine?

Příspěvek od Lubo_i30 »

Zdravim chlopi,

zaujimalo by ma kde najdem na U motore hadicu odvetrania klukovej skrine, pripadne PCV (positive
crankcase ventilation) ventil. Pytam sa lebo sa tak da skontrolovat, ci nepodfukuje pod piestnymi kruzkami.
Myslim, ze je to dobre vediet pred kupou ojazdenky.

Tipol by som si, ze to bude nejaka hadica co usti do EGR. Je na obrazku?
U_engine-EGR-.jpg
U_engine-EGR-.jpg (74.88 KiB) Zobrazeno 4140 x
Hyundai i30 1.6 CRDi, 85kW
Reklama
 

Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: kde je na U motore system odvetrania klukovej skrine?

Příspěvek od 69pavel »

z praxe ti mohu rict ze to co pises vubec nepoznas,ze to fouka pres pistni krouzky, lze to poznat tak ze bud das olej na rozbor na slozeni a nebo potom jeste ze to pichnes na emise a podle hodnot emisi poznas jestli motor je vybehanej nebo ne.
totiz kdyz bezi motor tak klikova skrin tak fouka ze nemas sanci to poznat.
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Lubo_i30
*
Příspěvky: 50
Registrován: 19 pro 2012, 13:55
Bydliště: Žilina

Re: kde je na U motore system odvetrania klukovej skrine?

Příspěvek od Lubo_i30 »

Vdaka, problem s olejom by mohol byt, ze tak nezistim zavadu ktora sa vyskytla na motore nedavno.
To tie emisie povedia asi hned ale ma priemerny servis pristroje na taketo testy? Predpoladam, ze to treba testovat
cez nejaky adapter aby to testovalo este pred katalyzatorom co je hned za turbom, mozno testovat co ide cez
EGR. Robi sa to na pockanie?
Hyundai i30 1.6 CRDi, 85kW
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: kde je na U motore system odvetrania klukovej skrine?

Příspěvek od 69pavel »

pokud mas podezreni ze je neco s motorem v neporadku tak je treba udelat kompletni testy, vcetne mereni komprese valcu. pak to vypovi o motoru vice,samozrejme ze servis na to musi byt vybaven, nejaky malej servis asi takove vybaveni nebude mit,musis se poptat driv nez to tam das co jsou schopni udelat za diagnostiku na motoru.

taky dej pozor jestli des treba kupovat auto z bazaru tak musis najit svuj servis, pokud ti treba bazar nabidne ze to udelaj tak to bude jen napsane aby oni se toho zbavili a nakukaj vsemozne. pak je napsana smlouva tak ze utres nos
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Lubo_i30
*
Příspěvky: 50
Registrován: 19 pro 2012, 13:55
Bydliště: Žilina

Re: kde je na U motore system odvetrania klukovej skrine?

Příspěvek od Lubo_i30 »

Myslel som aj na kompresny test ale to sa robi vraj najlepsie s nejakym osciloskopom a to ma len malo servisov,
presne ako pises. Ale budem sa vyzvedat aj v servisoch.

Auto co mam vyhliadnute ma pravidelne prehliadky, ma 2.5 rok, ale je tam rozbity chladic a potrebujem zistit
ci to povodny majitel nasledne neprepiskol a nepridrel. Tak sa zameriavam na jednoduche detekcne metody
lebo uz som cital, ze aj kompresny test nemusi moc povedat lebo je to skor komparativna metoda a predtym
som ho na tom motore nerobil.
Hyundai i30 1.6 CRDi, 85kW
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: kde je na U motore system odvetrania klukovej skrine?

Příspěvek od 69pavel »

test komprese lze udelat i na osciloskopu ale muze skreslit, lepsi je test ze vytahnes vstriky(svicky) a kompresmetrem se zmeri kazdy valec dle postupu jak se ma merit,k tomu se samozrejme musi udelat i jine ukony nez se zacne merit.
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Lubo_i30
*
Příspěvky: 50
Registrován: 19 pro 2012, 13:55
Bydliště: Žilina

Re: kde je na U motore system odvetrania klukovej skrine?

Příspěvek od Lubo_i30 »

stevebfl na
http://www.peachparts.com/shopforum/tec ... iesel.html
pise
We quit doing compression tests for prepurchase inspections many years ago unless specifically asked for.

Making a good judgement on diesel compression is real hard. MB has numbers that are a specification. Something like 320-340psi or so. Almost all gauges I have used have read closer to 400psi on good motors.

Compression gauge readings are used for comparative judgements. Like this year to last year or this cylinder to the next. Absolute readings are based upon a single techs knowledge of his gauge in that motor over many tests. No tech can get everything with a brand new gauge even if he has tested that motor group multiple times with other equipment.

The worse problem for diesels is that they probably have relatively the same compression cyl to cyl till they fail. I have seen huge oil burners with good even compression.

The best judgement of a diesels condition is to know how much oil it is using and how much blow-by it currently has.... another very experience laden judgement call.
preto ma zaujimal skor ten blow-by, teda podfukovanie piestnych kruzkov. Vraj sa to da zistit, ze v odvetravaciom potrubi je olej. Ale neviem ktore potrubie to je. Tiez by sa to malo dat zazit pri otvorenom nalievacom otvore motoroveho oleja. Ale to je asi tiez komparativne a som to este nerobil :lol:

Dalej dufam, ze mierne pridrety motor mozem spoznat podla zvuku a toho, ze sa zacne prehrievat. Aspon si myslim.
Hyundai i30 1.6 CRDi, 85kW
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“