Mám koupit i20 nebo něco jiného

Moderátoři: amaize, Moderátoři

The_DoctoR
*
Příspěvky: 38
Registrován: 24 úno 2013, 21:37

Mám koupit i20 nebo něco jiného

Příspěvek od The_DoctoR »

Nikdy jsem nové auto nekupoval, vždy jsem jezdil se služebním, tak se mě tyhle pravidelné prohlídky vyhýbaly. Ale vše jsem si teď zjišťoval, ještě než si auto koupím. Chci si koupit i20 na LPG (nejspíš nejúspornější auto v téhle kategorii, pokud se pletu, tak mi dejte tip). Problém je v tom, že já ročně najezdím okolo 100tkm, pravidelné prohlídka je po 20tkm, tedy na tuto prohlídku bych ročně musel jít 5x, abych neztratil záruku na auto. Prodejce mi sdělil, že tato pravidelná servisní prohlídka stojí 5-6tis. V ceně je samozřejmě výměna oleje, filtrů, kapalin, geometrie. atp. Zdá se mi to ale strašně moc. Když si to tak počítám, tak ročně dám za tyhle prohlídky kolem 30tis. Je to normální cenovka? Podmínka záruky, je jezdit pravidelně do autorizovaného servisu, jezdit tedy raději do hyundai nebo si vyhlídnout nějaký jiný levnější? :-/
Reklama
 

suah
**
Příspěvky: 254
Registrován: 23 dub 2010, 13:01

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Příspěvek od suah »

Servisne prehliadky su podmienkou zaruky u kazdej automobilky. Ich cena sa da pomerne slusne znizit prinesenim vlastneho materialu, ten mavaju servisy dost predrazeny, potom vie celkova cena klesnut na 3-4 tisic.
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Příspěvek od caruser »

The_DoctoR

Tá cena je u :hyu: servisu normálna. Náklady na servis je možné znížiť ako písal suah vlastným materiálom, ktorý si zákazník prinesie, niektoré servisy to však neumožňujú. Ďalšou voľbou je vykonanie pravidelných servisných prehliadok v neaoutorizovanom (garážovom) servise, čo ale pri LPG môže byť problém
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
rcc
**
Příspěvky: 144
Registrován: 13 úno 2012, 12:34

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Příspěvek od rcc »

Zdravím, 100tis. km ročně? S i20? Tak to si servis dělejte kdekoli. Stejně za dva roky bude auto po smrti, s tímto ročním nájezdem se konce 5leté záruky nedožije :D
Škoda Fabia 1.0 Junior
Hyundai i20 1,2i/57kw Inclusive Plus New 10/2011 sold 12/2013
gmpm
*
Příspěvky: 39
Registrován: 13 črc 2012, 16:12

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Příspěvek od gmpm »

To rcc: Nestras :D. Ja doufam, ze mi v servisu udelaji cenu, pac tam zatim pravidelne parkuju na naklady pojistovny :D.
Sam neverim tomu, ze to auto vydrzi vetsi provoz jak 30K km rocne. Skoda ze k tej 1.2 nedavaj turbo a nemontujou to do i30. Hned by vymena za vetsi nebyl takovej problem ...
Hyundai i20 1,2 63kW LPG
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Příspěvek od Chasnik »

The_DoctoR: Zajímalo by mně, s čím jezdíš teď? Koupit si i20 (nebo jakékoli jiné auto v této třídě) s plánovaným nájezdem 100 tkm, to mi nepřipadá rozumné.
1) auto se ti sice podle mně nerozsype, ale při vyšším stavu tachometru budeš platit víc za servis a výměny dílů. Předpokládám, že životnost mechanických prvků (tlumení, výfuk, klouby, čepy, spojka apod.) bude nižší a výměna bude nutná dřív. 5-letá záruka se nevztahuje na opotřebení běžným užíváním na to nezapomeň...
2) co jízdní komfort a zdraví? Měl jsem kamaráda, jezdil se služební fábií cca 5-6 tkm měsíčně a po roce skončil, měl docela problémy se zády, bolesti hlavy apod :( Když si z vlastní zkušenosti vzpomenu, jak jsem jezdil do Zurychu se Š125, potom Puntem, pak C-Maxem a Hondou Accord, tak to byl vždy mílový skok kupředu!

Jak dlouho počítáš, že ti auto vydrží a kolik s ním chceš najezdit? Pokud počítáš třeba 3 roky a 300 tkm, tak v celkových nákladech na auto (pořízení + provoz) je pořizovací cena menšinovou položkou.

Při tomto nájezdu předpokládám, že nejezdíš jen tak pro svoji potěchu, ale že máš auto jako součást své práce nebo podnikání, takže se podílí na tvém výdělku. Proto zkus zvážit auto vyšší třídy, při dnešních cenách nebude rozdíl tak dramatický, existuje spousta zajímavých nabídek skladových a předváděcích vozů.

Jinak na tvoji otázku o servisu, osobně servisuji i30cw v autorizáku a mám možnost donést si svůj spotřební materiál (filtry, oleje, svíčky). Běžná cena prohlídky je potom mezi 3-4 tisíci vč. DPH.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
The_DoctoR
*
Příspěvky: 38
Registrován: 24 úno 2013, 21:37

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Příspěvek od The_DoctoR »

Chasnik: Máš pravdu, auto mám ke svému podnikání. V současné době mám novou Fábii II na LPG, bohužel je firemní a nevyplatí se mi tak, jako byse mi vyplatilo nové auto. S fobií mám najeto něco kolem 70tkm za 3/4 roku (většinou po Praze), zatím žádný problém nenastal, i destičky mám zatím původní (brzdím motorem za každé situace).
Jde mi především o spotřebu, abych měl 1km, co nejlevnější..Bohužel jsem zjistil, že nová i20 na LPG má 20% vstřikování benzinem, což v tuto chvíli trošku LPG znevýhodnuje..
Auto bych samozřejmě pár let chtěl mít a chtěl bych, aby vydrželo, co nejdéle...Je mi jasné, že díly typu destičky, kotouče, rozvody, silentbloky, ramena a tak, bych si musel zaplatit sám, jelikož se na to záruka nevztahuje..
Co ty bysi mi doporučil za vozidlo? Spíše naftu? Ta vydrží více?
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Příspěvek od mnkk »

The_DoctoR píše:Auto bych samozřejmě pár let chtěl mít a chtěl bych, aby vydrželo, co nejdéle...

Co ty bysi mi doporučil za vozidlo? Spíše naftu? Ta vydrží více?
Pár let pri nájazde 100tis./rok je naozaj iba pár = 2. Viac veru nie.

Podla mňa, nekupuj si i20 na toto čo píšeš, auto bude viac v servise ako na ceste... Poslúchni Chasnika...

Nerozvážaš pizzu? :mrgreen:
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Příspěvek od caruser »

The_DoctoR

LPG od :hyu: nie je dobrá voľba, hlavne pri takom počte km. Ak sa nejazdia krátke trasy po meste je lepšia voľba diesel
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
rcc
**
Příspěvky: 144
Registrován: 13 úno 2012, 12:34

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Příspěvek od rcc »

[quote= Co ty bysi mi doporučil za vozidlo? Spíše naftu? Ta vydrží více?/quote]

No najezdit 100tis ročně, tak bych chtěl auto min. střední třídy. A najezdit většinu po Praze, tak to pak radši sociálem (MHD) :D Diesel je výhodný pouze pro jízdy na dálku kontinuální rychlostí (dálnice).
Škoda Fabia 1.0 Junior
Hyundai i20 1,2i/57kw Inclusive Plus New 10/2011 sold 12/2013
The_DoctoR
*
Příspěvky: 38
Registrován: 24 úno 2013, 21:37

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Příspěvek od The_DoctoR »

Ne ne, je to doprovodné vozidlo za želvou :)
Jinak koukám, že názory na spotřebu nafty se liší, někdo radí na krátké jízdy ne, někdo na krátké jízdy ano..Jízdy jsou do 30km v průměru, pak se jezdí po Praze...Babo raď :)
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Příspěvek od mnkk »

Nafta s DPF do mesta nee...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
The_DoctoR
*
Příspěvky: 38
Registrován: 24 úno 2013, 21:37

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Příspěvek od The_DoctoR »

Tak co tedy podle tebe, nová octáva na LPG? Nebo něco z téhle třídy, když ne nafta? :-/
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Příspěvek od caruser »

The_DoctoR

Z osobnej skúsenosti ak sa jazdí v meste, a výber sa zúžil na malé auto, kde nie je až tak veľmi potrebný výkon odporúčam TOYOTU Yaris 1,0 VVTi. Je drahšia ako i20, ale prevádzkové náklady pri jazde na benzín nebudú oveľa vyššie ako pri i20ke na LPG. A hlavne spoľahlivosť a kvalita je trošku niekde inde, ten motor bezproblémov zvládne 300.000 km v mestkej premávke pri pravidelnom servise.
Diesel hlavne z dôvodu DPF je veľmi zlá voľba do mesta.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: i20 a pravidelné servisní prohlídky

Příspěvek od mnkk »

Asi takto by som uvažoval, yaris, alebo auris HSD...
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Odpovědět

Zpět na „i20 Pokec“