Brzdy

Tlumiče, nápravý, brzdy.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Brzdy

Příspěvek od Chasnik »

Hard: a proto auto nemyju, abych se ráno rozjel :D
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Bill1
**
Příspěvky: 127
Registrován: 30 pro 2010, 17:08
Bydliště: Trnava / Slovensko

Re: Brzdy

Příspěvek od Bill1 »

Ja to považujem za celkom bežné, robilo mi to aj na novej Fabii.. po dvoch, troch brzdeniach to už necítim..
1.4 MPI DOHC CWT i30CW
Uživatelský avatar
Voči
**
Příspěvky: 149
Registrován: 09 bře 2009, 10:20
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od Voči »

Docela mě překvapuje kolik lidí považuje tento stav brzd po 11 hodinách stání za zcela běžný. Bral bych trochu rezu, ale ten kotouč mi přijde jak kdyby ležel půl roku zahrabaný ve hnoji. Každopádně to jsou nejrychleji reznoucí kotouče co jsem měl. Uvidím kolik ještě zvládnou destičky a až přijde jejich výměna tak to určitě vyměním celé a zcela určitě to nebude originální příslušenství Hyundai, ale nějaký jiný značkový výrobce. Ate, Ferodo, Brembo, TRW nebo něco podobného.
Hyundai i30 1.6 CRDi 85 kW 6st.
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: Brzdy

Příspěvek od mnkk »

Súhlasím s Vočim.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Uživatelský avatar
Voči
**
Příspěvky: 149
Registrován: 09 bře 2009, 10:20
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Brzdy

Příspěvek od Voči »

Díky
Hyundai i30 1.6 CRDi 85 kW 6st.
Renault Mégane 2.0 84 kW 1996
Škoda Favorit 135 43 kW 1993
AleKa82
**
Příspěvky: 168
Registrován: 23 led 2012, 13:02
Bydliště: Praha

Re: Brzdy

Příspěvek od AleKa82 »

Takhle orezlé kotouče nemám, ani když moje auto stojí 14 dní bez hnutí před panelákem a neustále na něj sněží. Na zimu jsou ty plecháče s poklicema fakt lepší. V létě s origo hlíníkama mám taky lehce orezlé kotouče, ale zatím vždycky stačilo to trochu rozjet a lehce zabrzdit, aby se kotouče otřely. Třetí zabrždění už je v poho. Jinak i v zimě zatahuju ručku na pátý zoubek, protože stojím čumákem lehce do kopce a zatím mi ani jednou nepřimrzla. Na Getzíkovi mi párkrát přimrzla tak, že jsem ji nemohl odtrhnout. Nejlepší bylo, že jsem měl před i za autem tak 30cm na manévrování :lol:. Bál jsem se, že to najednou povolí a posunu auta v řadě.
Jezdím hlavně sockou a na skútru Derbi Atlantis
Toyota Auris TS 1.6i (od 2019)
Ford Galaxy Titanium 2.0TDCi (2017 - 2019)
i30cw 1.6i CVVT Exclusive (2011 - 2013)
Getz 1.1i Clasic+ (2003 - 2011)
KADETT
*
Příspěvky: 70
Registrován: 20 pro 2010, 21:12
Bydliště: CHEB

Re: Brzdy

Příspěvek od KADETT »

I já souhlasím s těmi, pro které jsou takto zrezivělé kotouče normálním jevem. Co jiného lze očekávat po jízdě v prosolené sněhové břečce nebo vodě. A kotouče před tím neochrání ani plechové disky s poklicema. Vždyť pod nima ty kotouče ani nevidíte. Prostě takto reaguje čistá litina s vlhkem. Ten, kdo má zkušenosti s obráběním či broušením oceli nebo litiny,vám potvrdí, jak rychle dokážou zreznout čisté opracované a neošetřené díly po styku s vodou. A tomu, kdo jezdí s autem denně, vydrží kotouče i destičky déle,než tomu, kdo vytáhne auto za týden či čtrnáct dnů a musí nejdřív odrhnout větší vrstvu rzi. Že by :hyu: měl nějaké rychlereznoucí kotouče než jiné značky, mi připadá taky dost nepravděpodobné.
i30 1,4 T-GDI Fastback 6/2020 i30 CW 1.4 Classic Plus 06/2010
Uživatelský avatar
kickerinho
*
Příspěvky: 44
Registrován: 23 led 2011, 09:43
Bydliště: Olomouc

Re: Brzdy

Příspěvek od kickerinho »

Tak jsem si lebedil, že se mě hučení a drhnutí brzd moc netýká (občas se stalo, že po víkendu jsem musel jako ostatní párkrát probrzdit, aby se všechno srovnalo), ale teď mám dost blbou zkušenost. Minulý víkend jsem byl na horách, auto stálo ve sněhu 3 dny a po návratu domů zjišťuju, že brzdy hrčí a drhnou pořád. Je to tak hnusný zvuk, že se člověk pomalu bojí na tu brzdu šlápnout :-) Původně jsem myslel, že po několikerém brždění to zase bude OK, ale není. Napadlo mě, že bych mohl mít v pánu destičky nebo tak něco, ale byl jsem v říjnu na druhé garančce a ani slovem se mi nikdo nezmínil, že by něco nebylo OK a nebo že bych měl v určitém horizontu něco měnit. Od té doby jsem najel zhruba 2000km (celkem 27000km). Takže myslím, že destičky i kotouče by měly ještě žít. Navíc jsem kdysi na Felicii sjel destičky fest a to byl jinej kravál při brždění :lol: , takže myslím, že by měly být v pohodě. Nedíval jsem se na to, protože tomu sám vůbec nerozumím a mrtvé od živých nepoznám, spoléhám na servis :-) A jelikož při hrčení brzd cítím už i jemné brnění v pedálu, což dříve nebylo, chci se zeptat, zda musím s brzdami do značkového servisu a nebo můžu ke známému mechanikovi na prohlídku a případnou výměnu? Nerad bych přišel o záruku nebo tak něco... Je možno brzdové destičky měnit kdekoliv, pokud budou špatné? Díky za názory (i kritiku) [-o<
Hyundai i30cw 1,4i MPI DOHC CVVT Classic, 80 kW
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: Brzdy

Příspěvek od severtom »

Na servis bych se neobracel, diagnostiku můžeš udělat sám. Na brzdové kotouče si sáhni, pokud nemají drážku na okraji, tak nejsou sjeté. Mohou házet, což poznáš po sundání a položení na sklo nebo upnutím do soustruhu a hodinkami. Tebou zmiňovaná hlučnost u Feldy? Každé destičky jsou jiné, zkušenosti nelze přenášet - některé mají indikační plech, který při sjetí píská (náš 22 let starý Honda Civic), jiné ne, ale rozpadne se obložení, kousek se vylomí a zůstane pod krycím plechem... u Feldy se mi ten plech jednou ohnul (od kamínku?) a strašně to hlučelo, tím víc, čím víc jsi dal kola do rejdu.
Na brzdy bych se určitě podrobně podíval teď v březnu před barákem, až budeš měnit zimáky za letní.... nic to nestojí a dozvíš se víc než v servisu. Zda jdou třmeny volně (u Feldy vodicí tyčky rezly, u Hyu ještě nevím, těším se, až se podívám).
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
laufas
******
Příspěvky: 2748
Registrován: 19 led 2008, 14:25
Bydliště: OL

Re: Brzdy

Příspěvek od laufas »

Vcera poprve od koupe i30 jsem musel postavit auto na hever a rozhejbat rucne kola, aby se odtrhly brzdy. Trosku navrat nekam do praveku, ze si clovek pred vyjezdem z garaze cvicne hodi auto na zvedak a potoci kolama. Jindy to povoli motorem, ale tedka to fakt neslo :-) Uz se tesim na vymenu brzd, ale s nasim tempem, se toho nedoziju.
i30 1.4 + kn, 12/2007
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1723
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: Brzdy

Příspěvek od XMira »

kickerinho: To hučení, tedy spíš takové drhnutí se mi děje taky - vždycky v zimě, když mám plecháče s poklicema. Řekl bych, že to je bordel ze silnice, protože to umím "opravit" wapkou :D
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Uživatelský avatar
walach
**
Příspěvky: 225
Registrován: 05 led 2011, 22:34

Re: Brzdy

Příspěvek od walach »

Taky se přidám s nářky na skřípání brzd v zimním provozu,ale na druhou stranu jste mne potěšili ,že v tom nejedu sám.
Jezdím denně a každé ráno je to fuj :roll: .Nejlepší asi bude si pustit nahlas nějakou mjůůzik a počkat do jara :mrgreen: .
Hyundai i 30 comfort 1,6i (93 kw)šestikvalt, glowing red, 03 2011
Uživatelský avatar
kickerinho
*
Příspěvky: 44
Registrován: 23 led 2011, 09:43
Bydliště: Olomouc

Re: Brzdy

Příspěvek od kickerinho »

Tak já si zapěju song, páč to vypadá (ťuky, ťuky, ťuk), že se to zlepšilo...! Sice furt cítím drhnutí při silnějším brzdění, ale už to nedrhne při každém lehkém sešlápnutí pedálu, takže snad to s lepším počasím bude ještě víc poznat :D/
Hyundai i30cw 1,4i MPI DOHC CVVT Classic, 80 kW
Uživatelský avatar
Chasnik
******
Příspěvky: 4140
Registrován: 08 srp 2011, 19:23
Bydliště: Litoměřicko

Re: Brzdy

Příspěvek od Chasnik »

Chlapi, a myslíte, že kdyby se ten kotouč něčím máznul, třeba silikonovým olejem, že by se pak ty destičky nelepily? :mrgreen:
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Uživatelský avatar
kickerinho
*
Příspěvky: 44
Registrován: 23 led 2011, 09:43
Bydliště: Olomouc

Re: Brzdy

Příspěvek od kickerinho »

Doporučuju kvalitní lubrikant! :-#
Hyundai i30cw 1,4i MPI DOHC CVVT Classic, 80 kW
Odpovědět

Zpět na „i30 Podvozek a řízení“