Dvě ix20 a nebo jedna OIII ?
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Dvě ix20 a nebo jedna OIII ?
Trochu jsem váhal zda založit téma ix20 nebo OIII. Říkal jsem si to už by možná byla trošku drzost. No, jenže jsem měl tu čest se s novou OIII osobně společně s kolegou naživo seznámit jako řidič a narostlo mě sebevědomí. Jak by řekl Roman Vaněk z Pekla na talíři, kamarádi drazí to je teda šmakuláda ta OIII. Tam je éček, nadouvadel, plnidel, zahušťovadel, barviv.... Vše s jediným cílem, aby se to dobře, rychle a tím pádem hlavně levněji vyrábělo. Co z toho vzešlo na mě udělalo následující dojem. Text jsme naladili a upravili společně. Takže:
Měli jsme ji půjčenou na cca 60 minut. Jediná pozitivní věc - 1,4 TSI 103kW:
Vynikající výkon, super zrychlení, perfektně jde za plynem, krásně se nechá točit, líbivej zvuk, fakt super.
Teď druha strana mince, co za to: auto mělo najeto 3000km, najeli jsme cca 80km ostřejším tempem, část dálnice, potom „erzeta“ na okresce, pak zase kousek dálnice – nebylo to vyloženě brzda / plyn a výsledek – 8,7 na sto dle PP. Turbo začne nastupovat až tak od 25oo otáček, ale potom to je opravdu plynulé (dostatek síly a výkonu) až do cca 5500 (dál jsem to netáhl, ještě by to asi šlo, ale nechtěl jsem novej motor hnát do maxima). Tenhle projev doprovází opravdu pěknej “sportovní” zvuk, fakt dobrý až na tu spotřebu
A teď ten zbytek:
Auto mělo jednoduchou zadní nápravu. Naprosto katastrofální chování auta, nedrží stopu, plave, zadek uskakuje - při přejíždění nerovností, přejíždění z pruhu do pruhu na D1, při vybočení, projíždění rychlých poskakujících zatáček na D1 ….atd. naprosto nepředvídatelné chování – fakt plave (na super asfaltu ale nemá problém). Když to porovnám ze zatracovaným firemním Bravem, tak jízdní vlastnosti fiatu jsou min o generaci lepší než tato verze octávky!!!! Když to porovnám s ix20 jsme na tom o poznání líp. Důvodem je asi velký zadní přesah oktávky. Co se týče přenášení rázů nebo hluku od kol / slinice, tak to je v pohodě, stejně tak motor.
Co to bude dělat při obsazení jednou osobou a při plném kufru kam se vejde paleta křidlice to bych teda nechtěl řídit!!!! Kolega který jel se mnou je zarytej octávkář, má jedničkovou kombi po facelivtu a byl z těch jízdních vlastností úplne v prdeli. Odpoledne jel potom stejnou trasu zhruba stejným stylem domů a říkal, že ta jeho perfektně sedí a nemá problém.
Myslím si, že “to” může být v nějakém univerzálním uchycení pro obyčejnou nápravu a víceprvek a pro ty socky to asi nebude odladěné (asi opět škoda úspora).
Interiér: strohá škodovácká přístrojovka OK (já nejsem příznivcem značky škoda, takže se mě nelíbila, ale to je můj názor). Obrovské vybrání za madlem dveří (asi kvůli měření vnitřní šířky interiéru při různých testech novinářů )a použitý plast (vypadalo to jak čínskej regroš) – katastrofa. Pod madlem ve dveřích jakási krytka 5x10cm opět nějakej super regroš, cenu dílu bych typovat na 0,20 Kč a tentokrát se jedná o „designovou záležitost“!!! Vnější zrcátka (opět designová záležitost škoda) i přes relativně slušnou velikost v nich je mizerně vidět – tvar jakéhosi kosodélníku. A snad poslední postřeh – opět zvětšení vynikajícího škoda mega kufru ve kterém nedosáhneš na konec se všem „zahrádkářům“ v česku určitě vyplatí na každodenní ježdění. V interiéru pokrácená sedadla na která sedáš každý den kvůli zvětšení kufru který naložíš plný jednou za rok????? Co to je za hry? To je nějaká konstruktérská paraolympiáda?
Start / stop systém – pro mě nikdy nebrat!!!
Cena testovaného vozu dle tabulek: 459 900,- Kč + metalíza.
Závěr:
Co se týče vzhledu, tak ničím nenadchne, nemá jiskru, žádná zajímavost. Je to skoro stejný jak lowcost Rapid. Za pohybu po komunikaci pro mě nerozeznatelné. K tomu různě použité super levné materiály na některých detailech – hnus.
Jízdní vlastnosti základních verzí s obyčejnou zadní nápravou absolutně na hovno!!!
Motory: TSI benzín asi dobrý, ale hrozně závislé na zacházení s plynem a otázkou zůstává co to vydrží? 150.000km? 1,6 nafta pouze pětikvalt (opět škoda ušetřila) a 1,9 (nebo dvoulitr, nevím co nabízí) si normální člověk kvůli ceně nikdy nekoupí.
Cena 460 papírů za takovouhle mrdku se švihadlama vzadu – děkuji, ale fakt nikdy .
Měli jsme ji půjčenou na cca 60 minut. Jediná pozitivní věc - 1,4 TSI 103kW:
Vynikající výkon, super zrychlení, perfektně jde za plynem, krásně se nechá točit, líbivej zvuk, fakt super.
Teď druha strana mince, co za to: auto mělo najeto 3000km, najeli jsme cca 80km ostřejším tempem, část dálnice, potom „erzeta“ na okresce, pak zase kousek dálnice – nebylo to vyloženě brzda / plyn a výsledek – 8,7 na sto dle PP. Turbo začne nastupovat až tak od 25oo otáček, ale potom to je opravdu plynulé (dostatek síly a výkonu) až do cca 5500 (dál jsem to netáhl, ještě by to asi šlo, ale nechtěl jsem novej motor hnát do maxima). Tenhle projev doprovází opravdu pěknej “sportovní” zvuk, fakt dobrý až na tu spotřebu
A teď ten zbytek:
Auto mělo jednoduchou zadní nápravu. Naprosto katastrofální chování auta, nedrží stopu, plave, zadek uskakuje - při přejíždění nerovností, přejíždění z pruhu do pruhu na D1, při vybočení, projíždění rychlých poskakujících zatáček na D1 ….atd. naprosto nepředvídatelné chování – fakt plave (na super asfaltu ale nemá problém). Když to porovnám ze zatracovaným firemním Bravem, tak jízdní vlastnosti fiatu jsou min o generaci lepší než tato verze octávky!!!! Když to porovnám s ix20 jsme na tom o poznání líp. Důvodem je asi velký zadní přesah oktávky. Co se týče přenášení rázů nebo hluku od kol / slinice, tak to je v pohodě, stejně tak motor.
Co to bude dělat při obsazení jednou osobou a při plném kufru kam se vejde paleta křidlice to bych teda nechtěl řídit!!!! Kolega který jel se mnou je zarytej octávkář, má jedničkovou kombi po facelivtu a byl z těch jízdních vlastností úplne v prdeli. Odpoledne jel potom stejnou trasu zhruba stejným stylem domů a říkal, že ta jeho perfektně sedí a nemá problém.
Myslím si, že “to” může být v nějakém univerzálním uchycení pro obyčejnou nápravu a víceprvek a pro ty socky to asi nebude odladěné (asi opět škoda úspora).
Interiér: strohá škodovácká přístrojovka OK (já nejsem příznivcem značky škoda, takže se mě nelíbila, ale to je můj názor). Obrovské vybrání za madlem dveří (asi kvůli měření vnitřní šířky interiéru při různých testech novinářů )a použitý plast (vypadalo to jak čínskej regroš) – katastrofa. Pod madlem ve dveřích jakási krytka 5x10cm opět nějakej super regroš, cenu dílu bych typovat na 0,20 Kč a tentokrát se jedná o „designovou záležitost“!!! Vnější zrcátka (opět designová záležitost škoda) i přes relativně slušnou velikost v nich je mizerně vidět – tvar jakéhosi kosodélníku. A snad poslední postřeh – opět zvětšení vynikajícího škoda mega kufru ve kterém nedosáhneš na konec se všem „zahrádkářům“ v česku určitě vyplatí na každodenní ježdění. V interiéru pokrácená sedadla na která sedáš každý den kvůli zvětšení kufru který naložíš plný jednou za rok????? Co to je za hry? To je nějaká konstruktérská paraolympiáda?
Start / stop systém – pro mě nikdy nebrat!!!
Cena testovaného vozu dle tabulek: 459 900,- Kč + metalíza.
Závěr:
Co se týče vzhledu, tak ničím nenadchne, nemá jiskru, žádná zajímavost. Je to skoro stejný jak lowcost Rapid. Za pohybu po komunikaci pro mě nerozeznatelné. K tomu různě použité super levné materiály na některých detailech – hnus.
Jízdní vlastnosti základních verzí s obyčejnou zadní nápravou absolutně na hovno!!!
Motory: TSI benzín asi dobrý, ale hrozně závislé na zacházení s plynem a otázkou zůstává co to vydrží? 150.000km? 1,6 nafta pouze pětikvalt (opět škoda ušetřila) a 1,9 (nebo dvoulitr, nevím co nabízí) si normální člověk kvůli ceně nikdy nekoupí.
Cena 460 papírů za takovouhle mrdku se švihadlama vzadu – děkuji, ale fakt nikdy .
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
- Reklama
Re: Dvě ix20 a nebo jedna OIII ?
Ako keby som čítal svet motorov, len naopak
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Dvě ix20 a nebo jedna OIII ?
ja pro zmenu nechapu srovnani ix20 a Octavie...pokud bych se musel rozhododvat jen mezi temito vozy (napr. firemni vyber), pak bych jednoznacne volil Octu, neb je mnohem hezci, ma sviznejsi motory a neplatil bych to ja
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Dvě ix20 a nebo jedna OIII ?
No jo, dneska už prostě neplatí, že novější model = vylepšený model... To je zřejmě problém celého trhu. Akorát si škodováci musí uvědomit, že oni nejsou výjimkou a že jejich "držáky 1.9 TDI" se už na trhu opakovat nebudou.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Dvě ix20 a nebo jedna OIII ?
ono fanusici skodovky su skor nejaky narodny patrioti. ak ju posudzujem - je to nase -to sa vyrobilo u nas, hm, najdem si tam to pekne potom. ale ak by som bol anglican, spaniel atd tak by som si to asi nikdy nekupil.
vyslovene co sa dizajnovo podarilo skode je len fabia 1. generacie a ciastocne oktavia, inak humus. obzvlast fabia 2 + yeti - katastrofalny dizajn podla mna
vyslovene co sa dizajnovo podarilo skode je len fabia 1. generacie a ciastocne oktavia, inak humus. obzvlast fabia 2 + yeti - katastrofalny dizajn podla mna
i30, 1.4, r.v.2011
zamyslite sa ZNOVA
zamyslite sa ZNOVA
Re: Dvě ix20 a nebo jedna OIII ?
Až někdy uvidíte novou oktávku na silnici, všimněte si schválně té "úhlopříčné" linky po oboustranách SPZ.Mě osobně to přijde neskutečně hnusný.
Za mě nejhezčí je Octavia II, před faceliftem.Interiér ale nehodnotím, protože tam není co hodnotit.
Za mě nejhezčí je Octavia II, před faceliftem.Interiér ale nehodnotím, protože tam není co hodnotit.
Hyundai Matrix 1.5 CRDi VGT 81kw
-
- *
- Příspěvky: 80
- Registrován: 28 pro 2010, 10:23
Re: Dvě ix20 a nebo jedna OIII ?
Jela před námi a s ženou jsme přemýšleli jestli je bouraná nebo je to schválně . Protože manželka ani netušila jak nová O3 vypadá a sama hned upozornila, že je to nějaké nabourané, tak hádám, že to bude první věc co bude na faceliftu změněno .enjoy píše:Až někdy uvidíte novou oktávku na silnici, všimněte si schválně té "úhlopříčné" linky po oboustranách SPZ.Mě osobně to přijde neskutečně hnusný.
Za mě nejhezčí je Octavia II, před faceliftem.Interiér ale nehodnotím, protože tam není co hodnotit.
Jinak cenu u O3 netřeba moc komentovat, prostě když si naklikám svoji výbavu u ix20 na škodováckém konfigurátoru, tak dostanu skoro dvojnásobnou hodnotu!
ix20 White TriKolor 1,6i LPG, 6 rychlostí + 125 koní = spokojený řidič
Re: Dvě ix20 a nebo jedna OIII ?
Pekne slová airwaves...tych 8,7l ma daleko od reklamovanych 5,3l. Vsade sa nam snazia natlacit do hlavy,ze torzka je uplne v pohode...ved je to genialne lacne riesenie - ale na cene sa to nakoniec neukaze,iba na stabilite
To mne sa podarilo prehnat novu Mazdu 6 2,2D 175k AT...v maximalnej vybave a uprimne,to zase boloz ineho sudka...ten diesel je genialny,okrem toho ze je tichsi ako moj benzin,ta automaticka prevodovka podla mna v triede nema konkurenciu (ani dsg)...auto super odhlucnene,sedelo jak prikovane na ceste a mohol si mykat volantom jak si chcel...jamy filtrovali 17" suprovo...pri 180km/h som mal pocit jak v mojej ix20ke ked idem 100ku a ten interier...no oaza super materialy a ergonomia
Ale popravde aj ta Mazda6 ma jednu velku nevyhodu oproti mojej ix20...nie je moja
To mne sa podarilo prehnat novu Mazdu 6 2,2D 175k AT...v maximalnej vybave a uprimne,to zase boloz ineho sudka...ten diesel je genialny,okrem toho ze je tichsi ako moj benzin,ta automaticka prevodovka podla mna v triede nema konkurenciu (ani dsg)...auto super odhlucnene,sedelo jak prikovane na ceste a mohol si mykat volantom jak si chcel...jamy filtrovali 17" suprovo...pri 180km/h som mal pocit jak v mojej ix20ke ked idem 100ku a ten interier...no oaza super materialy a ergonomia
Ale popravde aj ta Mazda6 ma jednu velku nevyhodu oproti mojej ix20...nie je moja
1,6 AT
40500km
40500km
Re: Dvě ix20 a nebo jedna OIII ?
M6 je absolutní, i40 je druhej za M6, já se provezl o vikendu v i40 100kW 330Nm a teda jsem rád že to nemám. Byl bych asi po smrti. To je mazec. To si teprve člověk uvědomí co má doma za střepa promiň mazle . Tady je fajn test okty.
http://life.ihned.cz/auto/c1-59475130-t ... y-a-zpatky
http://life.ihned.cz/auto/c1-59475130-t ... y-a-zpatky
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: Dvě ix20 a nebo jedna OIII ?
zaujimave...za tie iste prachy oba vo fullke a najsilnejsom diesely+AT...je vidiet,ze skoda nema drzost si vypytat vela penazi...pricom je to o triedu nizsie auto
http://autobazar.autovia.sk/skoda-octav ... ce-1265684
http://autobazar.autovia.sk/mazda-6-wag ... vi-1248731
http://autobazar.autovia.sk/skoda-octav ... ce-1265684
http://autobazar.autovia.sk/mazda-6-wag ... vi-1248731
1,6 AT
40500km
40500km
Re: Dvě ix20 a nebo jedna OIII ?
Pekná ukážka toho akí sme v CZ/SK truľovia. Každý dá takú cenu, akú je zákazník ochotný zaplatiť a keď sú ľudia ochotní zaplatiť za škodu rovnako ako za mazdu, tak prečo by ju znižovali?
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)
- frawd
- Moderátor
- Příspěvky: 401
- Registrován: 21 pro 2011, 09:09
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dvě ix20 a nebo jedna OIII ?
Presne tak. Keď sú ľudia ochotní priplatiť si za prémiový image Škodovky, tak nech si priplácajú. Sú to ich peniaze.
2014 Hyundai ix20 1,6 A/T Style
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
2012 Hyundai ix20 1,4 CRDi Style - predané
Re: Dvě ix20 a nebo jedna OIII ?
Za 36 000€ môže mať dnes človek nový jaguar a pri ňom vyzerá aj mazda, aj octavia aj Santa Fe smiešne.
Osobne poznám pár ludí, ktorý dali za octaviu milión. Su sprostý? Nie sú. Je to ich vec a ich prachy. Maximálne môžeme prejaviť závisť, to je tak všetko. Mne osobne to je jedno, keby stála aj 60 000€.
Osobne poznám pár ludí, ktorý dali za octaviu milión. Su sprostý? Nie sú. Je to ich vec a ich prachy. Maximálne môžeme prejaviť závisť, to je tak všetko. Mne osobne to je jedno, keby stála aj 60 000€.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
Re: Dvě ix20 a nebo jedna OIII ?
Ano, mám , protože se ni mimo jiné i vzhledově líbil. Když vezmu obecně škodovky,tak za sebe říkám : čím novější verze nebo typ, tím se mi ty auta méně líbí.
- Limitz
- ******
- Příspěvky: 2719
- Registrován: 16 dub 2008, 20:27
- Bydliště: Kašava,Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dvě ix20 a nebo jedna OIII ?
přesně tak škodovky jsou model od modelu hnusnější
Hyundai Lantra 1.8 r.v. 1996 R.I.P.
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km
Limitz89@seznam.cz
momentálně služební Audi A6 Avant 2,5tdi quattro 360 000km
Limitz89@seznam.cz