LPG

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
FISHkaa
Moderátor
Příspěvky: 3367
Registrován: 28 dub 2010, 14:48
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od FISHkaa »

To je podobné. Však to má rezervu na n95. Navíc on hledá auto na rozvoz věci po Praze. Tady problém není :-)
Člen Hyundaiclub.cz
Hyundai i30 kombi 1.6i Weekend+
Hyundai Ix35 2.0i Style LPG 2010 = prodáno
Mazda 6 Sport MZR-CD 2003 = out
Audi A4 Avant 2002 TDi = out
Škoda Fabia 1.4 MPi = out
Škoda Favorit 135LS = out
Reklama
 

The_DoctoR
*
Příspěvky: 38
Registrován: 24 úno 2013, 21:37

Re: LPG

Příspěvek od The_DoctoR »

Hyundai nebo třeba Fiat má záruku také na nepodnikatelské účely jako Opel? :-/
Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: LPG

Příspěvek od pilotzz »

A ten Opel to má jen pro nepodnikatele, resp. pro podnikatele nějak krátí..?

Já mám v servisce (i30-2010) 3 roky bez omezení, pro komerční účely 3 roky/max. 100tkm
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Honzza
*
Příspěvky: 41
Registrován: 05 úno 2013, 16:02

Re: LPG

Příspěvek od Honzza »

Ahoj všem !
Máme i30 CW, 1.6, CVVT, šestikvalt, LPG přestavba ve značkovém servisu v Butovicích. Nyní po první roční prohlídce a po 20 000 km na plynu. Celkem najeto 28 000. Vše k naprosté spokojenosti - chválím butovické !
Přimazávání olejem nemám, a jak moc si to přivstřikuje benzin, nevěděli ani v servisu (na jakých otáčkách nebo při jakém zatížení - Hyundai důsledně tají technické informace - zákazníku, spokoj se s návodem k použití).
Z praxe : za 4300km na dovolené v Provence mi ubylo benzinu o šířku ručičky palivoměru. A to jsem to "mydlil" přes Německo kolem 150km/hod a jinak poctivých 130. Plus výlety v místě, vše při klimatizaci na plno a třech lidech.
Průměrná spotřeba LPG 9.34l. Měřeno skutečně načerpané - ne z počítače.
Když poskakuji po nákupech - hlavně v zimě, tak benzin samozřejmě ubývá. Plyn mi naskočí až po dosažení 30 stupňů vody. Zdraví Honza.
tomyk
*
Příspěvky: 47
Registrován: 09 bře 2013, 07:13

Re: LPG

Příspěvek od tomyk »

Honzza píše:Ahoj všem !
Máme i30 CW, 1.6, CVVT, šestikvalt, LPG přestavba ve značkovém servisu v Butovicích. Nyní po první roční prohlídce a po 20 000 km na plynu. Celkem najeto 28 000. Vše k naprosté spokojenosti - chválím butovické !
Přimazávání olejem nemám, a jak moc si to přivstřikuje benzin, nevěděli ani v servisu (na jakých otáčkách nebo při jakém zatížení - Hyundai důsledně tají technické informace - zákazníku, spokoj se s návodem k použití).
Z praxe : za 4300km na dovolené v Provence mi ubylo benzinu o šířku ručičky palivoměru. A to jsem to "mydlil" přes Německo kolem 150km/hod a jinak poctivých 130. Plus výlety v místě, vše při klimatizaci na plno a třech lidech.
Průměrná spotřeba LPG 9.34l. Měřeno skutečně načerpané - ne z počítače.
Když poskakuji po nákupech - hlavně v zimě, tak benzin samozřejmě ubývá. Plyn mi naskočí až po dosažení 30 stupňů vody. Zdraví Honza.

Máš tam BRC nebo Elpigas??

Ptám se protože, že jak to tady čtu a co říkají dlouholetí montážnící LPG tak BRC by měl žrát benzín pořád ale Elpigas se dá "prý" nastavit od třeba 4000 ot/min nebo podle podtlaku.
Jsem rozhodnut jít do :hyu: i30 ale rozhodující jsou pro mne náklady na 1km. Znáš to 46000 km/rok je pořádný náklad a proto uvažuji buď o LPG nebo naftě a každej halíř na kilometru se hodí, ne??
tomyk
*
Příspěvky: 47
Registrován: 09 bře 2013, 07:13

Re: LPG

Příspěvek od tomyk »

mnkk píše:Prvý krát musím poprieť to, čo som sám dlho písal!

Po novom to platí takto:

Radšej diesel s DPF ako :hyu: LPG s VSR!!!


Co ta změna???

Proč se ptám uvažuji i o :hyu: i30 a protože nakroutím přez 40tis Km/rok tak uvažuji buď o LPG nebo nafta.
Uživatelský avatar
mnkk
****
Příspěvky: 1317
Registrován: 04 srp 2010, 16:33
Bydliště: Československo

Re: LPG

Příspěvek od mnkk »

Prečo?

1. Lebo spolahlivosť motorov :hyu: s LPG je neistá
2. spotreba LPG s 20% VSR je cenovo zhodná s dieslom

Keď je cena zhodná a spolahlivosť neistá je lepšie zobrať diesel, alebo ostať pri benzíne bez LPG.
Santa Fe 2,2 CRDi 143kW TM

ex
H1 Tour 2,5 CRDi 125kW TQ
i30 1,4 cvvt 80kW LPG FDh
Santa Fe 2,2 CRDi 147kW DM
tomyk
*
Příspěvky: 47
Registrován: 09 bře 2013, 07:13

Re: LPG

Příspěvek od tomyk »

Spotřeba :hyu: i30 s BRC žere 20% ale u Elpigas je to "prý" jinak. Tam to údajně jde nastavit tak, že to žere benzin až od 4000 ot/min (takže bez pospíchání bych měl papat převážně pouze plyn pominu-li starty)
Takže uvažuji si udělat vestabu LPG Elpigas na vlastní triko (mimo oficial :hyu: ). Jen je třeba zjistit jakou záruku vlastně ztratím. Na celé auto určitě ne a na celý motor to myslím taky ne.

Právě kvůli těchto rizik ještě uvažuji o naftě ale to DPF to je bubák!!!!

To jsou ale dilemata???
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

mám BRC od :hyu: a benzín to "nežere", prý začne až mi v servisu nalejou novej soft do řj, to znamená, že motory od :hyu: se nemaj rádi s benzínem, nebo se :hyu: jenom jistí co kdyby - přece to nebudeme testovat...
záruka si myslím že ta 2letá zůstane, ale ty 3 roky navíc bude muset nejspíš držet dodavatel LPG, no je to o domluvě

edit: samozřejmě že toto je kravina, měl jsem na mysli (oprava) ... motory od :hyu: se nemaj rádi s plynem,
Naposledy upravil(a) mmv dne 16 bře 2013, 13:29, celkem upraveno 1 x.
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
tomyk
*
Příspěvky: 47
Registrován: 09 bře 2013, 07:13

Re: LPG

Příspěvek od tomyk »

mmv píše:mám BRC od :hyu: a benzín to "nežere", prý začne až mi v servisu nalejou novej soft do řj, to znamená, že motory od :hyu: se nemaj rádi s benzínem, nebo se :hyu: jenom jistí co kdyby - přece to nebudeme testovat...
záruka si myslím že ta 2letá zůstane, ale ty 3 roky navíc bude muset nejspíš držet dodavatel LPG, no je to o domluvě

Jako, že pokusným králíkem je tady spotřebitel??
Když mi to BRC :hyu: áci namotují tak to benzín žrát nebude a po garančce mi tam natlačí jiný software a pak to benzín začne žrát??? T
To si zřejmě děláte legraci doufám, že jsem to jen špatně pochopil.
Honzza
*
Příspěvky: 41
Registrován: 05 úno 2013, 16:02

Re: LPG

Příspěvek od Honzza »

tomyk píše:
Honzza píše:Ahoj všem !
Máme i30 CW, 1.6, CVVT, šestikvalt, LPG přestavba ve značkovém servisu v Butovicích. Nyní po první roční prohlídce a po 20 000 km na plynu. Celkem najeto 28 000. Vše k naprosté spokojenosti - chválím butovické !
Přimazávání olejem nemám, a jak moc si to přivstřikuje benzin, nevěděli ani v servisu (na jakých otáčkách nebo při jakém zatížení - Hyundai důsledně tají technické informace - zákazníku, spokoj se s návodem k použití).
Z praxe : za 4300km na dovolené v Provence mi ubylo benzinu o šířku ručičky palivoměru. A to jsem to "mydlil" přes Německo kolem 150km/hod a jinak poctivých 130. Plus výlety v místě, vše při klimatizaci na plno a třech lidech.
Průměrná spotřeba LPG 9.34l. Měřeno skutečně načerpané - ne z počítače.
Když poskakuji po nákupech - hlavně v zimě, tak benzin samozřejmě ubývá. Plyn mi naskočí až po dosažení 30 stupňů vody. Zdraví Honza.

Máš tam BRC nebo Elpigas??

Ptám se protože, že jak to tady čtu a co říkají dlouholetí montážnící LPG tak BRC by měl žrát benzín pořád ale Elpigas se dá "prý" nastavit od třeba 4000 ot/min nebo podle podtlaku.
Jsem rozhodnut jít do :hyu: i30 ale rozhodující jsou pro mne náklady na 1km. Znáš to 46000 km/rok je pořádný náklad a proto uvažuji buď o LPG nebo naftě a každej halíř na kilometru se hodí, ne??
Ahoj!
Mám tam BRC, které je schváleno k montáži Hyundaem. Zde bych doporučil, objednat si plyn ihned s novým autem. Nyní je na něj pět let záruky, stejně jako na motor. Já mám ještě starou záruku - 2 roky na LPG a zůstává 5 let na motor. Podívej se na stránky výrobce. Plyn nejde do motoru s přímým vstřikováním (GDI), jen do motorů 1.4 a 1.6 CVVT. CVVT mají nyní trochu menší výkon, asi je přiškrtily, aby splňovaly, já nevím jaké, nové "euro" emise. Ale ta 1.6 mi jede, kopec nekopec, skoro bez řazení, tak jí trochu ubrání výkonu neuškodí. Jen bych upozornil na krátkou převodovku, podle mě, ne příliš vhodnou na dálnice. A také na to, že Hyundai má 5ti letou záruku, bez omezení kilometrů, což by se ti při uvedeném nájezdu hodilo !
Přidám článek o mých zkušenostech s LPG. Už jsem ho dával do několika fór, snad mě někdo nezabije.
Tak šťastnou ruku při výběru ! Zdraví Honza

Dobrý den všem !
Se zájmem čtu názory a zkušenosti druhých. Proto se chci i já podělit s trochou zkušeností a při tom reagovat na některé názory, které jsem četl i v jiných diskusních fórech. Třeba to někomu pomůže při rozhodování.
Máme sice starou i30cw, model 2011, ale s motorem 1.6 benzin a šestikvaltovou převodovkou, což je, myslím, dost podobná konfigurace s novou i30.
Najeto 30 000, z toho na LPG 23 000 km, nedávno jsem auto přistavil k první roční prohlídce (necelých 1000Kč, včetně filtru - jen za LPG). Doposud vše bez jediné závady!
Na LPG jezdíme 18 let . S Ladou jsme najeli na LPG 160 000km, dále byly v rodině tři Felicie, poslední má 120 000km na LPG. O auta se přiměřeně starám a dosud jsem neměl jedinou plynovou závadu. Kdybych se bál, že mi LPG zdraží, neinvestoval bych do přestaveb a neušetřil ! Na uvedených vozech nedošlo po celou dobu provozu k poškození motorů. Motory si zachovávaly svůj původní výkon – měřil jsem kompresi.
Na Hyundai máme LPG systémem „BRC“ . Přestavbu mi dělali ve značkovém servisu Hyundai v Butovicích, takže bez diskusí zůstává 5ti letá záruka na motor a 2 letá je na LPG. Jsem dost preciza a puňťa , ale tuto zástavbu zatím musím co do řemeslného zpracování i do funkčnosti jen chválit! Jezdí to komfortně, bez škubání, rozdíl ve výkonu nepoznám.
Po cenovém skoku paliv zkraje roku 2012, jsem čerpal u Shellů a jezdil svoji stálou, vyjetou, pražskou trať za 1.50Kč na LPG a 2.70Kč na benzin - na 1km. (Letiště Ruzyně, dolů k Vltavě, nahoru do Bohnic a zpět.) Na té vyjeté trati, se při mírném provozu a pohodové jízdě, dostanu na 8 l benzinu a do 8.5 l LPG na 100 km . Na LPG je vždy o něco vyšší spotřeba, protože směs propan-butanu má menší výhřevnost než benzin.
Na trati Ruzyně-Černý Most, dálnice Praha – Hradec Králové a dál na Náchod, (na dálnici jezdím kolem 120km/hod, bývá však potřeba i předjíždět - a pak "přišlápnu" abych nezdržoval rychlejší) spotřeba LPG vychází kolem 8.5 l/100km. Na ostatních silnicích se pohybuji mezi 7-8 l/100 km. Na dálnici Praha – Brno, v pěti lidech, když jsem se držel 130km/hod. byla spotřeba kolem 9,5l/100km.
Počítám, že při sportovním způsobu jízdy bych se dostal i přes 10l LPG na 100 km V tom případě by i benzinová spotřeba atakovala 9l/100km .
Při tomto způsobu jízdy se negativně projevuje „krátká“ šestka. Při 130km/hod. motor točí 3750ot/min. a zvyšuje tak spotřebu. Ale ani nové i30 na tom nejsou, jak jsem četl, o mnoho lépe! (i30 s přímým vstřikováním točí na šestku při 130km/hod. 3500ot/min.)
Na trati Praha-Marsei, přes Německo, po dálnici, plus ježdění po Provence, jsem měl průměrnou spotřebu 9.34l/100km. Tři lidi a něco zavazadel, klimatizace šla stále naplno. Přes Německo jsem jel kolem 150, jinak 130 podle GPS, což je tachometrových 135 km/hod. Celkem jsme s jezděním po Provence ujeli 4300km .(Často jsem při každodenních výletech používal dálnici ) Benzinu mi za ty 4300km ubylo o šířku ručičky palivoměru , což je asi o 2 mm.
V zimním období ubývá benzinu o trochu více, protože se vždy startuje na benzin. A k přepnutí na plyn dojde automaticky, až po dosažení teploty chladicí kapaliny 30 stupňů. (U systému BRC, který mám instalovaný.) Takže, podle velikosti promrznutí auta, se ujede i nějaký kilometr na benzin, než dojde k přepnutí.
Palubní počítač není v případě LPG přesný . Při dálničních rychlostech ukazuje až o 1,2l menší spotřebu než je skutečná. Proto měřím z plné nádrže do plné. Při měření čerpám na stejné čerp. stanici, protože i plnicí tlak není u všech čerpaček stejný. Pak se liší i množství plynu, které do uzavření nádrže načerpám. (Také ne všichni výrobci LPG mají stejně "výživný" LPG - je rozdíl ve výhřevnosti.)
K ceně za kilometr je nutno ještě rozpočítat cca 1000Kč ročně za povinnou prohlídku (včetně výměny LPG filtru.) Ta je po roce nebo po najetí 20 000km, stejně jako servisní prohlídky auta, takže se s nimi dá pohodlně časově sloučit. Finančně zaplatíš samozřejmě za obě. Po uplynutí záruky na motor mohu jezdit k soukromníkovi, filtr si vyměnit sám a mám to za 200Kč.
Přestavba se sekvenčním vstřikováním stála 31 000Kč. Proto po ujetí o něco více než 31 000km jezdíme za cenu LPG. Auta často neměním. Počítám, že s tímto najedeme více než 100 000km a tak se cena zástavby několikanásobně vrátí . Jak dlouho vydrží hlavně vstřikovače, ukáží najeté kilometry. Ale ono ani turbo (snižující spotřebu), před nedávnem praskající rozvodové řetězy a další technika špičkových výrobců nejsou bez závad. Po 10ti letech, budu-li chtít pokračovat s LPG – výměna nádrže ( což je 6 000Kč) a nějaké pryžové díly v regulátoru. Až auto zestárne k povinným technickým prohlídkám, připlatím si několik set korun za LPG.
I tak mi však LPG vychází levněji, než varianta úsporného naftového motoru .
A ještě rezerva ! Zde platí něco za něco ! Místo rezervy mám toroidní nádrž, která pojme přes 40 l LPG. Podle nové úpravy vyhlášky, bych rezervu nemusel mít. Stačí jen sada na opravu pneu, kterou jsem dostal se zástavbou. Ale přeci jen, rezerva je rezerva ! Mám dojezdovou, kterou jsem postavil vpravo do kufru. Prořízl jsem podlážku kufru ve tvaru průniku rezervy přes podlážku tak, že rezerva sedí na kovovém dně kufru, upevněná důkladným úchytem. Mezi rezervu a kapsu za zadním kolem se ještě pohodlně umístí povinná výbava. Kufr je tedy o šíři dojezdové rezervy užší. Protože se vypouklý disk schová do kapsy za pravým kolem a rezerva není přesně svisle, je to o 13 až 15 cm.
Takže - nebojte se LPG, určitě se vám vyplatí ! Přesněji - až na něm najedete číselně o něco víc kilometrů, než co stála přestavba, což bývá zhruba příplatek za naftový motor.
Jen do podzemních parkovišť nesmíte !
Šťastné kilometry přeje Honza.
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: LPG

Příspěvek od Hardcam »

Moje soucasna spotreba je takova:

7.3. tankovano za 660,- pri cene 17,7,-/l
na 37,2 litru ujeto 430km - spotreba 8,65l/100km = 1,53,-/km + BA95 (tri starty + moje nastaveni privstriku). Puvodne na N95 jsem jezdil za 2,8-3,3,-/km, tedy uspora 50%.
Trasa po silnicich I. tridy + R6/R7, trocha po Slanym a Kladne, okolni teplota 7-9 stupnu

8.3. tankovano za 500,- pri cene 17,7,-/l
na 28,4 litru ujeto 325km - spotreba 8,73l/100km = 1,54,-/km + BA95 (sest startu + privstrik)
Trasa po silnicich I. tridy + R6/R7, trocha po Slanym a vyssi prumerna rychlost nez pri prechozim tankovani - okolni teplota 3-4 stupne

Jeste pro srovnani, pred 3 tydny jsem jel k Nemeckym hranici (Bublava) - pres Chodov, na strese lyze a po Karlovarce jsem drzel 120-140kmh, za 660,- (plna) jsem ujel 360km, cili cca 10 litru plynu. To same jel Mercedes R500 za 14 litru BA98(100), Volvo D5 za 11 litru nafty a sestry Corsa 1.2 za 8 litru N95. Vsichni krome me meli lyze v aute.

Obrázek
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
tomyk
*
Příspěvky: 47
Registrován: 09 bře 2013, 07:13

Re: LPG

Příspěvek od tomyk »

[quote="Hardcam"]Moje soucasna spotreba je takova:

Jeste pro srovnani, pred 3 tydny jsem jel k Nemeckym hranici (Bublava) - pres Chodov, na strese lyze a po Karlovarce jsem drzel 120-140kmh, za 660,- (plna) jsem ujel 360km, cili cca 10 litru plynu. To same jel Mercedes R500 za 14 litru BA98(100), Volvo D5 za 11 litru nafty a sestry Corsa 1.2 za 8 litru N95. Vsichni krome me meli lyze v aute.



Takže km v LPG za 1,83 Kč a kolik ubylo bezínu na přívstřik?
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: LPG

Příspěvek od Hardcam »

1,53Kc/km + privstrik. Pohyb rucicky na privstriku nezaznamenavam. Vse je o dobrem nastaveni...:)
A jak jsem psal nedavno, jsou dny, kdy jezdim pouze na benzin, neb auto jede ziveji a mam rad nostalgii :mrgreen:
I s privstrikem se drzim na 50% puvodnich nakladu, takze at si mnkk pise co chce, ale ja to stale vidim velmi vyhodne a penize investovane do prestavby se kazdym dnem rychle vraci. Nemluve o tom, ze jezdim o poznani ziveji nez driv a vic si jizdu uzivam...:)
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: LPG

Příspěvek od airwaves »

Ano, potvrzuji, že u ŘJ A.E.B 2001 NC což je u nás přelepeno samolepkou Elpigaz lze přístřik nastavit jak je libo. Mám nastaveno od 3333 ot a od 15ms délky vstřiku. Samotný přídavek je nastaven na 3 ms vstřiku benzínu. To znamená že pokud jedu třeba na 2900 otáček ale dám plnej a délka vstřiku se natáhne nad 15 ms přistřikuje se benzín také. A nebo i když je délka vstřiku kratší ale jedu víc než 3333 otáček opět přístřik. Všechny tyto veličiny si můžete vychytat jak je libo. Já se o tom snažím číst co nejvíc a konečně se na forech co sleduji někteří technici možná nechtěně podřekli jak to nastavují. Spotřeba banzínu včetně startů cca 1 litr na 100 km. Když pojedu na dálku, nebudu tedy často startovat a podržím se pod 120 kmh což je cca těch 3300 otáček bude spotřeba banzínu nižší. Vstřiky mám také AEB, mohu jen doporučit.
Zrovna jsme teď doma řešili, kde nechat přestavět přírustek i30 1,6 kombi 2013 na LPG. Obvolal jsem na Vysočině 6 montážníků. Zajímal jsem se krom ceny a výrobce zařízení i o to, jak by řešili ochranu ventilů. Odpovědi byly velmi pestré. Jeden by dal obojí, Flash Lube by snížil kapání a současně dal přívstřik, dva by dali pouze přístřik, dva by dali pouze FL a jeden nic protože celej život co montuje LPG se mu nezaklepal jedinej motor a nic nedává. Mno tak co s tím že? Líbí se nám varianta utažené FL ale s rozvodem pro každý válec http://www.autolpg.cz/ochrana-ventilu-vse-36.html plus mírnější nastavení přístřiku a výrobce vyzkoušené AEB v česku Elpigaz.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“