Spolehlivost motoru 2.4 (G4KC)
Moderátoři: Lukino, Moderátoři
Spolehlivost motoru 2.4 (G4KC)
Zdravím,
přestože jsem na fóru našel pár rozházených informací o tomto motoru, nikde jsem je nenalezl na jednom místě, a tak zakládám tohle téma. A teď k věci.
Začínám uvažovat o výměně mého stávajícího auta a Sonata (5. generace) mi padla do oka. V současnosti jezdím Octavií 4x4 z roku 2001. Auto mi plně vyhovuje, spotřeba se drží okolo 6,5 litru nafty (1,9 TDI, 74 kW), čtyřkolka potěší zvlášť v zimě (o víceprvku jako bonusu na zadní nápravě nemluvě). Výbavu mám víceméně maximální, co tehdy šlo - automatická klima, xenony, šíbr, tempomat, CD-changer, PP, parkovací senzory aj. Možná bych ani o výměně neuvažoval, ale mám už najeto 360 000 km (což nemusí být až tak moc), auto začíná lehce reznout (klasika 5. dveře, kapota, spodní části blatníků) a říkám si, že asi nadešel čas se s ním se slzou v oku rozloučit - bylo mé první.
Sonatu jsem si vybral, protože za velmi dobrý peníz lze koupit velké auto s výbavou, kterou požaduji (hlavně automatická klima, PP, tempomat). Jsem vcelku klidný řidič pohybující se převážně po dálnicích a na delších cestách, k čemuž mi charakter auta dokonale sedí. Jediný problém spatřuji (možná neprávem) v motoru. Na několika zahraničních fórech jsem se dočetl, trpí na zadírání kliky na 3. válci vlivem špatného mazání. Chtěl bych se proto zeptat, jak moc je tento problém častý, případně jaké jiné poruchy mi potenciálně hrozí. Pokud by to bylo jen nedolévaným olejem, pak bych byl v klidu, protože ten kontroluji u současného auta taky pravidelně (žere litr na 15 000 km).
Díky za případné rady a postřehy a omluvte dlouhý dotaz. Říkám si, že lepší je zjistit všechno pořádně dopředu než pak brečet u rozbitého auta.
přestože jsem na fóru našel pár rozházených informací o tomto motoru, nikde jsem je nenalezl na jednom místě, a tak zakládám tohle téma. A teď k věci.
Začínám uvažovat o výměně mého stávajícího auta a Sonata (5. generace) mi padla do oka. V současnosti jezdím Octavií 4x4 z roku 2001. Auto mi plně vyhovuje, spotřeba se drží okolo 6,5 litru nafty (1,9 TDI, 74 kW), čtyřkolka potěší zvlášť v zimě (o víceprvku jako bonusu na zadní nápravě nemluvě). Výbavu mám víceméně maximální, co tehdy šlo - automatická klima, xenony, šíbr, tempomat, CD-changer, PP, parkovací senzory aj. Možná bych ani o výměně neuvažoval, ale mám už najeto 360 000 km (což nemusí být až tak moc), auto začíná lehce reznout (klasika 5. dveře, kapota, spodní části blatníků) a říkám si, že asi nadešel čas se s ním se slzou v oku rozloučit - bylo mé první.
Sonatu jsem si vybral, protože za velmi dobrý peníz lze koupit velké auto s výbavou, kterou požaduji (hlavně automatická klima, PP, tempomat). Jsem vcelku klidný řidič pohybující se převážně po dálnicích a na delších cestách, k čemuž mi charakter auta dokonale sedí. Jediný problém spatřuji (možná neprávem) v motoru. Na několika zahraničních fórech jsem se dočetl, trpí na zadírání kliky na 3. válci vlivem špatného mazání. Chtěl bych se proto zeptat, jak moc je tento problém častý, případně jaké jiné poruchy mi potenciálně hrozí. Pokud by to bylo jen nedolévaným olejem, pak bych byl v klidu, protože ten kontroluji u současného auta taky pravidelně (žere litr na 15 000 km).
Díky za případné rady a postřehy a omluvte dlouhý dotaz. Říkám si, že lepší je zjistit všechno pořádně dopředu než pak brečet u rozbitého auta.
- Reklama
Re: Spolehlivost motoru 2.4 (G4KC)
Tento problem se resil o nekolik topic niz, staci procist..myslim, ze ucelenych informaci o G4KC tu je pomerne hodne
Problem se tykal jen prvnich rocniku (napr. nasi Sonaty 2005), oprava je pomerne narkladna, pokud nemas plne vyplnou servisni knizku, ze by to Hyundai uznal i po zaruce. Novy motor zacina na 100 tisich a nejbliz byl pred rokem k sehnani 1000km odsud - dopraven za dva dny paletovou prepravou. Sonata je jediny auto, ktery jsme kdy meli 8 let, chteli jsme ji zachranit i za cenu toho, ze oprava bude stat vic, nez jina bazarova Sonata. Nam to za to stalo a dneska bysme to udelali znovu, protoze tak dobry auto jsme jeste nemeli, prestoze mame v rodine i i40 a dalsi novejsi modely. Jiny problem se za 8 let nevyskytnul, ted jsme byl na treti STK a technik nemel sebemensi vytku (jezdim vzdy na legalni na STK k cizim lidem i kdyz mam moznost jet ke znamym).
V posledni Svete motoru je "test" bazarovy Sonaty, doporocuji v nem ale uplny opak toho, co bych volil ja - 2.0 CRDi. Osobne bych volil kteroukoliv jinou variantu.
Problem se tykal jen prvnich rocniku (napr. nasi Sonaty 2005), oprava je pomerne narkladna, pokud nemas plne vyplnou servisni knizku, ze by to Hyundai uznal i po zaruce. Novy motor zacina na 100 tisich a nejbliz byl pred rokem k sehnani 1000km odsud - dopraven za dva dny paletovou prepravou. Sonata je jediny auto, ktery jsme kdy meli 8 let, chteli jsme ji zachranit i za cenu toho, ze oprava bude stat vic, nez jina bazarova Sonata. Nam to za to stalo a dneska bysme to udelali znovu, protoze tak dobry auto jsme jeste nemeli, prestoze mame v rodine i i40 a dalsi novejsi modely. Jiny problem se za 8 let nevyskytnul, ted jsme byl na treti STK a technik nemel sebemensi vytku (jezdim vzdy na legalni na STK k cizim lidem i kdyz mam moznost jet ke znamym).
V posledni Svete motoru je "test" bazarovy Sonaty, doporocuji v nem ale uplny opak toho, co bych volil ja - 2.0 CRDi. Osobne bych volil kteroukoliv jinou variantu.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Spolehlivost motoru 2.4 (G4KC)
Díky za info... Ač jsem použil tlačítko "hledat", tak tohle mi ušlo, pardon. To s tím ročníkem 2005 je hodně zajímavé, protože zrovna po nějaké takové jsem se díval. Nějaké recenze jsem samozřejmě přečetl, auto okoukl (jednou v něm jel) a udělal si odpoídající představu. Novou naftu bych nechtěl - vstřiky, dpf/fap a jiné vymoženosti vidím jen jako budoucí kasičku na peníze, raději tradiční větší benzín.
Takže se pro začátek budu dívat na novější ročníky, hned mrknu na měrku, jestli to někdo neprovozoval "se suchou skříní" a neměl by být problém...
Takže se pro začátek budu dívat na novější ročníky, hned mrknu na měrku, jestli to někdo neprovozoval "se suchou skříní" a neměl by být problém...
Re: Spolehlivost motoru 2.4 (G4KC)
1/ bud najdes takovou, kterou to teprve ceka
2/ najdes takovou, kterou to neceka
3/ najdes takovou, kterou to potkalo a ma novejsi motor
2/ najdes takovou, kterou to neceka
3/ najdes takovou, kterou to potkalo a ma novejsi motor
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- David PLEVA
- ****
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 22 lis 2005, 18:35
- Bydliště: Ostrava-Poruba
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spolehlivost motoru 2.4 (G4KC)
Já osobně se v mém případě modlím za variantu č.2
NOW:
Hyundai Azera TG'07 3.8V6 LIMITED US
Hyundai Grandeur TG'09 3.3V6
HISTORY:
Hyundai Elantra XD'01 2.0GLS
Hyundai Sonata NF´05 2.4i ELEGANCE LPG
Hyundai Sonata Y-3B´96 2.0i 16V GLS
Hyundai Lantra J2 ´97 1.6 16V
Hyundai Azera TG'07 3.8V6 LIMITED US
Hyundai Grandeur TG'09 3.3V6
HISTORY:
Hyundai Elantra XD'01 2.0GLS
Hyundai Sonata NF´05 2.4i ELEGANCE LPG
Hyundai Sonata Y-3B´96 2.0i 16V GLS
Hyundai Lantra J2 ´97 1.6 16V
Re: Spolehlivost motoru 2.4 (G4KC)
No, moc jste men teda nepotěšili... Asi budu muset ještě o novém autě popřemýšlet. Sonata se mi sice moc líbí, ale kupovat auto s tím, že je zvýšená pravděpodobnost přidření motoru se mi moc nezamlouvá. Měl jsem představu, že koupím velké auto s velkou atmosférou, které bez problému najede 300 - 400 tis. km jako teď. A přitom se zdá, že ostatních potíží to auto moc nemá, "jen" ten motor...
Re: Spolehlivost motoru 2.4 (G4KC)
ja som Sonatu NF 2,4 mal - mala hodne cez 200tkm pri predaji a bola v pohode. Olej nezralo. Jazdena hlavne dialnice a dlhe trasy. Dovod predaja bola velka spotreba - inak super kara. Predana extremne lacno (nikto to nechcel kupit) za hranice.
Takze, fakt nie kazda mala problem
Takze, fakt nie kazda mala problem
ix20, 1,4b, 2013
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 18 srp 2017, 09:56
Re: Spolehlivost motoru 2.4 (G4KC)
Vieme prosim presne od ktoreho rocnika boli motory G4KC uz OK?Hardcam píše:Problem se tykal jen prvnich rocniku (napr. nasi Sonaty 2005)
Re: Spolehlivost motoru 2.4 (G4KC)
V motoru je pořád rozvodový řetěz s životností max. 160000 km a nevhodné pístní kroužky. To je celý problém motor G4KC.
Podobný problém řeší Škoda auto, VW Group.
Podobný problém řeší Škoda auto, VW Group.