Taky podnikám a kdych viděl jakékoliv riziko ve své profesi za které by mne mohl spotřebitel potencionálně dusit tak bych asi prodával nebo dělal něco méně rizikového.
Myslím, že tito lidé od Elpigas a jim podobní ví co dělají.
To jsou ale dilemata
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Luboshak píše:Zpět k LPG:
Tak abyste tu neřešili LPG jen teoreticky, tak tady jsou moje čísla s BRC od hyundaje s 20% přívstřikem:
Dotankoval jsem benzín po najetí 1640 km do plné a spotřeba benzínu vychází na 1,95 l na sto. Na plyn mám najeto 2173 km se spotřebou 6,72 l na sto. Všechny režimy jízdy – město, dálnice, okresky, jezdím o něco rychleji než před přestavbou. Zimní gumy, bez A/C, ale zase byly mrazy.
Takže počty:
Dle pumpdroidu průměrné ceny LPG 17,87, naturalu 95 36,39.
Dle těchto cen jezdím v průměru za 1,91 Kč na km. Pokud bych jezdil jen na benzín a chtěl mít takovéto náklady na 1 km, musel bych jezdit se spotřebou 5,25 l na sto.
Před přestavbou jsem jezdil za 7,3, tj. 2,66 Kč na km. Rozdíl je 75 halířů. Když jsem se rozmýšlel, zda jít do LPG, uvažoval jsem konzervativně úsporu 70 halířů na km, tak jsem se moc nespletl.
Při cenách u TANK ONO (15,90 plyn, 34,50 N95) vychází náklady jako ekvivalent 5,04 l benzínu na sto a úspora 78 halířů na km.
Takže, pokud se rozhodujete, zda do toho jít, tak to berte tak, že budete jezdit se spotřebou jako s dieslem a porovnávejte to tedy s naftou.
Dle mého se LPG vyplatí i s 20% přívstřikem benzínu.
Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz |
Partner: | Hyundaiklub.pl |