Výměna vstřikovače + cerpadla po 86 000km
Moderátoři: miooo, Moderátoři
Výměna vstřikovače + cerpadla po 86 000km
Ahoj ve spolek,
řekl jsem si že by se někomu mohla hodit moje čerstvá zkušenost s Hyundai Santa Fe 2006, 2.2 CRDi 110kW, 86 000 km najeto. Santa jezdil naprosto bez problémů když minulý týden po cestě dálnice BRNO -> OSTRAVA jsem nemohl vytáhnout víc jak 130km/h, prostě to nešlo do otáček. Měl jsem docela prázdnou nádrž, tak jsem si řekl že dotankuju, třeba to bude tím. Po natankování už byl problém nastartovat, startér jsem točil dost dlouho než nakonec otáčky volnoběhu naskočily. Tak jsem aspoň nezůstal trčet na dálnici.
Auto jelo naprosto bez problémů (akorát svítila kontrolka engine check), tak jsem jel normálně dále. Při dalším opakování jsem zastavil na další pumpě a zapojil diagnostiku, kterou v autě pro tyto případy vozím. Bohužel na internetu jsem nic ohledně zjištěného kódu P1185 Fuel Position - Excessive nenašel, takže domluva servisu.
Jel jsem na plný plyn do servisu, kde jsem tak tak dojel a tam mi řekli nemilou zprávu - propuští přepadový ventil u vstřikovače, který se bude muset jistojistě vyměnit (16 000kč za kus) nebo repasovat (5500 kč za kus). Ještě se ovšem musí prověřit celý common rail (jen test 2500 kč). Teď čekám kolik je vstřiků v prdeli a kolik to bude stát / Prý je to u těchto Santa Fe bez piezo vstřikovačů normální kolem těch 90 000 km ...
Ještě jsem hledal na internetu a našel jsem úplně přesný popis problému který nastal ... cituju:
"... 3) Nadměrný přepad. Opotřebení podléhá též ventil řídící dávku paliva. Pokud netěsní, jde větší množství nafty do přepadu. Jestliže již čerpadlo nestačí vlivem rostoucího přepadu vytvořit požadovaný tlak v zásobníku, spadne motor do nouzového režimu se sníženým výkonem. Stane se tak obvykle při požadavku na plný výkon, třeba když předjíždíte a naproti se blíží kamion. Po dalším startu se vše tváří zpočátku normálně, nicméně popsaná situace se opakuje stále častěji."
[zdroj: http://www.auto.cz/dr-diesel-opravy-vst ... isic-67684]
... akorát ta situace se odehrála v intervalu 200km trasy ... během 200km to šlo úplně do háje a auto už nechtělo jet ani 40km/h, přitom při výjezdu naprosto bez známek problému ...
někdo podobné zkušenosti, obecně ohledně repasí a výměn vstřiků? Díky
řekl jsem si že by se někomu mohla hodit moje čerstvá zkušenost s Hyundai Santa Fe 2006, 2.2 CRDi 110kW, 86 000 km najeto. Santa jezdil naprosto bez problémů když minulý týden po cestě dálnice BRNO -> OSTRAVA jsem nemohl vytáhnout víc jak 130km/h, prostě to nešlo do otáček. Měl jsem docela prázdnou nádrž, tak jsem si řekl že dotankuju, třeba to bude tím. Po natankování už byl problém nastartovat, startér jsem točil dost dlouho než nakonec otáčky volnoběhu naskočily. Tak jsem aspoň nezůstal trčet na dálnici.
Auto jelo naprosto bez problémů (akorát svítila kontrolka engine check), tak jsem jel normálně dále. Při dalším opakování jsem zastavil na další pumpě a zapojil diagnostiku, kterou v autě pro tyto případy vozím. Bohužel na internetu jsem nic ohledně zjištěného kódu P1185 Fuel Position - Excessive nenašel, takže domluva servisu.
Jel jsem na plný plyn do servisu, kde jsem tak tak dojel a tam mi řekli nemilou zprávu - propuští přepadový ventil u vstřikovače, který se bude muset jistojistě vyměnit (16 000kč za kus) nebo repasovat (5500 kč za kus). Ještě se ovšem musí prověřit celý common rail (jen test 2500 kč). Teď čekám kolik je vstřiků v prdeli a kolik to bude stát / Prý je to u těchto Santa Fe bez piezo vstřikovačů normální kolem těch 90 000 km ...
Ještě jsem hledal na internetu a našel jsem úplně přesný popis problému který nastal ... cituju:
"... 3) Nadměrný přepad. Opotřebení podléhá též ventil řídící dávku paliva. Pokud netěsní, jde větší množství nafty do přepadu. Jestliže již čerpadlo nestačí vlivem rostoucího přepadu vytvořit požadovaný tlak v zásobníku, spadne motor do nouzového režimu se sníženým výkonem. Stane se tak obvykle při požadavku na plný výkon, třeba když předjíždíte a naproti se blíží kamion. Po dalším startu se vše tváří zpočátku normálně, nicméně popsaná situace se opakuje stále častěji."
[zdroj: http://www.auto.cz/dr-diesel-opravy-vst ... isic-67684]
... akorát ta situace se odehrála v intervalu 200km trasy ... během 200km to šlo úplně do háje a auto už nechtělo jet ani 40km/h, přitom při výjezdu naprosto bez známek problému ...
někdo podobné zkušenosti, obecně ohledně repasí a výměn vstřiků? Díky
Naposledy upravil(a) lukyer dne 27 bře 2013, 15:35, celkem upraveno 1 x.
- Reklama
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Výměna vstřikovače po 86 000km
se vstřikovači zatím problémy nemáme (najeto cca 130k km), ale čerpadlo jsme museli nechat (teklo) přetěsnit a otestovat (2,0CRDI VGT D4EA) v Boshservisu za cca 5000,- Kč. Ale dají se celkem relativně levně opravovat. Ale chtělo by to nechat na servisu..... ať zkouknou celou vysokoktlakou část aby se to zase nezadělalo pilinama a jiným bordelem. Jinak používáme běžné nafty, ne bio a vždy přidáváme VIF (letní - zimní) Ale taky nejsem úplně bez problémů, na příští zimu se budou muset vyměnit žhavicí svíčky...
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Výměna vstřikovače po 86 000km
Bude to asi kus od kusu, já mám momentálně něco málo přes 445 000km a vstřikovače původní
I30 1,6CVVT kombi 06/2013
New Santa fe 2006, 2,2CRDi ELEGANCE
New Santa fe 2006, 2,2CRDi ELEGANCE
Re: Výměna vstřikovače po 86 000km
Tak 450k km s puvodnimi vstrikovaci to je nadhera! Ted mi volali ze servisu a menit se budou vsechny 4 vstriky, 1 uplne v haji a dalsi propousteji Takze to bude pekna palka ....
Jinak zhavicky mam taky menene, v zime problem se startovanim, po vymene uplne bez problemu .... Jeste cidlo natoceni klikove hridele bylo v prdeli a auto taky melo problem startovat (myslel jsem ze pomuze vymena svicek ktere byly i tak uz v haji, ale pravdepodobne to bylo tim cidlem).
Jinak zhavicky mam taky menene, v zime problem se startovanim, po vymene uplne bez problemu .... Jeste cidlo natoceni klikove hridele bylo v prdeli a auto taky melo problem startovat (myslel jsem ze pomuze vymena svicek ktere byly i tak uz v haji, ale pravdepodobne to bylo tim cidlem).
Re: Výměna vstřikovače po 86 000km
Tak to je vážně smůla Moje jediná vážná oprava byla výměna dvouhmotového setrvačníku ve 420t km, ale cena taky slušná, ložisko, lamela, přítlačák, dvouhmota a práce 40tisíc
I30 1,6CVVT kombi 06/2013
New Santa fe 2006, 2,2CRDi ELEGANCE
New Santa fe 2006, 2,2CRDi ELEGANCE
Re: Výměna vstřikovače po 86 000km
Tak to strejdo s těma vstřikovačema slyším poprvé
Re: Výměna vstřikovače + cerpadla po 86 000km
Aktuality ze servisu ...
při odčerpávání nafty z nádrže byly nalezeny kovové piliny v celém palivovém obvodu, ty mohly za zničení všech 4 vstřikovačů bez možnosti repase. Zdroj pilin? Pomalu se zadírající vysokotlaké čerpadlo, které uvolňovalo do obvodu zmíněné kovové zmetky. Takže je kromě 4 vstřikovačů nutná výměna celého čerpadla (možná půjde repasnout) ... takže jsem zvědav na celkovou sumu, kterou v servise po 86tis km nechám...
Příčina? Říká se, že nekvalitní nafta, která málo maže, ztrácí svoji schopnost mazání vysokotlakého čerpadla, což vede k obrovskému průseru, který se mi bohužel přihodil.
Nebo je to jen nekvalitním čerpadlem?
při odčerpávání nafty z nádrže byly nalezeny kovové piliny v celém palivovém obvodu, ty mohly za zničení všech 4 vstřikovačů bez možnosti repase. Zdroj pilin? Pomalu se zadírající vysokotlaké čerpadlo, které uvolňovalo do obvodu zmíněné kovové zmetky. Takže je kromě 4 vstřikovačů nutná výměna celého čerpadla (možná půjde repasnout) ... takže jsem zvědav na celkovou sumu, kterou v servise po 86tis km nechám...
Příčina? Říká se, že nekvalitní nafta, která málo maže, ztrácí svoji schopnost mazání vysokotlakého čerpadla, což vede k obrovskému průseru, který se mi bohužel přihodil.
Nebo je to jen nekvalitním čerpadlem?
Re: Výměna vstřikovače + cerpadla po 86 000km
To tie piliny z toho čerpadla prešli cez filter.
Hyundai Accent LC 1,3í 12V 63kw r. v. 2005
suzuki sx4 1,6 GS 4x4 SE-SNOW Outdoor Line r.v.2011
suzuki sx4 1,6 GS 4x4 SE-SNOW Outdoor Line r.v.2011
Re: Výměna vstřikovače + cerpadla po 86 000km
cerpadlo je za filtrom,takze vsetok bordel z cerpadla ide do vstrekov a prepadom do nadrze ... Jedina pomoc,nove cerpadlo a kompletne vsetko vypustit a vycistit,este pred namontovanim druhych vstrekov.A aditivovat,mazat naftu.
Re: Výměna vstřikovače + cerpadla po 86 000km
přesně jak píše oltcitak ... nic jiného se nedá dělat. Piliny šly přepadem zpět do nádrže, žádný filtr za čerpadlem není. Palivový filtr je před a ten zachytí jen hrubé nečistoty v naftě, né už bordel který vyteče z čerpadla / .... takže se bude kompletně celá palivová soustava čistit a měnit součásti, které to odsraly ...
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8142
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna vstřikovače + cerpadla po 86 000km
otazka - kde si braval naftu? (mas to nejak percentualne rozdelene? uprimne by ma to zaujimalo)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Výměna vstřikovače + cerpadla po 86 000km
Tak kde jsi poslední dobou tankoval???
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.
Re: Výměna vstřikovače + cerpadla po 86 000km
Vzhledem k tomu, že pendluju Ostrava <-> Brno, tak docela dost na přeskačku, většinou levnější benzínky, na značku jsem moc nehleděl. Ale často SHELL i BENZINA ... taky často různé menší čerpačky ... aditiva jsem nepřidával, už budu každopádně. Tankoval jsem vždy plná nádrž a jak to šlo ke třetině tak dotankoval. Tzn žádné nasávání sraček z nádrže z důvodu prázdné nádrže se nikdy nekonalo /
Re: Výměna vstřikovače + cerpadla po 86 000km
toz,ja mam vytipovanych iba par cerpaciek po celej europe a vzdy sa snazim natankovat iba tam.
Re: Výměna vstřikovače + cerpadla po 86 000km
Tak to mi řekni, jak zjistíš, že čerpačka změnila majitele a ten začal brát palivo odjinud?
V našem městečku je 6 pump a všechny jsou jen nálepky Shell, Paramo, Robin, Lukoil, Benzina jsou koncesionáři. Jen to šesté, TANK ONO, má jasného vlastníka v ČR.
V našem městečku je 6 pump a všechny jsou jen nálepky Shell, Paramo, Robin, Lukoil, Benzina jsou koncesionáři. Jen to šesté, TANK ONO, má jasného vlastníka v ČR.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor